Tuesday, February 06, 2024

Slugs ...




Hello Tuesday!


I hope you all have had nice weekend.




And the deer are on their way to indulge in some breakfast over at my neighbor's.


Peter’s and my weekend went so-so.
Saturday, we took a short hike together with our friend, Keith. We went to the civil war battlefields out in Manassas.
The weather was clear blue and so sunny. But it was very windy and therefore it got cold. However, it was a nice little hike regardless.

We went to an international (read, Latin American/Asian) grocery store out in Manassas.
At this grocery store, they even have a little food court where we had lunch. We ordered quesadillas and tacos.
The food was so good in every way. Very authentic. 
Afterwards, we strolled around inside said grocery store. THAT was so fun (at least for me). I love checking out foods that I have never seen before. We do have quite a few of these stores here in Northern Virginia due to the fact that this is such a melting pot of people living here from all over the world.
And that my friends, is a fact that I treasure! I love living in this diverse area. But, I cannot really say that I frequent these kind of International grocery stores. I tend to stick to the mainstream big American ones.


 



Chop sticks and the cutest bowls.  Now I want to return to get some of the bowls.



I loved walking aisle up and aisle down in this International store called OH’s Market.
Oh the things that they sell! Foods I have zero ideas how to cook. Also, just to look at the spices, produce, meats, fish, drinks, ice creams and sweets was so much fun. Loved it.



 




I wonder if plum wine is good?  I guess it might be very sweet ...


Saturday afternoon Peter and I also recieved our second shingle shots.
And yes, we really felt the side effects from this second one.
On Sunday, we were so achy, tired and SOOO sluggish. We were planted on the couch the entire day. Monday we felt better. 
And today, I am sure everything will be pretty much back to normal. Now we are protected against shingles, at least.


Yesterday, I went to get my eyes checked at the eye doctor, but I’ll write more about that later …


Have a good Tuesday, y’all!!

32 comments:

Cari said...

Vilken affär!

Jag har druckit Inca Cola, när vi var i Peru 2010, men pinsamt nog minns jag inte vad den smakar. Men inte otäckt, söt är den. Köp en flaska och smaka.

Yvonne said...

Wow, vilken häftig affär, där skulle jag nog trivas med att gå i några timmar och botanisera bland alla varor. Tänk så mycket olika varor det finns för olika folkslag och kulturer, helt fantastiskt.

Såg inte så förfärligt dyrt ut heller. Undrar om det finns något liknande här i Sverige, ja säkert inte storleken på affären men kanske lite av utbudet iaf. Har varit inne i en stor affär i Malmö som hade massor av olika och för mig okända produkter, men det var så mycket folk där så det var svårt att ta sig fram. De hade mycket billig frukt och grönsaker och ovanliga sådana också.

Skönt att ni nu är skyddade om bältros, helveteselden som Dr Mikael på TV4 kallade den.

Ha en riktigt fin tisdag och tack för att jag fick följa med på den intressanta vandringen i en intressant butik, så kul.

Stor kram från en -10 gradigt, snörikt Åkersberga

Äventyret framtiden said...

Vilket kul inlägg!
Först, för årstiden, ljuvlig natur...i bruna nyanser
Så allt detta andra som också får igång mig lite extra. Det är alltid roligt att upptäcka nytt i matväg även om man inte köper det. En kulturresa på sitt sätt.
Bra att ni är på G igen efter tröttheten som kom som ett brev på posten.
Kramar från mig i Funchal!

Dr Jo said...

Ahh älskar att följa med till "affären/affärerna", tack! :)

Alltså vilka grejer. Vissa saker hade man ju aldrig smakat (hönsfötter, haj) av ren principskäl och andra för att det är ...icke tilltalande :)

Kul med så mycket dricka, jag hade nog vågat testa vissa. Men hälsosamt skeptisk inför andra :D Såg att det fanns en dricka med ålsmak (från singapor) på sociala medier, huuuh :)

Men åh jag tycker också det är superkul att vara i sådana affärer. Och jag förstå att det hade varit himmeln att kunna ploppa ner ett Svenskt/Nordiskt matvaruaffär i närheten där man bor. Tänk om ;) Vad saknar du mest i matväg från Sverige?
Jag saknade mest bröd, olika drickor, och en del sötsaker (godis, vetebakelser etc).


