Friday, November 18, 2022

Vad finns i butikerna till jul: World Market (varning för bildbomb galore)




Godmorgon fredag!!


Ja, jösses hörni!
Nästa gång jag skriver här har vi alla firat första advent. Jag har firat Thanksgiving, köpt gran och bor då i en sann julstuga. Vad fort det går. November har vrålat fram. Ni har haft en vanlig (ska vi hoppas och TRO) novembervecka på era håll i världen. Men med en knorr på första advent. Mysigt. 


Idag ska vi återvända till min serie om butiker i juletid och dess utbud.


Vi ska till World Market denna gång. World Market kan kanske jämföras med Indiska i mångt mycket. Men butiken är större, de säljer viss mat, öl och vin. World Market säljer även möbler, kläder och inredning.
OCH de har MASSOR till jul, massor.


Återigen, jag blev ganska överrumplad av allt.
Men på ett bra sätt. Fast jag säger bara, GUUUUD vad grejer det FINNS!!


Nu ska jag låta bilderna tala.




Så söta ... Phew, nu har vi kommit till slutet av denna bomb.  TACK för att du orkade, haha.



Härhemma har jag hunnit klä min smalgran i köket.
Den är så fin, jag har även satt fram den lilla gran jag har i hallen. Resten kommer jag att fixa imorgon och lördag. 
Snart är jag verkligen klar med mitt julande. Så himla SKÖNT!


I nästnästa vecka någon gång ska jag visa er min julstuga anno 2022. Med detta önskar jag dig en jättefin helg, och en jättefin vecka.


Stay classy while I am away!

29 comments:

Bloggblad said...

Det var väl ovanligt tidigt även för dig, med mitten av november?
Jag häpnar över alla tokerier. Det där med överkonsumtion och onödiga grejer som tär på miljön genom att alls tillverkas, det verkar inte ha nått USA? Eller?

Fullständigt galna granprydnader. Men eftersom de tillverkas måste väl nån köpa? Jag undrar också om det är vanligt att man slänger allt gammalt pynt och köper nytt varje år? Jag tar fram samma, är efter år, och hinner inte tröttna eftersom det är framme bara mellan ju och nyår.
Jag är nog en riktig tråkmåns…

Snart Dr Jo said...

Hejsan,

Tack för rundturen på WorldMarket, superkul (som vanligt). Nu snöade det pyttelite men det räckte för att man ska komma lite mer i stämning. Har även köpt lussebullar med mig till jobbet, kan äta hur många som helst. Min favorit.

Haha alltså åter igen rolig julkulor. Det kan vara ju med vissa av sakerna som interskämt inom familjen. Men va roligt det vore om man hade kunnat prata med folk på tidigt 1900 tal och diskutera julgranspynt. Från äpplen och levande ljus till gucamole och fonduekulor. Vem hade kunnat se den utvecklingen :D Måste erkänna att den muggen med choklad såg fin ut, det är väl så det smyger på en :P Men alltså passet :D.


Har testat lite olika länders julkakor, är kraftigt partisk mot svenska. Många andra är för söta, slibbiga eller smakar inte så som man trott. Värst var en autraliensisk/brittisk fruitcake. Huah, tror det var ...likör i den. Har tappat vilken spritsort det var nu men med torkad frukt som sugit upp denna likör säger vi. Och så i dom i en nästintill torr sockerkaka. Nej tack.
Antigen ska kakor vara mjuka och saftiga eller torra och spröda. Har svårt för kombon för vissa.
Har du något svenskt relaterat till julen som du inte klarar dig utan ? Ser fram emot Lucia, en av mina favoriter.

Kramar

Yvonne said...

Wow, så mycket pynt det kan finnas i en enda affär, skulle bli lite snurrig därinne, men vore kul att se överflödet någon gång.

Mat i julgranen tackar jag definitivt nej till och även rosa pynt. Nu är det flera år sedan jag köpte något nytt i den vägen, har hur mycket som helst att välja av i lådorna.

Jag förstår inte hur de kan få sålt av allting, måste vara många saker som blir kvar efter säsongens slut och den är ju rätt kort, ha, ha.

Undrar om det mesta är "Made in China" hos er också, tycker allt man tar i är gjort där nu för tiden.

Ha en fin helg och härlig ledig bloggvecka och firandet med nära och kära.

Stor kram

Mamma C said...

Jösses, man kan få till värsta delikatessgranen om man vill.
Så du är snart klar med ditt julpyntande, så skönt för dig.
Ha en fin helg nu och en bra nästa vecka med.
Kram Carin

Äventyret framtiden said...

