Thursday, June 02, 2022

Konsert, Examen och Stranger Things.





Hej torsdag!



* Konsert!



Igår var Peter, jag och vår kompis Keith på konsert och såg Coldplay in action på FedEx Field.  FedEx Field är Washingtons största arena, och även hemmaplan för det amerikanska fotbollslaget Washington Commanders i NFL-ligan. 
En stor utomhusararena där jag sett konserter förr, U2 och Bruce Springsteen.


Eftersom detta är förpublicerat så vet jag inte VAD jag tyckte om konserten?
Jag får berätta om det i morgondagens inlägg istället.


Men parkeringsplatsen är bokad och vi ska köra lite “tail-gating” innan konserten.
Att köra en tail-gate innebär att man sitter utanför sina bilar innan konsert/match etc och har picknick innan man går in på arenan.
Tail-gating är ett äkta amerikanskt fenomen som kan vara trevligt. Men jag är rädd att det kommer att bli alltför PLÅGSAMT HETT idag.


Det är väldigt hett här i skrivande stund så det gäller att klä sig så svalt som möjligt inför konserten. Peter har sett Coldplay förr och ÄLSKADE den konsterten, så vi får hoppas att jag tycker detsamma.

Jag är ingen konstertmänniska egentligen, men jag hoppas att detta ska bli kul.


Bild från Wikipedia.






* Examen.


Det är totala examenstider nu för gymnasieskolor i hela DC med omnejd.
Denna morgon befinner vi oss på en sådan examen. Peters systerson Henry går ut high school under pompa och ståt, som sig bör.
Vi ska vara med, såklart. Den examen äger också rum på en stor arena, Eagle Bank Arena på Peters gamla universitet George Mason.
På den arenan har nästan alla lokala gymnasieskolor sina ceremonier så att så många som vill kan komma. Det är ju stora avgångsklasser varje år. Jag tror det var närmare 650 i Karolinas avgångsklass. Henry går på en ännu större skola än vad Karolina gjorde så det lär vara fler i hans klass.


Efteråt ska vi hem till den nybakade studenten på lite förfriskningar och fira vidare där.


Gillar amerikanska high school och unversitetsexamens och alla dess procedurer.


Bild från Boomer magazine





* Stranger Things



Peter och jag har börjat knarka fjärde säsongen av Stranger Things på Netflix. Vi har sett alla de tidigare säsongerna med stort nöje. Gillar konceptet med 80-talsnostalgin som de fångar spot on!


Den fjärde, och sista, säsongen är otäckare än de tidigare, tycker jag. Jag får stålsätta mig innan avsnitten eftersom det är mer eller mindre skräcktema nu på allting.
OCH jag och skräckfilmer är ingen bra matchning. Visserligen fascinerar skräckfilmer mig, men jag har för livlig fantasi för att sedan kunna koppla bort dem då de är slut.


Men just Stranger Things fixar jag rätt bra ändå trots att det verkligen balanserar på en smal kant. Någon av er som ser serien just nu? Den är ju BRA, inte tu tal om den saken.


 

Bild från DeviantArt 




 *** 



 Med detta önskar jag dig en riktigt fin och bra torsdag!

14 comments:

Elisabeth said...

Roligt att ni var på konsert! Coldplay är riktigt bra faktiskt, inte för att jag har superbra koll på dem, men en del låtar känner jag till.

Det låter trevligt att ni ska på examen och därtill hörande firande. 650 är en stor årskurs, här tror jag att det är drygt 300 som går ut i år. Studenten på skolan jag jobbar på är dock inte förrän 17 juni, så våra elever får vänta lite till.

Stranger Things hade jag inte ens hört talas om - jag är så oinsatt, haha!

Äventyret framtiden said...

Det ska bli roligt att få veta hur konserten var, hur du upplevde den och så vidare. Det låter väldigt amerikanskt och det är ju självklart att det är så eftersom det handlar om USA. :) Ser framemot en liten rapport!
Examensfirandet låter också väldigt trevligt.
Ser framemot rapport därifrån också :)

Nej då, jag ser inte Strangers Things, vet inte ens om jag kan göra det här trots det stora utbudet av tv-serier och filmer här.

Kramar!

Yvonne said...

Vilket bra upplägg för en konsert, hoppas Coldplay var bra. Kul med picknick innan man går in i arenan. Plågsam hetta däremot låter inte sååååå kul alls. Här spöregnar det och har gjort så hela natten och ska fortsätta så ett dygn till.

Så kul med examenstider med pompa och ståt, men vilka stora kullar av avgångselever. Vi ska också på student nästa vecka, dagen innan vi drar mot Solens Land igen. Grannens pojke som går ut, man fattar liksom inte att han är så gammal att han går ut skolan nu. De flyttade hit 1 mån innan han såg dagens ljus, så vi har sett honom växa upp kan man säga.

