Wednesday, August 28, 2013

In Stockholm

Jag är här nu.
Sitter på Arlanda och skriver detta.
Resan har gått bra. ÄN så länge.

Flighten från Washington till Köpenhamn var precis KNÖKFULL.
Pfft, där flög min dröm om att sträcka ut mig.
Istället satt jag som en räka hela natten.
Sovit?
Inte en blund.
DET ÄR omöjligt.
Satt bredvid en tyska på väg till Berlin som jag pratade med till och från.
Hon var lika förvånad hon över att det var SÅ fullbokat.


Jag har precis ätit en räkmacka.
MUMS!!!
MUMS!!
Druckit te också.
I skrivande stund är det fyra timmar kvar tills jag ska stiga ombord planet till Vasa.


Otroligt, jag sitter på ett cafe vid de bortre F-gaterna här på flygplatsen.
Klockan är 10:40 och runtomkring mig dricks både vin, öl, drinkar och snaps.
Snaps vid denna tidpunkt. Nej tack.


Nu ska jag surfa runt. Har betalat internet för flera timmar.
Gratis wifi?
NOT at ALL.


This is where I am hanging right now...


I am here...
Here in Sweden.
Hanging out at Arlanda Airport.
I just had a shrimp sandwich and tea.
Ah, it tasted GOOD!!!


The flights have been good, so far.
I have four hours until it is time to board the plane to Vaasa in Finland.
It doesn't matter. I don't mind.
It is fun sitting here people-watching.

Some Norwegian dudes are drinking A LOT at this early hour.
Oh well, I guess airports have that effect on people...


The flights, both of them, were cray-cray crowded.
I did NOT sleep a wink.
I think it feels like torture when you are sitting in an uncomfortable seat all night long.
NOT fun.



I'll check in here again soon.


20 comments:

Susanne said...

Välkommen "hem" :-). Att det dricks på Arlanda oavsett tid på dygnet har jag också reagerat på. Vem är sugen på en stor stark klockan 07.15 liksom...? Ha nu en superhärlig vistelse i Finland och Stockholm!!

Anonymous said...

Härligt att tillbringa massor av timmar på Arlanda!! Not!
Skönt att första delen av resan gick bra. Efter ett par flygningar vänjer man ju sej att sitta som en ostbåge :-) :-)
Sköt om er alla i Finland så hörs vi senare!
Kramar från Anette!!

Annika said...

Susanne:
TACK.
Ja, här sitter jag nu...
Ja verkligen, helt otroligt, vem är sugen på alkohol på morgonen.
FATTAR inte...
TACK jag ska försöka ha det toppen.
Kramar.

Anette:
TACK vännen!!
HAHA, det går bra att sitta här, har redan klämt två mackor...
Men jag är så jädra trött...trött...trött...
Ja, man domnar väl bort efter att ha suttit som en räka...
TACK, ska försöka ha det så bra jag kan.
Vi hörs då jag kommer hem. Textar mitt nya finska mobilnummer.
Kramar.

Mina fotostunder said...

Hej Annika!
Härligt att du är på väg hitåt men synd att jag inte är hemma denna gång heller, för nu ger jag mig iväg igen på nya utfärder. Underbara resor och så otroliga ja helt fantastiska platser och städer du visat här .... jag följer nog med dig överallt fast jag inte hinner alla gånger kommentera dig. Önskar dig en skön sensommartid!
KRAMAR!

Annika said...

Anneli:
Hej...
Jag är på väg mot Närpes om ett par timmar.
SYND att du inte är hemma. Hoppas jag kommer att se Vivan iaf.
Villavslutning på lördag, men jag hoppas vi kommer upp på Slättens Mystik innan dess.
Verkligen.
Sitter på ARN och är så trött så trött...
Kram

Nettan said...

Åh vad härligt att du kom fram ordentligt till Arlanda, och att det dricks där, ja jag är inte förvånad det lär ju inte ha blivit bättre det var illa redan på 90-talet när jag jobbade där ute.

Hoppas nu att resten av resan går lika bra och att du får härliga veckor i Närpes och Stockholm!

Kramar
Nettan

Annika said...

Nettan:
TACK snälla.
JA nu sitter jag här och kämpar mot tröttheten.
Helt otroligt vad folk dricker alltså. Visserligen ska de väl på semester många av dem. Men hur orkar de...?? JAJA.

