Wednesday, December 22, 2021

God Jul önskar jag er alla!





Godmorgon i alla julstugor!!



Vad är det för dag idag?
JO, dan före dan före dopparedan …
JAPP.
JAPP.
JAPP.



 



Det är också dags för Yours Truly att krypa in i sin julbubbla och verkligen frossa jul.
Dagens inlägg blir således även årets sista.
Jag återkommer som bloggare i början av januari igen.


 



Som vanligt har det varit så fint att skriva blogginlägg och få respons från er via kommentarer under 2021.
Utan er, ingen blogg. 
DET tål alltid att upprepas eftersom det är sannare än sant. Ni är bloggens blod och vitaminer. Jag är hjärtat som driver den. Men utan vitaminer och friskt blod skulle den självdö.
SÅ tack för alla tillrop under året!
Ni är bäst! Vi fortsätter igen i början av 2022.



 



Det är underligt, hur förberedd man (läs jag) än är så blir det alltid lite extra stresspålägg dagarna innan jul.
Det är lite som när man har fest, eller middagsbjudning. Allt är klart, men ändå är de sista femton minuterna innan gästernas ankomst lite stressiga, ljus ska tändas, spellistor på Spotify ska hittas och man ska lägga handen vid det allra sista … Ofelbart. Alltid.
Det är samma sak med julen. De sista dagarna innan jul sitter jag alltid och planerar när jag ska göra det sista, grava laxen, göra julgodiset, göra köttbullarna, hitta den där julklappen som KAN bli den sista … DET fastän egentligen allt, fast inte riktigt allt ändå, är KLART.
CLASSIC, I guess.







Nej, nu stänger jag juldörren mot Bloglandia och jag öppnar vinterbloggdörren igen i början av januari 2022.
Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL!! OCH, ett Gott Nytt År!!






Tack för det här året!! Julkramar från mig!!




26 comments:

Elisabeth said...

Visst är det så att det alltid finns något litet kvar att göra, hur planerad man än är. Märkligt att det är så. Hur som helst, GOD JUL till dig också! Din blogg är så trevlig att läsa, och nu är du/bloggen värd lite ledigt. :-) (Tack för ditt mail för övrigt, det känns bra att du håller med mig. Uppdaterar dig om hur det hela avlöpte.)

Anonymous said...

Yvonne said....
Ja du, varför blir det alltid så, man tycker att allt är "i stort sett klart" och ändå dyker det upp saker hela tiden som måste göras.

Vi fick glada besked från Malmö att alla 5 var negativa så nu börjar de resan hit i em eller tidigt i morgon. Sen när alla är på plats kan vi pusta ut. 65 mils bilresa i vinterväglag är ju en prövning (för oss), sonen ska min man hämta i Solna så han slipper åka kommunalt från jobbet.

Jag önskar dig och de dina en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År och får tacka för alla fantastiska bilder och inlägg du serverat oss detta år.

Stor kram och tack!

Från Glam till Damm said...

Så mysigt ni har det hemma och vilken fin bild på dej!

God Jul till dig och din familj!

Varm kram,

Anneli

Channal said...

Du blev jättefin i håret, så fin! Igår gick jag på jullov så nu ska jag njuta av ledigheten! Städa, laga mat och pynta! Hinner med några blogginlägg också!

❤️-Tack för alla fina blogginlägg! God Jul och Gott Nytt År! KRAMAR Anna

Eva i Dalarna said...

God jul och Gott nytt år från mig i Dalarna. Det snöar här just nu,är cirka 5 minus.
Detta årets julblogg gick väldigt fort tycker jag, den hann ju knappt börja så var julen här.
Välkommen tillbaka i 2022!

Monica said...

En riktigt God jul och Gott nytt år önskas dig Annika och dina kära. Njut av allt i ditt fina julehus och ha det bara bra. Ja lite stress ja, förstår inte var den kommer ifrån här med men ville möblera om matrummet och maken fick i uppdrag att hämta bordsskivan till förlängning, och det tog sin grundliga tid kan jag säga i förrådet.
Blev två andra i omgångar innan den rätta till detta bord kom upp och det hann bli sen kväll där jag stod och viftade med fina julduken:-). Och lite mer också runt mat och klappar, det tar sin tid att slå in paket. Och denna jul känns så bra med lite extra.
Och ja, det blev så bra, och det är verkligen roligt att ha ljus som lyser och vackert hela denna tid och njuta av det. Härligt är det. Sen kommer ju mer ljus naturligt och det ser jag fram emot verkligen.
Du är så julfin själv också, vilken skön känsla det är.
Ha en toppenfin jul nu!

Humlan said...

Jo, de flesta känner nog igen sig i din beskrivning av de sista dagarna. Jag ska ju vara själv hemma, vilket är tur för den här luftvägsinfektionen tog på. Jag har inte mycket jul här och jag vet inte om det blir något mer, men det är ju bara jag som ser. Men om jag firar, om än bara med familjen, så blir det alltid en sista-minuten-lista som ska bockas av, på något sätt så slipper man inte den.

Tack själv för detta bloggår, det är som alltid roligt att läsa även om jag inte alltid har ork att skriva något, men jag uppskattar verkligen bloggen.

Ha en riktigt god jul och härliga dagar med familjen omkring dig!

Stora Julkramar!

Annika said...

Elisabeth;
SÅ är det. ALLTID. De sista minuterna innan en bjudning är det alltid ngt som ska göras fastän ALLT är klart.
Julen är precis likadan. KLAR, men ändå nåt kvar.
Pfft ... what gives? Klassikt.

