Friday, January 04, 2008

Botox

Igår när jag surfade runt på min dagliga bloggrunda knackade jag på hos ”Bloggblad” och kunde där läsa om vad hon tyckte om årets upplaga av SVTs krönika om den kungliga familjen. Det var intressant läsning, och det handlade om hur lyft och botoxad en viss drottning är...
Jag hade inte tänkt se krönikan (är inte super-rojalist precis) men Bloggblads inlägg inspirerade, och efter att jag plockat ned julen (ett HUNDJOBB) så slog jag mig ner i soffan med min laptop och loggade in hos svt.se.
Och ja, vad kan man säga? Sönderlyft och över-botoxad. Jag satt bara och tittade på hennes overkliga mun hela tiden, munnen ser liksom ut som om den inte tillhör ansiktet. Och pannan...Jamen, kära nån, pannan!!! Den är ju helt orörlig. Kvinnan ser ut som en karikatyr av sitt forna vackra jag.
Jag kan lova dig, sveriges drottning, att du hade varit mycket vackrare om du åldrats naturligt! Du hade ju ALLA förutsättningar! Vad synd att du föll för trenden att du började lyfta och över-botoxa. Det ser, kära drottning, inte riktigt klokt ut. Jag kunde knappt koncentera mig på det du sa, utan satt bara och stirrade på dina anletsdrag. Så synd, så synd...
Prinsessorna är såklart fina! Speciellt Victoria, tycker jag. Knugen borde abdikera NU och ge henne kronan istället. Tycker hon verkar vara en tjej som har något att komma med.
Jag lämnar därmed mina åsikter om den övriga familjen, ni vill inte höra dom, jag lovar...

Jag lever i landet BOTOX och i landet LYFT!!! Överallt omkring mig ser jag annonser för Botox, och bara här i lilla Reston finns det åtminstone tre kliniker som ägnar sig helt åt kosmetisk kirurgi. Varenda läkare, verkar det som, kan ge botox. Jag har fått frågan på vanliga kontoller om inte JAG skulle vilja prova lite Botox---
Lot’s of women your age are doing it. Maybe you should too? It’ll take at least 10-15 years off from your face.
OK, NEJ TACK!!!! Jag är 41 år, har alltid fått höra att jag ser ung ut. Men när man går till läkaren får man sig en sann tankeställare: Shit, ser jag gammal ut??? Är det dags nu att börja tänka på Botox så att man inte blir sedd som en gammal tant som ingen ser och räknar med?
Men, NEJ, jag tänker inte börja med Botox---aldrig! Varför skulle jag frivilligt spruta in ett nervgift i ansiktet som gör att mina muskler förlamas? Not a FAT chance, DOC!!!

Igår började "kändis-apprentice" på tv igen. Denna gång är det en massa kändisar som ska visa ”Trumpen” vad dom går för. Vinnaren får 250.000 dollar som sen ska ges till välgörenhet.
I tjejlaget finns en amerikansk tv-producent känd från verklighets-såpan som gick under namnet SVANEN här i USA. Dit fick kvinnor som kände sig fula anmäla sig, och folk anmälde sig i massor. Producenten valde sen ut kanske 12 kvinnor som alla genomgick total förvandling, från ansiktslyft, botox, nya tänder, fettsugning etc. För att kröna hela programmet slutade det i en skönhetstävling där den vackraste av dom 12 kvinnorna blev SVANEN!!!
Iallafall, denna producent var totalt sönderlyft, såklart. Ännu en av dom kvinnor man inte kan ta ögonen ifrån...och inte för att hon är VACKER utan för att man är så himla fascinerad och äcklad över alla lyft, all botox och collagenstinna läppar.


Förresten, fenomet Botox och lyft gäller INTE bara kvinnor...INTE alls. Det finns massor av män inom show-business som kör hela kittet också...Don’t let me get started on that either. Det är lika illa.


Vad är det för fel på att åldras naturligt?? Ta hand och sköta om det man har?
I långa loppet är ju det det allra vackraste...

Nu önskar jag er alla en fin fredag!! Själv ska jag ut och gå min runda helt osminkad...HUJEDAMEJ!!!

Nedan finns veckans Show and Tell.

33 comments:

mintid said...

