Wednesday, July 28, 2010

Rainy morning

Ja, nog befinner jag mig mitt i den stora bloggkoman alltid. Jag bloggar inte, jag läser inga bloggar. Kort sagt: bloggkoma. Men så är det på sommaren.
Jag har ju förstås min iPhone, från vilken jag skriver nu. Det gäller dock att hushålla med megabite'sen.
I skrivande stund sitter jag på min
Mosters altan och tittar ut över havet. Det regnar ett fint sommaregn nu över inloppet till Ledörssundet.
Peter är här. Min syster med familj har åkt hem till Sverige igen. Mina tvillingbröder med familjer är här. De befinner sig i vår stuga två kilometer norrut i sundet.
Dagarna är fulla av allehanda sysslor och nöjen. Jag äter och dricker så gott. Hela tiden!

Var på bloggträff i Åminne i Malax i måndags! Såå kul! Vi som träffades var: jag, Taina, Ingela, Tiina (strandmamman), Ulla (jemaya) och Monica, en trogen bloggläsare som bor i Pennsylvania, men som kommer från Jeppo i norra Österbotten. Vi hade så trevligt. Lovar att visa bilder från träffen då jag börjar blogga "på riktigt" igen. Återigen kan jag konstatera att bloggvärlden är fantastisk!

Nu ska vi strax bege oss upp till Näsby (stan) och handla inför kvällens middag som Peter och jag står för. Jag tror att vädret kommer att klarna upp framåt eftermiddagen.

Som vanligt läser jag era fina kommentarer! Alltid! Men jag kommer inte att svara på dem förrän jag befinner mig vid en riktig dator.

Ha det nu fortsatt bra så hörs vi snart igen!

Ps, det finska brödet, korven, skinkan och osten är bäst i världen!!!
Njuter! Hartwalls päron och hallonläsk torde också kvala in på världsklasslistan.
:-)

A rare summer post from me! Sitting here on my aunts deck looking out over a rainy sea. It is nice and peaceful.
We're having such a nice vacation!

The other day I met up with a bunch of bloggers! So much fun! Bloggers rule!

Pretty soon Peter and I will go shopping in town.
Love being here in Närpes, as always!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Junkarsgrundsvägen,Närpes,Finland

10 comments:

Lena said...

Bloggkoma, jo jag känner igen det. Kul att höra av dig!

Humlan said...

Visst går bloggandet på halvfart lite överallt just nu. Även jag som är hemma har bloggtorka och får nästa inget skrivet.

Jag håller helt med dig om den finska maten och t.o.m. jag som inte brukar dricka läsk gillar Hartwallsläsken (kan det vara barndomsminnen?).

Härligt med en bloggträff och roligt att kunna träffas när man har så långt mellan varandra i vanliga fall.

KRAM!

Elisabeth said...

Vad roligt med ett inlägg från dig igen! (Speciellt eftersom jag tillhör dem som bloggar precis som vanligt - om inte mer - under sommaren. :D) Finskt bröd gillar jag också. Det är MYCKET godare än svenskt.

Sporty Spice said...

Ha stenkoll på dina megabites. Jag signade upp för AT&T´s 50MB Data Plan, men de sa inget om att eftersom att jag signade upp i mitten av månaden fick jag bara hälften, alltså 25MB (jag betalade visserligen bara för 25 men det var INGEN som sa ett knyst om att det var så och att jag skulle få betala svindyrt för varje megg jag gick över). När jag kom hem sa jag upp planen och när räkningen kom åkte jag på $140 i roamingavgift!!! Jag hade ju använt typ 48MB och varit asnoga att inte gå över 50. Men som sagt, min gräns gick vid 25. LURENDREJERI!

Petchie75 said...

Åh, vad härligt att Peter är hos er nu! Men tråkigt att vädret inte är på topp, hoppas att det klarnar upp och blir fint igen! Jag är såååå avundsjuk på ditt långa sommarlov, jag vill också vara i Skandinavien och inte sitta arbetslös i Bryssel :-(
Så kul att det blev en bloggträff i de finlandssvenska trakterna.
Kram och fortsätt att njuta för oss andra ;-)

Annika said...

Min tröst i natten!!
Annika här!
Det åskar! Jag kan inte sova. Peter sussar i sängen bredvid.
Meggen håller jag stenkoll på. Blev bränd i fjol av AT&T. Det misstaget gör jag inte om igen! Åååå nåååå!!
Kul att skriva så här i natten. Hatar åska! Hatar!!! Känner mig liten i gäststugan. Blä!!!!
Kram på er sötisar!!!

Keith said...

Glad you're enjoying your time as always!

HeLena said...

Myggor är inte kul!!!
INTE!!
Harwalls läsk är bäst!
Kul att du bloggar emellanåt, saknar din blogg....
och dig!
Må så himla fint!
Massor av kramar!!

Anna, Fair and True said...

Du surfar alltså 3G med din iphone? När jag är utomlands stänger jag av dataroaming och använder bara tillgängliga nät. Men där du är kanske de inte har något trådlöst?

Annika said...

Ja, det gäller atthålla koll på meggen. Tror jag har lyckats.
Stänger helt av internet på iphonen när jag utanför US.
Snart är bloggkoman över..HAHA!!!
Kram!!