Tack Elisabeth, sååå roligt att höra!
Efter nyår någon gång drar jag igång igen!!

Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År!!

PS. ja jösses ang er avslutning, ofattbart!!

Annika said...

Yvonne:
SÅ är det alltid.
Ofelbart.
ALLT är klart.
Man är redo och helt klar. Men det är alltid ngt som ska till in i det sista.
Så även nu. Men nu är laxen under gravning och idag ska jag göra köttbullar och julgodis.
Sen, kanske sen ...
HAHA!!

YAY för att alla KAN komma!!!
UNDERBART!
SÅÅ glad för allas er skull. Alla gäder sig, både ni och era gäster!

TACK Yvonne för dina snälla och sporrande ord.
2022 kör vi igen. TACK för alla dina fina komentarer! Uppskattar mer än du anar!!

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!
Kramar i massor!!!

Annika said...

Anneli;
TACK för dina ord, blir glad.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till dig!!
Kramar!!!!

Annika said...

Channal:
TACK!!
HAHA, ja bilden är faktiskt tagen direkt efter mitt besök hos frissan i förra veckan. PÅ tunnelbanan. Helt rätt.
Alltid skönt med fix.

NJUT av julen och LOVET!!
Allting ALLT!!


Kramar och GOD JUL och Gott Nytt År!!!

Annika said...

Eva:
Ja, snabbt gick det minsann, Som alltid.
Kul att du läst.
God Jul och Gott Nytt År till DIG!!
Vi ses här igen 2022.

Annika said...

Monica:
Tusen tack, Monica!!
Den där stressen kommer ofelbart. HUR redo och klar man än är. Alltid.
Ngt ska alltid fixas.
Men det är lugnt, nu har jag laxen på gravning och jag ska göra köttbullar nu på morgonen. Känns bra.
sen har jag lite kvar att slå in. Ja du vet .. STUFF!!
Men huset och allt det där är i perfekt julskick.
OCH ni fixar också in det sista med bord och annat. Classic.
Allt tar tid. ja.
Nu kan ni fira tillsammans denna jul, hurra för DET!!
Tack Monica!
Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt ÅR!!!

Annika said...

Humlan:
Ja det är lustigt det där.
Slår aldrig fel, vare sig det gäller bjudning eller högtid.
Men det är väl så det är.

Humlan, även fast du firar ensam hoppas jag innerligt att du ska få ro och frid och känna julen.
Göra det finaste av den som du kan.
Hoppas du har god mat hemma. TV har säkert mkt bra att bjuda på i helgerna.

TACK käraste Humlan. Älskar dina kommentarer. MEN har all förståelse för att ork tryter.

Skickar dig de varmaste julkramar och en önskan om att 2022 ska bli mycket bättre!!

Millan said...

God Jul Annika, till dig och din fina familj. Vilken lycka for er att Karolina ar hemma sa lange. Hoppas att ni far en riktigt fin jul. Kram fran Millan

Annika said...

God Jul till dig också Annika! Vi ses på andra sidan :).
kramar,
Annika

BP said...

Älskar selfien! Så himla fin bild!

Önskar dig också en riktigt trevlig julledighet och ett firande precis som du vill ha det samt presenter som du har önskat dig.
Åsså hörs och ses vi igen i januari.
Många julkramar från ett minst sagt iskallt Stockholm. Är det vinter/jul/december så är det;-)

Christina said...

Kära Annika, det har varit lite magert med mina kommentarer… men jag läser sdig varje dag! Vi är i Florida sedan i torsdags och väntar nu på att barnen och barnbarnen ska ramla in. Nästan tre timmar försenade från Arlanda så det blir senare än vi hoppats men ändå, de kommer!!! Jag är så glad att vi kan fira julen tillsammans här även om det är stressigt att resa nu för tiden… Så glad att ni har K hos er så länge! Jag vet att du njuter så det behöver jag inte uppmana dig till! God Jul och Gott Nytt (bättre) 2022! Njut av välförtjänt blogg ledighet!
Stor kram 🥰
C

Anonymous said...

God Jul och Gott Nytt År
Från Åland
Elisabeth

Bloggblad said...

Jag önskar dig och familjen en underbar jul och ett gott nytt år. Det är så härligt med din entusiasm. Så glad att jaghar lärt känna dig via bloggen och även träffat dig IRL.

Susjos said...

Hej fina du!
Önskar dej och din familj en underbar jul och nyårshelg! Härliga juliga foton du lägger ut, och visst känner jag igen mej i det du skriver, haha...lite stressigt är det allt såhär timmarna innan jul! Lite trist att jag måste jobba i morgon natt, men det är så det är, jul blir det i alla fall, och julaftonskväll är jag ju hemma, men hur vaken jag är..det är frågan!
Ha det toppenfint!
Stor Kram!!!!

Taina said...

Annika, God Jul och Ett Gott Nytt År till dig och de dina. Stor Kram från mig till dig

bettan said...

Läst ikapp alla inlägg och vilken lustfylld läsning.
Arlington är helt fantastisk. Studerat varje bild noga.
Önskar dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.
KRAMAR!!

Freedomtravel said...

Vilka underbara julbilder!! Önskar en riktigt God Jul!!!

Vonkis said...

God jul och gott nytt år!
På återseende 2022 :-)

StrandMamman said...

Tack för i år! Önskar dig ett riktigt gott nytt år!