Tuesday, March 27, 2012

This Week: Ah, and the year was 2003!

Morning to my Glories!

As you all know I am slowly, but surely, downloading pics from the external hard drive.
You know, the Vaio crashed, and the MacBook entered my world. And, so on and so forth..
I am now "stuffing" iPhoto with old pics.
It is fun to do so, and somewhat of a trip down memory lane for me.

TODAY I will take YOU on a lithe trip down MY Memory Lane.
The year is 2003. Karolina is 6-7 years old. I am a young woman of 36-37 ;-)
It feels like yesterday. YET, it feels SO distant.

Come along!!









First grader...MY, MY how little...


Awwww....

In Mount Vernon, George Washington's home.



Mother's Day.


I still hang out with these Swedish babes! Sara and Lotta are both in the Swedish Breakfast Club! CORE! And the jean-jacket I am wearing is still going strong!


7 years old!


First day of third grade.


In Colonial Williamsburg, VA.



In Busch Gardens, VA. Karolina and our neighbor Abby (Abby is in college now).

Well, I think I'll stop there.
I will continue to show you more pics (from this folder) at a later date.

The camera I used back in 2003 was a Kodak compact digital. I really think it was good.
It broke on me, and I was not a happy camper then.
In my opinion this Kodak compact was the best little compact I have ever had.
It just proves that Kodak is indeed a good brand!

Have a wonderful Tuesday!

28 comments:

Sahra said...

Vilka fina bilder. Du är dig lik. Du ser lika ung och fräsch ut idag. Att tiden måste ha gått ser man främst på K. Kram

Annika said...

Sahra:
TACK, det var snällt sagt! Blir glad!!
Ja, i barnen syns verkligen åren!
Kramar!

Marie said...

Håller med Sahra, de ser fortfarande så ung ut! Jag tycker ju att 2003 inte var så länge sen, men det är ju 9 år sedan! Herrejösses... K är verkligen söt som socker! :)

Annika said...

Marie:
TACK Marie!
Nej, det låter inte så avlägset, men det är det. På ett sätt är det verkligen långt borta. Samtidigt nära...
Tack, K var en sockerskål :-)

Channal said...

Vilka underbara bilder! Du är dig precis lik! Du ser ut som du gjorde för tio år sedan!!

Vilken helt bedårande klänning Karolina har på sig... som små blå violer! Ja, vart tar åren vägen! Roligt med gamla bilder, och de blir bara mer värdefulla ju äldre barnen blir! KRAM!! Anna

Annika said...

Channal:
TACK!!
men det var jättesnällt sagt och jag blir glad!
Den där klänningen var SÅÅÅ söt!
Jag tror att jag har den kvar.
Ja, vart tar åren vägen?
OCH ja, visst blir dessa bilder alltmer värdefulla.
kram och tack för SNÄLLA ord!!

Äventyret framtiden said...

Får jag lov lilla pappa, du lovade mig en dans? tänkte jag spontant när jag såg Karolina dansa med Peter. Finfina minnen och bilder och du har inte ändrat dig ett skvatt! Fortfarande lika ung!


Kramar!
Karin

Annika said...

Karin:
Jamenvisst!!
Det var en father-daughter dans det där!
OCH visst skulle man kunna tro att Taube spelades där.
KUL att du gillade bilderna.
OCH TACK!!!
Kramar!!

Anne said...

Nostalig = underbart!
På Karolina ser man åren gått, men inte på er vuxna. Både du och Peter ser precis likadana ut idag. Måste verkligen ha varit en bra kamera, kvalitén är ju helt jämförbar med många dagens kameror. Väldigt fin kvalité på bilderna faktiskt.
Kramis!

Erica Pettersson said...

Roligt med memory lane!
Själv älskar jag att försjunka i gamla minnen :D Tyvärr har jag inga gamla minnesbilder digitalt, eftersom jag köpte min allra första digitalkamera först 2005. Men papperskort fungerar lika bra :)

Håller verkligen med om att det känns som igår men ändå väldigt avlägset när man kollar på gamla bilder.
För mig är just 2003 ett väldigt speciellt år, eftersom det var mitt sista år på gymnasiet.
Det känns som om det var igår jag sprang ut från skolan med studentmössa och slutbetyg, samtidigt som det känns som det var i en annan livstid...