Håller med!
Det är mkt botox i många läppar nuför tiden.
Vet en serie som också går i USA ,Glamour,....där är dr Taylor, så uppblåst i läpparna nu jämfört med när hon kom in i serien för 5-10 år sedan...ojoj...så fult!

Hoppas att allt är bra med dig!

Petchie75 said...

Jag håller med dig Annika till 100% och jag är faktiskt chockad över hur mycket botox-reklam det är på tv och på billboards här i landet. Jag tror inte att det är så farligt i Europa men jag känner en irländska, som vid 29-års ålder fick för sig att spruta in lite botox i pannan - jag tyckte att hon var helt galen (och avslutade vänskapen ganska snart efteråt, inte pga hennes botox men av andra skäl..).
Det är väl så sorgligt att Silvia har känt sig nödgad att skönhetsoperera sig - hon borde ta exempel från drottning Margareta som kanske inte är så vacker men hon ser ju väldigt naturlig ut. Jag håller tummarna att Victoria och Madeleine inte får för sig att följa deras mammas exempel.
The Swan har haft (har?) en belgisk förlaga, och jag kan förstå att vissa av de kvinnorna skulle vilja bli skönhetsopererade - vissa av dem hade ju inte ens TÄNDER, men ett så hemskt ytligt program, det ger mig rysningar. Samma med MTVs "I want a famous face" - skönhetsoperationer för att se ut som en kändis!! Finns det ingen myndighet som kan stoppa sådana här program som förstör unga människors utseenden?? In the land of the free...

Elisabeth said...

O ja, du har så rätt. En GP-krönikör skrev faktiskt en krönika om Silvias alla ansiktslyft. (http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=389095). Vet inte om länken fungerar, men hon satte i alla fall huvudet på spiken.

Annika said...

Mintid:
Japp ,många skådisar har collagen i läpparna, ser galet ut.
Vet inget om Glamour, har aldrig sett serien.
Allt bra!
Kram!

Petra H:
Nej, jag tror det är värre här med botox-hysterin. TÄNK om man bott i tex LA då hade det ju varit etter värre, och jag tycker det är illa i den här stan (som inte är ngn glam-stad direkt).
Läste om en 17 åring som sprutat in botox. Fan, vart är vi på väg??
Silvia är verkligen en beklaglig syn numera...Tycker också hon borde ha följt Drottning Margaretes exempel!! Absolut!
Precis, det är väl bara en tidsfråga inna vickan och Madde sätter en spruta i pannan också...Hua...Silvia föregår ju inte med gott exempel precis.
Jaja, men visst angående SVANEN, nästan alla kvinnor var i behov av "renovering", det var bara det att det skulle krönas med en skönhetstävling sen...urrk...
Har aldrig sett programmet på MTV som du skriver om, låter hemskt.
Ner med botox!


Elisabeth:
MÅSTE läsa den krönikan!
Silvia är verkligen ett skämt, man förstår ju att det är innerligt tacksamt att driva med den kungafamilj sverige har, hahaha!

Miss Marie said...

Visst är det hemskt? Hon har riktiga jokerläppar nu, du vet, joker från batman? Och hon ser ju faktiskt ut som ett monster från nån skräckfilm! Jag tycker det är riktigt dåligt att hon inte kan åldras på ett fint sätt, hon är ju ändå på något sätt en förebild!

O jag håller med dig om att kungen borde abdikera; jag såg också den dära krönikan och varje svar slutade han med "och så vidare.."! Ok att de inte kan kunna allt om allt, men att säga och så vidare hela tiden låter ju helt konstigt. Jag vill ha Vickan som drottning, o så tycker jag faktiskt hon ska gifta sig snart! Svenskarna borde ju få nåt att säga till om det, eftersom det ändå är vi som betalar kalaset... Ska vi storma slottet om inte Vickan gifter sig i år?!

Oj... blev en lång kommentar det här! =)

Sporty Spice said...

Jag tycker att överbotoxade ansikten stela och fula och förstorade läppar gräsligt. MEN. Jag tycker inte att man ska dömma ut alla, jag har tex en kompis som har botox för att bli av med sin djupa "bekymmersrynka" mellan ögonbrynen. Den gjorde att hon ständigt såg arg och vrålförbannad ut och hon mådde dåligt över det. Så summa kardemumma. Jag tycker att det är sorgligt att tjejer känner sig pressade och tvungna att göra operationer för att se unga ut (fast jag tycker att de snarare ser äldre och palstiga ut). Själv kan jag inte se mig själv göra några ingrepp för lyckan och skönhet kommer innifrån. Mår man dåligt kan ingen skalpell eller injektionsspruta i världen göra en lycklig.

