Tuesday, December 14, 2021

THIS is a Christmas lovers pure dream! A picture bomb beyond belief!


YOU have hereby been warned :-)





Good morning Tuesday!



On Thursday, Karolina and I headed for the little village of Lucketts in neighboring Loudon County!
In Lucketts, you’ll find a Christmas world that is beyond! I have been going to this place for probably about seven years now. It has become a yearly tradition to visit the grounds of Lucketts in December.


Lucketts Old Store is this perfect blend of vintage flea market, outdoor Christmas market and new design.
It is a mecca for Christmas lovers of all ages. You can easily spend hours at this place.
Christmas decorations and spirit?
They have it down to a t!


When visting the grounds of Lucketts you'll better bring your camera.
There are photo ops everywhere. Bring your wallet, too. YOU will not be able to resist buying something.



THIS is a Christmas lovers dream!
So, you know that I LOVE it!!



But, let’s take a look shall we.
And be prepared, this is a picture bomb!!



 

And, this is the last picture ... you guys survived!!


Phew, y'all! You made it to the end of this post!
Thanks for that!  I know, I am a Christmas MANIAC!  I'll gladly admit it.

Did you guys watch the Lucia procession on Swedish Television yesterday?
I did!
And, I loved it! PURE and utter perfection!  This is exactly how I want it!  The perfect choirs and the perfect songs!  Traditions mixed with something new.  
I shed a tear, or two, several  times.  THANK you Swedish Television for this!!

Have a good Tuesday!

22 comments:

Anonymous said...

Yvonne said....
Wow, vilket ställe! Där skulle även jag kunna spendera mååååånga timmar och titta på allt fint, har en känsla att man upptäcker nya saker hela tiden när man går runt där. Förstår det är svårt att låta bli att köpa något med sig hem.

Ja visst var Lucia helt fantastiskt vackert igår och Tällberg gör ju inte saken sämre. Har jobbat där några månader på ett av hotellen i min ungdom. Man blir ju helt rörd när Lucia skrider in med sitt följe och så sjunger de ju helt gudomligt vackert, de gamla vackra sångerna.

Ha en fin tisdag säger jag och skickar en stor kram, själv sysselsätter jag mig med att baka matbröd av olika slag, går åt rätt mycket när vi är 8 personer i ca 5 dagar och alla gillar hembakt frukostbröd

Monica said...

Underbart är ordet! Vi ser mycket engelska filmer nu och miljöer och jag saknar verkligen det här härliga utbudet. Det är så spännande att se att det finns så mycket annat och roligt och fint än här. Så glad att jag har en del från både vackra Chatsworths butiker och andra.
Toppenställe att gå med kär dotter, så fint att K är hemma och att ni kunde göra detta tillsammans. För just nu är inget självklart så det är underbart att kunna uppleva lite extra. Härliga foton.
Lucia såg vi men saknar det i en kyrka och saknar med alla fina julkonserter, tänk så mycket vackert att uppleva men det bör man nog avstå ifrån även om de förekommer och många samlas.
Nu ska jag titta på alla foton igen. Och vintern här ... helt gröna gräsmattor har vi som ser väldigt friskt frodiga ut som en vårdag. Bara lite snö som omramar dem. Men vi har ju haft rejäl vinter och kanske det blir milt nu. Skönt det med.
Ha det så fint och väldigt roligt att se alla foton från det härliga stället.

Humlan said...

Det är verkligen ett härligt ställe! Jag kan tänka mig att man både kan åka dit för inspiration, för att bara vandra runt och få julkänsla men också, naturligtvis, för att hitta just de dekorationer som man själv vill ha. Tack för att du tog oss dit. Jag hade planer på en del inköp i år, men så kom det ett virus emellan, det får väl bli till nästa år istället.

Jag såg ingen lucia i går, jag lyckades sova några timmar på morgonen utan att hosta alltför mycket, så jag ägnade mig åt det istället. Sedan kändes det för sent att titta efteråt.

