Friday, January 18, 2013

Galleri Fredag med Accessoarer i fokus

Godmorgon!

Myhran/Penny är det som är värdinna för januaris teman.
Idag ska vi ta oss en närmare titt på accessoarer.
OCH sådana gillar vi ju!

Jag har på mig mina vigselringar varje dag. När jag KAN.



Min klocka hittar jag inte nu. Den är ganska ball, och snygg. Den kommer från Target (AV alla ställen).
Men den är försvunnen. FATTAR NOLL!!!
Synd att jag inte kan visa den för den är faktiskt rätt så snygg trots sitt blygsamma pris, 19 dollar.

Smycken gillar jag, speciellt armband och halsband.
Örhängen kan jag inte längre ha eftersom de ger mig eksem.
Jag har nog absolut en släng av nickelallergi,
I perioder kan jag inte ha mina vigselringar heller. Det trots att de är 18 K.
Jag får enorma eksem av dem. Det går i perioder.
Just nu KAN jag ha ringarna.






Väskor och sjalar gillar jag också. Mycket!!
Sjalar har en bra funktion, de är både snygga och de håller värmen.
I like that!

Solglasögon är ett måste där jag bor. Ett måste ALLA årstider.
Jag har inga dyra solbrillor. Jag köper dem på American Eagle eller på Banana Republic. Det är ingen ide för mig att ha dyra brillor eftersom jag tappar bort dem.

En ny, trist, accessoar är läsglasögon.
blä.
Jag har två par, ett vid soffan och ett vid min säng.
Jo, jag har lite svårt att förstå att jag åldras. Har nog lite svårt att acceptera det. Tror jag.

Varje kväll lägger jag ringar och armband i en liten uggleskålen.
ÄR man Owlaholic så ÄR man.


Nästa veckas uppgift:
På väggarna.

Listan. LUDDIG!!!

Annika i Washington
Erica i Piteå
Victoria i Florida
Annika utanför Umeå
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Nilla
Västmanländskan
Englundskan
Ann i Alaska
Birgitta på Lidingö
Madeleine
Myhran (Penny)
Helena
Nettan
Fourmom

17 comments:

Martina said...

Samma här. Jag använder mina vigselringar när jag kan. Jag har inte nickelallergi, men ibland när jag har händerna mycket i vatten och det blir fuktigt under ringarna sa far jag som nagot slags eksem som kliar väldans. Men nu är det ganska bra, det var värre när barnen var sma och jag jämt hade händerna i vatten.

Jag älskar alla slags smycken, oftast sa sliter jag av mig armband, halsband och ringar sa fort jag kommer hem. De känns sa i vägen när jag är hemma och städar, plockar eller da jag sitter vid datorn och skriver.

Väskor och sjalar ÄLSKAR jag ocksa!!

Solglasögon har jag ibland. Om jag är ute i stark sol en lang stund. Men inte bara för korta stunder sa det är "jobbigt" för mig att byta fran mina vanliga till solisar.
Mina solglasögon är väldig dyra, men inte för att det är nagot flashigt eller exklusivt märke utan för att jag maste ha slipade glas da jag är galet närsynt.

Jag älskar klockor! Inte för att jag har sa manga själv men jag gillar verkligen snygga klockor och älskar att se pa andras.
Min klocka är inte speciellt dyr, det är en Swatch, men jag gillar den jättemycket och tycker att den är väldigt snygg faktiskt. Jag vill oftast ha en klocka pa mig, gar nästan aldrig utan.

Ha en bra fredag!
Kramar

Victoria said...

Hej fina Annika,

Du kan ta bort mig från listan, har helt tappat lusten med detta tyvärr. Hoppas det kommer tillbaks!

Kramar och trevlig helg!

Erica said...

Vilka fina ringar :)

Själv är jag ingen direkt accessoarmänniska, utan jag tycker mest bara att sådant som halsband, armband och sådant är i vägen ;)
SPECIELLT armband! Det är något jag aldrig tyckt om...
Min klocka är den enda accessoar jag använder. Jag fick min första klocka när jag fyllde 7år, och sedan dess har jag varit utan kanske en vecka, sammanlagt. Så DEN känner jag mig naken utan.

De senaste åren har jag däremot börjat gilla örhängen lite mer.
Vi (jag och mina syskon) fick inte göra hål i öronen förrän vi var 18år. Anledningen var att vi har så pass mycket allergi i släkten.
Men jag väntade ändå tills jag var 22år ;)

Annars kan man nog säga att kameran är min främsta accessoar ;) Den är typ som fastlimmad i mina händer ;D

Hoppas du får en toppenfredag och en fin helg!
MVH /Erica

Annika said...

Martina:
Samma här, tror det är vatten och nickelallergi som spökar här också,
Inte kul.
I perioder är jag ringlös.
Accessoarer är verkligen KUL!!!
Det låter som om vi har mkt gemensamt.
HIHI!!
Jag älskar också klockor. Borde införskaffa ngn till.
Ha en fin fredag!!
KRAM!!


Vic:
Japp, det ska jag göra.
När du har lust igen så hojta bara till.
Stor kram!!!

