Thursday, February 04, 2021

Medaljens baksida, Veckans Chorizo, Karolina, Super Bowl Sunday, Anmäld för vaccinering och Trevlig Helg!

 

Hej torsdag!



* DEN absoluta baksidan … 


… Jag är galen i vintern, galen i snön.
ÄLSKAR att gå ut och gå när det snöar. ALLT sånt.
Jag skulle gärna ha snö på marken hela vintern med en konstant temperatur på runt -5 grader. Men, så blir det aldrig här där jag bor. Aldrig …
Det kommer snö och kyla under några dagar, men sen smälter det. OCH så fryser det på igen nattetid.
För den som går ut och går i arla morgonstund, som jag, blir det ett helsike i halkan som uppstår.
Igår var det extremt otäckt. Det var fullt med svart is på trottoarer och på somliga parkvägar. Dessutom snöade det lite och den snön la sig över isen. Ni vet ju hur VANSKLIGT sånt är. Jag kunde inte ta min vanliga runda. Det gick inte. Jag fick gå på gräset, eller mitt i gatan där isen låg skrovlig. Jag gick ut på golfbanan så fort jag fick chansen och där gick jag hem över snön. Värst var de trottoarer som var skottade och obehandlade. 
USCH!! Det är nästan bättre att inte ALLS skotta ibland. OCH ska man prompt skotta sin trottoar så SANDA då direkt efteråt. Det GÅR inte att skotta trädgårdsgångar och gångvägar UTAN att salta eller sanda direkt efteråt.  DET blir bara etter värre om man inte gör det. 

Som sagt, halka är vinterns stora baksida. Och jag är inte så smidig längre heller och skulle säkert slå min artosiga kropp mycket illa om jag föll. USCH.



 



* Veckans Chorizo







Chorizo är bäst, som alltid.  Se här hur hen är iklädd  snöskor, mössa och halsduk. Såklart finns en termos med choklad också inom räckhåll. Chorizo gör ingen besviken,




* Karolina!



På söndag åker mitt barn hem till sitt “riktiga liv” på västkusten. Då ska hon flyga i fem timmar över hela den amerikanska kontineneten. Hon ska lämna vinter och is för solen och Stilla Havet. Hon ska också tillbaka till c-19 träsket.
Skiten ökar ju även här, men i LA är det ändå mycket värre. Karolina tror själv att hon kommer att smittas då hon börjar jobba på restaurangen igen. MÅTTE hon ha fel!!!
Hoppas på det bästa givetvis.


 Jag frågade om hon längtar tillbaka till LA? Njeaee, så hon, men hon sa också att hon ser fram emot värmen och att slippa klä på sig så mycket då hon ska gå ut. OCH så ser hon ju fram emot att träffa Mike igen. Mike reser från Newark ungefär samtidigt som Karolinas plan går på förmiddagen på söndag.
Vid ankomst blir de upphämtade av Karolinas ex—Austin— på LAX. Ja, jag vet … fattar inte det här, dagens unga håller kontakt --och är supergoda vänner-- med sina ex.   Mike har OCKSÅ blivit dunderkompis med Austin.
DET är ju KUL att det funkar så BRA!
Både jag och Mikes mamma tycker det är underligt, haha.
Det är bara att konstatera att den yngre generationen tänker på ett helt annat sätt än vad iallafall jag gjorde en gång i tiden. 

För övrigt kommer jag att SAKNA Karolina. USCH. Orkar knappt tänka på söndagen …
OCH vi vet INTE alls när vi kommer att ses igen. Förhoppningsvis KAN vi åka dit i maj, men vem VET??



* Super Bowl!


På söndag är det också Super Bowl.
DET är alltså den stora finalen i den amerikanska fotbollsligan, NFL. En riktigt festdag i USA. ELLER, rättare sagt, det BRUKAR vara en stor stor festdag med stora samlingar hemma hos folk, eller ute på barer, medan man ser matchen. Eftersom det är c-19 skit som numera färgar allt man gör så har ju också festerna fått stå tillbaka detta år. Givetvis. I vanliga fall hade vi varit hos våra vänner Susanna och Marc. Vi är alltid där på Super Bowl Sunday. MEN, inte i år. Jag kommer att sakna att hänga med Susanna, men det är vad det är.