Ha en härlig Tisdag!
Kramar Johanna

Susjos said...

Jösses, vilken affär! Vilka grejer! Vissa saker kan jag absolut prova, och vissa saker nej tack, hihi! Men så roligt att gå i såna butiker.
Vad har ni vaccinerat er mot?
Ha en fin tisdag!
Kram från en upprymd Susjos efter QX-galan igår!

Mamma C said...

Alltid skoj att gå i sådana affärer.
När vi flyttade in till Norrköping ett år innan vi flyttade till Spanien. Så fanns det en asiatisk butik på vägen hem från mitt jobb. Jag och även gubben brukade besöka den. Ibland köpte vi något bara för att testa.
Ha en bra dag.
Kram Carin

Annika said...

Cari:
SÅÅÅ kul att gå där och botanisera. Jättekul var det. Måste besöka en sådan snart igen och ta ännu mer tid på mig och faktiskt köpa något också.

Så du har druckit Inca cola. Tänker att den påminner om coke? Absolut, måste testa den.

Annika said...

Yvonne:
Riktgt KUL att gå omkring där, måste besöka en sådan butik snart igen.
OCH verkligen ta tid på mig + köpa ngt. Så himla spännande.
Känner du igen ngt från de affärer ni har i Spanien??
Ja jag undrar också om det finns ngt liknande hemma? Denna var alltså stor som en vanlig super market, eller iaf näst intill. Och vi har många sådana matbutiker här.
Det måste vara helt underbart för latinamerikaner och asiater att ha dessa affärer. Mkt importerat. Såklart.
Nej, det var inte speciellt dyrt. Abolut inte i närheten av en vanlig affär.
SÅÅÅ skönt att ha bältrosvaxxet bakom sig nu. Vi mår fint igen också.
Bra det.

TACK för din kommentar, den värmer!!
OCh du, vad KALLT du har det. BRRR!!!
Tur du har ett varmt hus att vara i.

Kramar!!

Annika said...

Karin:
TACK!!
ja naturen nu är väl ... brun--HAHAHA!! Inte världen roligaste årstid nu, men men ...
Skönt komma ut en liten runda ändå.
ja himla roligt att spana in mat man inte känner igen alls.
SÅ roligt.
Jag kunde ha gått där ännu längre, men P var inte lika road som jag :-P
Måste besöka en sådan här affär närmare mig snarast. PLUS då att köpa ngt också.
JA, tröttheten kom som ett brev på posten. SÅ trötta och ynkliga redan i lördagskväll. Men värst på söndagen. Nu är det bara igen.
Stora kramar till Funchal!!!

Annika said...

Dr Jo;
Gud vad roligt at du gillar det hör inlägget, tack!!!
Ja jag blev lite förvånad när jag såg att de hade haj. DET är då inget man ser varje dag.
Och kycklingfötter, aldrig sett sådan i en vanlig mataffär. Nej, det känns inte speciellt lockande att sätta i sig sådana ...
Drickorna impade på mig, vilka mängder!!!!
Nästa gång ska jag köpa på mig ett par stycken. Ja det fanns smaker i alla riktningar där. Så olika vi gillar vi över världen. Intressant.
Det var verkligen SÅ otroligt kul att gå omkring i den här affären.

Jaadu, vd saknar jag egentigen?? Jag kan sakna saft, att lätt hitta ansjovis och sill. Sen förstås, de räkor vi äter i Sverige. Bröd? Ja.
Men numera är det ju ganska lätt ändå att laga det man vill via matvarorna i en vanlig amerikansk affär. OCH brödet här har blvit så mkt bättre mot vad det var då jag kom hit. Det finns ryska butiker också, absolut inte lika stora som den jag visar här. MEN ryska butiker finns lite här och där runt om i NOVA. DE har supergott bröd, alltså så grovt. Men nu var det länge sen jag besökte en rysk butik.
Smågodis, jag saknar det allt mindre. Konstigt va? Köper det inte ens hemma längre då jag är i Sthlm. Ngt har skiftat inom mig.

Kramar och ha det bäst!!

Annika said...

Susjos_
Det var sååå kul att gå omkring där.
Så himla kul att spana in allt de sålde.
Vi är nu färdigvaxxade för bältros. Känns bra.
SÅÅG på Insta att du var på den galan. SÅÅÅÅÅÅ kul ju!!
Kramar!!

