Tuesday, November 03, 2020

Halloween and more ...





Good morning!!



Election Day.
Let’s leave it at that, shall we … 



I’ll write more about it tomorrow. Maybe. 
If I feel like it. Right now I am too afraid to even think of all the possible outcomes.
I’ll return to this subject.
Later.



It’s been a nice weekend. 
Peter and I went to DC Friday morning. It was nice strolling around in Georgeotown, having breakfast and just enjoying a different kind of morning walk than my regular ones out here in the BURBS.
We also carved pumpkins once we got back and we had a very nice evening here in our home. A good day. A good day indeed.


It was a bit on the cooler side all day long.
The hubster and I took a walk in the morning—sunny, lovely but cold.
We stopped by the local Starbuck’s and I got myself the treat of the fall, a pumpkin spice latte. THAT is a comfort drink if there ever was one.



 



We did NOT expect a lot of trick or treaters this year.
Therefore we did not get heaps of candy either. BUT, to our surprise we got a good amount of kids.
Many, many more than we thought we would get.
We had divided the candy into plastic bags. Each kid was to take one bag each. And, they did.
I had placed a table at the end of our walkway. That worked fine. social distance and all. We were hanging outside for a while with a glass of wine, but it got too cold too fast.
And, inside it was just sooooo warm and cozy!!
A good, but different Halloween.



 




It is November.
 
A month I do not mind whatsoever. And, yes for sure, I have already started to prep this house for Christmas.
Christmas will come early this year, people ... THAT is just the way the cookie crumbles :-)


All right, you all.
Tomorrow we may, or may not know, who is elected commander-in-chief for the next four years …


Have a good Tuesday!!

19 comments:

Anonymous said...

Yvonne said.....
Vilken härlig långhelg ni fick låter det som, och en god frukost på lokal också.

Många fina Halloween pynt som jag antar är borta idag. Vi såg ingenting men det kanske beror på att vi inte var ute så mycket, ha, ha, ha. Fick bilder inne från stan och där hade några ställen visst pyntat upp, men tror nog inte det är så stor grej här.

TV4:as hela nyhetsmorgon verkar vara vikt för USA-valet, och så lär det väl vara några dagar till. Allt ska ju analyseras när resultatet är klart också. Bara att hoppas att det gått bra för Biden, men den där Trumpen kommer nog inte ge sig så lätt, hävdar säkert valfusk mm om han förlorar.

Ha en fin tisdag säger jag och skickar en stor kram från ett även idag dimmigt Spanien. Imorgon och torsdag hotas med regn och rusk, vi får se

Äventyret framtiden said...

Så klokt att låta eländets elände vara en dag. Jag mår nästan illa av presidentvalet i USA. Så snabbt vidare till den fina härliga helgen ni har haft istället.

Här bak i buskarna märkte vi inte ens av Halloween annat än hälsningar från svenska sidan ( barnbarnen) . Desto roligare att följa med på din sida av haven och se hur ni hade det.

Nu hoppas vi, håller tummarna och hoppas igen att ett under ska ske. Ja, du vet vad jag menar.

Ha en fin tisdag Annika, tack för ett härligt inlägg som jag ska läsa en gång till igen.

Kramar!

Annika said...

Yvonne:
JA!! Vi satt tom INNE på restaurangen. MEN det kändes så c-19 säkert ändå!!
Bra det!!
MITT pynt är nerplockat och instuvat till nästa år.
Jag har sett andra grannar som inte varit lika flitiga. HAHA. Men jag måste bara plocka bort mitt så fort det är över.
JODU, nu är det väl valet som är nyhet nummer 1 över stora delar av världen.
Jag har en inre oro idag som jag knappt kan beskriva. SÅ OROLIG!!
Ja, DT kommer göra allt i sin makt om det inte går som han hoppas ...
Dessvärre tror jag att det blir han i fyra år till ... MEN jag hoppas jag har FEL!!!

Kramar från ett soligt Reston!!! HA en finfin dag!!

Annika said...

Karin:
jag med, jag har ont i magen på riktigt. En grävande oro i hela kroppen.
TACK KARIN, EN Halloweenhälsning från Sverige är en fin och rolig hälsning. Förstår att folk låg ännu lägre med det hela i år.
NUUUU Karin, får vi vänta och vänta och se OM det visar ngt ikväll. Jag tror att det kommer att dra ut på tiden. MASSOR!
GAAHH!!
TACK för dina fina ord. Du är så gullig!!

bettan said...

Underbart att få följa med på promenad i Georgetown. Svårt att se sig mätt på idyllen.

