Tuesday, February 15, 2022

All kinds of stuff ...




Good morning Tuesday!



Did you all have a good weekend?
A good Valentine’s? 


Here in my part of the world, we got a good bit of spring on Saturday!
AND, a good bit of winter on Sunday. The true confusion of the seasons … 


Saturday morning it was 60 F (15C) as Peter and I ventured out for a local hike. 
It felt like spring galore.
The colors in nature are still muted. It is STILL winter, after all. Nature is not pretty by the moment, but there is something soothing about it at the same time.


We headed for Scott’s Run Nature Preserve in nearby McLean, VA.
This is a wonderful area by the mighty Potomac River packed with trails. The highlight of it all is a little waterfall right by the Potomac. So pretty. We’ll have to come back here again in the spring, and then again in the fall.
Can you imagine this place in fall colors? I can. 
This location is also extremely pretty when blanketed in snow and ice, I’ve seen several local photographers catching this place when it is covered in true winter. 
It is a steep descent going down to the falls, you also have to jump over several little streams on your way down to the river. I can imagine how hard it must be tackling it on an icy winter’s day. BUT, so worth it. I’ll be back!


What a difference!!! But, that is classic winter weather here in my area of the US.
One day it is mild as can be, and the next day it is snowing. Peter and I ventured out on the golf course. Pretty.


The biggest sports day of the entire year in the US. Nothing beats Super Bowl, it is such a happening and has a great show surrounding it.
We spent the evening over at our friends, Susanna’s and Marc’s, place. It is an old and dear tradition. Last year we did not get together (covid raged and it was pre-vaccines). This year we spent it together eating great foods, chatting away and watching the game.
I liked the half time show the best! AS usual, haha.


Valentine’s Day was a quiet affair here at our place as we did celebrate it on Friday instead. Nothing big, we just made a nice dinner, ate some Godiva chocolate and I got some pink roses.
However people, DO celebrate all that you can celebrate in this short life of ours!


And, with this I bid you a good Tuesday!!

18 comments:

Monica said...

Godiva är god choklad, köper när jag hittar den. Här blev det en hjärteask Lindt, en annan sort också och tulpaner. Vi åt all choklad och bra för nu vill jag inte ha godis på ett par veckor:-). Men uppiggande denna regniga och grå alla hjärtans dag, vad jag längtar efter vårblommor.

Ser fint ut hos dig med snön och ljuset.

Ha en fin vecka Annika och ge Mr Biden lite goda råd:-)

Yvonne said...

Verkligen svängigt väder ni har, omväxling förnöjer sägs det ju, ha, ha.

Fina bilder från er vandring, nästan så man blir sugen på att börja vandra lite i skog och mark.

Vi firade alla hjärtans dag här hemma, för vi kom aldrig till Skåne, när vi var på väg in genom dörrarna på Arlanda ringde dottern och sa att de fått hämta mellanbarnet i skolan som hade både feber och frossa och hade testats positivt för covid, så det var bara att åka tillbaka till parkeringen och åka hem igen. Såååå tråkigt men inget att göra. Gossen är frisk nu, men eftersom vi ska till Spanien nästa fredag och är upptagna både tors och lör denna vecka så hinner vi inte ner före vi åker. Huvudsaken är att gossen är frisk igen, får köra facetime så länge tills vi ses. Än kan man inte ropa hej verkar det som vad gäller covid.

Ha en fin tisdag och mysigt med traditionen på Super Bowl. Dina bilder är som vanligt fantastiska

Stor kram från mig

Anonymous said...

Du menar inte, att du gillade the half-time show!
För mej var den alldeles hemsk - så hemsk att jag
fick lov att titta på den. Rap och hip hop är absolut
inte "musik". Kan du komma ihåg en enda melodi?
Annonserna var, för mej, ganska underliga. Det är väl
åldern, antar jag.

SNÖN - den var vacker. Snacka om yoyo-väder; från ca
14C till snö på samma dygn. Som alltid, fina foton från golfbanan. - Scotts Run såg lite tufft ut; har aldrig
varit där.

