Sunday, September 23, 2012

Lördagen i bilder...

Igår var det en vacker sommardag. Jo, jag skriver sommardag för SÅ kändes det.
Det var närmare 30 grader varmt och kanske även lite luftfuktigt.
Lustigt väder på själva höstdagjämningen, eller The First Day of Fall som det heter här.

Peter sprang ett 8 kilometers lopp uppe vid South Lakes.
Jag och Karolina var med och hejade på!

Ser ni Peter?


Hubby är inne på stadion!

Good job!

Sedan skulle Karolina åka in till DC med ett gäng. De såg artisten Ed Sheehan inne på The 9:30 Club.
Peter och jag vi for ut till Virginia Wine Country och hamnade på vårt favoritställe Bluemont Vineyard
Där var det underbart!

"Take me home country roads...

...to the place I belong"



Vilken utsikt man har från denna vingård! TOP of the line!!

Lunchen bestod av vin, bröd, ost och lite olika korvar och dipper. GOTT!!


Man kunde sitta inomhus också på vingården. De som satt inne slapp alla bärfisar com fanns i parti och minut ute...


Ägarna av Bluemont, som bor i ett hus vägg i vägg med vingården, berättade att denna helgen är deras mest uppbokade helg på hela året. De jonglerade tre "Bridesmaids luncheons" och ett bröllop + alla vanliga besökare denna lördag.



Denna LJUVLIGA utsikt.

Vingården.




På kvällen var Peter och jag ute och åt en god middag. Den enda kamera jag hade med då var ajfånen.

Idag blir det lite mindre glam här. Vi ska måla två badrum.
Bäst att sätta igång med det NU...

Ha en bra söndag!!



21 comments:

Cari said...

Så fantastiskt vackert det är där du bor! Och så är du en duktig fotograf.

Men jag undrar om det är OK att dricka vin och sen köra bil i USA?

Lisa said...

Bra jobbat Peter! Han sag lite svettig ut...haha! Vilken UNDERBAR vingard. Inte helt fel att sitta där inte.
Underbart väder. Ska ut pa cykeltur, även om jag känner mig lite snuvig & hes!
Have a nice and productive Sunday. Vad blir det för färg pa badrummen?
Kramar, Lisa

Anonymous said...

Imponerad av Peter som orkade springa lopp i den temperaturen!=)

Makalöst att kunna åka till en vingård och sådana fantastiska omgivningar och vara hemma igen samma dag. Här hemifrån skulle vi ju behöva åka ända till södra Tyskland...;-) /Penny

Annika said...

Cari:
TACK!!
Ja, det är en fantastisk plats.
OCH utanför DC är naturen helt gudomlig!
SÅ vackert, det blir fler utflykter under hösten.
Det är OK att dricka och köra bil in da US, i VA är det 0,8 som är gränsen.
P drack ett o halvt glas igår, och jag två.
Lite annorlunda regler från stat till stat. Men ingen stat har det absolut vitt sas.

Lisa:
HAN var svettig.
DÅ han sprang kanske det var runt 25 grader.
Idag ska det bara bli 20 grader som högst.
Ja, tack, den där vingården är en dröm!!
Ha en skön cykelttur och feel better!!!
K's badrum blir turkost, och lilltoan blir grå :-)
KRAM!!

Penny:
Ja, men det var kanske runt 25 när han sprang.
TACK!!
OCh den vingården ligger kanske 45 minuter från oss.
Det är fantastiskt att ha allt detta runt knuten.
Kram!!

Sofia said...

Åh gud så vackert!

Annika said...

Sofia:
TACK!!
Ja, det är verkligen ett vackert landskap!!

Charlie sa ... said...

Å, det liknar vår vineyard här, den som jag älskar att åka till! Kom du ihåg bilderna jag la upp för några veckor sedan? In any case...lovely pics Annika! Det är ljuvligt med de här vackra höstdagarna och varmt utan att vara fuktigt.

Heja Peter!! Vad han är duktig. Jag vill gärna komma igång och springa, men jag är feg tror jag. Behöver nog en coach ;)

Happy painting!!