Skönt att en lemlästad och oSÖT är tillbaka i gömmorna ;)

Må allt gå lugnt tillväga i ert stora land den kommande veckan.

KRAMAR!!

Humlan said...

Vilken härlig helg och det låter som en utmärkt distraktion för att inte bara tänka på det där som händer i dag. Din bild på omeletten gjorde att jag blev väldigt sugen på det men jag måste nog köpa lite av de grönsaker som jag har helst till omelett först, men helt klart var din bild en inspiration.

Här har vi haft några blåsiga dagar och vilken skillnad det är! På baksidan har jag haft en mur av gröna syrener utanför fönstret, nu är det inte många löv kvar. På framsidan har färgerna lyst i både klätterhortensia och körsbärsträd, men även där så är det bara enstaka löv kvar på grenarna, november kom och blåste bort det mesta av färgprakten (om man inte tittar på marken där alla löv nu ligger och lyser). Jag är mest hemma, jag har inte vant mig vid att se suddigt och klart samtidigt i en konstig kombination som gör att jag har väldigt svårt att bedöma avstånd mm. Men jag måste vänta minst 6 veckor innan jag skaffar nya glasögon, så min november kommer att bli klart konstig. ;-)

Jag hoppas att du har en fin dag och att allt går bra i dag!

Kramar!

Annika said...

Bettan:
TACK vännen.
Gtown är en jättefin stadsdel i DC: Extremt mysig.
SÖT ligger nerpackad igen. OCH julen börjar komma upp i mitt hus.

OCH ja, jag orkar knappt tänka på vad som komma skall ...

Kramar i massor!

Annika said...

Humlan:
Helgen var härlig. Idag är det mest magvärk och oro över valet.
Blä.
Omeletten var GOD, som alltid. MUMS.
Älskar också grönsaker i mina omeletter. Alltid.

Ni har också haft blåsigt, vi med.
Det är så trist när det blåser då hårt att alla löv ryker och träden blir kala.
USCH, låter inte kul med synen. Antar att det gör dig yr och lite illamående. Men du ska se att det blir bättre sen när du läkt och tiden gått.
När du får nya glasögon.

TACK, vi ska verkligen hoppas, men jag tror ju det värsta, som alltid.

KRAMAR!!!

BP said...

Japp, det ska bli intressant om ni vaknar till en önskedröm eller en mardröm imorgon. Ska absolut inte sitta uppe hela natten för att följa valet. Troligen behövs ju i alla fall resten av veckan för att få ett slutgiltigt resultat. Det som är positivt är dock det höga valdeltagandet och att så många har förhandsröstat. Bara de har valt rätt kandidat så...

Georgetown är ju världens läckraste och mysigaste stad med de gamla tegelstenshusen. Det är då inget man direkt förknippar med USA. Kul också med nallarna för social distansering. Sånt blir iaf jag glad över:-)

Elisabeth said...

Idag på jobbet konstaterade vi att det är lite för mycket negativt i världen för tillfället; Corona, terrorattentat och så Trump då, som kanske blir omvald. Det jag hoppas på - förutom att Biden vinner - är att det blir ett snabbt resultat, och att det inte måste avgöras i domstol, som det väl var år 2000. (På tal om terrorattentaten i Wien: En italiensk/österrikisk kompis till mig har en kompis som var på en av platserna i Wien där terroristen gick omkring och sköt. Det låter ju på ett sätt avlägset med "en kompis kompis", men det är ändå bara ett steg bort, så att säga, och när jag fick veta det kom allt mycket närmare. Han klarade sig dock utan några skador.)

Ni verkar ha haft en trevlig helg i alla fall! Roligt att det kom barn, och er lösning var ju ett bra sätt att lösa social distansering. För barnen är det ju också extra viktigt att i så stor utsträckning som möjligt få göra det de brukar göra, och därför var det skönt att det gick att ordna ett coronaanpassad firande.

Anne said...

Vad kul Annika att det kom kids! Vet du, vi hade en riktigt ok Halloween också, inte bara ok utan faktiskt riktigt bra. Visst, det var inte som vanligt men det visste vi ju i förväg det inte skulle bli, men det var mycket bättre och mer kids än jag trodde. Stella fick ihop rejält med godis och kom hem med tung hink, så hon var nöjd. Egentligen tycker jag det var rätt skönt slippa ringa på dörrar, att det liksom bara var färdigt utanför. Kanske nåt att fortsätta med i fortsättningen faktiskt... Många satt ute och hade uppradat godis, precis som ni gjorde, och många hade också bara lämnat en skylt men satt inte själva ute. Vissa gav godis med en tång från en skål, vissa hade en tub/rör som de hissade ner godis i. Kreativt värre. Och vissa/många hade ju förstås ingenting alls, såg flera som hade satt upp skylt utanför att vi gillar Halloween men i år skippar vi det, ses nästa år eller nåt sånt. Jag är glad det faktiskt blev "mer" än jag trodde i förväg. Låter liknande hos er.