Annika said...

Carin:
ja så roligt.
Känner du igen ngt enda från era spanska vanliga mataffärer? Nog för att jag tror att latinamerikaner äter väldigt annorlunda mot spanjorer, men ändå?
Det bästa med de här butikerna är nog att väldigt mkt är billigare än i en vanlig mataffär. Lustigt nog, eftersom såå mkt kommer in per import.
Nästa gång ska jag också köpa ngt bara för att testa.
Ha en finfin dag!
Kramar!!

Brysselkakan said...

Underbar matbutik! Under åren i Bryssel fanns det två asiatiska matbutiker (som jag kände till, kanske det fanns fler). Där kunde man hitta mycket spännande och märkliga matvaror.
Har ju också besökt Kina, nu är det ett stort land med olika maträtter i olika regioner men just i Bejing var det mycket kycklingfötter och fiskhuvuden som stack upp ur maten...
Tycker dock inte att ingefäran var så värst stor! Skulle köpa en på Willys förra veckan och alla var enorma så jag bröt av en bit... kanske man inte får göra så men det gjorde jag!

Hoppas du mår som vanligt idag!

Channal said...

Hej Annika! Vilken härlig helg trots blåsten. Det blåste friska vindar här också. Men vilken spännande mataffär. Väldigt asiatisk! Mjälte, NEJ TACK!! Så många fina kryddor... skulle gärna köpa några påsar. Det är väldigt kul att komma in i affärer som dessa. För mig är det exotiskt att komma in i Lidl... hahaha! De har många annorlunda och lite roliga matprodukter.

Fin vecka till dig! Må gott och KRAM! Anna

Sara i Barcelona said...

Jag inser hur bortskämda vi är bara här i vårt kvarter😃 Vi har massor av butiker med sortiment från alla länder verkligen, och i stan har vi en svensk matbutik med det mesta man kan önska😃 Kycklingfötter säljs här i vanlig matbutik, men hittills har vi bara köpt det till vovvarna😆 Jag håller med, visst är det mysigt att kolla in matbutiker och hitta lita nytt, sen vet man ju inte vad allt är till, haha...😊
Hoppas att ni är återställda efter sprutan nu iaf! Stor kram

Elisabeth said...

Trist med biverkningarna, men skönt att det ändå gick över ganska snabbt. Vet inte hur vanligt det är med vaccin mot bältros i Sverige? Det är nog i alla fall ett bra vaccin att ta så att man är skyddad.

Vilken rolig affär! Är det något jag saknar från Göteborg är det den typen av affärer, och kanske framförallt att kunna gå i dem utan att känna sig dum, eller vad man ska säga. I min lilla stad finns (eller åtminstone fanns) förvisso en liknande butik - om än betydligt mindre än de i Göteborg - men jag känner mig liksom felplacerad i dem. Som att jag inte riktigt hör dit, om du förstår hur jag menar. I Göteborg är/var det annorlunda, för där är alla, även sådana som jag, i den typen av butiker. Här är det mest bara invandrarna själva som handlar där och då blir det som att jag är en svensk som försöker sig på mångfald... Alltså, så svårt att förklara, men du förstår nog hur jag menar. Det här är ju också helt och hållet endast min egen känsla, inget annat.

Beträffande att bli vegan: Nja, tanken har slagit mig någon enstaka gång. Dock är jag alldeles för förtjust i ost, yoghurt och choklad för att det skulle fungera. Har testat en del ersättningsprodukter och gillar dem icke.

Ojoj, lustgas för Karolina alltså?! Undra om sådant förekommer i Sverige? Ja, kanske om man verkligen måste operera... Lite talande för övrigt att du cyklade en mil i Sverige efter tandutdragningarna. ;-D Jag promenerade hem, knappt 2 km, och var lite nervös för att träffa på någon jag kände. Gick ju runt med den där "tussen" i munnen och kunde inte prata så bra, haha. Och en annan grej (sedan SKA jag sluta prata om tandläkare!): När jag var 13 drog jag ut totalt fyra tänder, en i veckan tror jag, innan jag skulle få tandställning. I efterhand har jag förstått att de flesta 13-åringar nog haft med sig en förälder, men jag skulle ju förstås vara självständig och gick ensam. Minns inte att mina föräldrar ifrågasatte detta, antagligen insåg de att det ändå inte lönat sig att fråga om någon av dem skulle följa med. ;-D

Monica said...

