Tuesday, April 08, 2008

This Week: No Words...

Guys,

I don't have much to say today. I am not feeling great, I will go back to bed in a second. Karolina and I both have colds now. So, it will be a day in front of the Tube watching Comcast's "On Demand". Luckily my daughter is as much into HGTV, TLC and the Style Network as I am.
I am pimping the couches with blankets and pillows. I make sure that we have hot tea to drink and oranges to eat.
I am sure to have the fever thermometer ready, and the Advil's waiting in the jar.
It could be worse...of course.

I will miss out on my power walk, I will miss out on a birthday lunch that I was going to go to today.
Karolina will miss out on a math test (I don't think she is all too upset about that).
I hope we will do better tomorrow.

Maybe I'll download the Photoshop software to my laptop? Or maybe I wont since ALL things tech scare me. What will happen to my photos on windows if I do that?? Do they just get transferred over? Or is it complicated? Best leave it for what it is for right now. Maybe I'll download Photoshop when I get my next laptop instead.
As soon as I have to do anything tech I start to freak out a bit, thinking that I will screw something up on my beloved Vaio.
That's me: the tech shy gal...

It is gray, as it has been lately. But who cares since Karolina and I still will be cooped up inside all day long sneezing, coughing and vegging...

I hope YOU WILL have a great and healthy Tuesday!!

33 comments:

Victoria said...

Hoppas att ni snart känner er bättre!

Kram/Victoria

Erica said...

Hej!
Tänkte bara säga att jag tycker Photoshop är det bästa programmet som finns! Jag fick Photoshop CS3 till min dator strax innan helgen, och det är mitt nya absoluta favoritprogram! Jag är väldigt intresserad av design, hålla på med bilder och sådant. Har hunnit göra massor med headers och sådant under dessa dagar :) På min blogg finns exempel på vad som går att göra där. Headern är gjord i helgen och så har jag ett inlägg där jag visar olika headers som jag fixat just i det programmet.
Så jag kan bara säga att jag rekommenderar det starkt!
Krya på er :)
MVH

Saltistjejen said...

Krya pa er bada tva nu!!!!!

Annika said...

Victoria:
TACK!! Just nu ligger jag med datorn i sängen och surfar runt.
Kram!!

Erica:
Det är inte bökigt att ladda ner då???
Usch, jag är inte bra på sånt här...
Vill också göra snygga headers o dylikt om det är ngtlunda lätt.
Ska kolla din blogg.
Tack för din hälsning!!

Saltis:
TACK!!!

Anonymous said...

Jag har använt Photoshop i jag vet inte hur många år, både på jobbet och hemma. Det är verkligen ett bra program och jag tycker absolut du ska våga prova på! Du kommer att älska det.

Hoppas förkylningen ger sig av fort!

aurorabuddha said...

Jag far val ta del i 'ronden' och hoppas att ni bada tva mar battre snart! Hoppas ni kan ha en mysig dag i alla fall, dar i soffan!

Annika said...

Matilda:
Ja, det verkar KUL och jag är säker på att jag nog kommer att älska det bara jag törs ladda ner det...DUMT att inte göra det när jag har ett sprillans nyinköpt som jag fick av Peter till min fdlsedag liggandes här.
Måste ta mod till mig...
TACK, vi ska hoppas att förkylningen viker hädan snartast.

Aurora:
TACKAR för dina tankar!
Soffan och tv:n blir nog bra.

Anonymous said...

Krya på dej vännen o hälsa Karolina så mkt oxå!

Kramar från Anette!!!!!

Marianne said...

Å stackare båda två! Hoppas ni ändå får det mysigt i soffan framför tv:n och kryar på er riktigt fort. Det är ju i alla fall skönare att vara sjuk tillsammans än ensam.

Om jag hade varit du hade jag väntat med att ladda Photoshop tills du är frisk och känner för att sitta en stund framför datorn. Det är säkert ett jättebra program, men det tar ju alltid tid att lära sig nya.

Millan said...