Erica:
Tack!
Ja, sådär kan det vara. Många, som du, vill inte ha smycken alls.
Ett tag var jag också tillvand på armbandsklocka, men sedan vande jag mig av vid det.
OCh nu har jag bara klocka ibland (just nu hittar jag den inte, morr)
Örhängen är kul. Önskar jag kunde ha mer sådana.
Kameran ja, en bra accessoar.
ha en fin fredag!!

Miss Marie said...

Accessoarer är min grej, love it!

Otroligt fina vigselringar du har!

Happy helg! :)

Annika said...

Marie:
OH I know!
you are the queen!!
:-)
TACK, jo jag gillar dem!
Ha en finfin fredag!!

Anonymous said...

Till vardags blir det mina ringar: tre på vänster ringfinger och så vigsel- och förlovningsring på höger långfinger. Jo, jag vet! Inte riktigt så man traditionellt ska bära dem men det skiter jag i!
Sedan har jag mängder av scarfsar. Året runt. Värmer och gör ibland att man känner sig mer klädd också.
Släpar också runt på läsglasögon men har ju också ett par vanliga på näsan...
Och så armband! Det är min grej, har mängder som jag använder efter humör.

Annika said...

Brysselkakan:
Inget sätt är fel :-)
Ja, jag gillar också scarves så mkt.
ETT bra plagg, elller accessoar.
Gillar också armband. Jättemkt.

Sahra said...

Jag bär alltid mina tre vitguldsringar. Utom vid fotoperationen. Då var jag tvungen att ta av dem. Enda gången. Jag bär också alltid min morgongåva, ett vitguldshalsband. Alltid dessa prylar.
Sedan varierar det. Jag är inte mycket för att pynta på mig.
Mössa. Nästan alltid. Från höst till vår. Vår/sommar kan det förekomma en annan typ av huvudbonad.
Solglasögon väldigt ofta. Även när det är disigt. Jag har känsliga ögon och tycker inte om att kisa es jag lätt får huvudvärk.

Hur är du med väskor och skor. Skor får väl räknas som en accessoar. Nu menar jag inte vardagsskor.

Kram

Annika said...

Sahra:
VET inte om jag kan räkna skor till accessoarer faktiskt, men jag älskar dem!!!
Om jag är finklädd vill jag ha spetsigt och högklackat. OCH mina favoritstövlar är spetsiga och svarta med höga klackar.
DET är jag det!!
Jag tar ofta av mina ringar och smycken. kan inte ha dem i perioder.
Solglasögon ett måste här eftersom solen är stark hela året.
OCH vi har många soltimmar.
Mössa gilalr jag, men har det aldrig nästan. Tycker att du passar jättebra i dina!!
Kramar!!

Desiree said...

Vilka assesoarer jag kör med varierar. Men klocka och örhängen har jag alltid på mig. Har perioder då jag har mina vigselringar och sedan även långa perioder då jag inte har några ringar. Sjalar och scarfs tycker jag är snyggt och kul. Det har blivit mer sådant senaste åren. Är inte så mycket för att byta handväska. Kan köra en och samma i flera år innan jag byter. Superdyra solglasögon har jag inte heller. Mina senaste köpte jag på Banana Republic i mars förra året och dem gillar jag mycket.
Kram!

Karin said...

Ja, sjalar förstås! Tänkte att jag har väl inga accessoarer, men sjalar har jag hundratals. Love them! Fin bild på ringarna!

Annika said...

Jag gillar mina ringar (förlovnings- och vigsel-) men jag kan inte ha dem på jobbet så då blir det att jag bara tar på dem när jag är långledig. I övrigt bryr jag mej inte om smycken, använder aldrig armband, och halsband väldigt sällan. Samma örhängen sitter i öronen jämt, de har förmodligen vuxit fast där ;-).

Väskor och sjalar är inte min grej :-). Förstår inte vad folk har i sina väskor, haha! :-D

Kram!

Charlie sa ... said...

Accessoarer är min grej. 100%. Jag är en accessoarmänniska ut i fingerspetsarna.

Lite smycken, sjalat (love) och väskor. Klocka slutade jag med för 20 år sedan!! Vet inte varför det blev så, jag som tycker klockor är så snyggt.

KRAM!!

Anna, Fair and True said...

Smycken (ffa ringar, halsband och örhängen) och handväskor är nog mina främsta accessoarer men har en hel del sjalar och halsdukar också.

Såg att ugglor fanns det en hel del på helgens Formex-mässa (var inte där själv dock). Så bara mer och mer trendigt :)

antonia said...

Jag har fått nickelallergi på senare år, har en del smycken jag inte kan använda :/
Ringar brukar dock gå bra...känns som händerna är tåligare på något sätt, men har dom oftast bara en kväll då.
Har aldrig haft något problem med äkta smycken dock.

Channal said...

Jag älskar accessoarer! Med enkla knep kan man piffa upp o matcha!

Solbrillor, sjalar, smycken, skor och väskor kan jag inte få nog av! Varje dag bär jag en fin KumKum-ring som jag fick av mina döttrar när jag fyllde 40!

KRAMAR Anna