Sunday, October 23, 2011

Aaawww....

Igår var det då Homecoming-dance.
Den dans som avslutar Homecoming-veckan som ni läst om här på bloggen i veckan som varit.
Redan klockan 17 samlades tjejerna hemma hos kvällens värdinna C.
Det var där de gjorde sig iordning. Sju av dessa tjejer skulle sedan sova över hos C också.
Vi föräldrar fick äran att komma dit för ett "photo-op" klockan 19:30.
Ja, sedan hade vi ju SÅKLART den stora äran att skjutsa de fina tjejerna till restaurangen där de bokat bord klockan 20:00. Peter fick dock ringa och förvarna restaurangen om att tjejerna skulle bli sena.
Hörrni, försök att få tio 15-16 åriga tjejer att bli klara i tid...
DET är INTE LÄTT DET!! Håhåjaja...

Men till sist kom de alla nerför trappan, och de var så fina!
Klart att vi kände en liten klump i halsen då vi stod där och tittade på våra flickor. SÅ stora! OCH så fina!

















Jag vet inte vilken tid vi ska åka och hämta Karolina idag. Jag har en känsla av att de alla sussar sött just nu.
Peter och jag skjutsade sedan från restaurangen till skolan. På skolan ägde dansen rum.
Dock, det är inte så "coolt" att vara på själva dansen. DET är vad man gör före och efter dansen som räknas i deras värld.
Det var kallt igårkväll, inte mer än 4-5 grader varmt.
Inatt har det varit frost, årets första.
Men, det är verkligen en strålande vacker dag därute. Vi får väl se om vi hittar på något då dottern kommit hem från nattens partajande sova-över-fest.

Ha en fin dag!

32 comments:

Anonymous said...

Åhhh! Så fina de var allihop! Inga små töser längre utan unga damer! Jag förmodar att de hade en underbar kväll.

Annika said...

Brysselkakan:
TACK!! Ja, det var så fina. Det kändes så stort på ngt sätt.
Jag hoppas de hade kul. Iaf gillade de att sitta på restaurangen i två timmar, sen vet jag inget mer :-)

Miss Marie said...

Vad fina de är, allihopa! :) Och de ser verkligen vuxna ut!

Annika said...

Marie:
TACK!
Och det tycker jag också!
Hjälp!!

Charlie sa ... said...

Vart tog våra små tjejer vägen?

Det här är STORT och jag ler varmt när du skriver att det är före och efter som räknas. Precis så är det!

Vilka vackra flickor och deras förväntan och lycka strålar. Äntligen dax att få sätta på sig den fina klänningen som de valt ut, få fixa håret och make up.

Karolina är the homecoming queen!

Kramar!! Nu åker jag snart igen....

Annika said...

Lotta:
TACK!!
Ja, vart tog den lilla tjejen i jeans vägen som inte brydde sig det minsta om kläder...tjejen med den ständiga hästsvansen och alltid i gympadojjor och hoodie...
hjälp!
Ja, nog är det före och efter dansen som räknas. Dansen på skolan är på ngt sätt lite larvig, enligt tjejerna...
TACK snälla!!
Va, ska du ut och resa nu igen!!
KRAMAR!!!

Keith said...

Nice pictures from the Homecoming dance! Melts my heart to see Karolina all dressed up!

Annika said...

Keith:
Thank you!
Yes, I had a lump in my throat, let me tell you...

Saltistjejen said...

Vad fina de var alla tjejerna! OCH jag FÖRSTÅR att det känns lite i hjärtat att se dem så VUXNA!
Jag gillar K´s klänning mycket!! :-)
KRAM!

Annika said...

Saltis:
TACK!!
Ja, visst var de!
Visst kändes det i hjärtat, det kan jag lova.
Tack, vad roligt att du gillar Ks klänning.
Kram!

Vform said...

Åååå ... vilka manekänger!!
... vilka förtjusande unga damer!
Hoppas kvällen blev en kväll att minnas! Så även för er som föräldrar!
Må så gott!
Kram

Annika said...

Vivan:
TACK!
Ja, visst var de väl fina!
De hade haft roligast innan och efter dansen, som väntat!!
Kram!

Elisabeth said...

Karolinas klänning är verkligen hur fin som helst. Den, och så den prickiga, är enligt min ringa mening absolut de snyggaste!

Humlan said...

Jag inser hur länge jag har läst hos dig när jag ser den snygga tjejen som verkligen var ett barn när jag hittade hit.
Instämmer med de andra, klänningen är verkligen jättesnygg! Jag hoppas att Karolina hade en riktigt rolig kväll i går!

Kul också att läsa det du skrivit tidigare i veckan, jag har inte haft tid att läsa och kommentera på ett tag, men nu är jag ikapp igen och jag är nog mest förundrad över den där osten på sprayburk...

Ha en skön söndag!
Kram!

Annika said...

Elisabeth:
TACK!
Det var som Oscarsgalan, tyckte vi fldrar. en enda lång rad av klänningar :-)
KUL!

Humlan;
SÅ sant.
Då jag började skriva här var hon nio år gammal, och en liten nioåring därtill :-)
TACK, vad kul att du gillade klänningen.
Den införskaffades redan i aug :)
De hade roligt, tjejerna. Spceciellt INNAN :-)
Ja, jag vet, sprayost är en sort för sig :)
Kramar!!