Betr. sport - Sverige tog guld i CURLING. Jag har tittat på curling en hel del för att försöka förstå, hur det spelas - har ingen aning. Verkar som schack på is. Förstår inte schack heller.
Köldgrader i dag också, så ha dej en fin promenad.
Själv ska jag krypa tillbaka i sängen.

Ruth i Virginia

Annika said...

Monica:
DET är den godaste choklad jag vet. Älskar den!!
Lindt är också god. De sålde den i hjärtaskar på vanliga affären nu innan Valentine.
Gillar den.
Ja, snön är kvar, men i slutet av veckan blir det 18 grader varmt.
Upp och ner, ner och upp.
Ha en finfin tisdag!!!

Annika said...

Yvonne;
Verkligen.
Nu är det -8 ute, men på to och fre blir det 18. OCH nästa vecka 20.
SUCK!!
TACK Yvonne, kul att du gillar bilderna. Ja, det är härligt att ge sig ut.
Naturen nu är ju ganska deppig i sina färger, men det gör inget.

YVONNE!! NEEEEJJJJ!!!
Men gud, ni skulle alltså precis gå ombord på planet när samtalet kom????
JÖSSES!!
USCH och fy och så tråkigt.
Men ändå, vilken tur att hon hann ringa er.
Nej, ingen ide att ta några risker när ni snart ska ner till Spanien igen.
Sant, fallen må gå ner men vi är verkligen inte OUT of the woods.

Tack kära Yvonne, dina kommentarer gör mig alltid så glad.

Kramar från mig!!

Annika said...

Ruth:
Inget fel på den.
Är väl inget större fan av rap, men jag tyckte den var bra.
I tiden. Gillade MM knäande också.
Inte den bästa jag sett, ej heller den sämsta.
Bra gjord.
men du vet, jag är såååååååååååååååååååå inget fan av american football. TRÅKIGT så klockorna stannar. :-D

Tack Ruth, det är trevligt att du gillar min bilder.
Scott's Run, första gången jag var där också. Otroligt nog.
Ganska oländigt att komma ner till det lilla vattenfallet, och sen då att komma upp igen.
Somliga stigar var ganska smala och branta.
Jag vet att jag sa till Peter att en del av det nästan var "intimidating", och så brukar det inte vara runt Potomac. Men här fanns det några verkligt stupande delar.

Curling är inget för mig heller. Men glad att Sverige vann.
Jättekul!!

Ha nu en bra dag!!

Eva i Dalarna said...

Jag vet inte vad Ruth i Virginia sett för curlingmatch men är det OS så är det inte klart än, det är några matcher till finalerna. Hon kanske hade en vad vi kan hoppas var en sanndröm?
En medalj i OScurlingen har vi dock fått, i mixed, men det var brons.
Jag är inte heller insatt i hur man spelar curling, men jag älskar att titta ändå. Och nu hoppas jag Ruth och du har rätt: Sverige tar guld...

Annika said...

Eva:
Aha, ja ...
OK :-)
Är inget fan av curling alls, får lita er som tittar.
Här går det på så märkliga tider och jag orkar inte sätta mig i det.
Mig ska du inte alls lyssna på i det här fallet, curling och jag är totalt kopplade från varandra. HAHA.

Sara said...

Sis, bilden på P vid dammen är fullkomligt underbar. Vilket ljus! Ni verkar ha haft en fin helg trots omväxlande väder, men det är du ju van vid under den här årstiden.

Har bara sett 1 mellanakt från Superbowl, det var 50 Cent. Och det var för att jag hade läst att han hade förändrats en hel del från videon, när han hängde upp och ner. Med ålderns rätt måste man väl ändå få säga:)

Såg också att ni skrev om curlingen. Hoppas verkligen att Sverige tar guld, det vore så kul! Här skrev de idag om det amerikanska herrlaget, och det mest för hur de ser ut, deras image. Du får googla så får du se! Puss och kram, älskar!

Keith said...

Nice blanketing of snow we received over the weekend. Not going to last with the temps near 70 this week. I'm wondering about Phil the Groundhog's weather predicting. Haha! Was an entertaining Super Bowl even though I didn't have a stake in it. I thought the halftime show was good!

BP said...