Åh vad härligt att se barmark, nästan lite grön, blå himmel och sol! Här är vinter igen och mer blir det inatt. Isigt och kallt.
Djuren i trädgårdar är inte riktigt bra, i UK kom rävar ibland, finns gott om dem och jag tycker de är söta men tydligen ska man vara försiktig gällande smitta de kan föra med sig och noga med om något ligger ute som man tänker äta. Jag menar frukt på marken och allt.

Härlig affär, ja allt grönt och frukter och teerna verkade spännande. Nu blev jag påmind om ingefärsrot att köpa, lite riven varje dag ska vara bra och har jag ingen tar jag kryddan.

Bältros har jag haft och överlevt. Tycker nog det var värre att ha dubbelsidig lunginflammation plus dubbelsidig lungsäcksinflammation samtidigt och överlevde det med, valde att vårda mig själv hemma. En vana jag har☺️.

Vänner besökte vi flera år senare när jag visste hur bältros kändes och förstod mannens onda där som drabbats i halva ansiktet och det ögat. De hade åkt direkt till vårt berömda sjukhus, bor i innerstan, där hade de ingen aaaaning om vad det var och skrev ut antibiotika. Det är märkligt med all okunskap. Han förstod ju själv som inte är medicinskt utbildad men frun och jag. Det gick bra, även med synen men smärtade oerhört. Var tillbaka och läkarna hade läst på, ja fick info av frun.

Han var glad jag förstod smärtan och gav hopp. Mitt kunde kännas som knivhugg i flera år sedan men det har helt försvunnit och jag visste ju vad det var så blev noll orolig.

Blivit lite "populärt" att ta vaccin här med, tiden får utvisa om det skyddar helt. Hoppas det.

Och igen om "din" roliga och spännande affär, är ju som en trevlig utflykt, vi har lite trista affärer i Sverige, men de större, kan vara ett stort Hemköp, har skylt med internationella varor, där är kul att titta men så mycket finns inte där ändå.

Ha det så bra Annika och vad ni ska göra med grannens djurintresse på hemmaplan är en svår sits. Vid våra landetstugor har föreningen anlagt en fin parkering, kommunen hade ingen lust för det krävs extra om det ska vara kommunalt men den varit i många år. Där la folk ut sina överblivna äpplen men räckte med att de fick info om trafiken, det blev för nära den och de la långt in i skogen istället.

Kram

Anna i Portugal said...

Vilken härlig upplevelse att gå runt i den affären! Jag hade nog köpt en massa nudlar av olika slag (utan gluten då) och kryddor. Köpte du något? Vad bra bieffekterna av sprutan försvann fort. Gott att hitta en restaurang som serverar mat som är så god! Kram

Keith said...

Yum! Let me gnaw on some chicken feet! Or scarf down some pork tongue! Fascinating walking around the grocery store after lunch. Such a variety and different from American stores. The lunch was very good!

BP said...

Tror du har precis öppnat porten till paradiset åt mig. Herregud så mycket läckert. Vill liksom bara sätta igång. Googlade vad man kan göra med mjälte, som jag aldrig sett inte ens i Hötorgshallen. Jo, man kan fylla den med olika delar av lamm. Görs bland annat på Sicilien. Det var otippat.
Kycklingfötter använde min franska värdfamilj på 1970-talet för att göra kycklingbuljong. Där går dock min gräns...
Conch soppa har jag ätit i Florida -MUMS.
Nej, nu dreglar jag igen.
Ska kolla drinkarna och sötsakerna för att sluta - dregla alltså;-)

Anne said...

Manassas! Du kanske minns jag besökt DC-området en gång, det blir många år sedan nu, när var det igen...2013 tror jag. Det var i slutet av september eller början av oktober och när vi var klara med DC så hyrde vi en bil och bilade vidare, då besökte vi Manassas. Det var JÄTTEFINT, så lugnt och pittoreskt. Det var perfekt väder, torr luft och lagom varmt. Grönt på träden då förstås. Minns jag såg skyltar som varnade för fästingar och rekommendation om att täcka in benen. Då jag insåg att fästingar är nåt som verkligen finns på er kust, här i väst har vi inga sådana (har en massa annat mindre trevligt istället).
Maken som är history buff gillade också att insupa historiska vingslag och civil war inslagen därute. Hur som helst, fint ni har det så nära och kan åka på dagsutflykt för en hike.