Pernilla said...

Håller helt och hållet med dej Annika. Jag höll på att få en chock när jag såg hur Silvia ser ut nu.. hon som alltid varit så fin! Jag förstår inte varför så många människor förstör sej på det viset.. dom kan ju inte en le längre p g a sina otroligt stela läppar. Nä, varför inte acceptera livets gång..
Kram

Annika said...

Marie:
Ja, fy tusan...Hon såg ut som en karikatyr. Riktigt hemskt. Det gick inte att sluta råstirra på henne. Vilken syn!!!
Oj, oj...
Tycker SYND om henne.
Och Knugen...jamen vad är det för KUNG egentligen? Nä, just det jag skulle ju inte börja om det här (du vet vad jag tycker ändå, tror jag, haha)
ABDIKERA NU!!! Vickan är den enda som verkar ha ngt under hårfästet.
Precis som du säger ska ju skattebetalarna en ggn betala hennes bröllop..Undrar just NÄR hon får ändan ur. Men drottning borde hon få bli omgående!

Petra:
Förstorade läppar är så läbbiga...Och så svåra att slita blicken från.
Du, Petra, jag kan nog förstå din kompis som ville bli av med sin botoxrynka, ibland är det helt OK. Jag har en god vän som tar botox i rent medicinskt syfte också, inget att säga om det heller precis.
Visst är det sorgligt med all press med botox och lyft, och oftast blir det ju bara FEL och FULT ändå. Om dom bara visste hur illa det ser ut...
Jag kan inte heller se mig själv göra ngt kosmetiskt ingrepp...OK, det skulle vara tandblekning...räknas det? (ja, det gör det väl egentligen)

Pernilla:
Silvia borde vara ett skolexempel på hur ILLA det kan bli om man börjar med botox och lyft. SÅ FUL!!!!!!
Bäst och VACKRAST att accepera livets gång. DET är det allra finaste till slut iallafall, och ajg MENAR det verkligen!!
Kram!!

aurorabuddha said...

Jag som inte har sett Silvia pa *aratal*, nu maste jag ju leta ratt pa bilder av henne. Sa trakigt att hora.

Jag tycker att dom flesta som puffar upp lapparna etc, ser likadana ut - dom ser ut som om dom har nagot slags syndrom. No offense.

Annika said...

Aurora:
Håller med!
Alla som har stinna läppar ser ut som dom har ett syndrom av ngt slag, helt rätt..
TRIIST!
Ja, du borde kolla in svt.se och KNUGAfamiljen 2007! Det du!! Det går inte av för hackor, hehehehehehe!!

Desiree said...

Nej jag tycker inte du ska börja med botox! Jag tycker du är snygg som du är och inte ser du gamal ut heller. Drottningen har nog kört för mycket plaskirugri och botox. Jag minns att jag redan för några år sedan tyckte att hon såg stel och onaturlig ut i ansiktet. När jag såg något program med henne sist så var ansiktet helt stramt och slätt men halsen var rynkig och såg ut som kalkonhals, den kombinationen var inte snygg! Jag tror att många som börjar med sådana här ingrepp lätt blir beroende och gärna vill ändra på mer och mer. Tillslut ser de inte när det börjar se för konstigt och onaturligt ut. Tänk att betala massor med pengar för att gå runt och se ut som någon freakshow!

Bloggblad said...

Tack för länken! Och ditt inlägg som spär på min uppfattning! Det är fullständigt oförskämt att läkare frågar utan att patienten ens ber om något... ofattbart. Oetiskt. Jag tror inte det är din år han bryr sig om, utan dina pengar... 41 år... vad skulle du bli? 26. Vem vill vara så ung... ?

Jag såg svanen, det gick på tv3 - och liksom du stirrar jag bara... Där blev tjejerna helt underkända som människor. Däremot tycker jag om "gör om mig" när det gäller kläder, frisyr och stil - för det kan göra mängder för självkänslan, och det är nåt annat.

Humlan said...

