Sunday, May 26, 2013

Mitt i långhelgen

Vi har sol, men mycket kylslaget för årstiden, brr...
Ingen av oss kan minnas att det någonsin varit så kyligt i maj som det är just nu.
Nåja, det är vad det är.
Ingen biggie.

Vi hade en liten grillkväll här igår, och vi lyckades sitta ute tills mörkret föll, men så fort det blev mörkt blev det också iskallt.
Det var bara att gå in.
Idag ska vi till Peters föräldrar på BBQ och vi ska hoppas det blir lite varmare då.

I fredags träffade jag en bloggare,
Brysselkakan, som annars bor i Strängnäs, var i stan.
Vi träffades på Tysons Corner.
Ännu en lyckad bloggträff kan prickas av på listan över alla bloggare jag träffat.



Vi träffades på Starbucks och vi pratade, pratade och pratade...



Kolla in alla godsaker jag fick!! En dröm för en godisälskande svenska!! Observera ugglemuggen också. SÅ söt!


Ute är det kristallklart, soligt och mycket blåsigt. Det är 13 grader varmt.
Dags att dra med sig Peter ut på en prommis!

Ha en trevlig söndag så hörs vi här imorgon igen!

13 comments:

Vform said...

Ååå, vad trevligt med träffis!!
Till Strängnäs är jag minst en ggr per år, hos släkting :O)
MEN att ni har det så kallt ... VI HAR +23 idag ... alldeles härligt sommarväder! (äntligen)
Underbara "vatten" här i ett inlägg!
Både kända och mindre kända bilder ;O) och jättefina bilder dessutom!!
Ha det gott! KRAMIS!

Sahra said...

Och vi har alldeles underbart varmt och skönt. Killarna badar efter varje seglingspass. Inte i våtdräkt utan endast badbyxor. De är galna. Absolut. Men så varmt och skönt är det i luften
Kram

tinajo said...

Jag älskar de där salta bilarna, kan lätt trycka i mig en påse själv! :-)

Desiree said...

Kul med bloggträff. Alla de jag varit med om har också varit väldigt lyckade. Trevliga godsaker att njuta av också. Här är det också helt sjukt kallt! Jag vet knappt om det är vår eller höst längre. Vi har haft 8 grader och regn hela helgen. Regn har vi haft ganska mycket denna vecka och tyvärr ser prognosen inget vidare ut för nästa vecka heller. Jag hoppas att det vänder snart och blir lite mer sommar.
Kram!

Anonymous said...

Hej Annika: Det SNOADE har igar, en riktig 'whiteout", kallt och blasigt, har inte varit ute pa hela dagen. Vi hade sa underbara planer for helgen och har sitter vi framfor the woodstove och dricker vin med vara vanner fran LA. Kram fran Ann

Erica said...

Vad roligt med bloggträff! Bloggvärlden är allt bra fantastisk, egentligen :D Många nya dörrar som öppnas!

Hopps du får en fortsatt fin helg!
MVH /Erica

Charlie sa ... said...

Så roligt med bloggträff! Och godsaker...mums!!

Äntligen sol här i dag efter tre dagars regn. Det ser lovande ut för imorgon ;)

Happy Memorial Day!!

KRAM!

Anonymous said...

Njut nu av allt svenskt godis! Tydligen ska det bli hett igen ute så vi lär få svettas både du och jag.

Annika said...

Vivan:
Verklligen trevligt med lyckade bloggträffar.
Ja, Strängnäs är en fin stad.
Kända vatten för dig!
Nu har vi nog rätt varmt igen.
Kram!!


Sahra:
VAD härligt.
Ja, nu har vi också varmt.
Men det tvivlade jag ju aldrig på.
Kram!!


Tinajo:
JAG MED!!
LÄTT!!
:-)

Annika said...

Desiree:
Mkt trevligt träff.
Jag har bara varit på lyckade träffar.
Trist med ert kyliga väder.
Vi har varmt och skönt igen nu.
Glad för det.
Hoppas värmen återkommer till er.
KRAM!!


Ann;
FY, inte OK.
Inte ens i VT.
Hoppas det är fint nu,
Annars låter det helt OK :-)
Kram!

Annika said...

Erica:
Ja, bloggvärlden är otrolig!!
Älskar den!!
OCH den öppnar verkligen dörrar.
Ha en fin dag!


Lotta:
Mkt trevlig bloggträff.
OCH mkt gott!!
Vi har också väldigt vackert väder nu.
Njut av dagen.
Kram!!


Brysselkakan:
TACK!!!!
Ja, ni blir det varmt igen.

Suzesan said...

Åh vad kul och jösses så mycket svenskt och gott du fick så snällt.


Bloggvärlden är fantastisk som man lär känna varandra och knyter vänskapsband.

Coolt. LÅT bloggarna LEVA länge. Mer bloggar åt folket...och sol;)

Kram'
/Susanne

Saltistjejen said...

Så kul med bloggträff!Jag träffade ju Pia i fredags och det var superroligt!!
Kram!