Peter och jag ska iallafall göra det bästa av det. Vi ska fixa äkta super-bowl mat och hänga framför dumburken. JAG bryr mig NOLL om matchen, men tycker det är KUL att se reklamen. Reklamen är oftast väldigt bra den dagen, och SVINDYR för dem som annonserar. Det är även roligt att se den påkostade show som alltid sker i halvtid. OCH jätteroligt att höra nationalsången innan matchen. I år sjungs den av tydligen som duett!! DET är ovanligt. Den lär ska sjungas av Eric Church och Jazmine Sullivan.


Jag kommer att hänga i soffan med Peter, äta gott och dricka vin. Kolla in reklamen och showen. Förmodligen kommer jag att somna en stund, haha. OCH läsa. 

Peter är ju så intresserad så han ser med allra största glädje hela matchen
Vi brukar kalla SB-söndagen, The PeBo-Day! Trist att han är gift med en som är så sjukt ointresserad av sport.


De lag som möts?
Tampa (med GOLDEN PRETTY BOY quarterback Tom Brady, levande legend inom amerikanska fotboll) och förra årets vinnare av Super Bowl, Kansas City.
Bryr mig skit om vem som vinner … MEN Brady kan ju lika gärna få vinna då och slå alla tidigare rekord, haha!! 








* Anmäld för vaccinering.



Nu har jag och Peter registrerat oss för att ta c-19 vaccinet.
Det gjorde vi via Fairfax Countys hemsida. Skönt att det är gjort. NU får vi se NÄR det sker?? DET lär dröja för oss två innan vi blir kallade. Så fort vi skrivit upp oss fick vi telefonsamtal, sms och mail om att vi nu är registrerade. SKÖNT. Karolina måste anmäla sig i LA när hon kommer tillbaka dit. OCH hon ligger inte i någon riskgrupp alls så DET lär dröja för henne.


För er som vet vem “Ruth i Virginia” är kan jag berätta att hon fick sin första dos igår. BRA!! Ruth bor ju så gott som granne med mig, i grannförorten Herndon. Ruth är en sann krutgumma och hela 90+.
Ruth har ju gjort sig till lite av ett namn i Bloglandia med sina kloka kommentarer hos många av oss som bloggar. Så glad att Ruth fått sin första dos. HOPPAS att du inte får några biverkningar, Ruth!!


Min svärfar, 80 år, har också fått den fösta dosen. Han fick lite ont i kroppen efteråt, men det var allt. Bra det. Han ska snart få sin andra dos. Min svägerska, lärare, har fått dos ett likaså. Hon fick lite influensaliknande symptom ett par dagar efteråt, men inget som direkt däckade henne. Skönt det.


SNART hoppas jag att vi ALLA fått vaccin.
Törs man tro att de blir så före sommaren??
Känns tveksamt ibland. MEN vi hoppas på det bästa.


* Ingen bloggfredag


Imorgon tar jag lite ledigt härifrån. Men, jag återkommer givetvis på tisdag igen.



 *** 


  Ha en finfin helg allihopa!!

27 comments:

Anonymous said...

Yvonne said....
Finns det inga Icebug skor hos er? De är ju kanonbra med dubbar under hela skon och man slipper gå med andan i halsen och spänna sig, trillar man då så gör man sig rejält illa då man är spänd som en fiolsträng.

Så söt Chorizo är och väl förberedd för vintervädret.

Tänk att det tar 5 timmar över till LA från er, helt otroligt! På 5 tim kommer vi nästan till Gran Canaria härifrån, och hon reser inom landet. Kul att exet hämtar upp dem på flygplatsen, ja dagens ungdom är betydligt friare i sitt tänkande och bra är väl det.

Förstår det kommer bli tomt när hon åker och att ni inte har något datum då ni vet att ni ska ses gör ju inte saken lättare.

Super bowl, ja all sport, är dötråkigt att se, brukar roa mig med annat när det är något "man måste se" som min man utrycker det.

Ja, Ruth verkar ju vara en riktig krutgumma, har läst i bloggar där hon brukar kommentera, en mycket klok kvinna vad det verkar. Hennes B&B är ju stängt i dessa svarta tider läste jag hos någon, hos Ama de Casa tror jag. Ama och hennes man har ju hälsat på och bott hos henne några gånger när de varit ute och rest. Ama har vi träffat irl några gånger då de bor i samma stad som vi gör i Spanien. Hon har också en rolig och bra blogg.

