Wednesday, February 14, 2024

När alla bitar faller på plats.




Hej onsdag!


Ibland då jag kommer till vissa ställen fylls jag av en djup inre och jublande lycka.
Känslan kommer till mig när jag vistas i naturen. 
Detta kan hoppa på mig under en vandring i bergen, när jag sitter vid sommarstugan, när vi besöker någon ö med båten.
Den kommer till mig i bergen då jag ser ut över bergstoppar och djupa dalar.
Jag känner den vid havet. Stundtals i skogen, men mest kännbar är den i det öppna landskapet.


Naturen, min religion och mitt lyckoställe.


I lördags hände det igen.
Peter och jag for på lördagsutflykt (som så många gånger förr) för att vandra i en state park i grannstaten Maryland.


Vi styrde kosan mot Point Lookout State Park som ligger på en halvö långt ute i Chesapeake Bay. Fastän det är grannstaten tar bilresan dit en bra bit över två timmar.
När vi kommit fram fylldes jag av ett inre jubel och en djup lycka. Vi var vid havet.
Öppen horisont i öster, och fastlandet knappt skönjandes i syd och väst. Vi var nästan ensamma också på udden.
Dessutom var vädret ÅÅÅ så behagligt. Det var 15 grader varmt och solen värmde oss genom tunna molnbankar.
Fastän det är öppen horisont i öst betyder det inte att vi var ute vid Atlanten riktigt ännu. Nej, vi befann vid den stora Atlanthavsviken som heter Chesapeake Bay. Men ju närmre utloppet till Atlanten man kommer desto öppnare blir denna bukt. I öster ligger The Eastern Shore av både Maryland och Virginia. Men den syntes inte alls, det var bara horisont av allra bästa sort.

Vi riktigt såg hur strömt vattnet är i det mötet mellan flod och bukt. Men annars så var det så lugnt i denna havsvik. DET njöt jag av till 100%. Så lugnt och så vidsträckt vart vi än såg.
Chesapeake Bay skär in mellan Maryland och Virginia och den sträcker sig hela vägen upp till Delaware. Det är USAs största havsvik, kan jag också berätta.
Sju stora floder, och flera mindre åar, mynnar ut i Chesapeake Bay.

I denna bukt tar sig jättelika lastfartyg upp till hamnstaden Baltimore. Kryssningfartyg börjar, och slutar, sina rutter i just Baltimore.
Vattnet i Chesapeake Bay är bräckt. Många runtom bukten livnär sig som lotsar, fiskare, ostronfiskare och krabbfiskare. Jag älskar denna bukt, och värnar om den. För den och dess flora och fauna är också hotad av utsläpp och klimatförändringar.

Det enda jag kände var en djup, djup lycka och en jublande inre glädje.
Havet ändå. Naturen. Himmel och horisont. Allt detta finns här och nu.
OCH just då befann jag mig precis i stunden.

En fyr ligger längst ut på denna halvö, och den fyren gick vi runt.
Jag kände på vattnet, ISKALLT.
Men ååå vad det måste vara poppis och underbart att åka hit på sommaren och bada. Jag uppskattar ju lugnet i en havsvik också. Som ni vet är jag inte helt tokig i de höga vågor som sköljer upp över stränderna vid världshaven. Jag har aldrig riktigt blivit kompis med de vågorna.
Att bada i en havsvik, eller ett innanhav (som Österjön) är såååå mycket mer min grej. Det är därför jag föredrar att sitta i en solstol i strandkanten på The Outer Banks istället för att dyka ner i de höga Atlantvågorna som Peter och Karolina gör.

Där åt jag den godaste crab cake sandwich jag någonsin inmundigat. Maryland är känt för sina crab cakes, det är statens signaturrätt. OCH krabborna fiskas just i Chesapeake Bay.

Det var en alldeles särdeles särskilt bra lördag.


 

Solomon's Island är en gullig plats.



OCH idag är det ju Valentindagen! Alla Hjärtans Dag! Vändagen!
Jag vill önska dig som läser här en riktigt fin Alla Hjärtans Dag!

29 comments:

Yvonne said...

Vilket härligt ställe att vandra på, där himmel och hav möts. Kan tänka mig att det är ännu vackrare sommartid när hela naturen fått färg.

Bor det någon i fyrvaktarbostaden tro?