Men du, vilken jättefin stadsdel Georgetown verkar vara. Jag har minne av att jag tagit mentala noteringar om det tidigare när du visat bilder. Otroligt mysigt det ser ut. Gillar förresten det roliga med nallarna och vinglasen, mer sånt för att vissa social distancing, alltså mer såna grejer än att bara ha tomma bord som delar av. Jag såg att några restauranger här nära oss byggt ut med inbyggd uterservering inför hösten och vintern, alltså det är utomhus med de har nån form av tält och tak för regnet samt mer infraröd värme. Jag tror det gör de får mer platser, för inomhus är det ju inte många de kan servera eftersom de ska ha tomma bord mellan kunderna.

Ja du, valdagen och allt det där är nog bäst att faktiskt ignroera så gott det går. Jag tror tyvärr inte det bara blir valdagen utan det kommer vara osäkert ganska länge, vilket kommer medföra mer stress och osäkerhet hos folk. Måtte det nu vara över efter idag, klar segermarginal för oavsett vem så vi faktiskt kan sätta punkt och gå vidare. Oavsett hur den framtiden nu blir men att vi i alla fall skulle veta och inte behöva ha ovisshet vem som blir president för de kommande 4 åren.
Kram!

Erica said...

Åh jisses ja! Har i tankarna återkommit flera gånger under dagen till valet där borta hos er, även om jag försökt att inte tänka så mycket på det. Är skitnervös trots att jag varken är amerikansk medborgare, bor i USA eller har någon personlig koppling till landet...

Ni verkar ha haft en toppenmysig helg i alla fall!
Georgetown ser verkligen så urgulligt och MYSIGT ut! Åh, tänk att strosa runt där, och tänk att BO där! Tycker det känns som en stad som visar sig från sin bästa sida under hösten...

Nallarna; vilket GULLIGT sätt att spärra av för distansering!!

Och vad roligt att det i alla fall blev lite Halloweenfirande. Roligt att barnen kunde få komma ut på trick or treat-runda, även om det blev en mer Coronasäkrad version.

Tidig jul låter verkligen som en lysande idé. Längtar tills din blogg blir en julblogg! Det är alltid lika mysigt!
Min plan var också att pynta tidigare än vanligt i år, men just nu vet jag dock inte riktigt hur det blir med det.
Jag lever för tillfället i ett smärre kaos här hemma. Flyttkaos ;-) Har packat ner det mesta för att vara redo när jag får flytta ner i extralägenheten.
Har dock inte fått något datum för detta ännu, då de inte är färdiga med de två lägenheterna ovanför mig.
Hade hoppats på att kanske kunna flytta upp till min renoverade lägenhet igen i början av december, och julpynta i samma veva som jag skulle packa upp. Men det kan hända att jag blir i extralägenheten över jul...
Jag ÄLSKAR att min lägenhet ska renoveras inom en snar framtid, men just nu känns det lite surt att jag inte kommer kunna smälla upp julen tidigare. Hade behövt det just i år...
Kunde förresten gå upp och titta i lägenheten högst upp igår (den de kommit längst med), och allt det nya blir verkligen fantastiskt!! Det kommer absolut att vara värt väntan, och värt eventuellt sen julpyntning!!


Hoppas du får en bra vecka!
Och jag håller krampaktigt tummarna för att Mr Clown får sin vräkningsorder ut ur Vita huset i natt/imorgon!

Kramar /Erica

Annika said...

BP:
VERKLIGEN!!
Det här är en JOBBIG dag.
USCH- Tror inte vi vet imorgon- Är rädd för att detta kommer att dra ut på tiden.
Men ååå vad jag hoppas.
Man tror att de som förhandsröstat har lagt sin röst på Biden. De flesta av dem.

Georgetown är supermysigt. SÅÅ härlig stadsdel i DC.
Visst är det KUL med nallarna och social distansering. DE gjorde mig glad också!!

Annika said...