Skönt att Ruth och din svärfar fått första vaccinet, man hoppas ju de ska få riktig snurr på stickandet så alla människor är klara till våren eller försommaren.

Ha en fin helg och njuuut nu sista dagarna Karolina är hemma och så hoppas vi alla blir vaccinerade snart. Stor kram

Annika said...

Yvonne:
Vet inte ...
Ibland känns det så värdo att köpa sånt för bara några dagars halka. MEN å andra sidan vore det nog värt det.
Is kan ju finnas även utan snö förstås. Ska kolla och se om de finns, och vad de kostar.
Visst, jag spänner mig som bara den då jag går. Otäckt.
Skulle nog slå mig mkt om jag föll.

Chorizo så söt!!!
Jag är helt tagen av att hens ägare har så mkt prylar att klä hen i. Allt passande efter aktuella händelser. SÅ kul!! Måste fråga henne nästa gång vi stöter ihop.

Vet, landet är såå stort, tror tom det nästan tar 6 h.
Det är det som är så jobbigt, att inte alls veta när vi ses igen.
PUST.
MEN det ska gå det här också.

SB! Jasså din man ser det!! KUL!!
Ja, här måste man nästan se det, haha. Men damn vad trist det är med amerikansk fotboll.

Ruth ja, har ju träffat henne IRL också ett par gånger. hOn bor så nära mig, nästgård med min svenska vän Susanna.
Jag är glad att hon fått vaccinet.
JA; JAG tycker det är kul att du och Ama känner varandra. TÄNKTE ju att ni gjorde det eftersom ni har lgh där också.
Sen tror jag Ama länkade ett inlägg till mig där du och din man fanns på bild. Så roligt!!

Stora kramar till dig fina Yvonne!

Humlan said...

Ja ishalka är verkligen jobbigt och jag som har fibromyalgi får värk överallt när jag har gått och spänt mig för att det är halt. Jag är så tacksam för att jag har Icebugsen när jag ska gå här hemmavid, men dem tar jag inte om jag ska åka in till stan. Men nu har vi så pass kallt att halkan inte har varit ett problem, men det kommer säkert isdagar innan vintern är över.

Ja vilken härlig fantasi och vilket förråd med rekvisita som Chorizos matte har!

Så nu är det dags för Karolina att åka, jag förstår er oro för att hon ska smittas, risken måste ju vara stor i hennes jobb. Vi får hoppas på att hon har tur. Så skönt ändå att ni har anmält er för att få vaccin och förhoppningsvis får ni snart ta. Roligt att höra att Ruth har fått och så även din svärfar. Min pappa fick sin andra spruta förra veckan, han har bara varit lite öm i armen inga andra symptom.

Ja inte ens SB blir som vanligt, men det är ju kul att ni ändå hänger i soffan, äter gott och håller varandra sällskap även om den ena ser mer på matchen och den andra på det som är runt den. Själv har jag aldrig ens försökt förstå amerikansk fotboll även om jag gillar en del sport, men det är ju inte direkt många tillfällen som det visas här heller.

Ha en riktigt skön helg!

Stora kramar!

Cari said...

Du kan ju köpa broddar, finns rejäla på REI (och säkert andra liknande affärer). De är så bra och billigare än ett par skor. Jag använder broddarna på mina kängor när jag är ute i halkan. Så skönt kunna gå säkert. De fungerar även på hala stenhällar så de fungerar superbra på vandringar i skogen också.

Anonymous said...

Oj då, blev man med i din blogg. Känner mej ärad! Ja,
Min dotterdotter, Britt, tog mej till County byggnaden för vaccinet.
Väntade ca 10-15 minuter i parkering, innan vi blev inkallade.
Det fanns "trafikpoliser" som visade vägen plus gula fotsteg på golvet.
Sprutan kändes inte, och jag är inte ens öm i armen, så inga klagomål här.
"Påfyllning" äger rum om två veckor. Jag ör så glad, att jag fått det
gjort. Vet inte hur jag hade klarat det utan Britt!

SB är ingenting för mej. Min käre make var en av de få män, som aldrig
tittade på fotboll. Vi var bjudna på SB parties ibland, och visst var
det kul att träffas.

