Sunday, September 12, 2010

Lördagen i bilder

Idag blir det en liten bildkavalkad medan regnet faktiskt faller lite lätt utanför fönstret. Hurra vad skönt det känns. Regnet är så välkommet!


Dagen inleddes med en hi-ass-carb frulle på Bob Evans. SÅÅÅ gott!!! Och ja, hörrni, det var ju lördag, trots allt...

Efter frullen, som höll oss mätta till kvällen,for vi till Fairfax High School där det spelades amerikansk fotboll hela dagen. Varför vi for dit? Jo, därför att Peters systerson Ben, 8 år, precis börjat spela amerikansk fotboll. Vi ville se en match. Peters systerdotter Valerie, 5, är nybliven cheerleader också. Tyvärr förlorade Fairfax mot Herndon, och det tog vissa småkillar väldigt hårt...

De små cheerlead'arna...Val är flickan längst till vänster i övre raden.

Ben och Valerie efter matchen. SÅÅÅÅÅ söta!!! Vi kommer absolut att åka och se en match igen. Ben tränar tre dagar i veckan, med match varje lördag. Valerie tränar en gång i veckan, och cheerlead'ar varje lördag likaså.

Sen for vi till Peters jobb i Tysons. Han behövde hämta några papper han glömt. Detta är Peters kontor. Så här "cash" brukar han ju inte vara klädd en arbetsdag.


Utsikten från Peters kontor. Det precis nedan är Tysons Corner Center, jättemallen som jag brukar frekventera.


På eftermiddagen for Peter och jag till Reston Wine Festival. Jättetrevligt! För 25 dollars inträde fick man ett glas och sen var det bara att smaka sig fram mellan stånden, och få lite vinkunskap på köpet.

Här är en av de "flights" vi tog. En flight betyder att man smakar kanske 6 olika sorters viner, från söta vita till tunga röda. Väldigt trevligt. Som ni ser var det fullt med folk. En mycket populär outing.

Det gäller att kunna sitt vin, för alla vill smaka, och alla vill veta vad det är för vin de dricker. Fullsmockat vid varenda vinstånd. Bara viner från Virginia.


Sen for vi hem och lagade middag, biff, potatisgratäng och sallad.


Vi satt på decket till långt efter mörkrets inbrott. Då hade grannarna hunnit komma över också. Trevligt som vanligt, men vid 22 fick vi gå in för då var det faktiskt lite kallt. Nu känner man att det verkligen ÄR höst i luften, och det är underbart. Men vädret i veckan ska återigen bli varmt, men jag tror att den värsta hettan och fukten gett vika nu. Lovely!!!

Då grannarna gått hem fastnade vi framför The History Channel som givetvis körde program om 9/11 hela kvällen. Hemska filmer, tagna av privatpersoner som även intervjuades. Starka filmer, grafiska scener, såklart. Karolina, som var fem år 2001, fattade ju aldrig då vad som egentligen hände. Hon säger nu att hon är tacksam över att hon förstod så lite som femåring, och det är jag också.

Idag regnig söndag. MED NFL fotboll på dumburken. Washington Redskins vs Dallas Cowboys. Ärkerivaler. Peter i sjunde himlen inför matchen. INTE jag. Tur att en annan har inspelade avsnitt att Project Runway att titta på.

HA en fin söndag!

18 comments:

bettankax said...

Härliga lördag!! Det ser sååå gott och trevligt ut alltsammans:) Tänk så många gånger i livet man ska uppleva "livet går vidare". Tack och lov för det men bara på ett annat vis. Läste ditt inlägg nedan och berörs naturligtvis igen o igen..Om jag fick önska vad som helst så skull ALL ondska försvinna och inga barn skulle behöva få dödliga sjukdomar. (märkligt hur en kommentar kan leva sitt eget liv?? började så positivt och hurtigt för att sluta så sorgligt och tungt..hur blev det så??)
Ha en fin söndag! KRAMAR!!

Annika said...

Bettankax:
Precis så där är det. Även om det är det sorgligaste datumet i USAs historia så måste det ju gå vidare. Tror att nästan alla tänker så. Nästa år är det tioårsjubileum och då lär det bli sombert, minsann.
En bra dag, även om vi minsann blev påminda, och ville bli påminda, om det hemska som hände för nio år sen.
Ja, ALL ondska skulle försvinna om man fick bestämma.
KRAMAR!!!

Anonymous said...

Härlig dag ser det ut som! Vi tänkte åka till vinfestivalen i Reston men det blev cykeltur och tennis för oss istället. Japp, lite regn känns faktiskt skönt idag. Allt har ju varit så snustorrt. Enjoy your Sunday!
SB

Annika said...

Susanna:
Tycker regnet känns som en befrielse!!! Ja, vinfestivalen var toppen!! Lät som om ni hade en härlig dag igår också!
SÅ ska det vara!!

Äventyret framtiden said...

Kanske ett fredagstema att beskriva en vanlig helg. Jätteroligt att följa med på allting ni gjorde.

Skön fortsättning på veckan som kommer!

Kram!

anna of sweden said...

Vad trevligt att få hänga med på ett litet hörn.

Här regnar det också idag. Så skönt! :)

Huggies!

Victoria said...

Vilken härlig dag ni hade tillsammans, och du visar lika mysiga bilder som vanligt! Jag längtar SÅ efter hösttemperaturer... Kramar!

Charlie sa ... said...