Elisabeth.
Min bror sa idag, klart DT vinner, det är 2020 och allt är bara skit. Klart det fortsätter så ...
KAN ge honom rätt, så känner jag också. DT vinner.
MEN vi kanske inte får veta förrän om flera veckor.
Du har så rätt, 2000 fick HD avgöra vem som vunnit, Bush eller Gore. Ja, vi vet vem som vann.
VILL inte att det ska gå till så i år igen. DET vore en mardröm- ÄVEN om jag inte TROR att vi kommer att veta inatt. Det kommer att ta en vecka ... GAAHH!!

Det som hänt i Wien är så hemskt. Allt sådant gör att man går omkring med som ett svart hål. Det är en sådan overklig känsla. Det är så hemskt.
Ja, men du kände ju verkligen TILL ngn som gick precis där då det hände. DÅ kommer det ÄNNU närmare. Tack och lov att han klarade sig.

En bra helg, och en bra Halloween. Oväntat bra. SÅ glad för barnens skull att de kom. Lite normalitet iallafall.

Annika said...

Anne:

Jag blev så POSITIVT överraskad!!
Jag hann inte ens med. De första kom innan mörkets inbrott. Vi satt inne och såg barnen dyka upp, så jag gick rusa ut och lägga påsarna på bordet innan de hade hunnit komma jättenära. Sen kom barn i ett pärlband hela kvällen lång. ÅÅÅ vad härligt det var. OCH normalt kändes det också.
SÅ roligt att det var lika hos er!!
HAHA, sant och sant ... det var riktigt skönt även för mig att inte ha barn som kom upp till dörren. OCH det var skönt att bara lägga ut plastpåsarna på bordet. Vad jag kunde se tog alla bara en var. Ingen roffade åt sig, så som de kan göra om man sträcker fram skålen under ett vanligt år.
En del coronaanpassat tror jag också kan följa med sedan då det hela lagt sig.
VI hade också en granne som skickade ner godis med tub från övervåningen, så komiskt.
En bra Halloween. Eftersom varje du eller jag hade förväntningar blev det toppen.
GLAD att Stella kom hem med en tung hink.

ÅHH var ni aldrig till Georgetown då ni var i DC?
ISF har du ngt att se fram emot nästa gång. Där ligger svenska amabassaden också och de har det allra bästa läget nere vid vattnet. SÅÅÅÅ fint.
VISST är det kul med nallarna och vinglasen. SÅ effektivit och SÅ roligt!!
Jadu, vilken höst och vinter vi går till mötes nu. Du vet ju att jag tycker som du där, livrädd för nerstängningar.
MEN, om krogarna kan göra så att de bygger om sina uteserveringar på ett bra sätt är jag ALL for it.


Tror också det kommer att dra ut på tiden med valresultatet.
OCH vi är lika rädda för upplopp, både du och jag. Inne i Gtown såg jag flera bommade affärer, inte för att de stängt utan för att de är RÄDDA för vandalisering inatt, och kommande nätter.
Vad är det för värld vi lever i??

Kramar i massor!!

Annika said...

Erica:
ja, jag har gått med magont typ hela dagen.
USCH.
scrollar förbi allt jag ser om valet online. Men vid 18 ska jag slå på TVn för kvällen ...
GAAAHHH!!

Georgetown är sååå mysigt.
Underbart mysig stadsdel. Den är mkt mysig på hösten.
Visst är det kul med nallarna. Det gör mig glad!!

SÅ glad och positivt överraskad vad gäller Halloween. Jag hade inga förväntningar. OCH det blev sååå bra.
Så glad för alla barns skull.

Erica, processen kul har kommit en bra bit i det här huset.
Julgardiner, julfiltar, julkuddar på plats. Juldukar också.
Jajamen, nu blir det lite dag för dag.
Det känns både knäppt och bra att göra det redan nu.

ÅÅÅ ja, jag förstår. Flyttkaos för dig.
Spännande värre ÄR det!!
HOPPAS hoppas hoppas att du kan flytta in innan jul!! OCH att du Front chansen att pynt upp jättemkt då!!!
EXAKT, är det ngt år som vi borde pynta upp tidigt ÄR det i år. MEN du får se till att du får en toppenfin lgh sen. ÅÅÅ vad Kul för dig!!

Tack Erica, håll alla tummar för att 45 ryker nu.

KRAMAR!!

Keith said...

A nice day to stroll around Georgetown. You can count on it to be decorated for Halloween or Dia de Los Muertos. Have to see what happens with the election.

Annika said...

Keith,
As far as the election goes, I think it is clear. Four more years. I do not even know what to say ...

Brysselkakan said...

Gillar de rosa nallarna!