Men du, matbutiker och att få hänga med på sån här fotorunda!! Älskar. Det var mitt absoluta favoritinlägg hos bloggarna när blogg-boomen var på sin topp och det var tema mataffärer och sånt.
Vilken cool affär och så mycket intressant du såg där. Jag måste, verkligen måste leta fram en liknande här och besöka. Jag kör de vanliga klassiska mataffärerna, det mest äventyrliga jag gjort är typ World Market, några små trånga indiska matbutiker för billig saffran och så har det väl varit nån tysk liten matbutik nån gång. Men annars inget. Men faktiskt tänkt på att det vore roligt besöka en stor mataffär med t.ex. asiatiskt och latinamerikanskt tema, för vet de finns bara man letar upp dem. NU måste jag slå till när jag sett dina bilder.

Haj var ju minst sagt lite udda, hur tillagar man en sån. Och kycklingfötterna, ryser lite, njae nej tack. Men det roliga är ju att det finns en blandning, vad jag kan se på dina bilder, en fascinerande blandning av äckliga saker som samtidigt fascinerar och uppriktigt goda och superinspirerande matvaror som man mer än gärna skulle vilja prova och laga med.

Alla drickor också, wow... tänk vad det finns kombinationer och ingredienser (samt frukt och grönt) man aldrig ens hört talas om.

Hahaha, du kan gärna skicka en XL box full med sånt där super slimming te till mig, LOL.

Kram!
ps glömt säga men kindle och svenska böcker fungerar super!
-Anne

Anonymous said...

Lite trist att de säljer haj tycker jag. Är ganska trött på asiatiska mateaffärer just nu hehe…same old same old…såg precis ut som en affär vi har här fast den är förstås betydligt mindre och den säljer INTE haj. Deras dumplings är ganska goda och ibland köper jag ingerfärerot och gör te av ingefäran med nejlokor, lime och honung…SÅ gott! Och så brukar jag köpa sötpotatis där också. Amerikanska mataffärer är i särklass. Älskar att strosa runt och titts på allt utbud. Sen vet man ju inte hur sunt det är med alla tillsatser…vi har väldigt bra mataffärer här i Österrike. Hög kvalitet på allt, många regionala produkter.
Kram Lisa

Annika said...

Brysselkakan:
Det är verkligen berikade med affärer som dessa.
SÅ kul att ströva omkring i dem. Nästa gång ska jag köpa lite också, inte bara titta.
Förstår det, om Beijing. Peter har ju varit där på business ett par gånger, det han berättade om var ju intressant. Just om kycklingfötter, stekta småfåglar och förruttnade varor etc som var delikatesser.
Alltså jätteintressant. Kul att du varit där. Jag har inte varit i Asien övh.
Men jag äskar verkligen asiatisk mat.
Jorå, visst får man bryta ingefära. Inga probs. Det går ju inte att köpa hem en jätterot när man bara behöver lite.

Allt väl nu, tack! Precis som vanligt känns det.

Annika said...

Anna:
Ja det var blåsigt, på det där sättet att blåsten gör det otrevligt. ja du vet.
Eller hur, kul affär. De hade både latinamerikanskt och asiatiskt.
SÅÅÅ kul att gå omkring och titta på allt.
Exakt, nästa gång ska jag köpa på mig lite kul. Får rapportera då, hihi.
Lidl, Lidl finns här också! Ibland går jag in där, men inte speciellt ofta. Men ja, de kan ha mkt kul också.

Anna, ha en supervecka DU MED!
Kramar!!!

Annika said...