Nu har jag en flygresa kvar, och sedan en timme med bil. Sen ska jag väl vara framme då...

Kramar!!!

Hemma hos Kibell said...

Välkommen hem. Synd att du inte kunde vila på planet men hoppas du får göra det snart.
Önskar dig en härlig semester i Närpes och sen även i Stockholm.

Annika said...

Kicki:
TACK!!
Nej, jag kan aldrig sova på plan. Det går inte. Det skulle nog gå om jag fick sträcka ut mig, men inte då jag ska sitta som en räka.
TACK, jag hoppas det blir fint i både Närpes och Sthlm. Nu sitter jag i Vasa-gaten.
KRAMAR!!

alegni said...

Det var skoj att ses i dag! KRAM

Desiree said...

Låter som en bra start på semestern med en räkmacka. Sova brukar jag heller aldrig kunna göra på flyg. SOm du säger så sitter man som en intryckt räka och får kramp på olika ställen. Har bara hänt en enda gång senaste 20 åren att jag har kunnat få sträcka ut mig.
Ja jag antar att flygplatserna vet att de kan tjäna stora pengar på att ta ut avgift för wifi. Det finns många som vill fördriva tid med lite surf. Snart är du framme. Så skönt det kommer bli.
Kram!

Anonymous said...

Ja, nu sussar du sakert I Narpes. Onskar dej en jattefin tid I Finland/Sverige. September ar min favorit tid att resa till Sverige. Ja, pa semester over huvud taget. Det maste vara underligt att vara dar utan Karolina! Ha, ha, jag minns nar jag bodde i Malmo och ofta akte till Kopenhamn. Det spelade ingen roll om det stormade pa Oresund eller hur tidigt det var. Snaps skulle det vara, flera stycken. En mycket allvarlig och valkladd man blev gladare och rodare i ansiktet ju narmare Danmark man kom! Ha det got. Kram Ann

HeLena said...

Hahaha en stor stark på Arlanda till frukost, jomen det hör till.... Nej jag drack kaffe! Fast tiden står still på Arlanda, fullt ös hela tiden.
Ha det nu skönt och Sooooovv Gottttt! Kramar!

Camilla said...

Välkommen!
Trist att sitta på Arlanda i flera timmar. Och det är riktigt kass att man måste betala för WIFI tycker jag.
Hoppas att du får njuta ordentligt nu när du är här.


Kram

Anna-Lena McGrath said...

Härligt. Fast du..."gratis WiFi" på amerikanska flygplatser suger ändå, så varför inte betala lite och få lite gjort! :-)
Och jag betalade aldrig för toaletter i Sverige den här gången. Jag var väldigt förvånad. Året jag pottränade Killian var jag alltid tvungen att ha en femma i fickan och det var mycket frustrerande...Men detta året kändes det som om de börjat ta bort detta! De får kanske in pengarna på WiFi istället! Ha, ha...

NJUT nu av Finland och Sverige! Jetlag suger!

Suzesan said...

OJ nu var jag ju inte med. MEN VÄLKOMMEN till dit. Oj vad kul för dig att få landa i Sverige/Finland. NJUT NU och koppla av.Nje snaps så tidigt usch. Ja du är ju någonannanstans nu när jag skriver. VAD konstigt att betala för att surfa. LÖJLIGT. Tur att rean gick bra. Roligt för dig att komma till dina nära och kära på en annan tid på året än du brukar.

Stor kram
/Susanne

Min Mans Mat said...

Välkommen till Sverige/Finland
Hoppas du får en underbar semester
Kram Helena i Småland

Martina said...

Hoppas att du far det underbart härligt i Finland och Sverige! Njut!!!
Och sen sa tar vi upp det vanliga bloggandet och bloggläsandet när du är tillbaka igen!
Manga kramar

Martina said...

Oj nu sag jag att du har bytt header pa din blogg! Verkligen snygg!
Kramar

ullrika said...

Har heller aldrig förstått det där att dricka sprit så fort det är semester. En kaffe, ja! En kall god öl, okej då! Men sprit?! På morronen/förmiddagen!? Nä. Inte för mig!

Har följt din resa på Instagram och jisses så härligt det sett ut alltsammans!