Sunday, May 04, 2008

Morning Glories!

Idag är det lite sega växlar här på gatan.
Vi festade till lite igår med familjen, provade lite nya drinkar och så...
Jag fixade till Mojitos för första gången. Det blev riktigt gott!
VARMT var det igår också så vi kunde sitta ute på decket och njuta. Det var faktiskt så varmt att vi var tvungna att sätta på AC:n i huset för första gången denna säsong. Jahapp, den tredje maj alltså. Jag försöker alltid att dra ut på det där med AC så länge det går, samma sak med värmen på hösten.

Karolina hade föreställing igår och det gick fint. Idag är det föreställning nummer två och den är av större kaliber än gårdagens.

Imorrn lägger jag ut bilder så att ni får se!!

Ha en fin majsöndag!

13 comments:

Anonymous said...

Kul med lite drink-fest för familjen, sis! Då kanske man får böta med lite bak-seg-dagen-efter-känsla.... Själv är jag solokvist idag, följde med E1 och hennes kompis E till Grönan där jag lämnade av dem för Skolpolisernas dag, MYCKET folk utanför!!! Och de ska ta sig hem själva, spännande! H är med E2 på innebandyturnering hela dagen och jag har njutit med söndagstidningen och en kaffe i solstolen, mmmmm.. Älskar och längtar efter er!!

Lullun said...

Kul med er kväll och lyckad föreställning nr 1. Ser fram emot kommande "fotorapporteringar"! :-)

Petchie75 said...

Hi hi, det är lite segt här också - O sover fortfarande och jag kollar på Sunny Anderson på the Food Network.. Det var ju hon som gjorde hasselbackspotatisarna förra veckan - och jag gjorde det receptet igår, jättegott!
Jag kan tänka mig att Karolina kommer att vara helt slut imorgon när hon ska upp till skolan!? Lycka till inför föreställning Nr 2.

Saltistjejen said...

O jag är också seeeg. Men mest pga av att vi har haft sådana intensiva veckor nu med besök nästan hela tiden... Roligt men det tar på krafterna.
Igårkväll somnad jag som en klubbad säl. Trött ända in i märgen.
Men idag känns det bättre, men jag är tacksam över att vi inte ska träffa våra Sverige-vänner förrän i eftermiddag. Så jag sov tlls jag vaknade och kan nu sega runt ett par timmar till!! Det behövs kan jag säga.... ;-)
Ska bli kul att få se bilder morgon!!
Och du var glad att det är varmt, här har det varit sunkväder ett par dagar nu, vilket känns lite trit eftersom vi har Sverigebesökunder dessa dagar.
Fast visst, ACn är ju aldrig skoj, så jag förstår dig ändå!! ;-)
Kram!

Lilla P said...

Bara så du vet, så skall jag berätta att det varit KALAS-väder i Stockholm idagVi har jobbat på båten hela dagen men kommer att bli 2 veckor försenade med sjösättningen.. Suck! Längtar ut på sjön!

Tankevågor said...

Halloj segråtta! ;-)
Så nu blir det Mojitos hela sommaren!? Jag tycker det är jättegott men har aldrig försökt mig på att göra den själv.
Dumt egentligen för då kan man ju få den som man vill....
En gång när jag beställde en Mojito så var det alldeles för mycket myntablad i....hellre då mer av limen.

Vad roligt att det gått bra för Karolina! Hoppas det går bra i nästa föreställning också!
Ser fram emot bilder!

Det låter så mysigt att ni nu kan vara ute på decket! Här har vi invigt takterrassen trots att allt inte är planterat än därute. Jag bara måste vara ute jag med!
Kramar från ett varmt och underbart vackert Stockholm!
(Häggen är på väg att slå ut överallt!)

Marianne said...

Hoppas du är piggare till Föreställning 2! Stort grattis till Karolina för lyckad nr 1!

Mojitos låter gott, måste leta reda på recept och göra det någon dag. Och vi fick också ge upp och slå på AC:n nu i kväll ...

Jemayá said...

