Tuesday, February 28, 2017

Weekend thoughts and what not ...

Good morning Tuesday people!


I hope your weekend was great!

We have more spring than winter.
As you all know, we never really did get any winter to speak of. Boring and strange at the same time.
At this rate I am afraid we’ll have summer in April.
Not cool. Not cool AT ALL in my book!
Some people tend to praise this. But I wonder? What is there REALLY to praise?
That nature is whacked out?
That global warming is, indeed, real?
That we will have a long, hot summer?
Where lies the beauty in having 25C (or 75F) in February?
There is none, not in my opinion.

I did take a few photos, of course.
It is hard not to.
Naturally.
It is interesting to document winters like this one.



Peter's out and about on Sunday.  

Friday by Lake Audubon.

SO, what else happened over the weekend?
Saturday, we went to brunch, nice. Actually, we went to brunch on Sunday as well.
Yep, I do like that.
Peter’s dad was here on Saturday night. He seems to be doing well.
Nice having him here.



Yesterday's crocuses.

Yesterday's sunrise over Lake Thoreau.

Otherwise, we did the same old chores, like cleaning, taking walks, Peter was running, I did cross word puzzles and word games.
We had nice dinners with Pete on Saturday, and Keith on Friday.
We watched the entire Academy Awards! Actually, I started watching E around 16:00 on Sunday afternoon. SO fun.
I love all the reports from the Red Carpet. Love checking the dresses out, and the stars in general.
It is my night.
Peter and I enjoyed filet mignon, bearnaise sauce, baked potatoes and a big salad. SO good. It’s been so long since the last time we had baked potatoes, and those are SOOOO good.



Forsythias in full bloom.

And, even the narcissuses are blooming ...


There was a truly awful moment at the gala, as you all know. When Warren Beatty and Faye Dunaway announced the Picture of the Year and they got the WRONG envelope. OH MY GOD, I felt for them ALL.  I felt for LaLa Land who thought they had won, and for Moonlight who got their moment stolen. Strange and so, so, SO awkward. This is something Hollywood will talk about for a long time.
It was Price Waterhouse's fault.
Not good, not good at all.
I am happy that Casey Affleck won for Manchester by the Sea.
Very happy that LaLa Land won so many awards.
I am sorry that Natalie Portman did not win for Jackie.
Too bad with a A man named Ove. But fun with Linus Sandberg’s win and him thanking his wife in Swedish.
Funny when Jimmy Kimmel apologized for what Trump had said about Sweden.

Hellebores are blooming as well.  Everywhere.

And, last week by Lake Audubon, hazel catkins and a blooming prunus.


And now, a new week!
The first spring month is upon us.
I hope spring will cool down a bit now.


A prunus in almost full bloom.

Have a wonderful Tuesday!!

14 comments:

Äventyret framtiden said...

Vårblommor, vårblommor! :)
Här smälter snön bort just nu...våren är på väg.
Underbara bilder Annika!
Ha en fin tisdag du med!

Monica said...

Javisst blev det konstigt med den där förväxlingen, ganska mysko egentligen och jobbig situation. Och sen var det lite politisk touch över galan från olika håll men det var väl oundvikligt nu. Blev bra vinnare på olika sätt och att Sverige kom med på ett hörn, trodde nog att Ove skulle göra det på något sätt också.

Låter härligt med bruncher och så härliga vårblommor du fotat! Just julrosorna är ju helt fantastiska, den färgen växer i mängd i Annas Botan också och blommar nu såg jag.

Och så är det så fint med träden som börjar blomma och alla narcisser i olika modeller. Otroligt vacker tid ligger framför. Ha det fortsatt fint i vårsolen Annika, ser så härligt ut!

Taina said...

Men guuuud så blommigt och vårlikt ni har det då! Javisst är det klimatförändring pga global uppvärmning. Det är jag ganska så säker på även om det visar sig historiskt att det funnits varma dagar på vintern. Men det HÄR, det är ju sjukt. Liisa har åkt mer "vattenskidor" än skidor då backarna haft en hel del blötsnö.

