Wednesday, December 12, 2018

Amerikanska julfenomen: Julklänningar!




Hej och HÅ!


Redan den 12 december!
Hjälp!

Alltså, den här månaden …
Orkar inte riktigt med hur snabbt den försvinner ifrån oss.
Hela december är-- för mig (märk väl)--en enda lång fredag. Det är den känslan jag har hela tiden.
SO STAHP it!! Låt oss ankra tiden, om det bara gick …


Nya julfenomen dyker upp hela tiden.
Vi har sett jultröjorna, de fula. De är  NU så etablerade att de fått kultstatus och egna partyn. Ugly Christmas sweater parties …
Ja, ni vet!
Julkostymerna som jag höll på att grava ihjäl mig åt för några år sedan har blivit standard, haha. Numera kan man köpa dem på Target och andra ställen.
Ju fulare desto bättre. Komiskt.

Årets nyhet måste nog ändå bli julklänningen. OCH det är på tiden, visst! När det nu finns julkostymer så måste det finnas julklänningar också.
Love it!
Därmed inte sagt att jag vill ha någon! Men, som alltid, osvuret är BÄST! Dock, jag äger ännu inte någon ful jultröja, och Peter har ingen julkostym i sin ägo. Karolina äger heller inget sådant.


Faktum ÄR att jag för ett år sedan köpte en klänning till Halloween, som jag brukar ha på mig dagarna runt Halloween.
Den är i plysch, svart med orangea spindlar.
Alltså, när jag tänker på det—och inser faktum—så ligger det nog inte SÅ långt bort att jag skaffar en julklänning. HJÄLP! Ja, jag håller verkligen på att bli en sådan DÄR medelålders dam som använder  årstids och storhelgskläder. HAHA.
Herregud, DEN insikten, YOU PEOPLE!!
Next stop blir en Valentintröja, sen blir det något gulligt till påsk, till fjärde juli blir det patriotiskt med flaggor och dylikt och sen kommer då Halloween och jul.
Japp, japp … ska det bli så för mig? FNISS!!
Nej, knappast troligt …
Men, en Halloweenklänning finns i min garderob. No kidding.

Det ÄR kul med dessa galenskaper när man gör det till en grej. Lite med glimten i ögat. Omfamnar hela alltet.
Det måste ske med en blinkning åt rubbet, eller hur!
Som sagt, det gör mig glad!
Det är skoj och det är humor. Så ja, varför inte!!
Vad säger ni tjejer?
Ska vi slå till på en äkta ful, rolig och knäpp julklänning denna jul?
Skulle du vilja ha en?

Ha en finfin 12 december alla ni!!


.....PSST.... nu vet ni alla vilka annonser JAG kommer att få upp i mitt flöde på Facebook och Insta ett bra tag framöver. Vilken no-brainer, if there ever was one, efter dessa google-sökningar på de klänningar ni ser nedan, haha ... (ja, jag får skylla mig själv, jag har bett om det, mohohahaha)



Dessa två från Target!




Bild från pink queen




Bild från Amazon.   Maxiklänning med nattlinnefeelis, eller hur!!  HAHA.



Bild från Blue Archives.  Alltså något i mitt sinne kan inte låta bli att gilla den här.



Bild från Sammydress


Amazon.  Den här är cool tycker jag.  Inser att jag gillar swingklänningar.




rosegal.com.  Svårt ful, mohahaha!




Bild från Sammydress





Bild från Amazon.  Den här är nog fulast av alla. DÖÖÖR!!




 Bild från Rosegal





15 comments:

Äventyret framtiden said...

Det är ju en riktigt rolig idé som också den här ännu äldre tanten kunde tänka sig att använda sig av. Varför inte? En adventssklänninng, föränderlig, som man kan fylla på med attiraljer av olika slag för att sedan "blomma" fullt ut på julafton. Ungefär. Och sedan klä av i den takt man önskar lagom till tjugondagKnut. Det kör vi på Annika! Gå i vind för det! Haha...¨förmodligen blir det samma gamla trasa som jag hänger på mig i jul också.

Humlan said...

Pettas-Karins idé är ju strålande, en klänning som man pyntar mer och mer under december!
Eller kanske en adventskalender-klänning där man tar bort luckorna så att den blir mer och mer julig för varje dag?

