Wednesday, May 24, 2023

Go west, middle-aged girl!




Godmorgon!


Blogglandia ändå?!!!
Vilken källa det är!
OCH har SÅ varit i åratal. Via min blogg har jag skaffat många nya vänner, knutit kontakter och jag har varit med om sådant jag aldrig annars skulle ha varit med om.  Detta i form av allt möjligt roligt som annars aldrig skulle ha korsat min väg. Givetvis tack vare alla de vänskapsband jag knutit via min blogg, och andras bloggar.


Återigen, det är i kommentarsfälten kommunikationen börjar. 
GULD!!


NU är det dags igen!
Peter och jag är på väg mot ett äventyr! Just tack vare bloggar, Instagram och det faktum att man lär känna personer man annars aldrig skulle ha lärt känna. Blogglandia ÄGER!
Insta också, men på ett lite annat sätt ändå.


SÅ vad ska vi då ge oss ut på?
JO, nu ska Peter och jag tillbringa nära TRE veckor i Golden, Colorado! Vi åker i rena, rama svinottan idag. Vi tar bilen!
Denna Road Trip av RANG går genom delstaterna West Virginia (NEJ, det är inte västra Virginia utan en helt egen delstat), Kentucky, Missouri, Arkansas, Oklahoma, Kansas och sen slutligen— Colorado
Bara bilresan till Golden kommer att ta oss fem nätter och sex dagar. Visst, det går att komma fram snabbare än så men vi vill ha lite tid på oss också. Det blir ändå mest bilåkande trots att vi har många dagar på oss.
Hur många mil ska vi köra enkel rutt?
Ja i runda slängar blir det 300 mil.
OCH sen ungefär detsamma tillbaka (men då tar vi en nordligare, och mer direkt, rutt).


 
Bild från Mountain Resort Concierge


HUR kommer detta sig?
Japp, som följer …


  … Minns ni AnnMarie som brukade blogga under signaturerna Grrringo och Eastcoast mom? AnnMarie finns på instagram idag.
AnnMarie med familj som bodde i Westport, Connecticut under många år. Familjen bodde även i Brasilien och Spanien, men USA var basen. Det trots att både AnnMarie och hennes man är svenskar.
Hur de kom till US? Via jobb för maken.
I fjol flyttade AnnMarie och hennes man till Colorado. De bröt upp från det trygga, invanda livet i Westport och drog västerut.
Detta efter att deras bägge barn flugit ur boet.
Från öst, till väst.
Till Klippiga Bergen och till Golden.


I vintras skrev AnnMarie till mig (via Instagram)och undrade om Peter och jag skulle kunna tänka oss att vara katt och husvakter medan de själva tillbringar en månad i Sverige.
Ganska omgående bestämde vi oss för att, JA VI VILL!!! 
Vilket äventyr för ett medelålders par som vi!

 
Så nu blir det nära tre veckor i deras hem. 
Då vi lämnar Golden kommer en vän till dem från Kanada och stannar där resten av tiden.
Ett underbart äventyr i Denver med omnejd väntar.
En helt ny miljö och ett perfekt sätt att “smaka på Colorado”. Jo, för saken är den är Peter och jag faktiskt själva lekt med tanken att flytta till just Colorado. Att bryta upp, att göra något nytt.
Detta kommer isåfall att bli i framtiden, om det nu alls blir av …
MEN nu ska vi iallafall få prova på bästa tänkbara sätt i världen!
ALLT tack vare Blogglandia. Allt tack vare den kontakt jag skapat via nätet med AnnMarie.
AnnMarie och jag har träffats IRL två gånger likaså. Bägge gångerna på bloggträffar på Manhattan.


Det här ska bli så fantastiskt roligt för oss.
Colorado och dess MAFFIGA natur. Att bo i bergen över Denver. Att vandra och upptäcka The Rockies! Att byta miljö. 
Att få ha fått detta fantastiska erbjudande tack vare att vi känner varandra på det sättet vi gör.


 
Bild från Go World Travel Magazine.


Härhemma passas vårt eget hus av flertalet grannar som håller koll under tiden vi är borta.



Jag tar med min laptop, så bloggande blir det!
Peter ska ju jobba därifrån och jag räknar fullt med att vi lever vardagsliv i veckorna. Så bloggande ska det BLI!!!  Med start nästa onsdag igen.
Det blir alltså blogguppehåll nu i en veckas tid medan vi är på resande fot. Men sen kommer jag tillbaka som vanligt. Denna gång direkt från Colorado!


