Wednesday, May 15, 2019

Nu blir det ett litet blogguppehåll.





Godmorgon denna onsdag!


Nu blir det lite bloggpaus här hos mig.
Jag återkommer nästa onsdag--eller torsdag--igen.
Varför det nu då?
Jo, Peter och jag åker till Los Angeles ikväll för att hälsa på Karolina.
Vi kommer hem igen sent på måndagkväll.
Precis, vi flyger denna gång. Tur och retur :-)

Det ska bli jätteroligt att hälsa på Karolina nu när det gått två och en halv månad sedan sist vi sågs.
Dessutom ska det bli kul att få göra mer turistiga aktiveteter denna gång, inte bara jobba och slita.
Som vanligt ska vi bo i en Airbnb. Denna gång i The Hollywood Hills. Det ska vara fin utsikt därifrån, och det bådar gott. Ja, vi får väl se.
Vi har hyrt någons gästhus, och vi ska hoppas och tro att det blir bra.
Karolina har tagit ledigt från jobbet ett par dagar medan vi är där, och jag tror att hon kommer att bo i vår Airbnb med oss. Det blir toppen.

Den här gången ser jag mest fram emot att få åka till Laguna Beach.
Laguna som ska vara så vackert och idylliskt.
Själv tänker jag mest på boken “Din stund på jorden” av Wilhelm Moberg när jag hör namnet på orten, Laguna Beach.
Det var där bokens huvudperson befann sig då han skrev ner minnena av sitt liv. Jag älskar den boken, så det ska bli extra speciellt att komma dit.






Vädret ser ut att bli sådär även i Los Angelses. Just nu ser det ut som om vi är förföljda av de vädergudar som styr över dåligt väder.
Jaja, enligt Karolina kommer det inte att bli så illa som jag befarar. Hoppas hon har rätt.


Jag kommer att återuppväcka mitt andra instagramkonto under resan. När vi tog vår Road Trip Galore i februari gick kontot under namnet Go west young girl.
Numera heter kontot @nwse_travels.  Kontot är privat, så den som inte är redan är med kan skicka sin förfrågan dit.
Det kontot kommer att vara aktivt under alla våra resor framöver. Kontot kommer att vara avslappnat och vardagligt.
Inte lika tillrättalagt och nischat som @skandigirl är, som ju är mitt huvudsakliga konto på insta.






Förmodligen kommer det bli en hel del resor till Kalifornien för Peter och mig framöver. SÅ blir det när man har barn ganska långt bort, man åker dit.
Det är en glädje och rikedom i sig eftersom man på så sätt får nya ställen att upptäcka och tycka om.


VI hörs om en vecka, eller så.
Stay Classy!!


24 comments:

Anonymous said...

Mysigt att träffa Karolina igen och få se LA och kanske hitta några extra fina pärlor där och springa på några kändisar från filmvärlden också :-) .

Ha en fin resa ni med och njuuuut av samvaron med dottern <3

Kram Yvonne som snart är på väg mot Arlanda

Äventyret framtiden said...

Så härligt för er att få träffa fina Karolina igen. Ser framemot att få ta del av er vistelse där när ni åter är hemma igen. Fina och till viss del roliga bilder i inlägget.
Ha det så himla gott och bara njut av varandra alla tre!

Anette said...

Jag ser fram emot resan :) Kram

Humlan said...

Så roligt att ni kan åka dit redan nu, jag hoppas att ni får ett bra väder och ett bra boende, så kan resan säkert bli fin. Men oavsett vädret så får ni ju träffas.

Jag har sett dina rubriker även om ögat inte gillar skärmtid, så jag har inte läst de senaste inläggen än, men jag förstår ju att det har varit födelsedag/jubileum och säger grattis i efterskott! Skulle min blogg ha varit aktiv så hade den fyllt 14 i höst, tänk vad tiden går!

Att titta på Instagram är lättare än att läsa långa texter, så jag kommer absolut följa er på er resa! Ser fram emot de där snabba ögonblicksbilderna som jag gillar att följa på instagram.

Ha en härlig resa!
Kramar!

Annika said...

Yvonne:
Det ska bli kul!
Precis, hitta nya ställen att älska. Allt sånt.
Ja, vi får se om ngn kändis krossar vår väg, haha.
Yvonne, ha så kul i NYC. DU är i luften nu!
Kramar!!

Annika said...

Karin:
Ser fram emot resan så mkt. När jag kommer hem ska det bli en fröjd att komponera inlägg. canons batterier laddas som bäst :-)
Karin, ha det så jättebra du också!!

Annika said...

Anette:
Hej, vad roligt!!
Kram från mig!

Annika said...

Humlan:
Ja, det ska bli så roligt. tror det blir en del resor dit framöver för mig och P :-) Bara kul!!
Just det, jag har fyllt 13 som bloggare, tack för att du läser Humlan!!!
Men jag är ledsen att dina ögon bråkar med dig så mkt :-(
Lovar att försöka vara aktiv på nwse-kontot. Det bli ju rätt spontant där, och inte som Skandi :-)
TACK fina Humlan.
Stora kramar från mig!!

Brysselkakan said...

ÅH! Så kul! Ja, man får ta sig till sina barn när de bor långt bort, du vet ju att vi gör samma sak. Varje sommar. K bor lite mer lättillgängligt än vår J, det är ca 6 timmar med bil till närmaste stora flygplats men vi gillar ju road trips!
Men denna gången slipper du åka bil långt och kan njuta mer av staden LA!
Njut av resan och rå om K!