Ser ut som en vacker dag i dag. Hoppas isen smälter, för det var otäckt igår.

Ruth i Virginia

Elisabeth said...

*Halka är verkligen så jobbigt. Mitt hatväglag nummer ett är slask som har frusit, så att isen inte bara är hal, utan även rejält ojämn. När det är så använder jag alltid broddar för att gå lite säkrare. För tillfället är väglaget ändå helt okej här, det är liksom så kallt att snön inte blir hal, och det är ju bra.

*Chorizo - så söt! Varm choklad kan behövas i kylan, fast jag gillar inte varma drycker (förutom Glühwein), så jag skulle ta med mig vatten på utflykt, haha.

*Förstår att du kommer att sakna Karolina, och att hon är lite delad i sin inställning att åka tillbaka/hem till LA. Dels är det förstås otäckt med c-19, dels är ju inte hennes liv i LA det hon tänkte sig när hon flyttade dit, just p.g.a. c-19. Hoppas att hon inte blir smittad i alla fall. Visst har de väl munskydd och visir? Det minskar ju åtminstone risken. Förhoppningsvis är dessutom även gästerna intresserade av att hålla avstånd. (Det kan man å andra sidan inte vara säker på, dessvärre.) Jag kan för övrigt också tycka att det är lite konstigt att hålla kontakt med sina ex om man inte måste, så att säga. Men det är klart, det beror väl på varför det tog slut, antar jag.

*Så bra att ni är anmälda till vaccinering! Här lär det dröja lång, lång, låååååång tid innan något sådant blir aktuellt. Tror att jag skrev förra veckan att jag skulle vara glad om jag fick vaccin till hösten, nu är jag snarare glad om jag överhuvudtaget blir vaccinerad i år och inte måste vänta till 2022. EU (som ju ska vara så fantastiskt...) har nämligen ändrat sig - istället för att ha som mål att alla ska vara vaccinerade innan sommaren är nu målet att alla ska vara vaccinerade EFTER sommaren, så jag lägger till några månader extra. Suck alltså. Är extremt trött på att allt fungerar så dåligt, inte bara i Sverige uppenbarligen, utan i många EU-länder och på EU-nivå beträffande beslutsfattande.

BP said...

Chorizo och Ruth är bäst, ingen tvekan om det. Gissar att Chorizo lär vara utklädd på söndag i nåt av lagens färger.
Superbowl måste vara fantastiskt att uppleva irl på läktaren alltså. Inte i år, jag vet. Har försökt att lära mig reglerna, men inte lyckats. Tror det hänger samman att jag kan reglerna och har spelat den vanliga fotbollen "soccer" alltså. Då förstår man sig inte på American football.
Den där snyggingen Tom Brady gjorde BBC ett reportage om igår. Bara han är värd att kolla in - utan att förstå reglerna alltså;-)
Nu håller jag tummarna att Karolina inte blir smittad på flyget. Det gick ju bra med munskydd och visir på resan till er, då det går nog bra på hemresan också. Hoppas hon får behålla skyddsutrustningen på även när hon jobbar.
Tycker det är rätt kul att Karolina har så god kontakt med sitt ex. Du har helt rätt, aningen svårt att förstå för oss "äldre";-)

marianne.dahl3 said...

Vad vackra bilder från snön du lagt ut de sista dagarna.
Visst e det vackert! För mej nu som 70+ som vi heter numera, är det vackrast se det på bild eller genom fönstret. Alldeles för rädd gå omkring o halka. Man blir ju inte yngre i kroppen. Svarthalka e det värsta. Låt hellre snön ligga. Jag går ingenstans utan broddar. Men även med dem spänner jag mej. Blir inga långpromenader dessa dagar. En tur till återvinningen med skräp det var allt idag.
Tänk att Karolina ska flyga 5 timmar och ändå är ni i samma land. Hoppas verkligen allt går bra för henne o att hon klarar av smittan i LA. Usch vad mycket extra bekymmer denna Corona fört med sej. För familj o vänner. Oro.
Det är lite roligt det där med att de nuförtiden har kontakt med sina ex mm. Men väldigt sunt egentligen.
Min svärson i Stockholm hans bästa vän är en tjej, som han för flera år sen hade en kort romans med. De är i 50års åldern nu. Hon e barnvakt hos dem ibland o de umgås ganska flitigt allihop. Jag tycker det e underbart.
Men min man hade lite svårt förstå sej på det. Även om han tyckte mkt om båda.
Vaccin ja. Jag var ju så glad som fick brev nu var det snart min tur. Ha, där fick jag för det. Samma dag jag ringde o ville boka in en tid, så stoppades vaccinationerna i västra Götaland. Pga brist på vaccin. Inte hört ett ljud sen. Gått en vecka nu. Köerna måste bli enorma för oss s k 70+ med lite extra krämpor.
Ja,finns mycket tycka om detta.
Hoppas ni får era sprutor snart o det fungerar bättre hos er.
Ha en riktigt skön helg med super bowl. Lite fest i allt som e även om festen inte blir som det brukar.
Vad är som det brukar nuförtiden???? !!!!
Kram
Marianne D.

