Friday, February 11, 2022

EFIT--Ett Foto i Timmen






Godmorgon fredag!!



Igår körde jag EFIT!
Det var MYCKET länge sen sist jag knåpade ihop ett sådant inlägg.


EFIT står för Ett Foto i Timmen. Man ska alltså plåta exakt det man gör hela dagen en gång i timmen. Förr var det ganska många som ägnade sig åt detta i min bloggrupp. Trevligt att det forfarande är bloggare som sysslar med detta, för det är ett kul koncept!


Det finns särskilda EFIT-dagar, men jag kör min egen. 
En av dem ägde rum den 9 februari, den officiella EFIT-dagen som Vonkis påminde mig om. Tack Vonkis! Nästa gång hoppas jag kunna hoppa på den rätta dagen!


Men nu kör vi! Detta är vad som verkligen hände igår, torsdagen den 10 februari.




 


OCH nu ÄR det fredag!
Tro för all del inte att jag sitter och tjattrar med vänner hela dagarna. SÅ är det verkligen inte. 
Det här var en ovanlig torsdag då jag hade besök hela dagen. INTE mig emot, men en helt vanlig dag är ser mitt schema väldigt mycket annorlunda ut.
Nästa gång jag gör en EFIT ska ni få följa med mig en helg vanlig dag. Lovar!


Med detta önskar jag er alla en särdeles bra helg!!

18 comments:

Yvonne said...

Trevlig idé med ett foto i timmen och jag tycker du hade en alldeles förträfflig dag med goda vänner. Ibland blir ju dagarna så och det gäller att ta vara på dem också, man kan ju inte uträtta stordåd varje dag, hi, hi.

Men att kliva upp 05.30 låter väl tidigt tycker jag, inte före 07.00 kliver jag upp om jag inte måste för någon resa eller så.

Nu ska vi dra mot Arlanda och flyga till Malmö så jag önskar dig en härlig helg och skickar en stor kram

Monica said...

Så skönt att träffa vänner och prata och ha trevligt! Underbart! Och det ser lite vårlikt ut hos dig där ni sitter, härligt.
Önskar dig en jättefin helg nu Annika, idag lite kyla igen men strålande morgonsol.

Humlan said...

Det ser ut att ha varit en väldigt trevlig dag! Skönt att ha vänner som man kan träffa och hinna prata ordentligt med.
Även en ovanlig dag kan ju prickas in när man gör en EFIT dag. :-)

Ha en bra helg! Här blir det nog en hel del OS misstänker jag.
Kramar!

Annika said...

Yvonne:
Visst är det!!
Det är verkligen det. Gillar att ta del av detta hos andra också.
En ovanlig dag med så mkt besök, men inte desto mindre kul!!!
HAHA, jag kliver upp i svinottan nästan varje dag. KAN inte sova.
Men vid 6 är det vanligtvis, sen går jag ut och går i 90 min.

ÅÅÅÅÅ jag önskar dig en riktigt trevlig och JÄTTEBRA helg!!!!
Kramar!!

Annika said...

Monica:
DET är det verkligen.
En ovanligt social dag för mig. Mkt trevligt.
Det är väldigt vårlikt ljus nu, det känns att den är nära Men jag är inte redo för den riktigt än. Det får gärna komma lite vinter till.
Monica, ha en finfin helg!!!

Annika said...

Humlan:
Det var det verkligen. En mkt ovanligt social dag för mig. DET här händer då inte ofta, det kan jag säga.
Exakt, en ovanligt trevlig dag fick bli EFIT denna gång.
Njut av OS och ha en riktigt fin och bra helg!!
Kramar!!

Channal said...

Kul inlägg! Känns som om det är tio år sedan jag gjorde en EFIT! Blev sugen på att göra ett jag också.

Vilken trevlig dag du fick! Verkligen kul att du har så många svenska grannar. Ingrid låter svenskt i alla fall.

Trevlig helg och KRAMAR! Anna

BP said...

Reston är ju ingen storstad direkt, så jag är aningen förvånad att det är tre till svenska tjejer som bor just där. Jätteskoj! Kul med en frukosttradition också.
Å är man poppis, så är man. Och det verkar du vara:-)

Skrattade gott åt Chilin gjord på meatless meat. Undrar hur original rättens namn "chili con carne" heter nu så - "chili sin carne" kanske;-)

Annika said...

Channal:
DU för köra ett!!!
Det var riktigt kul igen.

Ingrid är från Munchen, tysk alltså :-). Har inga svenska grannar.
Men det var en verkligt trevlig dag.

Ha en finfin helg!!
Kramar!!

Annika said...

