Friday, May 31, 2024

EFIT




Godmorgon så här på majs allra sista dag!


Visst känns det konstigt att det är juni imorgon. REDAN!
Nu är det sommar på riktigt (fast det har det ju redan varit ett bra tag såklart).


Visst kommer ni ihåg EFIT? Alltså Ett Foto I Timmen.
Det var officiell EFIT-dag i förra veckan, men den missade jag (som vanligt) så jag bestämde mig för att köra mitt eget race.  "Min dag" blev således gårdagen.


Jag tycker själv att det är superkul att kolla in andras EFIT-dagar. Barsligt kul, till och med. Vardagen ÄR intressant!
EFIT gör sig absolut bäst på en blogg, men somliga kör via Insta också.


Nu ska jag ta med er på en alldeles vanlig torsdag i slutet av maj.





HOLY EFF!!! Vid 18, eller tidigare än så, fick vi veta detta!! Jag hörde jublet stiga över mer än halva USA och världen! Äntligen lite goda nyheter!! NI vet var jag står, det är ingen hemlighet att jag INTE tycker om denne man. Fira FOLKET, FIRA!! Ja jag vet, han kan fortfarande bli prez, men detta är INTE bra för honom. Fälld på samtliga punkter!!! WHOOOOOOOAAAAAHHHH!



Ca 22:15 ... I säng.  Nu ska jag skriva dagbok och läsa lite mer innan jag släcker för natten ...



Med denna dag öskar jag DIG ett fint veckoslut!

18 comments:

Yvonne said...

Vakna 05.20 gör jag också, tyvärr rätt för ofta och kan inte somna om efter toalettbesöket. Ibland somnar jag om men inte alltid, så trist och här är det ju nästan dagsljus ute redan då vilket gör det ännu svårare.

Kul med er tradition men svennefrulle, låter mysigt.

Blir spännande att se om Mr T klarar sig utan straff, han lär väl överklaga gårdagens beslut och då klarar han väl sig över valet iaf. Man kan tycka att även hans fans borde tänka till, men risken är väl att de triggas ännu mer och fler röstar på honom - hemska tanke.

Tänk så mycket man gör på en dag som man vanligtvis inte ens tänker på,

Ha en jättefin helg säger jag och skickar en stor kram från ett somrigt Åkersberga. På måndag drar vi mot Spanien igen och nu är vi ju lite förberedda med värmen efter denna underbara maj här hemma.

Dr Jo said...

Hejsan,

Är nyfiken på hur långt jag hade kunnat sova om inget varit där och väckt mig. Anar att jag har blivit forcerad till att bli en morgonmänniska efter barnen.
Så kul med frukost ihop. Hur hittade ni varandra?

Ja spännande att han verkligen blev fälld. Och det ska bli intressant och se vad det blir för påföljder för honom. Om det är något som verkligen kommer kännas. Helt otroligt att det fortfarande står mellan honom och Biden för nästa val (?). Helt otroligt!

Njuter också nu av all god frukt som finns, nektariner och vattenmelon. Mums!
Ha en härlig helg och jag hoppas att solen kommer skina istället för regn!
Kramar Johanna

Äventyret framtiden said...

Du är verkligen morgonpigg! Kunde ha varit bagare i ditt liv, haha..
Det är roligt att följa med på en EFIT, absolut.
Och visst jublade jag också i den här delen av världen när jag läste om att Trumpen blev trumpen när han fälldes på alla 34 punkter. Må han aldrig någonsin bli president. USA förtjänar bättre, världen gör det. Här bor rätt många amerikanare som har flytt sitt land just för den där mannen.
Ja, apropå mitt mejl, jag skrev bara att mina kommentarer jag gav hos dig, syntes en stund och så försvann de. Jag gav upp till slut...nu tycks det fungera igen, tack och lov.
Ha en finfin helg! I morgon juni, otroligt nog!
Kramar!

Mamma C said...

Jag är som du en morgonpigg människa.
Det här konceptet kommer nog jag att planka någon gång. Det är jätteskoj att läsa vad som händer under en dag.
Ha en fin och skön helg nu.
Kram Carin

Annika said...