Susjos said...

Jag har för första gången köpt ett par kängor med dubbar, kan vara åldern? Hihi, men så bra man går i dem på hal is, jag t.om sökte mej till de hala partierna!
Så bra att ni i alla fall har fått boka er för vaccin, jag vet ännu inte när vi kommer att få vaccinet på mitt jobb...
Ha en toppenhelg!
Kram

Susjos said...

PS. Ruth i Virginia är underbar, hon hjälpte oss på vår roadtrip i Kalifornien 2016 via min blogg, helt fantastiskt!

Hoppas din dotters resa tillbaka till LA går bra!

Kram igen!

Annika said...

Vackert med snö och trist med halka! Själv har jag ett par yaktraks (ja, inte nu förstås) för riktigt halt väglag. Men de är jobbiga att gå längre i så funkar bara delvis.

Bra att du blivit uppskriven för sprutan! Har är det fullständigt kaos när det gäller vaccinet så det är väl frågan hur länge det kommer dröja innan vi får den. I positiva nyheter så håller mitt universitet på att öppna egna vaccinationsställen och därför slipper jag kanske försöka hantera kaoset i countyt när min stund väl kommer.

Och ja, numren är ju inte nådiga - svårt för Karolina som inte har något annat alternativ än att jobba ute i allmänheten.

Ingen superbowl här - vi har ju inte TV. Om min mans lag gått vidare hade kanske försökt få till det men nu kvittar det lika.

Ha en fin helg! Kram

Brysselkakan said...

Njut av en sista helg med K innan hon far hem!
Och jag hoppas verkligen ni kan ses i vår.
Trevlig helg!

Ama de casa said...

Usch och fy för halka! Se till att vara försiktig där ute...

Vid förra årets Super Bowl råkade vi befinna oss i Miami. Gissa om hotellprisen hade skjutit i höjden... Personligen förstår jag inte riktigt varför sporten kallas "fotboll". Dom använder ju mest händerna och sen ligger dom i stora högar. Har sett en match irl och jag kan inte påstå att jag begrep särskilt mycket ;-)

Skönt att ni är listade för vaccinet och härligt att höra att Ruth har fått en dos.

Ha det gott!

Ulla said...

Jag kan bara instämma IceBug är suveräna! Sen jag skaffade dem kan jag ta ut stegen och slippa spänna mig. De är inte de billigaste, men de håller i många säsonger.
Se till så Karolina äter extra c-vitamin. Det stärker immunförsvaret. D-vitamin lär hon ju få via solen i Kalifornien, men det skadar inte att ta lite extra.

Annika said...

Humlan:
DET är verkligen hemskt med halka. DET är den stora nackdelen på vintern. OCH speciellt då man plogat UTAN att ha sandat eller saltat. USCH.
Förstår att du verkligen är rädd för halkan eftersom du har din fibro.
Icebugs låter så smart, måste kolla upp dem.

Det är bara att beundrar Chorizos matte som verkar ha ALLT!!!
Helt otroligt!!

Ja, nu har K åkt, och hon är tillbaka i sin lgh därute.
Känns sååååå konstigt att hon inte är HÄR!!!
:-(


ÅÅÅ vad bra att din pappa fick en så lätt biverkning av vaccinet. VERKLIGEN!!!
Låter jättebra.


Igår SB, helt OK!!!
Men jag sov i omgångar. SÅ trist med am fotboll, men det som är runt om det är kul. Sen är det ju gott med maten och allt det andra.