Sara:
DET är du!! Vi har matvaruaffärer från många länder här med, men absolut det minimala med Nordiska varor. Vi är få, så är det nog. Jag brukar åka och handla på en tysk affär i juletid. Den är liten, inte alls som den jättebutik jag visar ovan, men de säljer must, ansjovis och sill och lite annat smått och gott. Sen handlar jag lite online också. Men nej, det är mkt lite som säljs från Sverige ändå. DU JA!! Du har ju semlor tom, haha. I WISH!! i NYC och LA finns det svenska fik, Fabrique tex ... men inte här. Jag avundades dig sina semlor. MUMS!!!!
Men ja, det är verkligen roligt at gå i mataffären där man inte känner till varorna. Nästa gång ska jg handla lite också, inte bara gå omkring och GLO och fota som en galning, haha.
Tack, helt OK efter sprutan nu.
KRAMAR!!!

Annika said...

Elisabeth:
Nu är allt OK igen och vi mår som vanligt.
I Sverige vet jag att man själv betalar för sitt bältrosvaccin, och det är dyrt. Det är nog många som avstår just pga priset.
Vi har turen att vårt försäkringsbolag betalar rubbet för våra sprutor.
Tror nog vaxxet är effektivt efter vad jag har hört. Känns bra att ha bägge sprutorna nu iaf.

Fattar exakt vad du menar med att känna sig udda i en affär där man själv inte "tillhör klientelet". Denna var stor som en vanlig mataffär, och vi har så många av den sorten här (gillar det massor) och at jag som vit kvinna gick omkring och glodde där här nog inte till ovanligheterna övh. Tror många åker dit och köper tex ris, nudlar och annat som är billigare än i vanliga amerikanska affärer.
Kände mig inte udda, och det var väldigt skönt. Stora butiker gör ju att man inte känner sig lika uttittad som man gör i en liten. Så jag förstår dig.

Nej, jag tycker det är bra att du inte är vegan!!
Skulle inte heller vilja avstå från ost, smör, ägg. grädde etc.

Ja lustgas är ganska vanligt vid tandlagningar också. Tro't eller ej. För vissa tandläkarrädda är det nog bra.
När jag fick mitt implantat, och de körde ner en titanstkruv i käken, fick jag frågan om jag ville ha en lätt narkos. Nej, sa jag bara bedöva mig till fullo så ska det gå bra. Och det gjorde det.
Men en kompis till mig som tog bort visdomständerna sövde de lätt, och jag skjutsade hem henne sen. Hon var ganska groggy och låg på ett slags "uppvak" efteråt.

DU var tuff när du bara var 13 och skulle dra ut FYRA tänder samtidigt. USCH, jag hade varit så rädd för det i den åldern. Jag hade nog gääääärna haft min mamma med mig då. Jag tycker det var mkt modigt av dig, fyra är ändå fyra!!

Annika said...

Monica:
Jo vi har barmark överallt nu.
Vi får väl se om det blir en drabbning med snö till? Jag tar gärna en snöstorm till, bara den kommer passande sas, haha!!

Absolut, det är inte bra att min granne matar de vilda djuren, inte alls. För visst sprider de sjukdomar.
Inte minst borrelia som är sååå vanligt här.
Nej, jag gillar inte att ha dessa djur runt knuten.

Numera finns det vaxx mot lunginflammation att ta, jag tycker P ska ta det. Han har haft det och jösses så sjuk han var.
Glad att vi har vaxxet mor bältros, har hört så många grymma historier om folk som lidit så av det.
Men du vet, vi fick det gratis genom vårt försäkringsbolag. Jag vet ju att man betala ur egen ficka hemma i Sverige och jag vet ju att det är mkt dyrt vaccin.
Fö, hemskt att du hade dubbelsidig sådan. Lungorna tar ju för alltid stryk av en sådan inflammation.också.

Min svärmor fick också bältros i just ögat, som er bekant. Vilket helvete det var, rent utsagt.

Ja jag är mer glad att vi har så många internationella affärer bara runt hörnet. Nästa gång ska jag köpa ngt också. Mkt nyfiken på alla drickor som finns.
I våra vanliga mataffärer finns också internationella varor och hyllor. Men tjaa ... det är väl som hos er, det finns inte såååå mkt ändå.
Men det finns. Och många asiatiska produkter och en del mexikanska är ju väldigt mainstream idag och finns överallt.


Nej, jag kommer inte att säga ngt till min granne.
Men problem är det, precis som på landet hos er med äpplen etc. Matar man djuren, ja då kommer de.

Kramen!

Annika said...

