Friday, November 08, 2013

Galleri Fredag med Symmetri i fokus

Hej och godmorgon!!

Galleri Fredag igen. Det är Channal som är värdinna den här månaden.
Idag vill den fina Anna att vi ska visa symmetri!


Här är dagens widget. Alla som är med i temat ombedes skriva in sig här.
Som alltid är nya deltagare varmt välkomna. Lätt är det också, skriv bara in dig nedan så är du MED!!






Symmetri ja.
Just nu är det väldigt lätt för mig att ta symmetriska bilder.
DET vet alla ni som följer mig på instagram. A och O för mina bilder, för tillfället, är spegelblanka morgnar.
För mig är det SÅ tacksamt att fotografera denna ljuvliga höst som vi har.


Nästa veckas uppgift: komplementfärger.



Jag har "världens finaste" slingor att välja på då jag tar min power walk.  Jag är så innerligt tacksam över att bo JUST här där jag bor.  I en så kallas "Planned Community" där vi har så fina grönområden, skogar, sjöar och GÅNGVÄGAR!  Jag älskar det SÅ otroligt mycket.  Den här sjön heter Lake Audubon och ligger i södra Reston.  Här finner jag symmetri under kavlugna morgnar.  Jag förundras ständigt över skönheten.  Alla årstider.  Alltid.  TACKSAM!!!  Denna bild är tagen med min ajfån.



Dessa foton är från min promenad i tisdags.  Ni vet, den som jag bildbombade i onsdags här på min blogg.  Med veckans tema i åtanke sparade jag därför vissa bilder till idag.  De är tagna med min Canon.



Höstmorgnar bjuder oftast på det vackraste av väder här i The Mid-Atlantic.  Oftast blåser nästan ingen vind alls.  Det kan blåsa upp under dagen, som vi ju alla vet, men morgnar och kvällar bjuder ofta på spegelblanka sjöar.



Alltså himmel, ibland tror jag att jag älskar hösten mer än någon annan årstid.


Detta är Lake Thoreau, den andra sjön i södra Reston. Den är lika underbar  som Lake Audobon. På golfbanan har vi små dammar, men det är oftast svårare att fotografera de små vattnen eftersom golfbanan oftast är knökfull av golfare.





Nu är det återigen helg. Peter ska på basket ikväll, hans gamla collegelag spelar. OCH, ni vet, college basketball är en stor sport i USA. OCH har man gått på ett universtitet med ett bra basketlag, ja då håller man ALLTID på det laget. Peter har säsongsbiljetter.
Jag får väl vara ensam ikväll då, men det gör inget.
Imorrn ska jag vi nog laga en riktigt GOD middag igen. Ni vet, höst och goda middagar går hand i hand.

Trevlig helg önskar jag er alla!!!

16 comments:

Nilla Tankebubblor said...

Så fina bilder! Speciellt den översta! Så vackert! Trevlig helg!

Channal said...

Underbara bilder Annika! Det är så vackert där du bor! Jag älskar verkligen den amerikanska östkustens höstar... ljumma och färgsprakande! Förstår precis din känsla för den.

Du ska ha en fin fredag!

KRAMAR!! Anna

Nettan said...

Åh så fin bilder, så vindstilla och vackert!
Hoppas du får en underbar helg vännen!

Kramar
Nettan

Mina fotostunder said...

Vilka underbara bilder! Ett så vackert landskap du har omkring dig!
Ha en mysig helg!
Kram!

Bloggblad said...

Underbart!
Jag scrollade ner, och log åt skylten med henne som tittar på Samlarna när hon tycker sig ha ostädat. För så känner jag med... I jämförelse så har jag görsnyggt!

Annika said...

Nilla:
TACK!
OCh det är "bara" med ajfånen det.
Trevlig helg!!

Channal:
TACK!!
ja, dessa höstar…UNDEERBARA!!
Älskar dem!!
Ha en fin helg, bästa Anna.
Kram!!


Nettan:
TACK!!!
Önskar dig också en fin helg!
Kram!!

Annika said...

Anneli:
TACK!!
ja, jag är så glad att bo just här.
Ha en fin helg!!


Bloggblad:
TACK!!
HAHA, det där me Hoarders ja. SÅ känner jag med :-)
Trevlig helg!!

Esther said...

DU levererar alltid, Annika-
Jag säger det åter igen: du bor så himla fint

Annika said...

Esther:
TACK!!
Det är lätt att ta symmetriska bilder här just nu.
Tur det:-)
Tack, ja jag trivs SÅ bra här…
Trevlig helg!!

Martina said...

Vackert! Lyx att kunna promenera pa vackra ställen. Älskar det!
Ha en fin helg!
Kramar

Desiree said...

Superfina bilder Annika. Speciellt första gillar jag jättemycket. Har du behandlat bilderna på något sätt eller bara publicerad dem på bloggen rakt av? Vilka färger och vilket vackert höstlandskap. Underbart. Så fint då sjön ligger helt spegelblank. Ja du har onekligen fina slingor att välja på.
Trevlig helg

Anonymous said...

Du bor verkligen på en så himla fin och rogivande plats!

Annika said...

Du bor som i ett sagolandskap. Verkligen. Avis avis! Ska vi göra en liten bytesaffär? Du får lite riktig vinter av mej och jag får en del av din höst? :-)

Kram och trevlig helg!

Saltistjejen said...

Helt otroligt vilka bilder Annika!!!! Så vackra! och ja, hösten har hittills varit troligt fin. Vi hade vår första riktiga ruskdag igår med mulet, regn och blåst. Men gick ändå en promenad på stan till konsulatet. Och det var ändå skönt tyckte jag haha!
Klart Peter ska stötta sitt gamla basketlag! :-)
Hoppas ni får en fin helg nu och att du får en skön fredagskväll. M är ju borta nu så E och jag är ensamma fram till onsdagskväll.
Kram!

Annika said...

Martina:
TACK!
Ja, det är verkligen så underbart!
Jag tycke också det är lyx att ha det så här!!
Kram!!


Desiree:
TACK!
Visst är bilderna lite redigerade. Den första ör tagen med min iphone.
JA; denna underbara höst!
Uppskattar verkligen mina slingor så enormt mkt.
Kramar!!


Penny:
TACK! Ja, ibland är den rogivande, ibland tvärtom :-)
Det beror på var man är. :-)

Annika said...

Annika:
TACK!!
Antar bytet DIREKT!!
Kram!!


Saltis:
TACK!!
Ja, visst är hösten otroligt vacker.
Jag tycker denna höst har varit exceptionellt vacker!!!
HOPPAS du och Ella haft en fin helg. Vädret har ju varit toppen!!!
Kramar!