Yvonne:
ÅHH ja, ja det är ju mkt svårare att somna om när det är ljust.
Du får börja bli en morgonmänniska, Yvonne :-D
Vaknar jag vid denna tid vet jag att det är kört så jag börjar med de rutiner jag har istället.

Ja, det är en fin tradition vi haft nu i snart 24 år. Inte klokt så länge vi har hållit på.

VISST ska det bli intressant med DT!! Den 11 juli vet vi vad det blir för dom.
Men uu ska se att det blir lindrigt. Dock, detta är inte bra för honom och jag är ALL here for it!!!
Exakt, the hard core T-pisterna kommer bara att stärkas av detta, men hjag hoppas det avskräcker alla som vacklar.
Vilket val det blir i höst ...
HUA!!

ÅÅÅ dag för er att dra söderut igen. Love your life!!!
Lycklig resa ner!! Ha en fin helg och MASSOR med kramar kommer här!!

Annika said...

Dr JO.
Så är det ju, med småbarn blir sömnen ruckad. Men för oss var det tvärtom, det var så svårt att lägga K. Hon var kvällsmänniska redan som liten, och sov länge på morgonen.
Men jag minns trubblet vid läggdags.
Du får se sedan när barnen blivit äldre hur din dygnsrytm är då.

Frullen ja ... hur hittade vi varandra? Jadu ... En av tjejerna stötte hag ihop med på Target för 25 år sen. En annan träffade jag via Peters svenskakurs för 31 år sen, haha. Våra amerikanska män förde oss samman. Andra har kommit in genom kompisars kompisar. Men samtliga är locals, ingen av dem är expat.

ska bli mkt intressant att se vad som händer med DT nu. Han kommer att kunna ställa upp i höstens val oavsett. Och visst är det väl bedrövligt att det i höst står mellan dessa stoffiler igen. Jag hoppas ändå att JB vinner, har ju hört folk som sagt att de kommer att rösta på JB om han så ligger i respirator i höst.
Men att de inte får fram yngre är ju så illa.
Ja herregud ...

Vi ska hoppas vädret är fint både här och hos dig.

Kramar i massor och trevlig helg!!

Annika said...

Karin:
HAHA, ja det skulle jag nog kunna vara, bagare. OM jag bara kunde baka bröd så, fniss.

KUL att du också gillar EFIT, barsligt kul ju :D

Visst förtjänar US och världen en annan president än DT. Alla gånger. Jag hoppas på det bästa i höst, för oss alla.
Aha, intressant att det är av den anledningen en del amrisar på Madeira flyttat dit. Trodde mest det är sånt man säger --- men jaaa, du har några hos dig. Förstår dem, och tufft att de tog steget.

Fick ditt svar på mailen . Ska svara om en stund. Blogger är ett mysterium. Ett sant mysterium. Har själv skrivit kommentarer hos andra bloggerbloggare och de försvinner sen. FATTAR inte.

Ha det bäst i helgen, Karin!!

KRAMAR!!

Annika said...

Carin:
Love it, att du är som jag vad gäller arla morgonstund.
JAAA, köär en EFIT. Det är så roligt att fälja en dag.
Sätt bara mobilen på att larma en gång i timmen så går det toppen.
Kramar och ha en jätte, jättefin helg!

Channal said...

Hej Annika! Tack för att jag fick hänga med dig en dag. We Were the Lucky Ones finns inte att streama tyvärr. Hittar den inte. Ja du, denna man... vad biter på honom?!! Fängelse eller president! Skrämmande!!

Kul med era svennefrullar och tänk att ni håller fast i dem under alla år. Inte så konstigt om inte alla kan vara med varje gång.

Trevlig helg och KRAM till DIG!! Anna

BP said...

Tjejen med den blommiga klänningen liknar Pernilla Wiberg. Det som är mest korkat med domen mot T är ju att han visserligen fälldes på alla 34 punkter, men att hans anhängare redan nu samlat ihop flera miljoner dollar till hans valkampanj. Det är bara så sjukt!

Sedan dreglar jag lite över Ramen-middagen - yummie, yummie:-)

Anna i Portugal said...

