Saturday, November 13, 2010

Så här blir vädret hela helgen...



Vi befinner oss under ett kraftigt högtryck, och har så gjort hela veckan. Dagar med temperaturer över det normala, runt 15-19 grader. Nätter med frost och minusgrader. Och sen; klart, klart, klart...
Det vore synd att klaga.

För övrigt tänker jag idag på den stora bloggträffen i NYC idag dit jag skulle ha åkt också, men jag drog mig ur eftersom det känns alltför, alltför mastigt att åka till NYC bara över dagen. Lämna DC tidigt, och komma hem sent (med Amtrak). Dyrt och mastigt.
Men till vårens bloggträff då ska jag komma också. OCH då tillbringa en långhelg i staden.
Jag är säker på att ni alla bloggande tjejer från NYC och CT kommer att få det jättekul idag. HA SÅ JÄTTEKUL!!! Jag tänker på ER!!!

Själv då?
Jo, shopping med dottern står på agendan. Peter ska på basket i eftermiddag. På kvällen ska Karolina på ett stort sova-över-kalas. Peter och jag ska gå ut och äta på Passionfish...

Ha en fin lördag!

13 comments:

Äventyret framtiden said...

Skulle gärna ha litet av din höstdag just nu; här är mörkt, vått och murrigt, ljuset är väldigt kortvarigt.
Ibland måste förnuftet råda:), med tanke på kostnad och tid. Våren är ju också väldigt mycket mera när nästa bloggträff blir av.
Låter som om du skall ha en skön dag idag. Hoppas det!

Kram!

Anonymous said...

Hej!
Passionfish later kul!
Vi har ocksa temperaturer omkring 15 grader och det är härligt! Snön far gärna vänta...
Shopping star även här pa agendan, fast boring gorcery shopping! Haha!
Kram, Lisa

Elisabeth said...

Så härligt det låter med 15-19 grader! Fast, jag ska väl inte klaga jag heller, för här har vi åtminstone ganska milt (för att vara Sverige i november vill säga). +8 idag. :D Inte illa. ;)

Petchie75 said...

Det låter så himla kul med den stora bloggträffen i NYC men jag förstår att det är lite mastigt med lång tågresa för en dagstur. Men jag ska inte vara alltför avis, har ju varit med på två bloggträffar i NYC - de allra första ;-)
Hoppas att ni får en härlig helg, här har det ÄNTLIGEN slutat regna - får se hur länge uppehållet varar.
KRAM!

Desiree said...

Vad grönt och vackert det ser ut. Låter hur skönt som helst med 15 till 19 grader. Vad ska du och Karolina shoppa? Har ni några grejer ni är ute efter speceillt eller ska ni bara ha en skön dag ihop och strosa runt lite och se vad ni hittar? Eller har du julklappar på gång redan?
Ha en riktigt bra lördag och njut av det vackra vädret.
Kram!

Anonymous said...

Åhhh... kan du inte skicka hit lite av ert väder? Har har regnat mer än jag var möjligt de senaste tre dagarna. Det bokstavligen forsar ner...

Hoppas du får en mysig lördag med maken och dottern!

Bloggblad said...

Fin bild! Jag håller helt med om att det är lite för långt att åka... :)

Jag har inte varit här på länge - men å andra sidan har jag inte haft tid att blogga alls. Och kommer inte att ha mer än småstunder på länge. Har fått ett jätteroligt men ganska knepigt uppdrag... så all ledig tid kretsar kring sångtexter.

Taina said...

Och du var saknad!!!!

KRAMEN

Taina said...

Och du var saknad!!!!

KRAMEN

Annika said...

Karin:
Det var en rikigt fin helg.
Och ja, till våren åker hela fam till nYC!
SÅ kul, då blir det bloggträff igen!!
Kram!!

Elisabeth:
DET låter som om det är milt på alla håll och kanter!
NAJS!!!

Petra H:
Absolut för mastigt för 6 h i NYC.
Nej, det hade inte rikigt gått.
Men till våren DÅ!!
JA; du ha ju varit med på ett par träffar däruppe. GLÖMMER aldrig då du kom in och överraskade! SÅÅÅÅÅ KUUUL!!!!
Hoppas att ni har bättre väder.
Kram!!

Annika said...

Lisa:
Ja, boring grocery shopping står på min agenda idag. USCH!!
Passionfish är ett sådant gott ställe, mmm....
Bra att ni har milt. Snön får vänta!
Kram!

Desiree:
Karolina behövde lite nytt + att vi handlade en present till fdlsedagsbarnet.
har inet börjar med klappar än, men snart så!!
ja, det är nog mest gult i naturen nu, men en hel del löv sitter kvar på träden.
KRAM!!!

Brysselkakan:
Skickar genast över lite SOOOL!!!!

Annika said...

Bloggblad:
Ja, visst, det var för långt för en enda dag. Till våren: DÅ!!!
Du har fullt upp!
Och spännande låter det!!!

Taina:
OCH jag tänkte mINSANN på er. hELA dagen!!!!!!!
KRAM!!

Anna, Fair and True said...

Du kunde ju ha bott på en av lus-hotellen ;)