Tuesday, February 08, 2011

This Week: Monday, Monday...

• There are some things I really dislike with some of my weekly ”musts” around the house. One of the most boring tasks is grocery shopping. It is such a pain to go out for groceries that I want to scream.
I try to go to the store once a week and then buy everything we need for the week.
Just to drag all the groceries from the car and into the house, and then to put everything away where it belongs.
When I am writing this post I am about to go to Safeway, and I am just trying to prolong it now.
But, I better move my ASS now…( I wrote this post yesterday afternoon).


• It is not that easy to go shopping for clothes right now either. It seems like the stores are stuck between winter and spring. I guess the stores are waiting for their spring collections. Yet, it is not quite time to start wearing spring clothes. It is still winter. But now it is almost impossible to find good winter clothes in the stores. I tried to look for new boots last week, and I found nothing.


• Outside it is hardly pretty either. Big snow piles everywhere, and wet snow still covers much of the ground. Next to the roads you are sure to see snow that is black. This is just not a pretty season. I would not mind another fresh winter storm this year. A blizzard, if you will. I say bring one more on, and that will be it. Right now it is just so BLAH…



Right now...


• At least I will go to my hair dresser today! High lights and hair cut. It will be nice. I think I’ll keep my length. She can just shape it up a bit. It will be very nice to get rid of the grey strands.


• NO, I better go NOW! TO the grocery store. Safeway (yawn) here I come…


• OH my what an inspiring post I have managed to write today. Please bear with me, it will be more "tiddelipoh" next week, I promise. But yesterday I was just a bit tired from the Super Bowl party as well...

27 comments:

Taina said...

Tiddelipoh, tiddelpah! Sådana här dagar måste man få ha ibland. Och en shoppingtur brukar hjälpa. Hahahaha! Inte mat kanske...

Här tycker jag nästan enbart ser vårkläder just nu. Hittar inga vantar till Liisa! Hon har en förmåga att komma hem med en vante...

Kram kram!!!

Elisabeth said...

Det är egentligen rätt konstigt (och dåligt också för den delen) att det inte går att hitta bra vinterkläder. Jag menar, det är faktiskt bara februari. Idag - eller just nu i alla fall - skiner solen här! Nästan så att de där snöhögarna som är gråa/svarta av grus/föroreningar är fina då. ;)

Annika said...

Taina:
Nä, igår var det en rätt boring dag i ordets rätta bemärkelse både ine och ute :-)
Det syns i dagens inlägg :-/.
Jag tycker det är en sådan mellanperiod i butikerna nu, varkendera. Lite nya vårkläder som man inte vill köpa för att det ännu är långt till våren, och se lite gamla vinterkläder som ingen brytt sig om att köpa :-P
Trist. Men snart så :-)
Nej, ingen klädshopping på ett tag.
Vantar kan det säkert vara svårt att få tag på också nu. Måste de sluta med sånt mitt i vintern, suck...
KRAM!!

Elisabeth:
VISST är det! För ofta börjar inte ens vi här med vårkläder förrän i april. Så det får gärna finnas vinterkläder fram till dess. Irriterande.
Härligt med solsken!!

bettankax said...

Bra inlägg. Du beskriver ju precis hur trist denna tid på året är. För att inte tala om matinköp. Sååå trist.
Här har det blåst full storm i natt. Fortfarande blåser det friska vindar och solen tittar fram.
Nu ska jag kasta ut en del anskrämliga krukväxter och försöka göra lite vår inomhus.
KRAMAR!!

anna of sweden said...

Inte mycket tiddelipoh här heller ... Och jag håller med dig. Det är så trist ute nu. Grått, grått, grått. Men igår var en ljuvlig dag. Kan det komma fler sådana så kan februari bli riktigt bra.

Big huggies!

Ser fram emot att se frisyrbilder imorgon då! ;)

Petchie75 said...

Jag är också seg idag och det är lite synd eftersom det är min sista dag i "friheten" för en tid framöver - jag börjar jobba igen imorgon!! Solen skiner dessutom så nu ska jag bara äta lite soppa och sedan ta en promenad till affärerna! De roliga affärerna, inte mataffären - jag är precis som du, tycker att det är SÅÅÅ TRÅKIGT att handla mat. Vi gör det alltid tillsammans på lördagar eftersom vi bara ha en bil. Ett tag gjorde vi det på söndagar eftersom det finns vissa affärer som har söndagsöppet till kl 12.30 men det blev för stressigt. Vi gillar våra lata söndagsmorgnar ;-) KRAM!

Annika said...

Bettakax:
BRA att du tycker det.
NU är det verkligen både fult och trist ute. Bläig tid på året, helt enkelt.
Det är bra, våra på inomhus!
KRAM!!!

Anna Swe:
Nej, vissa dagarär ju klart tristare än andra. Igår var en sådan dag. Ja, igår var det milt. Säkert blir det såna dagar även framöver i denna månad.
Det blir nog ingen större skillnad på håret, samma färg och längd :-)
Huggies!!

Petra H:
Ja vissa dagar tenderar ju verkligen att bli sega som kola...
Igår var en sådan dag.
Mataffärer är som döden på nilen, jag blir akut trött bara jag kliver över tröskeln. USCH!!
Mkt roligare att handla tillsammans som ni gör. Synd att slösa en söndagmorgon på mat. Bättre göra det på lördagen, som ni.
Men trist är det...
KRAM!!

Desiree said...

