Friday, December 22, 2017

Min julbelysning och en riktigt God Jul till ER!!!




Dan före dan …


Godmorgon mitt i julstöket!!



Mitt deck, och förra fredagens lätta snöfall.



Igår hittade jag detta lite märkliga på min power walk.
Lustigt, någon hade slängt ut sin gran INNAN jul. Man kan fråga sig varför? Tänkte att den kanske barrat sönder? Men nej, så var inte fallet (jag kände på den).
Kanske hade någon blivit galet less på julen och bara fått spel och slängt ut sin gran?
Eller, så skulle denna någon åka bort över jul och ville få bort allt juligt innan denna for?
Vem vet?
Stackars lilla gran, den fick gå sitt öde till mötes redan innan julen klivit över tröskeln.







Jag kom på att jag inte har visat er min julbelysning utomhus iår.
Så här ser den ut!
Den är sig ganska lik år efter år, så är det ju. Älskar att se min upplysta täppa då jag tittar ut genom fönstret, eller då jag kommer hem efter mörkrets inbrott.
Utejulbelysning gör mig GLAD!!
Alla grannar har också så mycket fint som lyser upp de mörka kvällarna och nätterna. Väldigt mysigt.


På min trappa, innan du kliver in i mitt hem, hittar du dessa småtomtar.











På framsidan har jag vita ljusslingor.
På baksidan har jag kulörta.





Det blir lite mer för varje år. Jag hade grannarna här på en liten julträff i onsdags. De märker alla att jag brassar på pynt lite mer för vart år som går.
Jag kan nog säga att jag har det juligaste huset av oss alla. INTE mig emot, hehe.


Min julbänk.  Denna bänk gillar jag verkligen, det kan jag ärligt säga.







NU vill jag passa på att önska er ALLA en riktigt GOD JUL!!
Må din jul bli precis lika fin som just DU önskar att den ska bli.
Någon gång under mellandagarna kanske jag kikar in igen. Vågar inte lova när jag skriver härnäst, osvuret är bäst. Ni får klicka er in och kolla då och då, helt enkelt.
På instagram kommer jag säkert att vara hyfsat aktiv, skandigirl heter jag där.








OCH min järnek är så vacker i juletid.




GOD JUL ALLA KÄRA NI!!

30 comments:

Äventyret framtiden said...

Jul, jul, strålande jul. Precis så har du det och det är fiiint.
Din julbänk är som en enda lysande installation. Härligt!
Här ska det brinna många ljus i lyktor överallt utanför de inkommande dagarna. Vi har ju många sådana samt oljemarschaller sedan vi hade catering i övre våningen. Mängder av dem....och vi använder dem nu i mörkret. Ska försöka få till en bild under julhelgen.

Njut fullt ut Annika med hela din familj"
God Jul!
En stor julkram!

Anonymous said...

God Jul Annika o din familj.
De lovar snö här idag.....men de ser inte ut att bli långvarigt. Fuktigt o hala vägar mest hela tiden då det fryser några grader o så värmegrader igen.
Ha en rikig skön o fridfull helg.
Kramar Margaretha.

Humlan said...

Så fin din julbänk är!

Jag har ju börjat med det där med ljus utomhus i år, jag provar mig fram och ser var jag vill ha mer kommande år, men det är fint redan nu. Det är fint att se att det är upplyst när man tittar ut och det är trevligt när man kommer hem.

Önskar dig en riktigt God Jul!
Kramar!

Monica said...

Så fint och juligt du har! Så roligt att se allt vackert ute, du har lagt ned mycket jobb eller ni ska jag kanske säga och så fint och juligt du har det inne också. Ett riktigt julhus som det ska va´:-)

Järnek är så vackert! Fint med ljus i den och fina krukor typ mjölkkanna, är så vackert.

Och den granen, vilken vacker gran och vilket öde, stackars fina gran, tror inte jag sett en så fin gran här ens, ja nästan så jag vill veta varför:-)

Här är himlen ljusblå idag, med svag försiktig sol, och frost på träden, ska njuta av det.

Önskar dig Annika och de dina en riktigt God Jul och ett härligt Gott Nytt År! Ha en underbart fin jul!

Steel City Anna said...

Du har det jättefint både ute och inne! Önskar dej och familjen en riktigt god jul!

P i X E L I E – Erica Pettersson said...

Du har verkligen så fint, både ute och inne!
Den som inte får julkänsla av att titta på ditt julpynt, ja... den människan kan inte gilla julen... ;-)

De små tomtarna framför mjölkhämtaren var supersöta :-D
Men får de stå kvar? Tänkte om det blåser och så? Eller sitter de fast på något sätt?

Och ljusslingor! JA, ljusslingor! Jag älskar sådana!
Din säsongsbänk. Helt underbar!


Hoppas att du får en riktigt fin och helt enkelt underbar JUL!!
GOD JUL!
önskar Erica

Annika said...