Anna:
Det var såå kul att gå där.
Nej, jag köpte ingenting. Bara glodde och fotade med min mobil. Jag år lunch där, men det var allt. Nästa gång SKA jag köpa lite drickor och förmodligen ris och nudlar också. GÖTT!!
Nu är allt A-OK igen. SKÖNT:
Kramar!

Annika said...

Keith:
Lunch was awesome.
You have to check the store near your work. Just see if they have more of a Korean fusion in the food court. If that food court is even bigger?
SO curios.
I loved walking around there.

Annika said...

BP:
ÅÅÅÅ ja... jag det var verkligen verkligen roligt att gå omkring i den butiken och glo och fota. Alltså VERKLIGEN!!
Så mkt nytt, och så mkt jag inte ens visste vad det var.
Jamen OK, Sicilien!?!? MKT otippat med mjälten. DET trodde jag INTE. TACK för den infon!!! WOW, där ser man!!!
har också ätit conch i Florida. SÅÅÅ gott! Håller helt med. tror jag åt det i Key West.
HAHA, BP!! Skrattar åt din sista mening :-*
SÅ kul att du gillade et här inlägget!!

Annika said...

Anne:
Just det!
Ni var ju på Manassas Battlefields då ni var här. SÅ ni var här den tiden på året. Varför sågs vi inte? Jag har för mig att jag inte var här då. Kan jag ha varit i Sverige? Men så sent, men kanske det. För vi hade ju setts annars.
En bra tid att komma hit, fortfarande varmt men kanske inte asfuktigt och vidrigt längre.
Visst är det spännande därute på stridsfälten. Vet inte om ni tog ngn hajk där? Men man kommer till gamla gravvårdar och små ruiner efter bosättningar när man går omkring på området.
The civil war var ju en så talande del av USAs historia.
För en historie-buff är det rena rama godiset att komma till just denna del av USA där så många strider slogs. Speciellt i delarna mellan nord och syd, som just här.
Var ni Harpers Ferry också??
Gettysburg?
Peter är som du, han kan läsa bok efter bok om det kriget, och annat också inom historia.


KUL att du gillade att hänga med i den affären.
Min tanke är att du förmodligen har en del sådana hos dig också?
JAAA! JA! Visst det var såå roligt när vi bloggade på tema back in the day! OCH just när vi hade sådant som handlade om mt och butiker.
SÅ intressant med de inläggen.
Numera är jag nog bränd vad gäller bloggteman man följer hos bloggare. Kan tycka det är kul att läsa sådana inlägg, men vill inte vara med själv.
GÖR det Anne, åk till en stor asiatisk affär. Eller till en latinamerikansk dylik. JÖSSES vad KUUUUL det är att gå omkring där.
Och ris, nudlar och somliga kryddor är verkligen såååå mkt billigare än i en vanlig affär.
Sen, alla intressanta DRYCKER!!
Vill höra sen vad du tycker!!!

World Market är ju bra, men snäll sas. Gillar också den affären sååå mkt.
Men en helt annan grej att gå här och glo. Somliga saker skulle jag aldrig äta. NEJ!
Andra, absolut!!

Super slimming tea ja ... Vi får köra bauta på det teet, hahahaha!!!

kramar!!!

PS, gud vad KUL med Kindle och svenska böcker o att det funkar bra för dig med. Jag vet, klockrent! SÅ glad för det!!!

Annika said...

Lisa:
Är du less på asiatiska affärer!!?? HAHA!!
:-D. Oväntad kommentar ändå, fniss.

Det är inte ofta jag går in i sådana, så för mig var det såååå roligt.
Jo denna var stor som en vanlig matbutik. Eller snäppet under, men inte mkt. De hade sååå mkt.
Ja, abolut det är billigare med somligt där, som ingefära, nudlar etc.
Tycker så mkt om asiatiskt mat så nästa gång ska jag köpa på mig lite,

Javisst, vanliga amerikanska matvaruaffärer är världsklass. DET håller jag med om.
Vi har ju så många kedjor också,. Vi har även en hel del organiska som tex Whole Foods och Hello Fresh samt Trader Joe's. Bara för att nämna några jag har just nära mig. DET är lyxigt.
Bra at du gillar affärern i Österrike också. Kan tro att de har massor med roliga grejer också.

Kramar!