Stora kramar till dig!!!

Annika said...

Cari.
Ska kolla om de har, REI.
Måste nog göra det, vill kanske inte lägga ut så mkt pengar på ett par icebugs med tanke på hur få dagar det ändå gäller här. Men broddar? Absolut.

Annika said...

Ruth!
GIVET!!
Så BRA att du fått vaccinet nu. HOPPAS det känns fortsatt bra.
Det är så många som känner till dig i Bloglandia så KLART att jag HOJTAR om dig.
:-)
Har också hört att själva vaccineringen och organisationen runt det är supersmidig.
HOPPAS att jag blir kallad snart, haha .. WHO am i Kidding!! DET lär dröja.

SB ja, kul med det omkrig det, men ack och ooooo så trist det är med am fotboll.

Ha en fin dag, kallt och friskt idag!!
Love it.

Annika said...

Elisabeth;
DET är vinterns stora baksida, halkan. LÄSKIGAST tycker jag svart is är. Den man inte ser men så plötsligt finns den ... HUA. Inte för att det är kul med moddigt frusen is heller, that's for sure.
Idag är det kallt, oh isigt, MEN ändå is av bra sätt. Jag kunde se de frusna ställena så lätt. SÅ det var bara att trava på :-)


Visst är Chorizo söt i snön.
Så du tar med vatten på vandring i snön. KLOKT för det behövs absolut. Sen blir den varma chokladen som ett bonus. Jag är inte så förtjust i varm choklad heller, men jag gillar nog alla andra varma drycker :-D


K tillbaka til LALA-Land nu.
OJ vad det känns konstigt.
Nej, hon har blivit helt rånad på ett år inom den kniviga karriär hon gett sig in på. Men det gäller ju alla som är i hennes sista förstås. Därmed blir det inte mindre sorgligt förstås. DET är ett elände.
Ja, hon jobbar både bakom munskydd och visir.
Men gästerna struntar ofta i att han munskydd på då de beställer eller då maten kommer.
K har hört att det är massor med folk som är ute och äter i LA nu igen efter att man lyft lockdown. Ja allt sker ju utomhus, inne får de inte sitta än.
Men nu ska K vara i karantän ett tag innan hon får jobba. Tillbaka är hon iaf och det känns så tomt här.

Jag vet, EU har ju missbedömt en hel del vad gäller vaccinet, efter vad det verkar. SUCK.
Kanske lite bättre här? MEN väldigt marginellt ändå.
DET kommer att dröja för mig också.
DET tror jag. P tror vi har fått vaccin i maj, det tror inte jag.
Känns ganska hopplöst.

Hoppas din helg var fin!!

Annika said...

BP:
Eller hur!!
SÅ är det ju. De är bäst!
Så kul att Ruth gjort sig ett namn i Bloggosfären.


Am fotboll är otroligt svårt att fatta.
P har försökt förklara så många ggr, men jag bara orkar inte lyssna, haha.
Som du säger, väldigt kul att vara på plats på en SB!! Denna gång var 22.000 inom vården inbjudna som publik, alla vaccinerade efter vad de sa.
BRA att de bjöd in vårdpersonal. SÅÅÅÅ bra.
Brady Boy vann!!!
HA, han ser MKT bra ut, to say the least!! HAHA!!

Ja, K är tillbaka västerut nu.
SÅ få passagerare ombord. Hon hade en hel rad för sig själv och ingen framför eller bakom sig.
Visir och munskydd oå hela resan.
OCH det gäller på jobbet också.
HON får inte jobba förrän om tidigast en vecka, karantän först.
Men hon och Mike tillsammans igen nu, och det är nog härligt.
Ja lite udda för oss gamla att höra om all denna kontakt med exen. HAHA. Men why not!!!

Annika said...

Marianne:
TACK!!
DET har varit SÅ fint. Älskar snön. OCH givetvis får kameran gå varm då det äntligen faller och lägger sig :-)
Halkan är baksidan och den är hemsk emellanåt.
FÖRSTÅR att du är jätterädd också.
Svarthalka, ja så heter det nog på svenska TACK!! Svarthalka ÄR det värsta. Hellre pologat och snö än sådan. DEN är vidrig.
Bäst att ta det lugnt för dig.
Broddar, ska skaffa det jag med om jag kan får tag på dem.