Stranger Things har jag inte sett och tror inte jag kommer göra det heller, gillar inte skräckfilmer alls.

Ha en fin torsdag säger jag och skickar en stor kram genom regnvädret vi drabbats av

Mamma C said...

Kul med konsert och Coldplay gör bra låtar tycker jag.
Så roligt med examenstider och hos er är det ju verkligen pompa ståt när det gäller detta.
Den serien har vi inte sett och kan nog bero på att jag inte gillar skräckfilmer. Är nog lite som du när det gäller sådana filmer.
Ha en bra dag.
Kram Carin

Annika said...

Elisabeth;
ÅÅÅ vad bra de var! OCH vilken show de bjöd på.
Impad.
MEN det var fö alltför hett och vidrigt på det sättet. Skriver mer om det imorgon.
MEn bandet är så wawoooom bra!! Speciellt live, skulle jag vilja säga!!

Jo, det ska bli trevligt. Men vi kom hem 1:30 inatt. Känner mig smått död.
Men det blir nog bra.
Älskar hur högtidligt det är.
Har ju bara ett syskonbarn till (Peters alltså) som ska ta sin HS-examen nästa år. Sen är det slut på allt sådant för oss.
Så det ska bli kul idag, men långdraget är det ju också. Och Robinson HS tror jag är den största HS i hela FFX CO så det kan nog ta en stund ,,,, hehe ... jaja.

Jasså, haha, det har du inte ;) Men nu vet du att det finns en serie som heter så!!

Annika said...

Karin:
Själva konserten var top of the damn line.
MEN vädret ... herregud ... det var i värsta laget.
Skriver om det imorgon. MEN det var tortyr i det närmaste.
OCH det blev nästan 12 timmar vi var borta. INTE klokt.
TRÖTT idag.

Karin, om du har Netflix har du Strenger Things också. MEN har du det inte, så har du inte Stranger things, hihi.

Kramar!!

Annika said...

Yvonne:
Låter bra i praktiken, men det var så vidrigt hett igår att det var en plåga.
MEN själva Coldplay var helt otroligt bra!
WOW vilken show!!
Skriver mer om det imorgon.

Älskar att gå på examen här, iaf delvis.
DE kan bli långdragna till MAX också med tal och det tar lång tid innan alla elever fått sina diplom.
Men vissa delar är härliga!!
Musiken och glädjen ffa.
Kul med studentfirande för er i nästa vecka också.
OCH vad kul att ni känt studenten sen han låg i magen. Då blir det ju ännu mer speciellt.
Solens Land väntar på er sen. Love it!!!

En finfin torsdag önskar jag DIG!!
Kramar!!

Annika said...

Carin:
Själva Coldplay var IMPONERANDE!! VILKEN SHOWWWW!!!
WOW.
Ja, kul med pompa och ståt, älskar sånt. Det kan nog blir lite långdraget, men då får jag smygsova, haha.
SÅ trött idag.
Skräck är en fascinerande genre, men det är för hemskt för min fantasi.
Kramar till dig!!

Humlan said...

Det låter så kul med konsert, men jag ser ju här ovan att det var alldeles för hett och det tar ju njutningen av allt! Synd!

Visst är det kul att vara med och fira studenter och andra milstolpar i varandras liv! Jag ska fira en student senare i månaden, det ska bli så kul att vara med och att träffa alla!

Hoppas hettan har gett med sig lite!
Kramar!

BP said...

Coldplay har jag aldrig hört talas om, men jag hoppas att ni gillade konserten.
Här är det utsläpp från gymnasieskolor var och varannan dag. Tack och lov att det inte var utsläpp idag, då det regnade hela dan. Avgångsklasserna i din High School är ju förstås betydligt större än här. Ska bli skoj att läsa hur det gick.

Channal said...

Hoppas konserten var bra, gillar Coldplay! Här är det också studentyra... så festligt med allt! Men de springer ut nästa vecka. KRAMAR Anna

Annika said...

Humlan:
Vidrigt och nu kan du läsa om det i dagens inlägg. PUST!
Det är kul med studenter och annat stort i livet.
Kul att du ska på en mottagning också snart.

Idag är det svalare, men svalt blir det nog inte förrän i slutet av sept nu, tänker jag.

Kramar!!

Annika said...

BP:
HAR du inte??? HAHA, classic BP!!
:-D
Ska skriva lite mer om studenteamen här i nästa vecka.

Ha en finfin fredag!!

Annika said...

Channal:
SÅ bra, gillar flera låtar. Men konserten var top pf the line!
Studentexamen är härligt!!!
Kramar!!