Krya pa er bada tva!! Hoppas att ni snart blir battre. Det ar ju inget skoj att ligga inne och ma pyton :-(
Kram fran Bristol

Anonymous said...

Ja sis, jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag är nog lika teknikrädd som du!

Krya på er båda två, hoppas ni inte smittar P också, kram kram

nina said...

Oj, i min nyvakna yra blev jag lite orolig först när jag läste rubriken och den första raden, tänkte att något hemskt hade hänt. Vilken tur ändå att det handlade om förkylning och inte något värre!

Säger som de andra, photoshop är jättebra. :-)

Och krya på er!!

Anita said...

Hoppas ni mår bättre snart. Men skönt med en ledig dag med tycker i alla fall jag :) Jag använde Photoshop för en del år sen. Det tog aldrig "över" mina foton för att jag laddade ner programmet (vilket jag fick göra ofta för jag fick många virusar på den tiden och fick ofta "rensa ut" hela systemet). Kanske det frågar dej om du vill använda just det "photo editing" programmet som "default". Då kan du ju säja ja eller nej. Jag hade alltid två photo editing program och gick mellan dessa, så du kan ju välja själv vilket du vill ha som "default" program. Jag hade aldrig Photoshop som mitt "default" program för jag använde mest det andra eftersom det var enklare att jobba med för mej :-) Lycka till!

Fritt ur hjärtat said...

Krya på er! Min tisdag har hittills varit fantastisk. Frukost med havsutsikt och ol. Hoppas er vecka blir bättre och bättre.

Bloggblad said...

Så trist - det är flera bloggare som drabbats. Jag dricker min tranbärsjuice med pressad citron och håller tummarna att jag klarar mig.

Desiree said...

Krya på dig vännen. Krypa ner i sängen låter bra. Du får läsa en trevlig bok eller se på någon bra film/tv-program. Jag blev förkyld förra veckan men nu är det mesta borta, bara lite hosta kvar och det känns toppen att förkylningen gick över så smidigtr. Hoppas du mår bättre snart.

Petchie75 said...

Krya på er!! Hoppas att ni blir bättre snart, det är aldrig kul att vara sjuk - men kanske det är ändå är lite mysigt att vara sjuka tillsammans?
Jag håller med Marianne, ladda inte ner programmet förrän du är frisk, koncentrera energin på att bli kry istället - och att titta på HGTV ;-)
Stor kram till er båda!

Lullun said...

Åh, krya på er, era stackare.
Och Photoshop; can't live without it! :-) Det borde inte vara några som helst problem att installera det, men är du osäker, så är det kanske bättre att vänta.

Fröken Anki said...

Hoppas att förkylningen snart går över. Men tills dess - passa på att ta det lugnt och mysa framför tv:n! Önskar iväg lite solsken till er också så att ni känner er piggare.

Keith said...

Yes, best thing to do when you're not feeling good is to sit in front of the Tube watching On Demand. Get well soon!!

Annika said...

Usch, vad trist med förkylning. Hoppas både Karolina och du kryar på er snart!
Angående Finlandsresan i sommar förresten, så är det inte riktigt bestämt när vi åker, men det blir antagligen 2 veckor i juli. Vi brukar åka i början av juli, men det kan hända att Håkan får semester först i mitten av juli i år. När tror du att ni är i Närpes?

Anonymous said...

Men men men, jag skickar över lite krya på er tankar! Hoppas att ni snabbt blir friska igen.
Stora kramar
//Rosvik

Humlan said...

Krya på er!
Själv sitter jag här med svidande näsa och rinnsnuva, vet inte om det är pollen eller förkylning, jag lär väl veta det när jag vaknar i morgon...

Tankevågor said...

Men stackars er som har blivit förkylda! Det är sååå trist. Är fortfarande trött efter min långvariga förkylning över påsklovet.

Kanske en tröst ändå att ni är det samtidigt. Ni får ta hand om varandra och sköta om er! Massor av krya-på er kramr från mig.

Anonymous said...

Kryas pa er!!!! Jag har precis blivit frisk , men oj vad kondisen blev dalig efter ha varit sjuk i tva veckor som jag sallan annars ar.
Ta chansen och vila och las!!