Jag tycker också att det är skitjobbigt att handla men jag tror ändå att det är det mest effektiva att köra ett ordentligt lass en gång i veckan istället för att småhandla lite varje dag. Det blir både dyrare och mer tidskrävande. Vi kör handlingen på lördagar. C får hjälpa mig att handla, packa och släpa upp allt. Här ska vi ju åka hiss och allt med alla kassar.
Var också ute och kollade lite på kläder förra veckan men kände precis som du att det var ett väldigt magert utbud ute just nu. Man spar iallfall pengar på det sättet.
Idag är det faktiskt sol här och det känns underbart.
Ha en bra dag trots handling.
Kraaam!

Annika said...

Desiree:
DET tror jag med, bäst att handla allt på en ggn. Ska till Costco imorrn, tänkte jag. Där blir det ju en hel del basvarot handlade också så det är bra.
Visst är det magert i klädaffärerna. En mellanperiod verkligen.
Sol här med, blåst och ngn plusgrad.
Kram!!!

Livet enligt Jenny said...

Hoppla om jag hade vetat att du önskade en till snöstorm så hade jag tagit med dig på min löpartur imorse!! Sen kan jag lova att du hade välkomnat detta lite halmesyr tråkiga underlag och väder med stora famnen!! :)
Kramen

Annika said...

Jenny:
Ja, det hade du ju :-)
Njeaa..tycker detta väder vi har nu är det tristase som finns. OCH naturen är som fulast nu...
Kram!!

Anonymous said...

Skickar över lite sol! Har haft underbara dagar här! Men jag vill att det blir kväll snart för da ska vi titta pa...MAD MEN ;-)!!! Har dessutom börjat titta pa Damages med Glenn Close, säsong 2. Tycker den är ganska bra! Härligt med serier.
Instämmer, det är en trakig mellanperiod just nu, men jag kan ända inte springa omkring i affärer sa mig gör det inget att det inte finns nagot utbud just nu ;-) Man kan ju alltid klicka hem nagot online fast inga direkt spännande kläder där heller!
Huggies, Lisa

Annika said...

Lisa:
TACK, den solen skiner idag :-)
Ah, Mad Men!
Lovely!!
Har inte sett damages, men tackar för tipset.
nej, inget kul ngnstans just nu. Bäst att vänta en månad tills det riktigt vårliga kommer.
KRAM!!!

Anonymous said...

Man kan inte ligga på topp varje dag ;-) Och inte blir det bättre om det är grått och trist... och man måste handla mat...
Men här är sol idag och mat ska jag handla en annan dag!

Anonymous said...

Skotips: Kolla in The Walking Company på nätet! Affärerna de har är ju inte så stora, mycket större utbud på nätet.=)

Keith said...

Hard to imagine that a Super Bowl party can tire you out that much that you can't write a blog post ;-) I'm not keen on this "in-between" time with patches of green and snow together either.

Anna-Maria said...

Ska faktiskt iväg och handla mat precis nu... det är verkligen ett nödvändigt ont.. :/ Men äta bör man ju.. ;)
Kram

Annika said...

Brysselkakan:
nej, man kan ju inte det :-)
Nu är det ON it AGAIN som gäller...
Lite snyggare i håret och så som man är nu ;-)

Pennysdagar:
Japp, jag känner till det stället. Har köpt ett par boots därifrån en ggn. De var för små och fick säljas vidsre :-)

Keith:
I know, Pathetic is my first name ;-)
Boring outside ow, the ugliest time of the year.

Annika said...

Anna-Maria:
Exakt, ett nödvändigt ont. Men mat är ju gott :-)
Kram!

Miss Marie said...

Jag kan ta din mat-shopping om du tar dammsugningen för mig! Det är det absolut värsta...!

Annika said...

Marie:
Tycker du det? Ja, egentligen är väl allt trist som har med hushållet at göra. Ett tråkigt ont. Har inte så mkt emot att hålla på med tvätten dock :-)

Katarina said...

Jag skickar över lite sol! Visst har man sina dagar! Här är ju inte problemet kläder elelr så uan att kunna byta kläder en dag då man inte haft tillgång till AC!

Jag ska ut och shoppa kläder idag, måste hitta lite nytt då jag rensat garderoben innan flytten!

Anne-Marie said...

Det finns mycket som är trist och blir rutin. Att handla mat tycker jag är rätt okej, men att behöva laga mat och diska varenda kväll blir litet tjatigt. Blev frisyren bra? Alla har vi våra mellandagar. :) KRAM!

Annika said...

Katta:
Solen kom tillbaka igår, men det är inte solens bortvaro som stör mig här. Vi har så många soltimmar iaf.
Låg dag i måndags, I guess...
Att ha AC hela året förstår jag är ett måste för er.
Hoppas det gick bra med klädletandet.

A-M:
Exakt, vi har alla våra olika hatobjekt då det kommer till hushållsarbetet.
Tack, håret blev bra. Det blir ingen bild dock eftersom det bara blev en "upputsning".
KRAMAR!!

Lia said...

ÅH vad jag håller med dig! Det ÄR så trist med dessa mellansäsonger =(, vad ska man ha på sig? Och finns det ens en chans att hitta något nytt och piffigt som INTE skriker supervår eller julafton?
Här hemma har skyltfönstren nu exploderat av vårkläder i ljusa färger! Det är ögongodis, men mycket går ju inte alls att använda ännu. Bäst på färg och vår-löften har Gina Tricot, MQ och Filippa K hittills varit, man riktigt suktar efter att få hoppa i ballerinorna och äta glass utomhus =)
Kram

Annika said...

Lia:
Ja, de är en mellanperiod. kan inte direkt påstå att jag känner mig taggad att köpa vårkläder ännu heller, men det är ju de som börar poppa upp i affärerna nu.
Ska bli kul att shoppa loss då det är lite mer vår i luften :-)
Kram!!

Anna, Fair and True said...

Du kanske skulle börja onlineshoppa matvarorna istället?