Man kan se på bilden att det är strömt i vattnet och så många fina stenar och snäckor, hade nog plockat fickorna fulla av dem, hi, hi

Skönt att ha hela platsen i stort sett för er själva, antar att fågelskådarna inte gjorde så stort väsen av sig.

Lunchen ser vansinnigt god ut så jag förstår ni njöt av den och av allt ni sett under vandringen, där kan man snacka om öppna landskap.

Tack för att jag fick följa med på turen.

Ha en jättefin alla hjärtans dag säger jag och skickar en stor kram

Anna i Portugal said...

Vilken fantastiskt miljö! Jag blir alldeles till mig av de karga guldiga fälten, det gör min längtan till vår sommar här ännu starkare. För så där ser det ut här när våren går över i sommar och regnen uteblir för 4-6 månader. Då är allt guldigt på fälten. Jag älskar havet, vågorna och doften. Men jag håller med om att stora havsvikar ger en annan dimension. Av lugnet. Bilden på uhusen gör något med mig, jag scrollade tillbaka flera gånger. Och bilden med sandstigen ner mot stranden, älskar hur himmel och hav nästan smälter ihop och att vägen nästan försvinner över krönet. Jag förstår att ni hade en magisk dag! Tack för att jag fick följa med! Önskar dig en grym onsdag! Kram

Cari said...

Så vackert.
Fick lov att kolla på kartan hur det ser ut. Viken är ju nästan som ett innanhav - så stor.

Har ni varit där på sommaren? Åkt dit för att bada?

Önskar dig och Peter en fin Alla hjärtans dag. Här firar vi många år tillsammans (träffades den 14 februari).

Sara i Barcelona said...

Annika!
Oj vad jag kan relatera till det du säger om hur saker liksom faller på plats när man är i rätt forum så att säga :) Och för mig är det ju också, precis som för dig ute i naturen. Vinterstränder är så ljuva tycker jag.
Det ser ut att vara en underbar plats och jag förstår att du njöt för fullt,jag håller med dig, ett stilla hav är mer lockande än vågor för mig.
Visst går det en serie på Netflix med det namnet, Chesapeake bay, känns väldigt bekant iaf :)
Maten lät enormt god, kan tänka mig att ni var nöjda och mätta, haha :D
Tack för att vi följa med på en så vacker och stillsam plats!
Själv har jag spenderat 2 dgr i bergen och skogarna och njutit 100 % av det :D
Stor kram!

Mamma C said...

Jag håller med dig precis. Det är i naturen precis som du. Jag älskar havet som är så rogivande och det är som vackrast när det inte stormar.
Tack för den fina rundvandringen som du tog med oss på.
Ha en fin Alla hjärtans dag.
Kram Carin

Äventyret framtiden said...

Jag har väntat på det här inlägget, visste ju att det skulle komma och förväntningarna kom inte på skam . Tack Annika, du är som jag, ser Alltet i naturen, allt det där fina som man får till sig och som gör en lycklig och hel invärtes. Tack för ljuvliga foton och den där krabbiga saken får vattnet att rinna i min mun. Jag älskar krabba.

Ha en fin Alla Hjärtans dag! 💗
Kramar!

Annika said...

Yvonne:
Ja, jag sa till Peter att vi måste hit igen. I maj kanske?
Då är det nog bedårande vackert där.
Fördelen nu, vi var ensamma.
Fick hela udden för oss själva.

Nej, det är ingen som bor i fyren längre. Den är helt automatiserad. Men ibland håller de öppet för visningar,dock inte i lördags.

Ja det var fascinerande att se hur strömt det var där flod möter hav. Lustigt det där när vattenmassor möts. Det blir oroligt då. Vet ju att det är så i de verkligt stora brytpuntkerna också, som vid Kap Horn där Atlanten och Stilla Havet möts. Det lär väl vara en av världens mest turbulenta vatten. Men lustigt att man kan se det även i mindre skala. Det är så lätt att tänka vatten som vatten ... men nej.

Fågelskådarna såååå tysta och lugna, haha.
Älskade att vi var sgs ensamma där.
AHHH!!

Tack snälla fina Yvonne för att du hängde med.
OCH tack för att du alltid kommenterar så fint.

Ha en en riktigt fin och glad Alla Hjärtans idag!!

KRAMAR!!!

Annika said...