Människan är inte en klok varelse när man ser på allt detta överflöd! Fullständigt knäpp är hon och jag är en tråkmåns av stora mått kommer jag på. Även om jag inte är religiös i den meningen, så inser jag att man har tappat fokus på varför julen egentligen firas, något som jag i min enfald vill respektera.
Det här är ju affärsmännens jul så det heter duga om det. Jag ser det ju här också, överallt blir det bara mera och mera av krimskramset, köpa köpa köpa-hysterin. Otroligt men så är verkligheten.
Snart sätter det stora julglittrandet igång här också, man hänger upp belysning överallt och ingenstans. Tack och lov så är vi måttliga med sådant i det lägenhetshus vi bor i. Däremot finns det på många andra ställen blinkande ljus genom dygnen, i alla grälla färger. Redan nu.
Människan är ett märkligt däggdjur, haha...
Skönt att man bara kan titta på eller titta bort om man känner för det.
Här blir det de vanliga guldstjärnorna, adventsstjärnorna och en liten pyttegran med några rosetter i och många levande ljus. Goda vänner kommer hit och firar julafton med oss i år. Men jag återkommer säkert till julfirandet här så småningom.
Ha en toppenfin ledig bloggvecka Annika! Gläd dig åt allt det du tycker om och trivs med.
Glad LillaJul, Glad Thankgivings!
Kramar över havet!

Humlan said...

Jag kan fortfarande inte fatta att man ens kommer på idén att någon vill ha mat i granen! Eller bilar, båtar och husvagnar. Jag är väldigt traditionell när det gäller julen.

Men en hel del fint finns det ju också i dina affärer, det är roligt att läsa dina inlägg och det hade varit väldigt roligt att gå runt där med dig och titt kommentera alla saker.
Lite inspiration skulle jag nog också behöva. Just nu funderar jag på hur jag ska kunna göra det fint utomhus. Har inga riktigt bra idéer, men det kanske kommer.

Ha en härlig vecka, njut av firandet och traditionerna, så ses vi när du har ett fullt julhus och jag kanske har fått till lite adventsstämning. :-)

Stor Kram!

Brysselkakan said...

Gillade kulan du köpte! Jag hade nog köpt den där med Peace on Earth, en sån kan man ju ha framme året runt.
Sedan kan jag inte annat än att fundera över om allt ens blir sålt? Så galet mycket prylar.
Ha en fin helg nu!

Annika said...

Bloggblad:
Tror det är detsamma med utbudet överallt i västvärlden, och USA har ju alltid, alltid varit the land of plenty. Inget nytt under solen där.
Det är ju massor hemma också, och i England och i Tyskland ... Tror det är en sjukdom hela västvärlden lider av. Miljöbov eller inte. Är inte alla länder i väst nästan lika goda kålsupare? Inte för att försvara USA för mkt, men här tror jag nog att det är en equalizer i mångt och mkt mellan våra rika länder.

Jag började pynta upp så här tidigt 2020, under pandemin. Så det har hängt med sedan dess och kommer att fortsätta att hänga med på detta sätt. Förr pyntade jag som en ren idiot lördagen efter Thanksgiving. Det blev för mkt för mig, så på det sättet kom 2020 in bra. Det var så jag, och många andra, började pynta upp tidigt för att allt var så deppigt runt om oss.

Precis som du undrar jag över om många verkligen byter pynt år ut och år in?
Jag gör det inte. Mkt av julen är ju nostalgi och de grejer man alltid haft.
Jag köper bara ngt enstaka nytt varje år. MEN fascineras av butikernas utbud. I år känns det mer än någonsin förr faktiskt.
Och jag gillar det än, ett bra sätt när man har så mkt som jag ju ändå har.

Annika said...

Snart Dr Jo;
KUL att du gillade!!
ÅÅ vad mysigt med snö och lite stämning. Lussekatter, mums.

Jag saknar lucia mkt. Det är nog den den på året jag saknar Sverige mest. Lucia är så vackert och så unikt.


HAHA, jaaaa ... tänk om man kunde resa i tiden, hitta en glad och julande människa från 1900 och ta med henne till vad vi har idag. Hon skulle svimma. Som du säger, från äpplen i granen, och pepparkakor till ALLT detta. Ägg, varukorgar, guac ...
ALLT!!!

WM har mkt snyggt, det tycker jag också. Massor med fina grejer där.