Nästan aprilväder hos dig. Här var det jo-jo väder hela vintern faktiskt, men inte med sådana stora temperaturskillnader.
Har Sverige tagit guld i curling på OS? Det måste jag ha missat helt i så fall. Killarna förlorade sin första match mot Storbrittanien idag, och tjejerna har jag inte sett än. Men har faktiskt inte kollat heller. Väntar på höjdpunkterna klockan 22:00.
American football - kan inte reglerna alls. Hörde dock att LA Rams vann. Vet att hela USA stannar upp för Superbowl-finalen. Tycker det är rätt häftigt faktiskt.

Susjos said...

Verkligen som aprilväder hos er, som BP skrev! Men än alltså vinter...våren kommer ju snart till er, vi brukar ju få vänta lite längre.
Började kolla i Aftonbladet om vi fått guld i curling som Ruth skrev, men hittade inget om det, sen såg jag en annan kommentar hos dig att så är inte fallet, men som du så är jag inte insatt i curling alls, kan inte reglerna!

Härliga bilder från en vandring, och så imponerande stora träden är! Så stilla i dammen när de snöade, och så vackert det speglade av sig.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram!

Elisabeth said...

Vilken vacker vandring ni gjorde! Den måste vara fantastisk i vår, eller för den delen även när höstfärgerna börjat komma fram. Jag gillar faktiskt färgerna hos dig (innan snön, haha); kanske för att det så tydligt syns - på ljuset framförallt, men det påverkar ju färgerna också - att våren är på väg.

Beträffande Alla hjärtans dag var det först på skolan/jobbet igår förmiddag som jag insåg vilken dag det var. Våra elever på Handelsprogrammet sålde nämligen Alla hjärtans dag-produkter och då gick det upp ett ljus. ;-D Annars hade jag nog knappt tänkt på det alls, för det är inte min grej alls.

Annika said...

Sara:
TACK!!
Älskar också den bilden!!!! Det var ett sådant lugn med snöfallet, Pebo och vattnet.
Sant, jag är van vid det här vädret vintertid. Idag har det varit minusgrader hela dagen tror jag. På torsdag och fredag ska det bli 18 grader.
Jaja.
Ja, det var kul med mellanakten i SB, och rätt i tiden.
Gillade den!!
Curling, har noll förhållande till den sporten. Den går på konstiga tider och jag orkar inte sätta mig in reglerna.
JAAAAA!! Jag har redan läst om det amerikanska läget, I Dagens Nyhter tror jag (tack för den älskade appen, sis!!). KUL läsning. The dudes liksom, haha.
ja, vi får se om Sverige tar guld, hoppas!!
Kramar och ÄLSKAR!!

Annika said...

Keith:
Very much so.
Cold today as well. I do not mind one bit.
Yes, it'll be super mild. TBD is nearing, haha.
Me and American football, are we still talking ...
HAHA.
Half time show was good!!

Annika said...

BP:
Verkligen!!
Aprilväder galore i februari.
Nä, det var nog lite fake news där om guldet, tror jag. MEN det är fasiken inte lätt att hänga med heller så jag förstår Ruth.
VISST är det coolt med SB!! DET är absolut årets största idrottshändelse alla kategorier. Folkfest. Nästan helgdag.

Annika said...

SusJos:
Precis, jag brukar säga att vi ligger tre till fyra veckor före Sthlm. OCH efter på hösten.
Men nog märks det att det våras nu här.
Nope inget guld, inte än iaf.
Nej samma, orkar inte med curling och ser det inte.
MEN vi ska hoppas de tar guld!

TACK!!
Ja, det är vackert här även om om färgerna är verkligt trista, men det är ngt vilsamt med det.
OCH ja, snödagen och dammen blev en riktigt fin bild.

Ha en fin och bra natt nu!!
Kramar!

Annika said...

Elisabeth:
Det var verkligen en fin vandring. Måste tillbaka dit.
Då ska jag ta med min canon, tror jag.
Vattenfallet är verkligen så fint, och det andra också.
Färgerna nu är tråkiga och vintriga, men visst syns våren i ljuset, det tycker jag också.

KAN tro att Alla Hjärtans är stort på skolan.
Då fick du ditt där också, vare sig du ville eller inte.
;)