Anna:
Älskade det.
OCH just det karga landskapet gör mig lycklig. Karga öppna landskap, det är de allra bästa. SÅ ja, du har bosatt dig bra där du är :-)
Du hade gått nuts med kameran.
OCH jag hade inte ens med mig min Canon. Trodde vi skulle vandra i sinne, men ack NEJ!! Det blev mest att bara njuta. BRA det!!

Anna, tusen tack. Din ord sjunker djupt inom mig. Det betyder mkt då de kommer från dig och ditt fotande.
TACK!!!

Uthusen eller båthusen (vet inte riktigt vad det var faktisk) var underbart vackra. Jag känner som du. TACK igen.

Kramar!!!

Annika said...

Cari:
Absolut, Chesapeake Bay kan vi nog också kalla för ett innanhav. Det har ju dok väldigt väldigt god kontakt med den stora Atlanten.
Men USAs största havsvik är det. OCH så betydande.
Jag har varit vid The Bay sommartid, många gånger. Men aldrig vid Point Lookout. Det var första gången.
Om vi åker dit i maj igen tar jag med badkläder.

Såg det på insta, Cari!!
STORT GRATTIS till er!!

Ha en riktigt fin V-dag idag!

Annika said...

Sara.
Tänkte nog att DU skulle förstå precis det jag menar.
Det var som om allt bara stämde. OCH jag var helt i nuet. OCH hela platsen bara gav mig en sådan djur lycka.
Visst är det ngt alldeles speciellt med vinterstränder, och dess färger.

Ett öppet lugnt och stilla hav är för mig mer underbart än ett hav med ständiga vågor och dyningar. Älskar bägge, såklart. Men ett lugnt hav är ändå ... ja alldeles extra. Så fint att du också tycker det.

Det finns en serie som heter Chesapeake Shores som jag vill se, men här går den tyvärr inte på Netflix utan enbart på kanaler jag inte har. Typiskt. VILL gärna se den. Tror det är feelgood av bästa sort.

ÅÅÅ Sara, underbart med bergen!! Och att vara där i två dagar. BÄSTA!!!

Kramar och ha en fin Vdag!

Annika said...

Carin:
TACK för dina ord!
Tack för att du hängde med. Ja havet, det är ngt alldeles alldeles extra.
Lyckost dig som bor granne med det.
Det råder verkligen magi över havet.

Carin, ha en jättefint Alla Hjärtans Dag idag!

Kramar från mig!

Annika said...

Karin:
TUSEN tack fina Karin!!
Tack för dina fina ord.
Du vet, det vet jag. Du känner exakt likadant.
Krabbkakan var den godaste jag ätit. Någonsin, tror jag.
Precis som du älskar jag krabba.
Kramar!!!

Monica said...

Så vackert och vad skönt att vara nästan ensamma där, som en extra stillhet tillsammans med naturen. Lägga allt i minnesbanken och förstår din känsla. Önskar er en fin Alla Hjärtans Dag och vi firar fast i snömassorna, igår gick jag pingvingång en halv kilometer till hårfrisörskan, ny för mig och så trevlig och duktig, glad jag bokat trots vädret. Och vi tittar på vacker grönska på mina foton nu, som det ska bli igen. Och det är väldigt befriande på något sätt att göra utflykter om det så bara är till frissan. Och förstås ut i naturen. Det ser underbart vackert ut på dina foton. Kramar

bettan said...

Tack för ett underbart inlägg med text och bilder som berör.
Jag tror mig förstå känslan inom dig som du beskriver. När det händer är man verkligen i stunden. Så innerligt tacksam över de stunderna. Intensiva, sällsynta och oförglömliga.
Det är för mig en rikedom allt du beskriver och berättar om. Genom dig och din blogg reser jag.
Har hänt mer än en gång att jag berättar om något för vänner, som jag läst hos dig, och får då höra, "men har du besökt OBX, Colorado" el dyl, och får då erkänna "nej tyvärr, men min vän Annika har berättat".
Tack för du får mig att känna mig berest och min bildning blir påfylld.

KRAMAR!!

Annika said...

Monica:
Det var verkligen en sådan dag som sätter sig stadigt i minnesbanken. Bästa tänkbara.
Älskade allting, inte minst ensamheten och lugnet. OCH såklart, naturen.
ÅÅÅ ja, ni har sådant väder ...
INTE kul. Just den där rädslan för att halka omkull och slå sig är hemsk.
Allt gick bra och håret fixat, sköööönt!!!
Tusen tack igen för fina ord.
Kramar!!