BP:
Njeaee, men då får du tänka på att i Fairfax county bor det över en miljon. OCH i hela stor-Washington över fem miljoner.
I Reston, som är en förort, bor det 60.000
Av tjejerna på bilden bor en Reston, en i Herndon (där Ruth bor) och en i grannkommunen.
I DC med omnejd är det ganska många svenskar, många som jobbar på olika tech-företag och många inom Världsbanken och Internationella valutafonden samt förstås på svenska företag. DC är en smältdegel av rang, och det är jag så glad för. Det skulle kännas märkligt att bo på ett ställe där det knappt finns några inflyttade.
Ingrid är min bästa granne, så hon bor ju här. Tyska dock :-)
En trevligt dag var det.

Ah, chili, den finns i många former. Även bara gjort på grönsaker om man så vill.
Carne ja, det sker det med ibland.
Chili är samlingsnamnet på alla chili-rätter som finns.
MUMS!!!


Ha en finfin helg.

Susjos said...

Vilken härlig dag, jättekul med EFIT, vet att bloggaren Anni är med där också. Underbart att träffa vänner sådär, inte minst på svennefrukost! Idag har jag verkligen hunnit med att se en hel del OS, så kul med OS-guld och silver till Sverige.
Eight Hour cream på läpparna, kan inte vara utan! Har nu även dagcremen och nattcremen, jätteskön!
Ha en fin helg!
KRAM

Vonkis said...

Så härligt med en långfrukost med vänner, en bra start på dagen.
Det är det här jag tycker är så roligt med efit, att det kan bli lite vad som helst som händer under dagen.

Första riktiga OS-veckan har varit nervkittlande på många sätt, hoppas det blir lika roligt veckan som kommer.

Bloggblad said...

Ser ut som en riktigt bra dag!

Om jag gjorde EFIT skulle nog de flesta somna redan efter första bilden... så långtråkigt just nu. Men mina promenader håller jag igång med. fast oftast samma sträcka.

Elisabeth said...

EFIT är en rolig grej, fast på vardagar skulle mina bli rätt långtråkiga med "lunch direkt ur medhavd matlåda" som den glamorösa höjdpunkten. ;-) Dina tofflor ser sköna ut; sådana borde jag köpa, då kanske mina fötter skulle vara lite mindre kalla.

Jag har en femårsdagbok, där jag mest noterar vädret, samt om något speciellt hänt i naturen eller med mina krukväxter (haha, så spännande ;-)). Idag kommer jag t.ex. skriva att jag såg årets första snödroppar, dem du såg på Instagram. Det är en rolig grej att kunna jämföra mellan olika år.

På tal om ansiktskrämer använder jag för närvarande en nattkräm från Weleda. Den är tysk och "bio" (ekologisk). Inte för att jag vet om det egentligen är bättre, men kanske.

Annika said...

Susjos:
Ja verkligen. ovanligt social faktiskt.
EFIT är kul, men det är så sällan jag gör det. Det finns några bloggare som kör detta regelbundet. Lite kul!
OS är kul!!
Det är en fördel nu när du kan se det om dagarna.
8 hour creme är sååååå bra.
Gillar E Ardens hudvård.
Kramar till dig!!

Annika said...

Vonkis:
Mkt mysigt. Vi kör sådan frulle en gång i veckan.
SÅÅÅ sant, det är kul med EFIT just därför, och lustigt nog blir det aldrig tråkigt att kolla in vad andra har för sig när det dokumenteras så här.
Ja, hoppas det blir fler medaljer nu :-)
Ha en fin måndag! Eller tidig får jag väl säga :-)

Annika said...

Bloggblad:
En extremt social dag för mig. HAHA.
Nej, men jag tror inte att en vanlig vardag skulle vara trist att dokumentera. PROVA!!
Lustigt nog är det alltid kul att kolla in vad andra gör!

Annika said...

Elisabeth:
Det är kul med EFIT.
Ärligt talat, tror det skulle vara så intressant med en dag ur ditt jobbliv. INKL din lunch!!!
Mina tofflor är GULD!!
Märket är Bear Paw. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ extremt sköna. Du får googla för att se om de finns hemma.
Bästa tofflor jag haft. Detta är mitt tredje par.
Ja., det är riktigt bra att föra dagbok. Hålla med.
Min syster har en femårs också, precis som du. Det är verkligen roligt att gå tillbaka och jämföra- Jag för in sånt spm när vi sätter på värmen/AC, när vi gör iordning decket. När vi plockar ner alla möbler på hösten. Sen temp och väder. O händelser också.
Det är riktigt bra med dagböcker, såååå många gånger har jag kunnat hitta raka svar i dem då vi undrat över ngt.
Weleda känner jag igen, tror det finns här också- När man hittar en kräm som passar så håller man verkligen fast vid den :-)
En bra tisdag önskar jag dig!