Och jag kan förstå att när man har barn ser man så tydligt hur snabbt tiden går :)

Hoppas du får en bra fortsatt tisdag!
MVH /Erica

Saltistjejen said...

Å vad roligt att se! Haha jag tycker det är extra kul att man verkligen känner igen Karolina trots att hon är så mycket äldre nu. Men blicken och minspelet är där. Lite busigt sådär! :-)
Bamsekram!

Humlan said...

Härliga bilder, jag förstår att det är roligt att gå tillbaka i fotoarkivet och vandra i gamla minnen!
Och det är bara att konstatera att åren har varit snälla mot dig, du har inte ändrats mycket!

Kram!

Elisabeth said...

Det är alltid lika roligt med dessa gamla foton! Och ja, 2003 känns på samma gång nära och samtidigt så avlägset på något sätt.

HeLena said...

Fina bilder!
Tiden går fort, jättefort när man tittar på barnen...
Vi blir bara snyggare Annika;)!
kramar!

anna of sweden said...

Åh, vad roligt att få följa med dig bakåt i tiden. Tiden går så snabbt. Men jag håller med dig. Det känns som igår men ändå inte.

Huggies!

Coolaannna said...

Vilken prinsessa ni har <3

Och du är dig lik Annika!! Härligt :)

Kram ANna

Desiree said...

Jättekul att få se dessa foton Annika. Åh Karolina är ju bara söt som socker både med och utan toffsar. Men du ser ju precis ut som du gör nu. Du har ju knappt ändrats alls. Jag säger det på riktigt. Du är dig lik. :-) I promise.
Kram!

Keith said...

Awesome pictures! Thanks for the walk down memory lane! :-)

Anne-Marie said...

Så fina och uppklädda ni var. :) Ser ut som om Peter och Karolina trivdes att dansa tillsammans.
Visst ser man på barn att åren går. Du och P är lika ungdomliga idag som då.
Kramar!

Anne-Marie said...

Så fina och uppklädda ni var. :) Ser ut som om Peter och Karolina trivdes att dansa tillsammans.
Visst ser man på barn att åren går. Du och P är lika ungdomliga idag som då.
Kramar!

Annika said...

Anne:
TACK, så snällt sagt.
Men visst syns åren mest i barnen.
Kameran var en höjdare, så bra för att vara en liten kompakt.
Kram!

Erica:
TACK!
Roligt att du tycker det!
Ja, att vandra ner för Memory lane är kul. OCH papperbilder funkar alldeles utmärkt för det. Oftast bättre.
Visst känns 2003 både långt borta och nära.
Du tog studenten!
I barnen synsverkligen åren.
Ha en bra dag!

Saltis:
KUL att du tycker det.
Ja, K har varit sig lik sen hon var baby, tycker jag :-)
Mkt i blick o minspel, som du säger.
Kram!!

Annika said...

Humlan:
TACK!
Ja, det är ju så roligt att gå igenom bilderna jag nu laddar ner.
OCH tack för snälla ord!!
Kram!!

Elisabeth:
VAD roligt att du tycker det. TACK!!
2003 känns verkligen både nära och väldigt långt borta.

Helena:
Visst syns åren i barnen. Där ser man tidens gång.
HAHA, ja kanske det. Fniss...
Kram!!

Annika said...

Anna:
VAD KUL att du tycker det.
Visst är det dubbelt, det känns avlägset samtidigt som det inte gör det.
Huggies!

Coola Anna:
TACK vad snällt sagt.
Stora kramar!

Keith:
Glad you liked it. Thanks!

Annika said...

A-M:
TACK!
Ja, det är verkligen genom barnen som åren syns.
Känns så avlägset detta.
Tack frö snälla ord.
Kram!

alegni said...

du och peter har nog inte ändrat mycket på dessa år!
har du kollat dina och karolinas läppar på de två bilder där ni är tillsammans. samma färg hos båda trots att du har läppstift och inte hon (förmodar jag) :)
KRAM

Annika said...

Ingela:
TACK!
Nej har inte tänkt på det...
men så är det ju.
nej hon var osminkad, tro mig :-)
Kram!!

Anna, Fair and True said...

Stor skolväska som amerikanska småttingar alltid släpar på! Hoppas det ändrats lite nu när man kanske använder mer internet och lite färre böcker.

Annika said...

Anna:
Nej, lika tung väska idag. Men numera är det en Marimekko hon släpar på...
Stackras barn...