Annika said...

Bettan:
TACK för dina fina ord.
TACK!
Ja, jag vet att DU förstår känslan.
Just det där att vara HÄR och NU är så svårt. Men i lördags var det bara just så, här och nu.


AWWWWW, Bettan, så fint och läsa det du skriver. Jag blir riktigt rörd. TACK fina, fina du!!!
Det är jag som ska tacka dig för att du läsar här. TACK Bettan!

Jättekramar til DIG!!!

Anne said...

Annika, Annika, jag nickade nästan hakan ur led då jag läste det du skrev för jag förstår PRECIS vad du menar. Den känslan, när pusselbitarna faller på plats, man är precis i nuet och översköljs av allt det här du beskriver så vackert och bra. I naturen det händer, jajamensan. Samma här. Jag brukar kalla det att få ett "moment", då allting bara stämmer. Man kan inte jaga de här stunderna, de här ögonblicken kommer när de kommer och går inte att veta när de ska hända heller. Du vet vad jag menar. Vi kan vara ute och ha en riktigt fin upplevelse, allting runt omkring oss är vackert och det är en bra dag MEN det betyder inte att det alltid är RÄTT på det sätt som du beskriver här. Som sagt, en underbar dag och man kommer hem nöjd. Men sedan finns det stunder när man är nånstans, som din lördag, då allting bara klickar på ett djupare, annorlunda sätt. Annika, du hade ett sånt "moment" i lördags. Jag blir glad och ryser lite bara läsa om det då du beskriver det så fint. Det är så speciellt när man är i det tillståndet. Jag önskar jag själv kunde upplevde det mycket oftare och mer....men glad det händer nu och då, att man kan känna så och ha de stunderna.

Intressant att höra mer om området och Chesapeake Bay, läste med stort intresse. Kollade på google maps för att riktigt förstå och se var det ligger och hur stort det är. Jag tycker vinterpaletten som du så poetiskt och vackert nämner det är rogivande. Det finns ett lugn och skönhet den här tiden på året, definitivt.

Åh så god lunch ni fick, klart man ska äta crab cakes när man är på en sådan plats. Ingen fryst skickad över hela landet produkt som serverades på tallriken där inte, utan pinfärsk lokal krabba, kan inte bli bättre än så.

Svarskommentar från igår kommer i nästa ruta.


Anne said...

Men du, det här börjar nästan bli komiskt med alla likheter. Men jag har också torra ögon. I mitt fall har jag dock känt av det, så i mitt fall är det inget de försöker pracka på och en till scam (för som vi konstaterat på sistone, de FINNS och man är så sårbar och utsatt, till slut vet man varken ut eller in vad som är sant/inte sant med ens hälsa för sanningen är att det är inte alltid ärligt, tvärtom).

Vad sade din optiker om din torra ögon, hade hon nån plan hon försökte sälja som inte kändes rätt?

Jag går till en helt vanlig optiker, en standard/dussinoptiker men vad jag tyckte om då hon babblade på om mina torra ögon var att hon hade en väldigt "alternativ" syn på saken, hur behandla. Vilket överraskade mig. Då de så ofta försöker pracka på en dyra och omfattande behandlingar eller lösningar.
Hon rekommenderade att varje kväll då ansiktet är tvättat och före krämer smorts in att använda en varm ögonmask under 10 minuter. Det har jag gjort och det hjälper! Så enkelt, billigt och inte "invasive" alls. Hennes råd var bra.
Hon tipsade om Bruder eye mask, de sålde den i affären men jag har köpt den via Amazon. Jag är rädd kommentaren fastnar om jag klipper in länken här men om du är nyfiken kan du kolla på amazon, sök bruder moist heat eye compress microwave effective relief for dry eye and other eye irritation.

Som sagt, det har hjälpt mig. Jag har bara gjort det en gång varje kväll, inte slaviskt heller, det går dagar då jag inte använder den. Man kan köra fler gånger per dag om man vill och har större problem. Det är ju ingen medicin utan helt naturligt.