Jag ar mkt svenskrealterat som jag vill ha till jul. ALLT! HAHA, köttbullar, sill, must, gravad lax, brysselkål- RUBBET.
Firar alltid julafton med en svensk vän och hennes familj. Svenskt julbord då.

Kram till dg Johanna!!

Annika said...

Yvonne:
JAAA!! Ngn ggn får du resa hit innan jul och frossa i rubbet.

JAG med, stort fett nej till mat i granen!! OCH till rosa pynt, NEJ tack!!

Som du säger, mkt måste bli kvar efter jul även om det reas ut. Somligt känner jag igen från tidigare år. Så det måste finnas på ngt storlager nånstans. Men mkt NYTT också.

Kan bekräfta att SÅÅÅ mkt är Made in China. SÅ väldigt mkt.

TACK kära Yvonne. Det ska bli jättefint med en ledig vecka och besök.

Ha det bäst!!
KRAMAR!!

Annika said...

Carin:
Eller hur. Du kan ta vilket tema du vill, haha. MEN maten ja, det är bara att köra hårt. Fniss.
Jag är glad att jag är klar med julen. Faktiskt är jag det.
Ha det bäst och stor kram!

Annika said...

Karin:
Visst är det SÅ.
Det är helt otroligt!! Tänk vad grejer det FINNS!! Utbudet är otroligt.
VISST har man glömt bort varför julen firas, överallt.
Jag är inte heller religiös, men visst kan man få sig en tanke då och då ...

Preis, du ser det också. Det är verkligen överflöd i år. Mer så än jag nånsin sett, eller så har jag bara lagt märke till det mer i år?
Men du säger samma sak. Du ser detsamma hos dig. DET är verkligen mkt i år. Och jag vet ju att det gäller i hela västvärlden. Följer några julkonton från Sverige på IG och det de visar där kan ju faktiskt tävla med det jag visar er. USA har ju förstås alltid varit the land of plenty, och i år är det inget undantag där. Heller.
Men ja, jag anser nog att alla i väst vräker på.

Ja, ni för se sååååå mkt mer nu än på Pettas. HIHI.Alltså vad gäller Bling och glitter i juletid.
Jag tycker det är kul. Men jag förstår dig också, givetvis.

TACK finaste Karin, Glad Lilla Jul till dig! Ha det bäst!!

Annika said...

Humlan;
Maten är ofattbar. FATTAR inte. Kundvagnen liksom ...
Eeehhh nej!
Och hamburger ... nej.
Jag har faktiskt en bil i min gran, haha. Får visa den sen då jag lägger ut mitt stora inlägg om mitt hus.
Men annars är jag också julkonservativ, som du är.

Jaja, det finns massor med fina saker i dessa butiker jag visat. Så mkt fint,
OCH så mkt man inte vill ha.
Det skulle vara så roligt att ha gått där med dig och kommenterat grejerna. HAHA.

JAA Humlan, brassa advent nu. SÅ mysigt.

KRAMAR!!

Annika said...

Brysselkakan:
VAD kul att du gillade kulan jag köpte. Jag kunde inte motstå den.
SÅ fin, den blir perfekt i granen.
SÅÅÅÅ mkt prylar, det skulle vara intressant att veta hur mkt de verkligen säljer.
Ha det bäst!!!!

BP said...

Som du förstår är jag aningen andfått vid det här laget. Overwhelmed är kanske ordet som passar bäst här. MEN, surprise, surprise jag hade faktiskt kommit hem med två saker: Walker shortbread och Glühwein. Skrattade gott att glöggen är dyrare än tyska/österrikiska Glühwein, undrar varför. Eller jag tror mig veta. Glögg är ju så mycket sötare än Glühwein, och socker kostar ju pengar - hahaha. Min man hade köpt Chrisstollen också. Så liiiiite hade jag/vi nog investerat;-)

Ha en fin helg och en toppen nästa vecka med Thanksgiving som höjdpunkt:-)

Elisabeth said...

Så galet mycket julsaker det finns, både hos dig och här i Sverige. Kulan du köpte var jättefin, och jag gillade även en del av kuddarna, de som inte var så juliga, utan röd-/grönrutiga. Jag vet att det är väldigt politiskt inkorrekt att säga detta, speciellt Sverige, men jag gillar att köpa fina saker! Blir glad av det! Igår till exempel köpte jag en fin, röd ullpläd som jag ska jag nu i december. När jag kom hem och placerade den på det tänkta stället och såg hur bra det passade blev jag så upplyft. En del (obs, syftar INTE på dig här!) skulle säkert kalla det dålig glädje, eftersom den berodde på konsumtion.

