Tuesday, April 12, 2022

I'll show you lots of flowery pics during the month of April ...




Good morning Tuesday!



I hope all is well in your neck of this world. 
May your weekend have been nice and good to you.


April continues to give us beautiful mornings and blooming trees.
As you might remember, I think that April is THE most beautiful month of the entire year where I live. We are expecting the dogwoods to bloom very soon. The crab apples have started to show off their beautiful blooming limbs. The eastern redbuds are starting to show their loveliness. 
AND, pretty soon the kwanzan cherries will bloom.  Believe you me, those are the most beautiful trees there is! Pics to come!!



The weather will be very warm this week. Not a fan of that, per se. As always, I prefer when it is cooler so that the blooms will stay around for more than just a week.
We’ll see …



The mornings now are like true magic. I have started to venture out before seven. I am trying to be outside no later than  6:40 these days. 
Yes, that is when the light is at its most alluring state. I cannot get enough.



But, the weather this weekend has been fairly cold, and windy.
Peter and I took some walks. We also cheered on the runners in the Reston half marathon on Sunday morning.
Peter ran that race six years ago. But he hasn’t been running it since. He may, or may not, give it another try …
It was a cold, and grey, morning on Sunday. Probably really good for the runners, but cold as F for the spectators.



 




Anyway, a warm couple of days for the Mid Atlantic are coming up.



I wish you all a good Tuesday!

12 comments:

Channal said...

God morgon Annika! Tack för din blommiga promenad. Så vackert! Om en månad har vi det lika fint här. Men jag blev överlycklig av alla tussilagon jag såg igår. De lyser upp! Jag borde börja med morgonpromenader jag också. Äter du frukost först? Vilken tid går du ut och hur långt går du? Vet att du har dina iPods i öronen. Är du som jag, går sakta och fotograferar eller blir det en powerwalk? Ser skönt ut!

KRAM Anna

Yvonne said...

Helt fantastisk promenad du tagit med oss på, bara sååååå vackert! Skulle nog få även mig att gå ut tidigt på morgonen, hi, hi.

Jag förstår att du vill ha kvar all blomning så länge det går, ska bli så spännande att komma hem och se om våren kommit eller om den pausade när du lämnade landet, blev ju ett väderomslag nästan direkt. Här hade vi ju så bedrövlig mars och det märks på apelsinträdet som ligger långt efter vad gäller blomning. Regn, storm och kallt (för att vara här) gjorde nog sitt till.

Ha en fin tisdag säger jag och skickar en stor kram

Mamma C said...

Vilket härligt promenadstråk, så vackert. Bilderna förmedlar vår i allra högsta grad.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Äventyret framtiden said...

Du lyckas alltid få till magiskt vackra bilder. Ljuvligt i kubik.
Undra på att du vill gå ut före tuppen vaknar varje morgon!:)
Tack Annika, dina bilder lever jag med idag. Känner inspiration och tror jag ska gå ut med kameran när vi ändå ska handla frukt och grönsaker.

Ha en fin tisdags-kram!

Annika said...

Channal:
TACK!
Nu är det den vackraste tiden på året. Så det gäller att suga musten ur dessa stackars veckor.
Sen är det grönska och sommar.
SÅ sant, om en månad är det er tur. Hemma är maj den finaste månaden.
Tussilago är fina, såg inga sådana då jag var hemma. Konstigt nog.
Men de är såååå fina.
Jag försöker vara ute kl 6:40 nu när det är som vackrast. Men om det är mulet, som idag, kan jag gå vid 7. Vill ju åt soluppgången helst.
När jag kommer hem dricker jag kaffe och vatten, äter ingen frukost alls.
Ja, jag går ungeör 7 km, ibland längre. PWs, njaaeee ... jag kallar dem det, men jag stannar så ofta och fotar att det är tveksamt om jag kan kalla dem det, haha. Men visst går jag mig svettig ändå. Men många stopp blir det. Planerar ibland rutter utefter vädret, eftersom jag vet var de allra vackraste ställena är.
Ja du vet ...
Alltid aipods på, helt klart, haha.
Kramar!!!

Annika said...

Yvonne:
TACK!!!
Ja nu är det som allra vackrast här.
Enormt fint, och finare blir det i ngra veckor till (beroende på om det hettar till eller inte).
HIHI, så du skulle också gå ut och gå alltså i arla morgonstund ;.) Jag vet att du inte är ngn morgonmänniska. Jag blir bara så besatt av ljuset ffa.

Jag tror att du kommer att komma hem till den finaste vår.
DÅ är det nog ganska långt kommet i Sthlm.
Så fint att kunna åka hem precis då.

Säger det igen, ditt liv är perfekt på det sättet ni lever det.
UNDERBART!!

Bamsekramar från mig!!

Annika said...

Carin:
TUSEN tack fina du!!
Kramar!!

Annika said...

Karin;
TACK snälla Karin.
Jut nu är naturen så fotogenisk att det bara är att plåta.
Jag är besatt av ljuset och bara måste ut då solen går upp. Sen är jag ingen sjusovare heller, och det hjälper.

JAAAA!! Karin!! Ut och plåta. Kul om jag inspirerar.
KRAMAR från mig!!!

Keith said...

Beautiful, calming, picturesque scenery. Very nice with the early morning light. Everything is or will be popping. Fun to watch the runners!

Annika said...

Keith:
And all of it in good old Reston-land. Well, except for Vienna then ...
It is lovely in nature now.
This morning was kind of grey and rainy, but it is better now.

BP said...

Magiska bilder! Du är en fantastiskt duktig fotograf. Du fångar inte bara blommorna utan "greppar" hela stämningen. Otroligt bra gjort!

Annika said...

BP:
Tack, vilken fin komplimang. Blir jätteglad!!!