Åååh, Mojito, min favorit!! "kätschade app" lite igen, det har ju varit mycket på gång här, har inte hunnit läsa andras bloggar. Roligt att läsa om valborgs-inläggen, och märka att det är lite annorlunda i Sverige (vi har inga eldar här då). Då jag studerade i England, var vi ett gäng som firade "vappen" - gick och sjöng en vardagskväll på tomma gator och kände oss rebelliska, det var ganska skoj :). Hoppas du repat dig till den nya veckan :). kram!

Anonymous said...

Att det blivit så varmt redan? Hela norra hemisfären verkar ha ovanligt varmt. Jag pratade med mamma igår och hon sa att det redan känns som sommar i Stockholm.

Anonymous said...

Mojito har jag last om i andra bloggar fr�n amerika. Googlade men fann inte receptet. Kan jag fa av dej, skulle det vara j�ttekul. Maste det vara mynta i? Har en myntabuske i tradgarden, men bladen smakade inte s� gott.
Har klippt graset f�r forsta gangen, och bjorkarna slog ut helt forra veckan.
I dag mar du nog toppen, kul med Karolina.

Annika said...

Sara:
Jo, det var trevligt alltihopa! Men vi var lite halvsega igår. Det var dock inte SÅ farligt.
Nejmen så duktiga dom är! Att ta sig hem från Grönan till Vällingby!! I am impressed!!
Låter som om du hade en skön dag, sis!
ÄLSKAR!!!


Lullun:
Vad kul!
Nu ligger bilderna i dagens inlägg!

Petra H:
Du har så RÄTT!! Gissa vem som är mest svårväckt i stan i skrivande stund. Karolina vill inte gå upp...Men hon måste så jag får springa upp med jämna mellanrum och väcka skådisen.

Så ni var också lite sega igår? JOODÅ, det händer ;-)
Tycker det var så KUL att Sunny hittade din blogg!!

Saltis:
Jamenvisst tär det att ah besök!!! Jag vet. Det är kul men krävande.
Skönt iallafall att du fick ngra timmar för dig själv, måste jag säga.
Vad trist att ni haft sunkväder. Det vill man iNTE ha när man har sverigebesök.
Japp, AC:n är på nu, men ställd på hög temeperatur.
Hoppas du är lite piggare idag.
Kram!!!

Annika said...

LillaP:
Ja, vad härligt! Jag har förstått att ni haft kungligt väder därhemma! NAJS!!
Förstår att du längtar ut på sjön!

Londongirl:
YES! Nu blir det Mojitos flera ggr i sommar, mums. Jag gjorde dom i tillbringare så det bara var att hälla upp i glas, ösa på is och club soda.
God sommardrink.

Föreställningarna gick bra! Underbart.

Klart du måste vara ute på terrassen nu.
OCH, L...Nu har ni alltså er bästa tid på hela året den mellan hägg och syren---PUST!! En fläkt av hemlängtan drog över mig.

KRAMAR!!!

Marianne:
Japp, då kan vi konstatera att AC:n slogs på i Kairo och i DC samma dag :-)
Mojitos är urgott.

Annika said...

Jemaya:
Jo, jag har förstått att Valborg firas lite annorlunda i Sverige och Finland.
Visst är Mojitos en jättegod drink, och den är inte speciellt svår att göra heller.
Jatack, Jemaya, det var ingen större fara igår, och idag är det bra förutom att jag är SÅÅÅÅ allergisk!
Kram!!

Matilda:
Jamen det är ändå lagom varmt här. Den förlamande hettan kommer om ngn månad.
Ja, jag hörde om det enormt fina sverigevädret igår. SÅ underbart!!

Lisa:
Jag tog receptete från Food Networs hemsida.
Ja, i en riktigt Mojito ska det vara mynta. MEN, en ggn i Österbotten fuskade vi och tog svarta vinbärsblad istället :-) Det blev lite annorlunda, men så GOTT!!!
Här är länken till Food Network:
http://www.foodnetwork.com/food/recipes/recipe/0,1977,FOOD_9936_17225,00.html