Min hosta ska väl gå över så småningom, men detta har verkligen varit en av de värre förkylningarna. Men det är i alla fall inte c-19, vilket ju är en lättnad.

Önskar dig en bra dag!
Kramar!

Channal said...

Christmas Galore! Thank You! Love it🙏🏻✨❤️
Nu måste jag bara åka på julmarknad… Löfstad slott och Gamla Linköping har jag funderat på. Saknar snön som vi hade förra veckan.

KRAMAR Anna

Taina said...

Wohoooo Christmas IS here for sure! Det var verkligen så juligt det kan bli. Skulle kunna gå omkring i timmar där. Själv var jag till Scandinavian Gift Shop här i CT och de har öppnat växthuset och fyllt det med julsaker där med. Tog inga bilder tyvärr, men det var verkligen mysigt.
Kul att ha Karolina hemma över jul.
Kram kram

Keith said...

Well, you did warn us ;-) The only thing missing was some snow. A very cute and quaint place! I like the plaque about the dog and cat!

Annika said...

Yvonne:
JAG VET!!! DET är onekligen ett helt sanslöst ställe. En dröm för en julälskare.
ja gud ja, man upptäcker saker hela tiden. Vi skulle ha kunnat tillbringa ännu fler timmar där än vi gjorde. Men till slut blir man liksom TRÖTT, ja till och med jag, haha!!!
Men det är helt underbart att åka dit en gång om året. Skulle nog behöva åka dit två gånger. Första gången för att bara ta in allting. Andra gången för att kanske köpa ngt ...

Jamen ja ... herregud, gårdagens lucia på SVT var PERFEKT!!!
Precis så som jag vill ha det.
ÄLSKADE det.
Tällberg är så himla FINT också. KUL att di jobbat där, det måste ha varit speciellt.
Ja, jag fick torka tårar flera gånger, Inte minst då de blandade Nu tändas tusen juleljus och En stund på jorden. Briljant ju och SÅÅÅ vackert.

ÅÅ vad härlig, skicka hit lite matbröd, hihi!!

KRAMAR!!

Annika said...

Monica:
JA det är det!! SÅ mkt att titta på!! SÅ mycket. Det gäller att ha många timmar på sig!!
Precis, det är ju ett sådant enormt utbud.
Ja, säkert mkt likt det du såg i UK. Jularna i US och UK, och pyntet, är ju väldigt likt.
Precis, det har blivit tradition för mig och K att åka dit. Jag brukade åka dit med Peter förr, men han är väl sådär intresserad!! HAHA. Bättre att åka med K. Glad att hon kan komma hem och vara hemma länge. Nu är hon i New Jersey hos pojkvännens familj. De kommer hit på fredag igen.

Vad gäller lucia antar jag att det är pga skiten med C19 de inte kan vara i kyrkan ännu?
Precis som i fjol då de var utomhus i Kiruna.
Jag tycker det funkar klockrent ändå. MEN det ÄR helt underbart då de är i kyrkan också.

Lustigt väder både hos er och här. December har bitvis varit så galet mild, 22 grader i lördags. Flera minus varje morgon, men på dagarna går det upp till 13 denna vecka. Inte så kul.


TACK Monica för att du gillade detta inlägg.

KRAMAR!!!!

Annika said...

Humlan;
Ja, jag älskar det!!
Nu har det blivit en sådan sann tradition också.
Härligt.
Det är så fint att vandra både ut och inne där. TVÅ stora gamla hus fyllda till brädden + att hela gårdsplanen är en julmarknad.
Så mkt tjejer där, i alla åldrar. Väldigt få män, haha!!
Viruset ja ... ja ... USCH!!!

Humlan, du får leta upp tåget på Svt Play. TÅL att ses på även om det är dagen efter. SÅÅÅÅÅ vackert!!!

OCH tack och LOV att det inte är c-19!!!
Jag har ju hört att förkylningarna är grymma i år. Har du fått det vanliga flunsavaccinet än??