Ah! Love er lördag! Jag laddar för en av våra vinfestivaler nästa helg. Nu blir jag sugen på en riktig söndag dinerfrulle med hela tjillivippen -coffee, eggs, toast, pancakes....:)

Ha en skön söndag! Kram 

Elisabeth said...

Den där salladen såg mycket god ut! (Lite roligt förresten att det står "happy spring" i ett hörn på whiteboarden. ;))

Lena said...

Nu har jag hunnit läsa i kapp. vad skönt att det verkar bra på high school.
Vilken mysig helg! Ni hann med mycket. Härlig bild på Ben och Valerie. 8 och 5 år, det ska börjas i tid :) Jag tycker också att salladen såg smaskig ut.

Petchie75 said...

Vilken mysig lördag ni hade! Vad söta barnen är i sina outfits, så väldigt amerikanska ;-) Tänk att de börjar med cheerleading redan som 5-åringar!
Den där salladen såg jättemumsig ut! JAg har nästan helt slutat att köpa avocado eftersom jag alltid får sådana där tråkavocados som antingen är helt omogna och smakar tvål eller så mognar de inte utan bara ruttnar :-(
Mina föräldrar jobbade (!!) på en vinfestival i Åhus för några veckor sedan. Jag kommer inte ihåg hur det kommer sig men det är andra sommaren de är med och hjälper till att servera viner. De tycker att det är jättetrevlig. Jag tror inte att de får betalt, men kanske de får vin - jag vet att de cyklade fram och tillbaka och det kanske fanns en anledning till att de inte körde, hick :D
Kram
PS Jag har läst hela veckan men haft problem med att kommentera, ordverifieringen har inte laddats upp korrekt - antagligen för att vårt internet har varit segt. Aven denna kommentaren har tagit ett antal forsok att fa uppladdad...

Saltistjejen said...

Vilken jättemysig lördag!!! Vinprovningen verkade himla bra och mysig med fint väder! Amerikansk fotboll ja, det har jag inte riktigt anammat än men ÅÅÅÅÅ vad söta de var barnen! Fast hade jag en som måste jag ärligt säga att jag inte skulle vilja att han spelade American football med tanke på de skaderisker som ändå följer med den sporten.... :-(
Och ja dokumentären från 9/11 såg även vi.
Kram!

Katarina said...

Åh, vilken härlig dag ni ser ut att ha haft det! fint väder, vinprovning och sport,,,,

Så söta de mindre är i sina "dräkter"..

Kram

Annika said...

Karin:
Ja, nästan en EFIT, men när du tar över fredagstemat (om du känner för att göra det ngn ggn) så kan du absolut ha med ett liknande tema.
Kul att du hängde med.
Kramar!!!

Anna Swe:
KUL att du tyckte det.
Visst var det skönt med regnet igår!!
Idag blir det väl sol i kvadrat igen.
Huggies!!!

Victoria:
TACK!!!
Ja, nu ska vi verkligen hoppas att det blir höst på riktigt. Förstår så väl att du ser fram emot svalare temps också.
Stora kramar!!!!!

Annika said...

Charlie:
Härligt att ni har ert nästa helg. Man skulle kunna ägna sig åt viner varenda lördag.
Ja en dinerfrulle är verkligen inte helt fel!!
Kramar!!

Elisabeth:
DET är den, jag gör den ofta.
HAHA, Karolina ändrade happy spring till happy fall. Hon var på kontoret i våras. KUL att du noterade det.

Lena:
Ja, so far so good på HS.
Glad att hon trivs.
Ja, vi hann med mkt i lördags. JA, haha, det är att börja i tid med vissa sporter.

Annika said...

Petra H:
Ja, det var en fin lördag.
Jo, man börjar visst tidigt iaf ibland. Vissa börjar så sent som middle school.
Visst, en bit americana är det ju.
Det måste vara skitkul att jobba på vinfestivaler, men ett herrans jobb också. FOLK ÄR PÅ!!!
Ja, att cykla är nog verkligen att föredra.
Trist att du har kommentarsproblem, ibland har jag märkt att man får starta om bloggers sidor så man ska kommentera, uppdatera sidan sas. Prova det nästa ggn du har problem att kommentera en blogger-blogg.
KRAM!!

Saltis:
EN sådan fin lördag!!!
Amerikansk fotboll är ju, som du vet, inte min grej heller. men söta är kidsen iaf.
Om jag hade haft en kille tror jag inte att jag hade velat att han skulle spela am fotboll. Tror jag.
Dokumentären från 9/11 var STARK!!
Kramar!!

Katta:
Ja, det var en fin helg. Visst är det söta i sina uniformer.
KRAM!!

Anna, Fair and True said...

Kul att få se Peters kontor!

När jag var på Junior Water Prize Award förra veckan så uppträdde en svensk cheerleadergrupp (svenska mästare). De hade fått anpassa sitt uppträdande för takehöjden var "bara" sju meter i lokalen... Det var lite komiskt (och kanske lite tragiskt) att flera av tjejerna bar knäskydd. Man brukar ju få knäproblem av fotboll och andra sporter men tydligen av cheerleading också :(

Annika said...

Anna FT:
Japp, där jobbar han...
:-)

Cheerleading är nog bland det "farligaste" man kan syssla med då man kommer upp i eliten. Snacka om att de kastas, balanseras och utför vådliga hopp. Skador är så vanligt bland dem. Nu finns det ju rena cheerleadingturneringar också.
det har blivit en egen sport.
Jag är inger större fan av cheerleaders, tycker mest de är där som eye-candy o det stör mig :-)