Jag bläddrade mellan kanalerna och undrade vem det var som försökte likna drottningen... innan jag fattade att det var hon! Det såg verkligen ut som en mask.
Men jag måste säga att "anknäbbs-läpparna" (liknar Kajsa Ankas) stör mig mer än den stela pannan på folk.
Inte tycker jag att det är kul att allt börjar hänga eller rynkas, men det blir inte bättre av att ta till sprutor eller kniven!

Millan said...

Sa dar nu har jag last i kapp lite :-). Ni verkar ha haft en harlig jul och nyar med glada bebisbesked dessutom!! Fina bilder som alltid!
Jatte skoj att lasa din arskronika ocksa. Jag haller pa att fila lite pa min.

Appropa botox sa ar jag helt med dig. Fy 17 vad laskigt det ser ut. Sa overkligt!! Har verkar det ocksa ha blivit mycket vanligare det senaste. Jag satt och snackade med en 40 arig tjej pa en fest harom veckan. Tjejen i fraga ar skitsnygg men jag satt hela tiden och undrade om hon hade nagon slags nervsjukdom eller sa for hela hennes ansikte sag sa underligt (liksom snett) ut nar hon pratade. Lapparna drogs uppat. Det hela fick sin forklaring nar hon glatt berattade att hon varit och botoxat sig infor julen. Det basta hon gjort tydligen och hon skulle helt klart ga igen. Jag onskar jag haft mod att saga att hon var mycket snyggare nar jag traffade henne forra gangen - obotoxad!

Anita said...

Det later ju otroligt att lakaren foreslog botox utan att du fragade om det. Och enligt vad jag kan se pa bilden, sa ar du ju en ung, snygg tjej. Det gor mej lite upprord. Och aven om du hade varit rynkig och "behovt" botox sa ar det ju inte lakarens jobb att papeka eller ha asikter om det. Jag tycker det ar helt o.k. att fixa natt som verkligen stor en, som t.ex. en djup 'bekymmers' rynka som Sporty Spice skrev om. Men nar unga manniskor kanner sej pressade att forsoka se ut som alla 'celebs' pa TV sa blir jag deprimerad. Eller brost implants... hur manga miljoner gor inte det har i USA varje ar? Det ar valdigt sorgligt.

Unknown said...

Missade helt detta program, eller missat kanske är att överdriva.

Jag tycker verkligen att kirurgi är fantastiskt när det används på rätt sätt. men botox för att släta ut rynkor???? Helt makalöst och vad finns det för biverkningar på det! Stela uttrycklösa...
Läppar som ser ut att kunna spricka om de skulle pussas med en skäggig man.
Urk!
Ha det gott kära du. Krama om familjen

Annika said...

Desiree:
Inte en chans att jag börjar med botox, aldrig!
Precis, jag minns också när Silvia började med ansiktslyft för en herrans massa år sen. Hon har nog blivit lite besatt, och det verkar hända alla som börjar. TRIST!!
Exakt, hur snyggt är det med kalkonhals och ett ansikte som ser ut som om det tillhör en skyltdocka.
Det är ju så, det ser ut som en freak-show, och en DYR freak-show...Nej usch vilken deppig syn det är...

Bloggblad:
Du har helt rätt. Det är ett knep, förstås, eftersom botox helt är bekostat av patienten själv, inga försäkringar täcker sånt (såvida man inte tar det i medicinskt syfte som min vän gör, då betalar förs-bolaget).
Jag gillar inte den här läkaren jag har,ska byta till ngn annan i gruppen.
Nope, ingen spruta ska komma nära mitt ansikte.

Jag tycker också att det är JÄTTEKUL med gör-om-mig program! DÄR handlar det ju om att göra det bästa av vad man har UTAN kirurgiska ingrepp...Nya kläder, smink, nytt hår. JA!!! Mitt favoritprogram i den genren är "Guide to style" med Tim Gunn. Gillar även "What not to wear"---mycket bra program!!!!

Humlan:
Ja, hon såg ut som ett skämt...jag förstår att du tänkte som du gjorde.
Och så ankläppar...visst är det så FULT!!!!!!!! Ja, det stör mig också. Usch!
Nej, nej...inga knivar och sprutor ska få komma nära våra ansikten, Humlan!!!