VISST är det otroligt att de har kontakt med sina ex. MEN samtidigt, varför inte?
OCH att alla kan vara kompisar.
Som din svärson, som ändå är äldre ... WOW! Men det ÄR fantastiskt och fint att det funkar. Jag är nog mer som din man, undrar, haha ...

Ja, och till och med 6 h tog det igår för henne med flyget.
Ett land som är kontinent i sig.
NU är hon där, tillbaka.
Allt gick bra.


Men så trist med ditt vaccin!!!
USCH och FY!! Ja, det är illa det där hur missbedömt och långsamt det går.
Det går inte fort här heller, men kanske lite snabbare ...? Kanske.
Elände är det.

Som du säger, inget är som förr.

Stora kramar från mig!!

Annika said...

Susjos:
ÅÅÅÅ ja,sådana kängor låter underbara. Att slippa gå och vara RÄDD!!
Det är nog det västa, att man spänner sig, går med små steg- MÅSTE iaf skaffa broddar.
Kul att du tom söker upp de isigare partierna :-D
Vaccin, alltså NI borde ju verkligen få det NU, inom vården. Ni ska ju ligga bland de allra första, som man gör med vårdpersonalen här.
Otroligt.
Ruth ja, en riktig krutgumma. FATTAR att hon var till stor hjälp när ni reste i CA. Rut har ju bott där själv. Läckert!!
Hoppas sin helg var god.
Kramar!!

Annika said...

Annika:
Vinters baksida, halkan.
MÅSTE googla yaktraks.
Böir nyfiken på dem.

SUCK, vaccinet ...
DET lär ta tid. MEN du borde ju ligga högt upp!!
DET borde du, dels med din astma men också genom ditt jobb!!!
Så olika det verkar vara county för county.
MEN bra om ditt uni tar saken i egna händer. DÅ borde du verkligen vara en av de allra första som får din dos.

NU är den lilla K i LA igen.
Most hålla karantän i en vecka innan hon får jobba igen-
Hon har sökt lite andra jobb, vi får se ...
MEN kul är det då rakt inte att hon ska servera en massa kunder som inte bryt sig om att ens att munskydd på då de beställer ... gahhh!!


SB, bryr mig inte om det. Men P är ju så intresserad. Jag sov massor igår under matchen, haha. Men var vaken ibland också, god mat hade vi.
Fattar totalt om ni inte bryr er.

Kramar!!!

Annika said...

Brysselkakan:
TACK!!
DET hoppas jag också!!
ATT vi kan resa dit, men vem vet ...
GAAHH!
Hoppas din helg var fin!!

Annika said...

Ama:
DU slipper väl sådan nu för tid och evighet i Spanien, haha. Nej, men kanske det fryser på ngn enstaka ngn hos er också??
Men det är verkligen baksidan. Alltså verkligen baksidan.
SÅ otäckt.

ÅÅÅÅÅ ja, kag kan tro att de var helt sjuka priser i fjol när ni var i Miami. Så SB gick där i fjol alltså??
HAHA, jaaaa .. du märker hur insatt jag är, fniss.
FÖ hålla jag med dig, efter snart 30 år i US på heltid fattar jag ÄNNU noll.
Orkar inte bry mig. HEHE.


Mkt bra att Ruth fått dos 1. OCH vi väntar , och lär så få göra

Ha det bäst!!

Annika said...

Ulla:
Ja, icebugs verkar BRA!!
Ska google och se om de ens finns att köpa här.
Förstår att de verkligen kommer till pass i Sverige. BRA att de håller så länge.
Ja, jag ska säga till K att knapra en massa c-vitamin. ÅÅÅÅ så får vi hoppas att hon håller sig frisk.
Som du säger, D-vitamin är det ingen brist på för henne där under solen.

Freedomtravel said...

Det är positivt när man får rapporter om att vissa fått vaccin, men för egen del tror vi också att det lär dröja. Det mest optimistiska är väl att man ska få vaccin innan sommaren, men vet inte om man vågar hoppas. Eller ja, hoppas kan man ju alltid ;)

Annika said...

Helena:
VET!! Tror också det kommer att dröja länge, även om vi är anmälda. Jag blir glad och överraskad om det sker innan sommaren, men tvivlar starkt.
MEN visst är det kul att höra om folk som fått det. MER SÅNT :-D