Christina said...

Åh så vackra!! och så vuxna på något sätt! Jättefin klänning din tjej hade! Kan tänka mig att det tog tid att få alla tjejer klara och på väg till restaurangen, hi hi :-) Hoppas ni har en härlig söndag! Kram!

Sara said...

Åhhh, vad fina de är och vilken supersnygg klänning K-tjejen har! Tänk vilka sidor man får uppleva med denna tjej, kompisklixo och kusinklixo liksom... Och underbart är ju det! Ja, jag hoppas verkligen att de hade kul och det tror jag säkert att de hade. Ge den vackra damen en stor kram & puss från mig. Och till dig själv med, älskar:-)

Äventyret framtiden said...

Mycket fina och härliga bilder av alla vackra flickor!
Måste ha känts en aning märkligt eller hur...Karolina är inte en liten flicka längre.

Kramar!

Suzesan said...

Unga snygga -damer-. Förstår att det är stort.


Så snygg klänning Karolina har och så TJUSIG hon är. Vilken hållning. Tänk att hon är så stor nu. Fina tös.

Hoppas de hade riktigt riktigt kul.


Kram
/Susanne

Musikanta said...

Karolina är sötast av alla - så fantastiskt vackra ögon! Och jag vet att hon är väldigt rar också - en lyckad kombination verkligen.

En tröst på ålderns höst, som jag brukade säga om Mirren och som har slagit in! Än är ni ju inte där, men tiden går fort...
Många kramar från Ingrid

Lena said...

Vilka fina unga damer! Det har varit kul att följa veckan i din blogg. Jag har läst men inte kommenterat, så det får bli nu.

Katarina said...

Wow, vilka fina tjejer!

Anne-Marie said...

Du får upplevelser av en helt annan värld än vad jag någonsin haft här i USA eftersom du har Karolina. Även om jag jobbar inom skolan är ju college något helt annat. Tänk vad detta med Homecoming är stort i USA. Så fina tjejer och Karolina är verkligen en ung dam nu. :) Kramar!

Camilla said...

Vilka fina tjejer! Och Karolinas klänning var verkligen söt:)
Hoppas att gänget hade en riktigt rolig kväll tillsammans.
Kram

alegni said...

ojoj, vilka skönheter! det var nog många grabbar som föll som furor på lördag kväll, tror jag bestämt :)
kram!

Sofia said...

Vilka vackra tjejer! Hur gammal är Karolina nu?

Annika said...

Christina:
TACK!
Visst ser de vuxna ut!
Hjälp!
Ja, det tog tid för de tio tjejerna att bli klara. HAHA!!
Vi fick börja hota med att det skulle bli middag på Chipotle om de inte lade på lite krut.
Kram!!

Sara:
TACK!
Ja, det var på ngt sätt stort att se hene sådär uppklädd...
Kände allt en liten klump i halsen...
Japp, många sidor har de, våra små.
KUL att du gillade klänningen.
KRAM och älskar!!

Karin:
TACK!!
Precis, det kändes så märkligt. Ingen liten tösabit, biuhu!
Men det känns ju bra samtidigt.
Kram!

Annika said...

Suz:
TACK!!
Det var märkligt att se dem alla så uppklädda och stora.
Roligt hade de, speciellt före och efter dansen. Dansen i sig var väl sådär.
Kram!

Ingrid:
TACK!!
Vad glad jag blir.
Jo, det stämmer, hon är väldigt rar.

Lena:
TACK!!
Vad kul att du tycker det varit intressant att läsa om homecomingveckan. Lite annorlunda mot hemma.
Som tur är.
DET blir säkert en tröst på ålderns höst, som du säger.
KRAMAR!!

Annika said...

Katta:
TACKAR!! :-)

AM:
JA; det får jag verkligen. Tack vare hela Karolinas skolgång har jag fått lära mig sååå mkt som jag annars inte skulle ha haft en aning om.
College är ju annorlunda, ja.
Men, nu när det börjar bli dags att tänka på college lite smått känns det som en helt ny värld.
Kramar!!

Annika said...

Camilla:
TACK!!
Ja, det hade så roligt, speciellt innan och efter dansen.
Kul för dem alla att klä upp sig så.
Kram!

Ingela:
TACKAR!!
Hmmm...jag kanske det kanske (lääskligt)
Kram!!

Sofia:
TACK!!
Hon är 15.

Petchie75 said...

Jättefina och speviellt Karolina! Intressant att se att det är korta klänningar som gäller. Är det det på prom också? Tänk så stor Karolina är nu!! Och hon verkar vara mer bekväm i högklackat än jag, men så är hon väl sin mors dotter :-)

Annika said...

Petra:
TACK!!!
Homecoming är lite mer dedtonat än the prom. The prom är mkt större.
Då är allt flådigare sas.
K har aldrig varit på the prom, det blir npg då hon blir jr i HS, inte förr. Det är mest för de äldre eleverna.
Karolina är inte van vid höga klackar, men hon vänjer väl sig, hihi!!
Kram!