Millan:
Kul att du läst tillbaka lite nu på bloggen! KUL att ha dig tillbaks i bloggvärlden också!
Haha, ja jag kan förstå att du undrade om tjejen på partyt hade ngn nervsjukdom!!! För det ser ju onekligen så ut! SYND att hon inte fattade att hon såg så otroligt mkt bättre ut INNAN ingreppet. Fy vad ledsamt det ÄR!!!
Tänk om du haft mod att säga sanningen, men jag förstår så väl att du inte sa ngt, det skulle jag nog inte heller ha gjort (nä, det skulle jag inte)

Annika said...

Anita:
Ja, det sa han, min allmänläkare när jag var där för att kolla blodtrycket...Men jag vet ju också att det var ett trick efersom dom får botoxa på den kliniken. Skitläkare, ska hitta ngn ny faktiskt.
OCH, absolut, har man en djup rynka i pannan tex en bekymmersrynka så skulle jag nog inte heller säga nej, men när hela pannan utsätts, och kinder och rubbet...
DET har gått för långt med hela hysterin, och man undrar lite smått var det kommer att sluta.
Bröstimplantat jag...en annan j-kt sorglig historia...suck...

Rosvik:
NÄ, jag lovar, du missade inget. Var glad att du slapp se eländet istället :-)
Botox ja, ingen vet väl egentligen vad biverkningarna blir efter att giftet sputats in kroppen. SÅ otäckt.
och ja, ballongläppar som ser ut som dom ska spricka är så onaturliga ocjh läskiga.
God fortsättning tiller också, Rosvik!!
Kram!!!

Anonymous said...

Sorgligt men sant, lakarna forsoker gora allt for att tjana in sina pengar. Du behover verkligen ingen Botox Annika!
Tycker ocksa att Drottning Margaretha har skjutit forbi Silvia med stormfart da det galler skonhet. Idag tycker jag Margaretha ar betydligt vackrare och med mer sjalvfortroende och just att hon ar naturligt vacker .

Antligen Annika ar mina stora lappar pa modet!:) Nar jag var ung sa fick jag ofta hora att jag hade stora lappar (pa ett negativt satt) som aven min dotter arvt.
Tycker att collagestinna lappar ar sa FULT! och onaturligt.
Jag har en del vanner som tyvarr gor allt for att bibehalla sin ungdom, vilket jag tycker ar tragiskt. Det kanns skont att min dotter som ar i ovre tonaren har helt gatt forbi allt sadant. Jag har lyckats med uppfostran just att hon ogillar allt sadant och har ett bra sjalvfortroende vad det galler sin egen kropp.

Heja Annika! Forstatt vara vacker utan konstgjord hjalp!!

aurorabuddha said...

Kommer ni ihag den dar sangen... "far jag kyssa dina lappar Charlotte" - jag kommer inte ihag namnet pa gubben som sjunger - men han sjunger utan a, a, och o prickar. Precis som vi skriver! Ha ha! :o)

Anne said...

NU blev jag så nyfiken se inslaget på svt. Precis som du är jag ingen fan av kungafamiljen direkt men nu blev jag nyfiken. Ville se över-botixade drottningen (som jag precis som Desiree säger också tyckt drottningen sett onaturlig ut ett bra tag - kanske ännu värre nu).
Ja, reklamen för botox, lyft och allt möjligt är verkligen stor här. Skrämmande.

Du är SÅÅ SNYGG och jag skulle aldrig tro du är 41. Du kommer åldras med värdighet och har bra förutsättningar, det syns. Men oavsett så tycker jag ju alla (även om man ser ut som 60 när man är 40, haha) ska låta naturen ha sin gång och vad hände med gamla uttrycket att skönhet kommer inifrån :)

Ha en bra helg kompis!

Annika said...

Veronika:
Nej, aldrig, aldrig ska botox in i min kropp--lovar!!!
Och jag ska försöka avleda alla som börjar irra på om botox också :-)
Visst är Danmarks drottning mkt finare än Silvia! Silvia har ju blivit ett skämt, ju!
Drottning Margarethe i Danmark är så naturlig och ändå så TJUSIG. Synd att inte en viss drottning S kunde ha tagit intryck av henne.
Collagenstinna läppar är verkligen asfult!!! Om man har det naturligt, som DU lyllos, är det ju jättebra och häftigt! Kul att dottern fick ärva!!
En skolkamrat till K har en mamma som kämpar emot åldern på alla sätt hon kan, behöver jag tala om att hon nästan ser äldst ut av oss alla...SUCK!
Nej, fram för naturlig skönhet och åldrande. Fattar inte att inte alla kan se att det är bäst...
Absolut, girl!!! Fram för naturligt åldrande!!