Ser att det finns Lebkuchen (de tyska pepparkakorna), och det hade jag förstås köpt. Egentligen är det ju bara små mjuka pepparkakor överdragna med glasyr, men det är ändå extra gott. Och Christtollen (eller stolle, som vi brukar säga) är en självklarhet kring jul/advent. Glühwein gillar jag också, för det är inte lika sötsliskigt som glögg.

Monet said...

Jag skrev ju redan i ditt förra julinlägg att man ju näst intill blir illa berörd av detta överflöd. Din nya bildbomb förstärker ju detta än mer. Men det som mest slår mig är att detta - enligt min smak förstås - är så oerhört SMAKLÖST. Tacky galore! Man får ju ont i ögonen av att se på detta krims-krams och här är det faktiskt stor skillnad mot hur man dekorerar både hem och framförallt julgranar i Sverige. Vi har ju en fin hantverkstradition här och överdekorerar ju inte heller och mycket av svensk juldekor är smakfull, färgstämd och nedtonad.

I vårt Frankrike, som är mycket mera amerikaniserat än man föreställer sig (fullfjädrade Halloween-traditioner t ex)finns också tendenser till det här smaklösa. Man hänger upp lite på kors och tvärs och dekorerar mycket i neonfärger. Gärna illblåa slingor och utan känsla för det röda och gröna som dominerar hos oss i Sverige. Jag älskar att pynta min gran och växlar årsvis mellan två teman - rött/grönt eller silver/champagne. Det är enbart vackra vita och champagnefrostiga kulor en masse, (eller röda och mörkrosa) , rosetter i rött eller guld, små vackra silverblommor (eller röda) och vackra silverhjärtan i stansad metall - designprylar som kostat en del. Vacker, handgjord stjärna på toppen. Inte en pryl för övrigt, inga flaggor, inget fult glitter snurrat på tvären, inga flätade papperskorgar, inga halmgubbar, inga smällkarameller eller annat som svenskar ofta hänger i sin gran. Min blir visserligen överlastad som en ’Kalle Anka-gran” men alltid extremt vacker och våra besökare tycker alltid att vår gran är som ett lysande litet konststycke just för att den är så konsekvent i färg och form. Så jag erkänner att jag är säkert extra känslig för det här på dina bilder - alldeles gräsligt fult är det. Men intressant att se förstås, så tack för det!

Annika said...

BP:
Haha, ja det förstår jag verkligen!!!DET här är inte din grej!!

Yay, det finns alltid ngt att köpa, även för dig.
GILLAR det!

BP, ha det bäst!!OCH vi hörs efter Tgiving igen!!!

Annika said...

Elisabeth:
Javisst!!
Överallt!!
SÅ mycket GREJER!! Överallt.
Tycker det är mer i år än någonsin förr! Faktiskt tycker jag det.
Ja, jg köper också gärna något nytt varje år, som kulan tex. Kunde inte motstå den fina!!
Elisabeth, jag är precis som du! Blir glad när jag köp ngt som passar in i mitt hus. Jag har all förståelse i världen för din nya pläd- SÅ mysigt och vackert och VARMT GILLAR!!
Köpt de tyska pepparkakorna med glasyr!! ÄLSKA dem!! Speciellt de som smakar lite av pomerans. LOVE!!
Gillar också gluhwein!!

Annika said...

Monet:
Sign of the times. The land of plenty. Allt sånt. Västvärldens enorma tryck på julen.
USA är inte unikt, ser ju det hos folk jag följer på insta runt världen som visar det de hittar.
Ser ju hur LIKT det är här i tex Australien och England, men även i övriga Europa. Följer julinstgrammare i Sverige som visar upp ett enormt julöverflöd i butiker och hem.
Nej, det här är en i-landssjukdom och USA har alltid, alltid varit the land of plenty.
Så ock på julen. Inte minst då, kanske.

Allt tacky som jag visar? Tycker du? Jag tycker faktiskt det finns en hel del snyggt i det jag visar också. Ganska mycket till och med. Visst, sen finns det ju sånt jag verkligen INTE gillar heller som jag visar, det är ju lite av grejen med dessa inlägg. Att visa allt. och kanske ffa visa det som är totalt annorlunda än hemma.