KRAM!!

Annika said...

Lotta:
JA, jag minns!
OCh visst liknar det.
Östkusten är verkligen så vacker!!
Jag älskar också vädret nu, idag är det ju svalt och soligt och fantastiskt. Men vi är inne och sliter i badrum...
Tackar å Peters vägnar. Han är duktig med sina lopp. Nästa söndag ska han springa 10 km.
Jag kan/får inte springa pga mina knän.
Men jag hoppas du kommer igång.
Japp, nu målas det...
Kinda bored already ;-)
Kram!!

Cecilia said...

Underbara bilder!!!!Så vackert det ser ut att vara.Och så gott det såg ut med lite rött och smått och gott att äta :-).
Kram!

Annika said...

Cecilia:
TACK!!
Ja, det är så vackert där. OCH det smakade väldigt bra också, det försäkrar jag :-)
Kram!

Martina said...

Duktigt jobbat av maken!
Ja ni verkar ju ha ungefär lika mycket höst som vi har! Men jag klagar inte, det är bara att njuta sa länge det varar.
Den där lunchen sag otroligt god ut!
Kramar

Annika said...

Martina:
TACKAR!!
Ja, vi har egentligen ingen höst ännu att tala om. Bara lite tempförändringar. Löven har inte börjat skifta ännu etc.
Lunchen var så god. Nu är det nog dags för lunch igen. Känner lätt hunger i målartagen :-)
Kramar!!

Channal said...

Heja Peter!! Bra jobbat! Härligt med sommarvärmen hos er! Igår regnade det hela dagen och bara 10 grader här hos mig, Brrrr!! Men idag skiner solen och lönnbladen har fått helt underbara färger!! Tänker på dig när jag ser det!

Åhhh vilket ställe!! Så mysigt och vackert! Påminner om miljön från filmen Sideways! Den ostbrickan med charkisar, ahhhhhhj Älskar't! Så gott! Mysig dag ni hade!

Skön söndag till dig och tänk vad fint det kommer att bli i badrummen! KRAM Anna

Annika said...

ChannaL.
TACK!!
Jag tackar å hans vägnar.
Ja, jag såg att det var kallt i Sverige igår, brrrr....
Härligt att löven börjat skifta.
Ja, den där vingården går inte av för hackor.
Sideways älskar jag, och om två år har peter och jag planerat en resa till CA-wine country.
Ostbrickan så god!!
Ja, vi håller på i badrummen nu...
Kram!!

eastcoastmom said...

Underbara bilder, som alltid. Ost och vin är sååå gott.
Kram

Annika said...

Eascoast:;
TACK!!!
Vad glad jag blir!!
OCH visst är vin så himla gott.
Kram!!

Suzesan said...

Härligt att se druvorna på så nära håll och hela..inte bara drickbara i glas. Så vackert.

Fin bild när din make P kämpar. DUKTIGT.

Härlig lunch!

Kram
/Susanne

Desiree said...

Hejja Peter. Vad duktigt av honom att springa i värmen. Förstår att ni fått denna vingård som er favorit. Vilken utsikt! To die for. Lunchen ser bara så himla god ut. Perfekt lagom lunch. Live musik också? Ser ut som det satt några i hörnet på terrassen och jammade. Väldigt nice utflykt.
Kram!

Annika said...

Suz:
Ja, där växer de. I väntan på att bli vin.
Jag smakade på ett par och de var goda.
TACK, ja det var en bra dag.
Kram!

Desiree:
DET var inte så farligt varmt då han sprang, det kanske inte ens var 25 grader.
Det blev varmt sedan. Men duktigt av honom är det ju!!
På söndag ska han springa 10 km.
Ja, visst är vingården så vacker. Lunchen var så lagom.
Ja live-musik också, men de var nog där för ngn av de grupper som satt på nedre däcket. Men det spelade ingen roll, vi andra fick ju höra också :-)
Kramar!!

antonia said...

Vackert! Dit skulle jag inte ha något emot att åka.

Annika said...

Antonia:
Som en dröm!!