Aurora:
Sorry!! Vet tyvärr inte vilken sång du menar. MEN, den är passande idag, haha!!!

Anne:
Ja, kolla bara för att se en viss queen...Och sen kan du kolla in resten också och förfasas över det hela äverhuvidtaget...Hutter, skak...och dom representerar sverige...OOOOHHH.KAYYYYY....
Nej, jag ska inte börja, ska inte börja, ska inte börja...
Anne, tack för dina URGULLIGA ord!!! Dom värmer i kylan :-)
Snart fyller jag 42...men jag lovar dig att jag aldrig kommer att botoxa mitt fejs!!
Ha det så JÄTTEFINT i helgen!!!
Stor kram!!!

Tankevågor said...

Ja det är bedrövligt hur hon ser ut. Jag såg programmet och satt och funderade över vad som var så fel....tills jag kom på det. Hon var ju alldeles STEEEEL!
Det är verkligen trist att hon gått på det här med Botox. Hon är ju en skönhet från början och hade alla förutsättningar för att åldras vackert på den naturliga vägen. Läste du Anna Mannheimer i Göteborgs posten om "Vad håller vår drottning på med"
Det var en mycket bra krönika.

Ha en fin fredagskväll! Här är det kallt och blåser som sjutton. Skönt att landa i soffan med tända ljus och ett glas rött. Skål! ;)
Kram

Villa Nian said...

Har inte titta på något med Silvia på länge så jag har faktiskt ingen koll på hur hon ser ut. Och jag är faktiskt totalt ointresserad är inte så intresserad av det där kungahuset! Tycker nog inte att Victoria skulle göra saken bättre faktiskt....men det är bara vad jag tycker.

Men jag håller helt och hållet med om att det verkligen är synd att kvinnor tycker sig behöva en massa lyft och botox! Det ser bara konstigt ut och precis som du säger så blir man fixerad vid fixet och bara stirrar ...Vad blev det av ålderns behag?

Nä på sin höjd investerar jag i en bra ansiktskräm....mest för att jag blir så torr annars :-))

Ha en fortsatt bra helg!

Fia said...

Ja, detta med Botox är ju ett elände, har en vän som jag är så nära vän med att jag faktiskt frågade henne vad ända inni glödhetta hon höll på med när hon hade sprutat in Botox i nyllet. Jag sa som jag tyckte att vi kunde träffas när förlamningen hade släppt i hennes ansikte så jag kunde se om mina skämt gick hem eller inte! Hon garvade och sa att skulle man höra detta från någon så var det från mig - va?? LOL Men hon höll med litegrand och sa att det inte skulle bli något mera, men att hon kände att honv ar tvungen att prova iaf.
Silvia är en skitförnäm liten sak som anser sig vara såååå kunglig att hon inte ens ska besväras med att betala sina räkningar från en del butiker, att hon skulle åldras med stil tror jag aldrig ens var på planeringsbordet. Örk.
Fredagskram!!

aurorabuddha said...

Jag tror det har blir min tredje kommentar till det har inlagget. Kanske kommer jag att angra det har imorgon, but here goes.

Jag tittade pa programmet om Kungahuset 2007. Jag tyckte det var fantastiskt. Var kungafamilj gor det bra, tycker jag. Dom ar alldeles 'vanliga' (utan a-prickar) i det dar programmet. Helt stallda av konstiga fragor och svarar sa gott dom kan.

Silvia ar vacker tycker jag. Och det ar alla tre barnen oxa. Och kungen. Jag vet att bade han och Prins Philip ar dyslektiker - precis som min aldsta son.

Jag tycker att vi som svenskar ska vara stolta over att vi har en kungafamilj. Det ar ju faktiskt helt otroligt - och battre an vilken sapa som helst pa TV. Eller politiker. Eller Hollywood. Eller nyrika manniskor. Eller kandisar over huvud taget.

And besides: getting old sux. Snart ar det eran tur.

Anne-Marie said...

Man blir mörkrädd ibland när man ser hur folk ser ut efter att ha lyft sig, förstorat, förminskat kroppsdelar och sprutat in både det ena och det andra. Silvia som var så otroligt vacker - tänk att hon inte kunde ha låtit bli att försöka föryngra sig. Visst är det bättre att åldras naturligt - det tänker jag i alla fall göra. Även om jag ibland blir litet panikslagen över mina gråa hårstrån. :)

Hannele på Hisingen said...

