Monday, May 26, 2008

Livet på stranden...

God Morgon!!

Vi har blivit bönhörda och har nu riktigt, riktigt vackert väder. Solen strålar över the Outer Banks och just nu känner jag mig redo för att tackla ännu en dag vid poolen och på stranden.
Det var mycket av detsamma igår. Ni vet av den sorten då man känner sig mör och solmätt när kvällen kommer.






Nu ska jag strax ge mig ut på en power walk. Gårdagens prommis gick längs stranden och den var så härlig.
Igår vaknade jag före 6 och kunde då njuta av en helt underbar soluppgång. Vi sover på tredje våningen och har utsikt över havet från vår säng.
Så här såg det ut igår...





OCH naturligtvis måste vi njuta av happy hours på groggverandan varje kväll...





Bredbandet här är långsamt så det tar en stund att lägga ut bilder. Därför blir det inga fler just nu...

Ha en riktigt fin måndag och må solen lysa på er var än ni är...

21 comments:

Mie said...

Åhhhh vad härligt det ser ut! Vill mycket hellre vara hos dig än här på jobbet;)
Ha det bra o kram

Erica said...

Åh, vad härligt det ser ut! Älskar bilderna på soluppgången, för jag har en förkärlek för fotografier med sådant orange ljus där marken blir som en svart siluett.
Jag håller tummarna för att det fina vädret håller i sig :)
MVH /Erica

Cecilia said...

Å så mysigt ni verkar ha det.Tur med vädret också,inte illa tajming.Får hoppas det håller i sig hela veckan.
Härliga njutar bilder.
Ha en fortsatt skön semester.
Kram!

Antje said...

Awww, så vackert! Kan inte vänta att vara där själv om ca 5 veckor! Hoppas att vädret håller och önskar er en fortsatt jättetrevlig tid på Outer Banks!

Annika said...

Mie:
Ja, OCH som grädde på moset på min power walk alldeles nyss såg jag ca 30 badvakter som värmde upp inför dagen. SYND att jag inte hade kameran med mig DÅ.

Kram!!

Erica:
Underbart med soluppgången...Låg och tittade ut på den imorse också.
Vad jag vet ska det vackra vädret hålla i sig, men man vet förstås aldrig...
Ha det så bra!!

Cecilia:
Ja, det inte kunde ínte vara bättre än det är just nu.
Idag ska det blir en riktigt varm dag.
Kram!!

Antje:
Just DET!!! DU är ju på väg mot OBX!!! HÄRLIGT!!
Glöm inte att boka in en natt på Ocracoke Island.
Du har mkt fint att se när du kommer hit!!

Jemayá said...

Ååååh vad härligt det låter och ser ut - fick riktigt semesterkänsla själv!!!! kramar!

Annika said...

Jemaya:
Det är inte dumt.
Din helg lät ju bra också!!
Kram!!

Anonymous said...

Nja,kanske kanske skulle jag kunna tänka mej att byta jobbet mot detta...... :-)

Kramar från Anette!!!

Saltistjejen said...

Wow!
UNDERBART!!!!
tror du jag är avis eller?????
Här har iallafall det vackra vädret också kommit! Skönt! igår var jag i Central park och hade picknick med en kompis och det var fantastiskt härlgit det med. Även om det inte alls var lika härligt som att semestra vid havet...

Fortsätt nu att njuuuuta!!!
Men var försiktig med solen också. Smörj och skydda!!!!!!
Kram!!!

Tankevågor said...

Men Annika! Vilket paradis! Där skulle jag helt klart trivas....med havet och drinkarna och......ja de där badvakterna skulle jag nog också vilja snubbla över på mina morgonpromenader jag med! Du veeet ju att jag är så morgonpigg och gillar tidiga morgonpromisar. :-)

Kramar i massor från ett solvarmt Stockholm.

Fritt ur hjärtat said...

Så skönt att ni har det bra. Men vet du vad?! Jag har köpt skor!!!Snygga.

Annika said...

Anette:
Haha, jag förstår att du vill byta. Det är inte helt fel här.
Kram!!

Saltis:
Ja, det är härligt...men vet du, trots solblock så har jag bränt mig. Solen är så stark!
Härligt med värmen uppe i NYC. Central Park är alltid ljuvligt!

KRAM!!

Londongirl:
DU borde ha varit här. Långa prommisar på morgonen...snygga badvakter ca 20 år yngre än jag, hihi!!

Kram!!!


Simone:
Det är skönt här i solen!
Kul med skorna!

Lena said...

Men där vill ju jag också vara! Ser helt fantastiskt ut! Njut!

Anonymous said...

Åh, vad härligt sis, ta en drink för mig med! Har precis kommit hem från jobbet, inte riktigt lika mysigt som du har det nu... Kram!!!

Lullun said...

Underbart! Drömmer mig verkligen bort från min lila "isoleringscell" nu! :-)

Anonymous said...

haha, vad jag skrattade åt din kommentar om badvakterna ;)
så härligt det såg ut och vad skönt att vädret är fint :)
ha det super nu!

Petchie75 said...

Åh, vad härligt!! Du får lova att ta med kameran för att ta foton på badvakterna en annan dag - bara de inte ser ut som David Hasselhoff, ha ha!! :D
Här har det regnat hela eftermiddagen :-( men jag klagar inte, nu är det ni som förtjänar sol och värme!!

Marianne said...

Häääärligt! Vad glad jag är att ni har det så underbart efter alla veckor med regn! Där går det inte någon nöd på er, det syns. Hihi, du måste ha med kameran VARJE morgon! Till och med jag kanske skulle kunna pallra mig upp i ottan för en promenad med kameran : D

Fortsätt njuta!

Annika said...

Panter:
Ja, det är verkligen härligt!!
Jag njuter av både väder och vind.

Sara:
Ja, du borde ha varit här också. Ska absolut ta en drink för dig idag, lovar.
KRAM!!
Älskar!

Lullun:
Tack, det är underbart.

Leopardia:
AH, härliga unga gossar!!
Vädret är så härligt just nu!
Jag hoppas verkligen att det fortsätter så.

Petra H:
Idag blev det så att jag gick på andra hållet och då såg jag inte en endaste badvakt...Istället en nästan öde strand och det är faktiskt bättre upp ändå :-))
Nej, ingen såg ut som The Hoff igår. TUR det!!
Jag kan tänka mig att du tycker det är ganska skönt med regn.

Marianne:
Nej, det går ingen nöd på oss alls. Verkligen skönt leverne just nu.
Ja, ta med kameran och plåta lite, det är alltid kul att se omgivningarna...

Marianne said...

Nej men Annika, jag menade ju om jag var där du är. Här finns inga badpojkar så långt ögat når! Här döljer de musklerna under långa kaftaner : )

Annika said...

Marianne:
Jamen du kan plåta ändå!!!
Imorrn lovar jag att ta med lillkameran och se om jag kan plåta ngn gosse :-)