Krya på dig Humlan!!
Kramar!!

Annika said...

Channal:
TACK!
DU hade älskat detta!!
OCH ja, jag vill också besöka en svensk julmarknad. Önskar att jag kunde teleportera mig till Sverige!!!
NU!!
JAAA, må snön återkomma till er. OCH till mig (yea, right ... HAHA).

Kramar!!

Annika said...

Taina:
THAT it is. THAT it IS.
In some places more than others, HAHA!!
LOVE it!!
På detta ställe gäller det att vika många timmar.
Två stora hus att trava igenom plus en stor marknad utomhus.
Mysigt med stället du besökte. DET hade jag också gärna besökt.

KRAMAR!!

Annika said...

Keith:
Last year when K and were there it was snowy and so frosty. It was like a true dream walking there then.
AND yes, I DID warn you!
HAHA!!

Anonymous said...

Japp! Fattar att du älskar detta ställe. Jag hoppas att jag kan åka dit innan jul. Kanske får med Kristina? Ha en bra Tisdag.

SB

Annika said...

SB:
Försök att åka dit!! Designhuset (som är det roligaste kanske) kräver biljett a 20 dollar styck. Så du måste boka det innan.
Ta med Kristina!!
Ha det så gott!

Susjos said...

Wow, snacka om att gå "all in", haha, förstår att du och Karolina njöt av att gå där, jättefina saker!
Å visst var Luciamorgon från Tällberg ett av det finaste jag sett! Svt har verkligen lyckats!
Ha det fint i juletider!
Kram!

BP said...

Även om jag inte är ett dugg julig, så älskar jag loppisar och vintage, äkta vintage alltså, inte den fejkade varianten.
Å det här ställer gillar jag. Där hade jag lätt kunnat gå runt ett par timmar. Nu såg man ju bara några priser, och billigt är där inte, men jag förstår att du inte kom hem tomhänt.
Stället andas kvalitet. Skrattade gott åt Chorizos kusin som hade utrustats med Pegasus-vingar - hahaha. Den bilden borde du visa för Chorizos matte. Tror hon skulle älska den.

Elisabeth said...

Vilket ställe alltså, helt otroligt! Det är ju inte bara att det finns mycket fint att köpa, hela atmosfären förefaller vara så skön också.

Anonymous said...

Åh, herre gu´ vad trött jag blev.
Och utjulad med. Trots att du varnade,
tittade jag på alla foton. :)
Christmans is not for sissies!

Ska tända ett ljus och titta på "Wheel of Fortune".

Ruth i Virginia

(var, på Utube eller TV, kan jag hitta Luciafirandet i Sverige)

Annika said...

Susjos:
Eller hur!!
SÅ ska en slipsten dras!!
Älskar det här stället!
En njutning att vandra runt där.

JAAA!! Luciamorgon var helt och hållet TOTALT underbart!!
Bästa tänkbara. Fem stjärnor!!


KRAMAR!!!!

Annika said...

BP:
Fattar vad du menar. ÄKTA ska det vara.
Det är det här. DE har SÅÅÅÅÅ mkt och så mkt fina saker. Såg egentligen ingen "skit" alls.
Köpte en gammal handväska till Karolina som hon ville ha. Kan visa den sedan.
ÅÅÅ det är INTE billigt där, ingenting är billigt.
Men allt är kvalitet så det känns bra, trots allt.
JAG vet!!! Tänkte också på det, Chorizos lilla kusin!!!
:-) Kul att du också tänkte på det!!

Annika said...

Elisabeth;
EXAKT!!
Så är det där, hela atmosfären är skön!!! Hela stället kvalitet dessutom, älskar det!!

Annika said...

Ruth:
Då får du undvika Lucketts!
HAHA.

Lucia hittar du på Svt Play. Se det! Det är helt underbart!
Ska se om jag kan länka här och nu.

Ruth, här är det!!
NJUT!!

https://www.svtplay.se/video/33382950/luciamorgon-fran-tallberg