Så roligt att följa din EFIT! Älskar muggarna du diskat, så vackert porslin. Det är lite väl tidigt att gå upp för min smak. Om jag vaknar sex går jag upp, men tidigare vill jag inte kliva ur bingen. Låter ändå som en skön dag, med fin frukost med brudarna med.
Ha en fin fredagskväll! Här blir det läggdags vilken minut som helst, är seg efter en heldag på rull! Kram

Elisabeth said...

Roligt med EFIT - det är alltid kul att se vad andra gör på dagarna. Kvart över fem är jag också vaken, speciellt såhär års när det blir ljust så tidigt. I morse (söndag) vaknade jag tio i fem, gick upp, öppnade balkongdörren, gick tillbaka till sängen igen och läste sedan i 45 minuter innan jag gick upp. Tycker - som du redan vet! - verkligen om morgnar, speciellt när man är ledig och inte har någon tid att passa. Allra bäst är de förstås såhär års, men jag är morgonmänniska året runt.

DT ja, det är i sanning orimligt att så många fortfarande vill se honom som president. Han kan göra precis vad som helst, hans anhängare viker ändå inte från hans sida...

Gillar för övrigt dina muggar, så fina!

Jossu said...

En EFIT har jag funderat på att göra, fast då under någon av mina resor. För mina vanliga dagar känns så tråkiga, och under vardagarna blir det ännu tråkigare i och med att flera av timmarna spenderas på jobbet.
Kul att se hur din dag var. Så tidigt går jag aldrig upp när jag är ledig eftersom jag är kvällsmänniska och gärna sover ut. Det räcker att behöva 4.15 varje vardag för att hinna till jobbet.
Förintelsen läser jag också om ibland, oftast biografier av sådana som sattes i koncentrationsläger.
Noterar några Iittala-ljuslyktor bakom körsbärsskålen. Dom tycker jag verkligen om. Klassiska och vackra.

Annika said...

Anna:
ÅÅÅ vad synd att den inte finns att få tag på ännu hos dig. Den kommer nog, ska du se. Här ser jag den via Disney + fast via HULU (som ligger under Disney numera).
DT ja, vad biter på honom? Det vette fan ...
Så trevligt med svennefrullen som snart blir 25 år.
KRAMAR!!

Annika said...

BP:
Tycker dy det?? Det har jag aldrig tänkt på, men när du säger det så ... lite kanske.
DTs anhängare är ... ja ... mkt trogna honom. Det är vad jag har att säga om det + mkt mer som inte passar i skrift, hahaha.
Ramen, bara såååå gott!!

Annika said...

Anna:
KUL att du hängde på. ngn ngn ska jag hänga med på en riktig EFIT-dag också. KUL JU!!!
TACK för att du gillar mina Lilly Pulitzer muggar, jag tycker också om dem. Vågar inte diska dem i diskmaskinen så jag tar dem för hand.
Vet, jag vaknar sjukt tidigt.
Anna, hoppas din måndag varit fin!!
Kramar!!

Annika said...

Elisabeth:
Tack, det tycke jag också. Barnsligt kul med vardag liksom.
OCH jag vet att du är en morgontidig tjej, precis som jag. Härligt.
Det är ngt alldeles särskilt skönt med tidiga morgnar. Låter härligt som du gjorde.
DT kan hitta på vad som helst, hans trogna sluter upp oavsett allt.
SUCK.
TACK för att du gillar mina muggar.
Hoppas din måndag varit bra.

Annika said...

Jossu:
JOOO kör en alldeles vanlig vardag, vore kul.
MEN jag vet ju att din blogg är vigd åt resor, så det blir lite annat förstås då.
OOO vad jag skulle önska att jag vore kvällsmänniska, jag tycker det verkar så härligt att kunna sitta uppe sent och flura. Jag går isäng mellan 21-22.
Orkar inte mer än så, haha.
OJ vad tuídkggt du går upp för att åka till jobbet. DET är verkligen TIDIGT!!!
Förintelsen ja, jag är nästan besatt av den för tillfället ... Läst så många böcker om den, och ser serier och program om den. Det är så vidrigt att jag måste ta en paus snart.
Har gott om finsk glas härhemma, och jag gillar det mkt. TACK för at du gillar dess kivi-lyktor.
Ha en fin tisdag!!