Karin;
TACK snälla gulliga DU!!!
Min julbänk är BLING, det är den. OCH jag verkar blinga den lite mer varje år. Men jag är kär i den där bänken, haha.
ÄLSKAR marschaller!!! SÅ underbart vackert det kommer att vara på Pettas. ÅÅÅÅ!!!
God Jul finaste Karin!!
Många julkramar från mig!!!

Annika said...

Margaretha:
Bedrövligt trist väder ni har. HOPPAS ändå att det slår om och blir snö och vackert.
TACK för din julönskning.
Önskar dig och din familj en jättefin jul!!
KRAMAR!!!

Annika said...

Humlan;
Tusen tack.
Den är jättefin, jag erkänner det. Rakt av :-)
VISST är det underbart med belysning ute. SÅ vackert. OCh så nödvändigt när det är så mörkt. Älskar det!!!
en GOD JUL till dig!!
Stora kramar!!

Annika said...

Monica:
TACK Monica.
Det ska vara juligt och vackert i kvadrat nu. Överallt. Älskar det.
Ja, det ligger mkt jobb bakom, visst gör det det. Men det är SÅ värt allt slit.
Granen ja, den var JÄTTEFIN! Barrade inte ett smack. Ngn skulle kunna ta den, ta hem den och ge den en andra chans.
Kan tänka mig att de som haft den åker bort över jul. Det är nog det troligaste ...
Vi har likadant väder idag, du och jag.
Njut av allt.
En riktigt GOD JUL till dig, fina Monica!!!

Annika said...

Anna:
TACK!!!!
Önskar dig detsamma!!
Ha en underbar JUL!!!

Annika said...

Erica:
Tusen tack för dina ord!!
Jag vill att alla ska få sann julkänsla då de kommer hit.
Tomtarna på stolen där står kvar. OM de rasar beror det på mig som slår upp dörren. De står ganska skyddat, min trappa är liksom skyddad, inte utsatt för vädrets makter direkt. Svårt att förklara. Men nej, de rubbas in av vinden. MEN däremot av ytterdörren, om jag slår upp den med fart.
Tack fina gulliga Erica, älskar min julbänk, eller säsongsbänk ÄR det ju. Helt rätt. Jag pimpar den efter säsong.
Erica, ha en jättefin jul!!! Njut av rubbet. Ha det ALLRA bäst!!

Anonymous said...

Men stackars lilla gran... Finns säkert en logisk förklaring!
Gillar också din julbänk!
Ha nu en fin jul, njut av ledighet och familj!

enannanannika said...

Jag är ledig i 10 dagar nu, så himla skönt!!! GOD JUL, Annika! Ni har det så julmysigt, både ute och inne.

Jenny said...

Det är alltid så stämningsfullt hos dig i juletid! God Jul!🎅⛄🎄

Annika said...

Brysselkakan:
OCH så perfekt också. Inte ett barr föll då jag gjorde "barrtestet" :-)
Ja, finns säkert en bra förklaring, som att ägaren åker bort över ju och nyår tex.
Tack, älskar min julbänk,
God Jul till dig och din familj!!!

Annika said...

Annika:
GOD jul till dig och din familj!!
TACK, jag jag älskar allt mitt julmys.
Ha en jättefin jul och NJUT av den långa ledigheten!!
Kram!!

Annika said...

Jenny:
Tusen tack!!!
En riktigt God Jul till dig!!
Kramar!

Anonymous said...

God Jul till dig och de dina

Kram Yvonne i Åkserberga, som måste testa en gång till om det går igenom - och nu gick det igenom :-)

Annika said...

Tack Yvonne!!!
Kramar till dig. OCH jag är glad att du kunde kommentera idag.
Den bästa av jular önskar jag DIG och din familj!!

Anonymous said...

Sa mycket fint Annika! Hög mysfaktor!
Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!
Kramar, Lisa

Unknown said...

En riktigt god jul önskar jag dig och din familj, Annika!! Hoppas att ni får riktigt härliga dagar. Många kramar Ylva

Anne-Marie said...

Du har det så fint och stämningsfullt Annika!
Den där julbänken är verkligen speciell och vacker.
God fortsättning och kramar!!!

Nilla Tankebubblor said...

GOD JUL Ha en fin helg!

Channal said...

Hej Annika!

Fint du har det! Vet att du plockar bort allt när julen är över. Jag har julen kvar hemma, förutom jultomtarna. De har jag plockat undan. Hoppas din jul och nyår var fin!

Önskar dig ett Gott Nytt 2018!

KRAMAR Anna

Annika said...

Lisa:
TACK!!
Hoppas allt är bra.
God fortsättning!!
Kramen!

Annika said...

Ylva;
God fortsättning till dig och familjen!!
Kramar!

Annika said...

AM:
Tusen tack. Nu är allt bortplockat och undanstuffat.
Blir glad över dina ord.
God fortsättning och stora kramar!

Annika said...

Nilla:
God fortsättning på 2018

Annika said...

Channal:
God fortsättning på 2018, fina Anna.
Ja, jag tar bort julen på nyårsdagen, det tar ett par dagar att ta bort allt + byta gardiner, mattor etc.
Kramar!