Friday, April 12, 2013

Galleri Fredag med GLAS i fokus

Godmorgon!

Det är fredag igen och temadags.
Det är Nilla som är värdinna och dagens uppgift äro glas.

Nilla är också den person som introducerade denna supersmarta widget för oss fredagsdeltagare.
Den gamla fredagslistan har därmed upphört att existera.
Bye bye luddighet!
Hej hej klarhet!
Nu skriver ni istället in er här, och hos Nilla, och lämnar ett avtryck så att vi alla vet att ni är med.

Namn
E-post och
URL.

Lätt som en plätt.




Glas ja.
Vi behöver dem hela tiden.
Glas i olika former finns överallt.

Här är lite bilder som jag letat upp ur mina arkiv.


Gammalt fönsterglas i vår gammelstuga vid sundet.  Vackert fönster.


Något gott i glaset vid sommartugan vid sundet...

I Hildings skäristuga på Märigrund i Norrnäs skärgård, nära sommarstugan vid sundet. Vackra fönster, vacker utsikt.





Om en stund ska jag BOMBA med bilder från en botanisk trädgård som jag besökte igår.
SOM en dröm, dröm ,dröm....
Håll utkik om ett litet tag.


Tills dess, ha det så gott!!!

13 comments:

Nilla Tankebubblor said...

Vacker utsikt där genom glaset! :-) Ha en fin helg.

Mrs Clapper said...

Underbar utsikt, och fönster i vinkel är något alldeles extra...

Annika said...

Nilla:
Jamenvisst :-)
Ha det toppen!!!

Mrs Clapper:
TACK, visst är det.
Älskar också vinkelfönster!

Saltistjejen said...

Så vackra bilder Annika. Jag får sommarsug!
Och du vad jag ser fram emot bilder imorgon från ditt besök på botaniska!!!
Kram!!

Annika said...

Saltis:
De bilderna ligger ute nu!!
Jag får också sommarsug...
ÅÅÅ...
Kram!!

Annika said...

Jättefina bilder! Det ser ut som om det brinner i det översta fönstret :-).
Kram och trevlig helg!

Erica said...

Åh, vilka underbara sommarbilder! De minskade ju inte precis min sommarlängtan... ;)
Blev helt kär i första bilden!! Jag ÄLSKAR hur du använt fönstret för att dokumentera solnedgången :D Precis så gör man för att bygga djup i bilderna :D Helt underbar!

MVH /Erica

Annika said...

Annika:
TACK!
Du vet solnegången i Österbotten går inte av för hackor...
Kramar!!!

Erica:
TACK!!
Nej, jag vet...de minskar inte min inre längtan heller...
TACK, just den där fönsterbilden gillar jag mkt också.

Västmanländskan said...

Fint och glasigt!

Annika said...

Västmanländskan:
Tackar :-)

Nettan said...

Vackra vackra glasbilder Annika, helt underbara och utsikterna sedan då.

Hoppas att du får en fantastisk helg!

Kramar

Nettan

Anonymous said...

Min dröm är att ha en sådan gammal glasveranda! (Och tillhörande hus såklart;-) ) Ni har det så fint på skäret!

Annika said...

Nettan_
TACK!
Precis, utsikterna går inte av för hackor :-)
Kramar!

Penny:
Ja, visst vore det underbart med en sådan veranda.
TACK, ja vi älskar vårt skären!!