Anonymous said...

Roligt att ni åker till LA och träffar K! Glad för er skull! Och nu verkar ju vädret äntligen börja vända här iallafall. Har varit så arg på vädret och detta eviga regn. Usch! Ha det superbra i LA och ser fram emot IG bilder!!

SB

Elisabeth said...

Vad roligt att ni kan åka och hälsa på Karolina! Det låter mysigt att hon nog kommer att bo i er Airbnb; då kan ni umgås mer än om ni bott på olika ställen. Ser fram emot att läsa om resan och se bilder när ni kommer hem.

eastcoastmom said...

Roligt att hälsa på! Jag håller med om att det är i sig en rikedom med barn som bor längre bort, man får resa en del!

Eva i Dalarna said...

Precis så är det,när barnen bor långt borta, då reser man dit. Jag har barn i Bohuslän och Skåne, så roligt att åka dit. Sen har jag några på närmare håll också....Ha det så gott hos Karolina!

Annika said...

Brysselkakan:
Superkul ska det bli.
Jag är glad att vi flyger denna ngn, haha. Även om jag älskar roadtrips av den sort ni ska göra.
Precis, har man barn på annan plats, eller mkt långt ifrån där man bor, får man göra det bästa av det. Inse att man kommer att hitta nya platser att älska.
Precis som ni ju gjort.
Det är det bästa :-)

Annika said...

Susanna:
Ska bli så roligt.
Ja, nu idag verkar en vändning m vädret skett här. ABOUT TIME!!!! Vill inte ha mer grådask och regn här nu på mkt lääääänge.
Vi ska hoppas vädret ute i LA blir bra.
IG ska jag försöka hålla aktivt.
Tack Susanna!

Annika said...

Elisabeth:
TACK fina du!!!
Ja, det blir bra att K bor i vår Airbnb. Vi kan inte bo hos henne, för litet.
Så då kan hon bo hos oss.
När jag kommer hem ser jag fram emot att skriva många inlägg om resan.

Annika said...

AM:
Det är det. Det ligger en rikedom i det. Det tyckte jag under åren på Elon också, och nu tycker jag det med Cali.
Det ska bli jättekul!!

Annika said...

Eva:
Det blir en fin bonus, även fast barnen är långt borta. Man får se det till bästa, att man får nya platser att älska och upptäcka.
Tack, det ska bli roligt att komma dit igen!

Anne said...

Jag minns att du tidigare berättade det skulle bära av i maj, så det är nu ni åker. Så fint!! Jag dubbelkollade att jag inte försvunnit från following listan i samband med att du döpte om instakontot, såg jag är kvar och att du/insta inte dumpat mig och krävde ny"request":) Bra så. Jättekul du kommer att vara på insta!!! Ser framemot följa med igen och sedan mer blogg när du är hemma igen. Laguna Beach har jag länge länge velat åka till, ja övht SoCal skulle jag vilja se mer av. Avis på er som får chansen.... Precis, så är det ju, det är föräldrarna som åker till sina barn och var de nu än håller hus. Roligare att ha avkomman i LA och CA än i en liten by i Arkansas eller nåt sånt...ja, alltså om man bara tänker på turistplats eller semesterortaspekten. Visst man åker ju för att se och umgås sitt barn men är ju inte helt fel om platsen har mer potential och är lite mer rolig också. LA och CA har ju mycket för er där att upptäcka och njuta av vid besök. Håller tummarna vädret blir bra, tror det blir det för er.
Tänk att det redan gått 2,5 månad. Hoppas innerligt att K trivs och mår bra, det är ett megastort steg att göra det hoppet hon gjorde. Jag hoppas hon landat rätt bra nu och att de flesta dagar känns bra (pissdagar också förstås, men hoppas de flesta dagar är bra). Håller så tummarna för henne att livet västerut ska bli precis så som hon hoppas på. Ha några riktigt fina dagar tillsammans!! Kanske ni ses tillsammans på OBX senare eller kanske svårt för K att komma loss då???? Kram!

Annika said...

Anne:
NU åker vi!
Eller ikväll, rättare sagt. HAHA, nej du, jag dumpade ingen där på det privata instakontot, hihi.
Så du är helt lugn.
Laguna står på listan så det stänker om det. En plats jag länge velat åka till, NU blir det av. jag med, det blir mer av SoCal med tiden. Du vet, Joshua Tree, San Diego etc.
Arkansas ... haha... Duggar land (lite besatt av dem som du vet in da snarky kinda way, hehe). Ja jösses, pust. HAHA. Förmodligen hade man lärt sig ngt där med, men jag är tacksam över att hon ör på västkusten. KUL att besöka till max. Synd bara att flygresan tar sin duktiga stund. OH well.
K börjar en klass i början av juni, en klass om hon stått på väntelistan för i nära tre år. MEN, vi hoppas att hon kan möta upp på OBX om det går.
Tack Anne frö fina ord.
KRAMAR!!

Monica said...

Önskar er alla jättefina dagar! Så roligt att ni kan göra en resa och ses igen! Ha det riktigt bra Annika!

Channal said...

Har precis sett bilden från Laguna Beach! Vackert! Ha det jättemysigt och underbart i LA tillsammans med din vackra dotter Karolina.

KRAM Anna

Annika said...

Monica:
Tackar, hemma nu :-)
Som du märker.

Annika said...

Anna:
Laguna!! Vilket ställe det var!
Tack Anna, nu är jag hemma igen!
Kramar!