Hade jag inte haft så mycket pynt hemma redan hade jag kunna köpa på mig en bunt från World Market.
Det som kanske är skillanden här är att det finns allt, från det tjusiga ner till det absolut plastigaste.
På så sätt finns det ju även ngt för alla plånkor. Inte för att jag tror att de som vill handla direkt superbilligt går till WM. Och vill man ha ngt mkt "tjusigare" går man heller inte till WM. Det finns ju många affärer. även Dollar stores etc, där är det krimskrams. Sen finns Neiman Marcus, SAKS, Nordstrom etc där man kan betala såååå mkt för julpynt. Dollar stores och de billigare är bra för dem som faktiskt inte har så mkt att röra sig med men som kanske vill ha lite julstämning ändå för en liten peng.

Det är väl lite si och så med pyntandet hemma också? Somliga vräker på, somliga anser att less is more, somliga att more is more.
Fine, jag anser att man gör som man vill.
Sen blir jag glad över att se dem som går överstyr också. Det är något väldigt livbejakande i det, att inte bry sig, att köra sitt race. Kanske gläder man andra genom att pynta en hel trädgård med ljus och tomtar. Tacky eller inte, det sitter i betraktarens ögon ...
Jag kan tycka att mkt är tacky, men det gör mig glad ändå.

Är allt som är amerikaniserat tacky?
Så trött på sånt efter alla mina år här då jag ju sett allt, från det finaste fina ner till det som andra tycker är snyggt som jag kanske inte tycker om.
Ja, världen har väl alltid tagit efter det som är amerikanskt, och somligt är väl kul och somligt inte kul.
Halloween har ju misshandlats och gjorts om till ngn slags blodig skräckfest i iaf Sverige. SÅ är det ju inte här. Här funkar allt, från gulliga höstdekorationer till det mer hemska. Men hemma är allt hemskt och det har nog inte riktigt fattat hur det ska gå till. Eller det HAR de inte, det är uppenbart. Men det är lätt att skylla på USA hit och dit.
Alla pyntar som de vill och mår bra med, roligt att din gran uppskattas av vänner och familj. Alltid kul. Själv har jag samma tema år ut och år in i min, med lite nya kulor och annat varje år. En enstaka.

Det kommer fler sådana här inlägg efter mitt uppehåll, bland annat från mitt eget hem. Men även från andra affärer här.
Håller absolut inte med dig om att allt jag visar är hemskt och förfärligt, tvärtom. Somligt ÄR det för att jag vill lyfta fram just hur annorlunda det är. Som med mat i granen, det kör de med här. Vet inte varför riktigt. Skulle inte vilja ha det själv. Men tycker det är roligt att amerikaner i allmänhet är så öppna inför att vara lite galna och hur de kör sitt race utan att tänka så mkt på vad andra ska tänka.
Man ser allt här.
Gillar det.
Det gäller det mesta för övrigt, inte bara julen. Folk är mindre ängsliga, helt enkelt.

Anonymous said...

Men jag har väl inte sagt att ALLT du visar är tacky? De flesta, inklusive du själv säger ju att det är galet och bara för mycket på alla sätt? Men precis som jag också säger: det är intressant att se just för att jämföra och se skillnader. Tysk juldekoration t ex påminner också mycket om den svenska och vi har ju också våra traditioner därifrån, medan den franska, som jag sa, drar iväg åt mera smaklöst och blandat håll. När det gäller franskt Halloweenfirande däremot så är det, till skillnad från det svenska, extremt ”gulligt” och helt anpassat för att det ska vara roligt för barnen. De kommer med sina föräldrar i fantastiska utstyrslar, ofta som små prinsessor också och sträcker lite blygt fram sina små godiskorgar. I byarna och villakvarteren har man tävling om vem som har det finast dekorerade huset och i vår by ordnas godisutdelning och gemensam husvandring av borgmästaren. Plus uppträdanden på torget av lagom skräckutklädda skådespelare. En glad och rolig fest. Kanske inte helt enligt amerikanska förebilder men definitivt inte enbart skräck. När det gäller hur man drar på med sitt eget julpyntande så finns det ju också här affärer med utbud i olika prisklasser. Mina senaste vita frostkulor är köpta på Clas Ohlson, en definitiv lågpriskedja men fina för det!

Anonymous said...

Monets kommentar blir återigen anonym, troligen för att den är skickad från mobilen

Anonymous said...

Hjälp! För mycket att välja på! Känns lite som Ullared. Där har jag varit en gång och aldrig mer. Men kulan du köpte är jättefin! I Amerika finns verkligen ALLT!