Jag såg inte hela Oscars tyvärr. Somnade. Var ganska trött, som jag är under helgerna, och somnade i soffan. Hade gärna velat se allt. Tycker det är skitkul!

Ha en fin tisdag!

KRAMAR!!!!

Annika said...

Karin:
TACK!!
Det är nästan lite magstarkt detta, och även lite trist. Tycker så illa om när det går för fort.
ja, nu kommer snart våren till Åland också.
Ha en superfin tisdag!!

Annika said...

Monica:
USCH vad jobbigt det kändes, för alla. Jag skämdes där jag låg och tittade. USCH och fy!!
Det blir en snackis länge i Hollywood.
Ja, klart det blev politik över galan, det var nog mer än väntat. Trump har inte så mkt att skörda i Hollywood där de flesta är demokrater. Det hade gärna fått vara mer glidningar för min del, haha!!
Det är nästan lite konstigt med allt som blommar nu. SÅ märkligt.
Ja, julrosor ser jag i var och varannan trädgård nu, och ibland har de spritt sig och växer "vilt". De är jättefina!!
Det är en fin tid som ligger framför oss nu, men jag vill inte att den ska gå för fort.
Monica, ha en superfin tisdag!!

Annika said...

Taina:
Sjukt va!
Vi har ju inte haft ngn vinter iår. Ingen snö, väldigt få dagar med minusgrader.
Den knäppaste vinter jag kan minnas.
Global warming är inget att förneka, det är på riktigt. Så jag vet inte varför man gläder sig så över en sjukt tidig vår ...
AA slutar ju så sent.
00:05 tror jag det var slut, så jag fattar om du inte orkade.
Det är verkligen skitkul.
Kramar!!

Keith said...

Flowers are popping all over the place. Strange! Yeah, what a foul-up at the Oscars. Good to see the winners.

Annika said...

Keith:
Weird. I saw magnolias about to bloom. I don¨t know what to say ...?
Yes, it was weird there in the bitter end at Oscar Night. SO embarrassing.

Anonymous said...

Vilka fina bilder på VÅREN! Inger hopp för det gråa trista som är här just nu.

Steel City Anna said...

Jag byter gärna med er värme :) klimatet är kört i vilket fall som helst, nåt kul ska man väl ha i väntat på undergången ;) jag är så trött på att frysa, så trött på kallt regn och blåst. Vackra blombilder, härligt i solen! Din mat under helgen lät väldigt god, blir hungrig igen fast jag just ätit middag.

Annika said...

Brysselkakan:
TACK!!
Ja, det är helt otroligt här nu. Svårt att fatta vad man se nästan, haha.

Annika said...

Anna:
Gör du?
OK, vi byter ;-) Klimatet är kört i botten, sant.
Men din vår ligger säkert bara runt hörnet och väntar.
Nej, men jag är rätt besviken på skitvintern vi har haft.
Min mar i helgen var god. Satsar på den uppkommande helgen också :-)

Vform said...

Åååååå, så härliga blommor :)
Kan inte fatta att våren finns där runt omkring dig! Normalt eller .. ?!
Vet inte vad jag ska kalla årstiden här ... minus 22 i går morse och plus två i morse ... regn i dag! Bara att gilla läget, och önska man hålls på benen då man ska ut!
Ha en fin fortsättning i det sköna vädret :)
Stor kram ♥

Annika said...

Vivan:
Overkligt nästan. Idag var jag ute och det fullständigt prunkade om plommonträden. SÅ konstigt faktiskt.
DET är ONORMALT! Det ska inte vara så här.
USCH vad er vinter ä lynnig. Det borde få vara sådär -10 hos er nu, tycker jag. Ja, var försiktig när du går ut. Jag vet ju vilja enorma isgator det kan bli. Hemskt.
Ha det så jättebra.
Kramar!