Sedan tipsade hon också mig om att äta tillskott av omega3 fiskolja och att det skulle hjälpa torra ögon. Vilket jag också numera äter, ingen aning om det gjort skillnad för ögonen då det är svårt att "mäta". Men det är ju bra för mycket så jag har fått in den rutinen också.


Apropå vården. Hur känner du inför det som din allmänläkare/husläkare (primary care doctor) pratar om? Om du går till en sån på check-up kontroller ibland. Jag tänker på olika screenings och tester som åtminstone min är extremt pushig för. De ändrar rekommendationerna hela tiden för när också, åldern går ner. Tänker på allt från mammografi, colonoscopi, men också ett flertal andra screenings/gentester som jag förträngt nu men som min läkare försökt sälja rätt rejält.

Även mediciner är det väldigt hårt tryck pracka på från hennes sida. En migränmedicin t.ex. som hon aggressivt promotade fastän jag sade att jag hade allting under kontroll, jag ångrade att jag ens nämnt migrän som nåt jag har ibland, med tanke på den reaktionen. Jag var så mesig då att jag till slut lät hennes skriva ut receptet, löste dock aldrig ut det men lät henne ge det för att få tyst på henne. Det här var flera år sedan nu, idag är jag bättre på att stå upp för mig själv och säga nej.
Nyfiken på höra hur du upplever det och hur det varit hos dig vad gäller ervjudandet av olika screenings, tester och mediciner?


Till sist, svar på din fråga. Jo, Stella gillar laga mat och kocka i köket. Vilket är lite intressant för hon är rätt kinkig och egentligen inte matintresserad "på det sättet", kan vara väldigt skeptisk till att prova nya saker med mer begränsad repertoar av vad hon äter. Men förmodar hon trots allt är intresserad, på sitt sätt, då hon gillar greja i köket. Asiatisk mat är inget jag lagar eller kan, men hon har blivit förtjust i det, labbat och grejat med såna rätter och tycker om det så det har blivit lite av hennes grej.


Channal said...

Hej Annika! Vet precis vad du menar... naturen är även mitt tuskulum! En perfekt helg för er, underbart och fridfullt med vackra vidder, hav och god mat.

Önskar dig en fin Alla Hjärtans dag! KRAM Anna

Elisabeth said...

Som jag skrev på Instagram; verkligen en fantastiskt vacker plats! Det var roligt att få se så många bilder därifrån. :-) Jag förstår också helt hur du menar med att känna lugnet i naturen, precis så är det för mig också.

BP said...

Där var verkligen fridfullt och skönt. Kanske bästa tiden på året att njuta av dessa fina ställen. Turister "förstör" ju bara stämningen enligt mig.
Dessutom fick du mig att dregla nu - crab chowder och crab cake herreguuuuuu så sugen jag blev nu. Clam chowder levde jag på i Florida. Gissar att crab chowder är en lika fantastisk matupplevelse. Dregel, dregel:-)

Brysselkakan said...

Förstår att ni hade en fantastisk lördag!
Har åkt i de trakterna för många år sedan. Vi körde genom Delaware och ända ner till Virginia Beach innan vi svängde av in i landet igen. Detta var tyvärr innan mobilkamera och innan jag hade digital kamera så väldigt få bilder från den resan.

När du skriver om havet och vattnet får jag en känsla av det är just det som kanske är en av sakerna som är emot en flytt till Colorado. Men jag kan ju ha fel!

Ha en fin torsdag och snart är det helg igen!

Annika said...

Anne:
TACK!!! Så fint att du förstår vad jag menar.
Just den där känslan kan man inte styra över. Den bara kommer.
Det där att vara precis i stunden. Att kunna ta in allt. Det är så härligt. För mig händer det nästan bara i naturen.
Tack Anne, dina ord betyder så mkt för mig. Nu vill jag egentligen bara tillbaka till denna plats igen, men det är inte säkert att känslan kommer tillbaka.
Det var då, allt bara föll på plats.
Precis som du skulle jag också vilja känna den lite oftare.

Trevligt att du googlade upp the Bay. Det är en unik plats, ett innanhav med bräckt vatten.
Otroligt känslig flora och fauna där.
Jag bor nära den, men lite för långt ändå för att kunna åka dit jätteofta.

Crab cakes var UNDERBARA och det var chowdern också. har hört om ett ställe vid kusten i Oregon som säljer den absolut bästa chowdern i USA, enligt en YouTubare jag följer. JAG bara vill dit!! En dag ska vi ta den där resan längs hela västkusten, helst i en sprinter van!