Jag blir lite glad av alla dessa klänningar, ibland måste man bara få leka lite.

Ha en bra dag.
Kramar!

Annika said...

Karin:
DET är lite KUL! Det går inte att komma ifrån det!
ÄLSKAR ideen med adventsklänning! Det är ju superbra ju!! Just att fylla på efterhand, haha!!
VI kör, Karin :-DDDD
HAHAHA!!

Annika said...

Humlan:
GILLAR era ideer. Adventsklänning och julkalender!
YAY!
Absolut, man måste få leka lite, se allt med glimten i ögat.
Kramar!!

Anonymous said...

Låter ju riktigt kul med adventsklänning och julkalenderklänning. Ett år körde vi med att alla manliga skulle ha en tomteslips på julafton och det hade de ett par tre år kanske. Även de yngsta killarna skulle ha så. Kul var det. Vi tjejer hade nog mest röda julförkläden som utklädningsgrej.

Efter en lång dag i stan ska jag nu sätta igång att baka lite matbröd så vi har till julen. Sen i helgen blir det liten sats lussekatter, knäck och kola.
Köttbullar i massor ska också rullas och stekas, jag gör jättesmå så det tar tid vill jag lova, men, men det är ju jul bara en gång om året.

Kram Yvonne i Åkersberga

Eva i Dalarna said...

Nä ingen sån klänning för mig! Jag vill ha en julklänning men den ska vara vacker!'

Annika said...

Yvonne:
Eller hur!!
Så kul!!
Tomteslips är kul, det har Peter flera stycken också faktiskt. Roligt.
Gillar hur ni kör!!
Ja, mkt att göra nu. Överallt. Så gott med allt som ska bakas och fixas.
Julköttbullar, älskar dem!! MUMS!!
Kramar från mig!

Annika said...

Eva:
Äsch! ;-)
Det är kul, ska ses med glimten i ögat!
;-)

Nettan said...

Men alltså, vissa är ju fulsöta! 😃
Nåja jag kommer nog inte inhandla någon sådan tyvärr
Kram

Annika said...

Nettan:
Visst är de!!
HAHA. Nej, inte troligt att jag gör det heller :-) men en bra balans till till de kostymer som finns.
Kramar!

Monica said...

Lite kul är det allt:-), tror att en klänning skulle bli fin Annika, behöver kanske inte ta den värsta eller kanske, blir allra roligast:-), har en fin topp i grått med stjärnor och några snöflingor i guld och silver, den gillar jag mycket och vågar ha i storstan här;-), fått av kära dotter och letade fram den precis.

Minns julslipsar också, vi har några i en låda och julstrumpor är söta tycker jag. Det kommer mer och mer julkläder här också men mest tröjor mer eller mindre fula, haha. Men de säljs antagligen för annars togs de väl inte in i affärerna, sett rätt mycket av dem i år.

Och tiden ja, den går fort, hänger inte med att det är Lucia redan och allt annat. Det känns speciellt ruschigt i år och jag vill att det ska vara lite mer tid faktiskt. Ha en fin Lucia Annika, du kanske ser "vår" på TV. Från Göteborgs domkyrka i år. Verkar som att allt blir mer traditionellt igen, varit mer spektakel ett tag men nu ska det vara stämningsfullt:-)

Annika said...

Monica:
Javisst! Tycker också det är kul. Tror inte det blir ngn, och blir det ngn blir det en billig från Target. MEN jag tvivlar. men roliga är de. Tycker det är kul med jultröjor numera, faktiskt. OCH din låter ju fin!!! Passar jättebra i juletid. Hela julen.
Julslipsar är kul. Ja, egentligen är allt kul som är lite galet.
Jultröjor har blivit superhett i Sverige, så nog säljer de.

OH ja, imorgon är det jag som ser lucia på SVT. ÄLSKAR att det är traditionellt och pampigt. Underbart. Ser fram emot det.

Härligt.

Ja, tiden nu går för fort. OGILLAR. Det bara swishar till, sen är det slut.
Ha en fin natt nu!!

FREEDOMtravel said...

Haha, ja det är klart att det finns julklänningar oxå! Faktiskt liiite snyggare än julkostymerna ;)

Annika said...

Helena:
Men visst!
HAHA, håller med!!
:-D

Steel City Anna said...

Helt underbara klänningar :) skulle kunna ha alla :)