Följ MED mig via mitt privata resekonto på instagram innan dess, @nesw_travels. Jag kommer att vara så aktiv jag bara kan där under resan.
Följ mig även på mitt öppna konto, @skandigirl 


MOT COLORADO!!!
Vi hörs här igen den sista maj!


Stay Classy while I am away!

18 comments:

Yvonne said...

Wow, vad häftig grej att göra. Så spännande både för er och för oss läsare att se och lära oss lite om Colorado också. Ni kommer säkert att trivas med den maffiga naturen även där.

Följde hennes blogg då och då precis då de skulle flytta minns jag.

300 mil, ja då skulle vi nästan komma fram till vårt hus i Spanien, tror det är ca 320 mil dit om jag inte minns fel.

Ha en härlig bilresa och så skönt att ta tid på er.

P.S det var jag som tog kontakt med Anders om Ruth. Vi var på lunch i april i Spanien hos gemensamma vänner och då hade jag ju hans mailadress och skickade iväg ett mail.

Kör försiktigt och sååå spännande att få följa er resa på Insta och bloggen.

Stor kram från ett soligt och varmt Åkersberga

Dr Jo said...

Åh va roligt!

Läste en bok nydligen som utspelade sig i Denver. Ser fram emot att "få följa med". Har hört att naturen ska vara fantatiskt där.

Ahh va roligt, den bloggen/bloggarna lästen jag också som en bok när jag hittade den, dock bara den delen i USA. Superkul att ta del av!

Kör försiktigt så ses vi på instagram! Ska försöka kommentera mer där!

Kramar Johanna

Mamma C said...

Men så skoj och spännande med. Tänk vad cybervärlden för oss samman.
Det ska bli jättekul att få följa med på er resa.
Kram Carin

Cari said...

Så häftigt.
Tänk så mycket gott bloggandet kan ge.

Och det är ju så vackert där.
Önskar er en bra resa dit och fina dagar i Golden.

Brysselkakan said...

Men så fantastisk kul för er! Och superbra att bo där ett tag och känna om det vore något för er.
Faktiskt lite avis!
Skickar DM med tips på ett ställe som skulle passa för en helg och som tog oss med storm 2019.

Unknown said...

Hej,
Jag läser två svensk/amerikanska bloggar, den ena är din och den andra är en svensk tjej som bor i Golden, vad lustigt :)
https://ikalundin.blogg.se/

Golden ser ut att vara en jättemysig stad, hoppas ni får det toppen :)

Linda

Monet said...

Älskar Colorado! Min mans syster, min svägerska, som flyttade till USA i samma år som du och också blev kvar resten av livet flyttade runt lika mycket som många amerikaner gör. Hon och hennes dåvarande man bodde därför några år i den lilla charmiga staden Durango där hon arbetade som Head Nurse på det lilla sjukhuset. Vi var där ett par veckor, red på hennes hästar och gjorde de mest fantastiska utflykter överallt i det otroliga landskapet. Besöken i Mesa Verdes nationalpark med sina klippboningar sitter för evigt kvar i minnet. Hoppas ni får en möjlighet att uppleva det också!

bettan said...

Vilket härligt äventyr och allt tack vare din eminenta blogg. Så himla kul.
Såg på Ig att ni var på väg och jag undrade, "vad är det jag missat?" Hihi
Rusade direkt hit och fick svaret. Pålitliga Annika😘

Ska bli så roligt att återigen få möjligheten att hänga med på en resa tillsammans med er. Trodde först ni var iväg på en "rickitiracketti-tur", ja det stavas inte riktigt så, men jag kommer inte bättre ihåg vad du kallade den där ena husbilen.

Så roligt du fortsätter blogga och underhålla oss med era upplevelser.
KRAMAR!!

Äventyret framtiden said...

Så härligt, vilket trevligt äventyr!
Kul för er, kul för oss som får följa er så småningom igen när ni är framme i Colorado. Underbart Annika!
Ha det bra som bara den nu på vägen dit!

Många lyckokramar!

Christina said...

Men jösses så kul! Och visst är det så att man ”känner” sina Insta, blogg, cyber vänner väl? Jag förstår precis varför Anne-Marie frågade er. Perfekt lösning för alla inblandade! Så kul, kör försiktigt, jag följer via IG!!
Kram!