Ikvall ska vi fira makens fodelsedag pa The Melting Pot, tack vare dig Annika sa har det blivit varan favvo.:) Tyvarr ar det en bit att aka for oss.

Annika said...

Anette:
Tack vännen!
K verkar lite bättre nu. Jag är rätt OK.
KRAM!!

Marianne:
Japp, Photoshop får vänta tills jag känner mig OK.

TACK, det är lite bättre med K nu, men hon har varit som en trasa idag. Lite otäckt.

Millan:
TACK...
Inget kul att vara sjuk, men vädret har varit så trist idag så det gör inte så mkt.
K har varit så matt...
Kram!!

Sara:
Jag behöver en geek i mitt liv!!!
Synd att man är så teknikrädd...
K varit dålig idag :-(
Kram SIS!!

Annika said...

Nina:
Jösses ja, det låter nog mer dramtaiskt än det är när jag ser det svart på vitt...
Inte meningen att skrämma ngn.
Jo, jag ska installera photoshop vid tillfälle.

Anita:
All this tech!!
Drives me nuts!
Jo, jag ska ladda ner det...men inte ännu. Måste ladda först, mentalt :-)
Och windows eget bildprogram tycke jag är rätt bra.

simone:
din dag lät verkligen underbar!! Läste ju om den hos dig.

Bloggblad.
ja, många förkylningar nu...
Tranbärsjuice och citron låter bra. Värt att prova...

Annika said...

Desiree:
Det är värre med K än med mig. Hon har varit som en urtvättad trasa idag, knappt orkat prata. Blir så orolig då.
Jag mår hyfsat bra. Tror det kommer att gå över snabbt för mig precis som det gjorde för dig.

Petra H:
Haha, japp, vi såg säkert fem House hunters idag :-)))
Och sen läste jag min bok. Men K har varit så trött att det varit lite oroväckande.
NU är hon bättre, tack och lov!!
Kram!!

Lullun:
Ja, jag måste ladda ner photoshop. Förstår ju att det är jättekul!
Men ja, jag väntar nog tills jag mår bättre.
TACK, Lullun, det känns lite bättre nu framförallt för K.

Anki:
Vad härligt att ni haft sol idag. Här har det bara varit grått, och det lär ska bli likadant imorrn.
TV:n har varit ett bra sällskap.

Annika said...

Keith:
Thanks, that is what we did. Quite a lot!!
K is better now!! I am OK...


Annika:
TACK, det är lite bättre nu.
Jamen, jag är nog i Närpes sgs hela juli, skulle jag tro. Vi borde nog kunna få till en träff.

Humlan:
Ja, det är den tiden nu också...
Undrar om det är förkylning eller allergi för mig. Här är det gjuten förkylning.
Feel better!!

Rosvik:
TACK,jag tror dina kramar har hjälpt iallafall Karolina (och det är det vikigaste).
Hon ska vara hemma imorrn också, men jag hoppas att hon är mkt piggare då!!
Kramar!!!

Annika said...

Londongirl:
Ja, idag har K varit sååååå matt och tyst och febrig. Jag har varit lite orolig faktiskt, men nu på kvällen verkar det faktiskt vara bättre.
Säkert alla era varma tankar som har hjälpt :-))
KRAM!!!

Veronika:
Förra året hade vi flunsan...jösses vilken tid det tog att återhämta sig...
Visst är det skumt hur man mister sin ork.
KUL, KUL att ni ska på Melting Pot!!! SÅ glad att jag fick er att upptäcka den restaurangen!!
GRATTIS till din man!!
KRAM!!!

aussiekicki said...

Skickar en massa kramar och hopp om bättring. Ni får njuta av lite krya på er blommor på min blogg. Kramar från Kicki

Anonymous said...

sköt om dej nu

Annika said...

Kicki:
TACK!!
Vad trevligt, då ska jag kika in där, såklart!!
Kram!

Hannele:
Tack! Det är mkt bättre idag!!