Ha en jättemysig Thanksgiving! KRAMAR Anna Channal

Millan said...

Men josses vad grejer! Jag hade alskat den affaren :-). Var tvungen att se om jag kunde hitta ett fondueset till granen att kopa till vara kompisar som vi alltid har funduemiddag med forsta helgen i Januari. Men verkar inte latt att fa tag pa det har.
Sag ditt inlagg om att lasa. La lustigt nog till precis den boken du skriver om i min lista pa Nextory. Jag var precis som du emot lasplatta tills jag insag att for en ratt liten peng kan fa tillgang till sa mycket svenska bocker jag nagonsin skulle kunna lasa. Jag hade en kindle forut men tyckte aldrig om den sa har dom senaste aren kort med en Ipad Mini. Perfekt! Man staller ju in ljuset sa som man vill ha det, och aven perfekt for mig som borjar fa dalig syn da jag kan ha storre text an det ar i vanliga bocker. Bast ar nastan att jag kan lasa utan att ha lampan pa och darmed stora Ben som sover brevid mig :-). Sa mitt tips ar: Ipad Mini. Ar dessutom supergullig och perfekt i storleken.
Onskar dig en fin semestervecka och harlig Thanks Giving!

Från Glam till Damm said...

Hejhopp!

Jag älskar World Market och Home Goods. Ja, och Target....
Älskar alla de där presentpåsarna och inslagspapper. Sådant utbud. Minns att jag köpte med mig sådant hem till Sverige i början när jag bodde i USA eftersom de där presentpåsarna med silkespapper absolut inte fanns i Sverige då. Så kul för min mamma och syster att handla till julen i USA.
Det gjordes med förtjusning.

Varm kram och lycka till med granarna.

Ha det gott!

Anneli

p.s. Ja, nu är det något fel på min blogg igen med popp-upp fönster som leder till någon bitcoin sida. Så trist. Tack för att du informerade mig. Kram.

Annika said...

Monet:
Galet mkt är det verkligen.
Mer så i år än förr, tycker jag. Vet inte varför.
Det verkar som om fransmännen har fattat galoppen med Halloween bättre än svenskarna, för det ÄR ju ingen skräckfest. Allra minst bland barnen. Det är mer som en maskerad klä ut dig till vad du vill.
Och på vuxenfester är det allt möjligt, ofta det som är aktuellt i politik, media, underhållning etc.
Allt funkar.
Ja, visst kan man hitta snyggt pynt även hos C Ohlsson, Dollar tree etc Det är hur man pyntar upp det som gör det.
Ha det så gott.

Annika said...

Channal:
MKT att välja på finns det onekligen.
Ullared, har aldrig varit där. Men tror inte World Market riktigt är som den butiken ändå, haha.
Kulan är jag mkt nöjd med och den hänger i granen nu.
Tack, Thanksgiving blev jättefin!!
Kramar!

Annika said...

Millan;
HAHA, trodde nästan det var lika WILD and CRAZY i England som här i bukterna. Engelsmännen kanske inte är lika galna i mat som amrisarna i granen??
HAHA.
Fondueset ja, synd att det är så IN i helsike dyrt att skicka numera. men finns inget sånt att få tag på på tex Amazon???
Jag har beställt en Kindle nu, anledningen till det var att den kan man beställa böcker från AdLibris på. Det var det viktigaste, att det skulle vara lätt.
Nextstory tror jag inte vi har här, tyvärr. Inte Storytel heller.
JA, du kommer att älska boken. Den är underbar. Längtar efter att läsa tvåan nu, men det får bli under julen.
Ja att kunna läsa i mörker ska bli härligt, vill inte störa P heller. Han stör inte mig heller då han läser på sin NOOK på natten ibland.
TACK kära Millan, det är så KUL att ha dig här igen!!
Kramar!!!

Annika said...

Anneli:
JAAA!! Visst är det härliga affärer. Älskar dem alla.
Kan bli galen är av allt som finns att köpa.
Precis, utbudet på presentpåsar är HELT otroligt. Sen finns det ju söta askar o sånt som jag nog inte fotat. Alltså presentaskar, ja du vet.
SÅ är det, svenskar älskar att handla i US. Men det gör nog egentligen alla som kommer hit från andra länder. ALLT finns ju, från lägsta låga till högsta höga.
Ja, trist det där med pop up hos dig. HOPPAS du löst det nu. Oftast är det ngn tredje länk som gör skiten.. Själv tycker jag min instagram strular. SÅÅÅ trist.
Kramar!!!