Humlan said...

Åh så härligt!
Jag skulle gärna åka till Colorado, har läst en hel del böcker som utspelar sig där, runt Denver, och blev väldigt sugen på att se det själv. Ha en bra resa och jag kommer naturligtvis följa dig på Insta.
Kramar!

Anne said...

Iiiiihhhh, så spännande, pirrigt roligt och kul. På riktigt. Vilken möjlighet och vilken grej. Tänk vad underbart med den livsstil så många har nu, att jobba hemifrån, utan det hade ni förstås inte kunnat dra iväg så här många veckor. Prisa den modellen. Vardagsliv i veckorna och Peter kan jobba och ni får prova på att bo och leva i en annan stat och plats. Så här enkelt och smidigt. Vad härligt och gulligt av A-M att vända sig till er och fråga, och att ni inte tvekade och vågade nappa. Undrar vad ni kommer att tycka, om ni känner det är fint men njae, inget ställe att överväga för flytt. I så fall kan den tanken begravas. Eller om ni känner tvärtom, det ger mersmak och tanken ni leker med att tänk om flytta nån gång...att den tanken liksom slår ännu mer fäste. Det blir också intressant att se hur ni upplever allting.

Ett extra äventyr blir det i och med att ni bilar också, bara den resan i sig är ju "tillräcklig" så att säga. Verkligen kul ni bilar, även om det tar mer tid. Men då har ni egen bil på plats också, fria att göra saker och upptäcka. Perfekt. Bra tid på året för den här sortens resa och upplevelse också.
Ser väldigt mycket framemot att följa detta äventyr, så hoppas på mycket rapporter, hihi. Insta ska jag följa aktivt.

Förresten, när ni susar genom Arkansas, nyfiken höra på vad du tycker och får för intryck. När vi var i nordöstra Texas under spring break detta år, så bilade vi även in i Arkansas. Arkansas tyckte vi var överraskande fint, lummigt, grönt, kullar och kändes väldigt mysigt. Trodde inte det såg ut så, positivt överraskad. Däremot hade vi tornado warning, det var mindre kul men vi klarade oss och allting gick förbi i en annan bana. I alla fall, det var en parentes men jag bara nämnde det när du skrev om att bila geno Arkansas.

Lycka till och så hoppas jag att herrskapet Annika & Peter får en riktigt härlig månad away from home. Och att A-M med make får det fin-fint i Sverige förstås. Trevligt för dem spendera en månad där.

Kram

BP said...

Vilken roadtrip! Som du säger - i vanliga fall gör man sådana resor/äventyr när man är i tjugoårsåldern, men ni har väntat tills nu. WOW. Det ska bli hur roligt som helst att följa er trip.
Sedan kan jag bara gratulera Ann-Marie till att hon har så många långresta vänner som ställer upp som katt- och husvakter:-)

Anonymous said...

Hej Annika! Ha det underbart! Är själv på Kreta. Hörde genom Anneli i Dalarna att bästa Ruth har somnat in. Såg även ditt inlägg innan. Så ledsen över det. Det var tråkigt! Hon var mkt speciell. Tyckte om henne jättemycket fast vi aldrig mötts. Det var inte så länge sedan hon kommenterade min blogg om att hon gick ut och kunde se alla vårblommor. Finaste Ruth, hon kommer vara saknad. Men hon blev gammal som mina föräldrar och livet borde firas.

Kramar till dig från vackra Grekland☀️🇬🇷 Anna Channal

Susjos said...

Men jösses va kul och spännande! Bloggvärlden och sociala medier är verkligen fantastiskt!
Have fun!
Kram

Nilla Tankebubblor said...

Men vad spännande!! Vilket bra initiativ. så kul för er! Prefekt ju. Ha en bra resa.

Anonymous said...

Awesome!!! Vilket äventyr och perfekt att “prova på” Colorado och se vad ni tycker om den delen av USA. Kommer väl ihåg AnnMarie. Det var synd att hon slutade med bloggandet.
Kramar, Lisa

Annika said...

TACK alla!
Så roligt detta.

OCH till Unknown, så roligt att du läser min blogg! TACK för det. Du har Reston och Golden på din lista. NU är vi bägge i Golden.
Ska kolla in den svenska tjejens blogg genast.
TACK!!

OCH tack och kram till alla som kommenterat ovan!!