Kramar!

Annika said...

Anne:
OMG, nu blir det verkligen ännu mer komiskt. HAHAHA, sjukt LIKA!!
Du kommer att se det i dagens inlägg (vilket jag redan skrivit när jag läste din kommentar). Det är inte KLOKT så lika vi är!!
HAHAHAHA!!!!

Jo så är det, jag känner mig överrumplad igen. Vet varken ut eller in.
Men jag är säker på att hon inte överdriver om torra ögon. Fast de plågar ju mig inte, inte mkt iaf.
MEN nu har jag köpt droppar på CVS och hoppas att de ska hjälpa.
Jag KAN ju absolut känna att de är torra ffa kvällstid.
Nu är jag mest rädd att hon ska sätta ut ngt på recept, även om det finns bra droppar att köpa på vilken drugstore som helst.

Anne Anne, jag blev så överrumplad att jag köpte en mask där och då. Ska kolla märket direkt, Oasis.
Betalade 24 dollar för den. Har inte börjat nyttja den ännu, vill vänta till min behandling med antibiotika är klar.
Jag ska kolla upp Bruder på Amazon.

Jo, de pushar colonoscopy ngt enormt hos vanliga läkaren. Jag har inte gjort ngn ännu. VILL INTE, jag vet så barnsligt ... mn jag vill inte.
De tar alltid EKG, snackar på om mitt white coat syndrome (som jag har under kontroll med min kardiolog). Alltså har ju BT-tabletter men inte genom the Primary care utan av en hjärtläkare jag träffar en gång om året.

Jomen jag har ju alltid tyckt att man överbehandlat här, och att de skrämmer upp en hela tiden.
Uppskattar att det är lätt att komma till specialist omgående, och att man kan få en MRI eller en cat-scan på nolltid.
Men sen, allt annat ... mediciner hit och dit. Jo, jag tycker de prackar på när de kan. Antar att pharma ligger bakom sååå mkt också.
Det värsta är att jag alltid känner mig som utkastad till vargarna när det kommer till detta. Vad är rätt? Vad är fel?
GAAHH!!
Just nu befinner jag mig dessutom mellan Primary läkare. Knepigt det också. P har gått till en, jag år gå till densamme tror jag.

SÅ kul med Stella i köket.
Hade ju själv K att tampas med som knappt åt ngt alls då hon var yngre.
NU äter hon allt, och älskar att prova nya saker. Tror det började ändra sig i Stellas ålder, sakta, sakta.
Roligt för er med en liten kock hemma också som lagar mat år er ibland. LYXIGT.
Jag älskar asiatiskt mat. Försöker mig på det ibland, men inte blir det som ute precis ...
Men just asiatiska smaker är nog närapå det bästa jag vet.

Kramar!!

Annika said...

BP:
Absolut, tror också det är den absolut lugnaste tiden på året.
Senare i sommar är det nog packat där längs stranden.
Så glad att vi får dit då vi gjorde,
Alltså maten, den var outstanding. Helt underbar.
OCH jag älskar också clam chowder. Så glad att du åt en bra sådan i FLA!

Annika said...

Anna:
Eller hur, det bästa av det bästa.
Du med, hoppas du hade en jättefin Alla Hjärtans Dag!!
Kramar!

Annika said...

Elisabeth:
TACK!!
Så roligt att du gillar att se fler foton därifrån. KÄNDE ju bara i hela mitt inre att det behövde bli en reel av den utflykten.
Härligt att du känner igen dig i känslan också. Den känslan ÄR verkligen speciell.

Annika said...

Brysselkakan:
Det var verkligen en toppendag.
En dag att spara.
ÅÅÅ då körde ni hela den remsan, och sen ner i the Chesapeake Bay tunnel and bridge?? Härligt.

Nämen du är SPOT on.
Just havet betyder sååå mkt för mig. OCH ja, jag skulle sakna det sååå mkt.
Inte för att jag bor nästgårds nu heller, men det tar iaf inte så lång tid att komma till the Bay. Och fem-sex timmar till oBX.
Du här helt rätt i din analys, B.

Nilla Tankebubblor said...

Ååå vilken härlig läsning. När bitarna faller på plats och man njuter i naturen! Fina bilder!