Min bankman sålde inte försäkringar till mej för att han var mån om min ålderdom, han tjänade pengar. Min svenska tandläkare gav mej nyrr tandblekningsgrejer jag ska använa hemma, filmstjärnevita tänder har jag inte, men det har ingen naturligt...
Osäkra människor köper mer.

Annika said...

Londongirl:
SÅ himla sorgligt!!!
Tänk att hon föll för det där så totalt.
Jag kunde inte koncentrera mig alls på det hon sa...
SKA läsa den där krönikan, har inte hunnits med ännu. kan tro att den är bra. Solig och kylig morgon när jag skriver detta...
Kram!!!

Tina:
Jag med, jag bryr mig inte, men blev så nyfiken...
Helt klart skulle Victoria göra ett bättre jobb än sin far (pleaseee).
En bra ansiktskräm är a och O!!! Men att botoxa och lyfta...JEEEZ, tror folk det ser naturligt ut?? Tror dom det är vackert..? Svar: nej!!

Ha det så jättebra!!

Fia:
Haha..gillar din kommentar till din kompis. Tur att hon inte blev arg :-)
FATTAR inte hur skådisar törs botoxa sig så mkt som dom gör. Nicole Kidman är skräckexemplet...
Silvia...Som sagt, dont get me STARTED...
Nej, jösses, åldras med stil är det SISTA hon gör...
Synd om'na!!!
KRAM!!!

Aurora:
Du behöver inte ångra ngt av det du skriver här, även om du inte får medhåll ;-)
Jag tycker inte sv.kungafamiljen är ngn jättebra reklam för sverige. Jag satt och vred mig när alla UTOM Victoria snackade. Dom kan ju inte uttrycka sig. Alla lär vara dyslektiker, men det HÖR inte HIT. DET spelar ingen roll.
Men, nej, jag håller inte med om att dom är bra reklam för sverige, eller att det var ett fantastiskt program :-)
Men, Aurora, det är det många som tycker, annars skulle inte programmet visas år efter år.
Helt OK att tycka olika...

Och tja, vad kan jag säga?? Jag är inte jätteung själv, och visst känns åren...Men att vända sig till plastik och botox...nä, det kan glömmas...even if getting old sux...

A-M:
Jamen slinga håret måste man ju få göra...Man får ta hand om det man har utan kururgiska ingrepp...fixa håret, klä sig snyggt...etc.
Silvia har verkligen valt fel väg, hon som verkligen hade alla förutsättningar i världen!!!
Synd, synd...

Hannele:
Där slog du huvudet på spiken: osäkra människor köper mer. Helt klart!!!

aurorabuddha said...

Det ar ju bra att man kan tycka olika! Jag var lite orolig att jag skulle fa bannor for det dar inlagget... Det finns ju sa mycket att lara sig! Jag ska skriva lite om 'kungarike' fran en buddhistisk synvinkel pa min blogg. Men inte *nu* inte! Nu ska jag dricka kaffe och sen aker vi ut och rojer pa Ravkullen! Kram!

Annika said...

Aurora:
SJÄLVKLART!! Vad tror du?
Alla är vi olika, alla tycker vi olika...
Ska läsa hos dig sen...
Ha det så jättebra på Rävkullen!!!
Älskar det namnet!
KRAMAR!!!

Lia said...

Annika! God fortsättning, visst känns det lite skumt att vara i januari igen?
Jag hoppas verkligen att du inte ska falla för botox-frestelsen. Finns ju så mycket annat man kan lägga sin tid och sina pengar på!
Tänkte annars bara vara lite systerligt solidarisk med Aurora (men välja en mellanväg):
Jag tycker också väldigt mycket om att vi lever i en monarki. Kungen och Silvia som personer, är inte alls människor som imponerar på mig eller inspirerar mig, men Victoria däremot är jag väldigt stolt över att vi har i vårt kungahus. Jag anser att hon med heder klarar sitt jobb, hon studerafr på heltid vid UD, representerar, håller ihop ett förhållande och verkar ha god kontakt med sina syskon och vänner. Det i sig tycker jag är en bedirft, det är säket tufft att vara ung, kvinnlig tronföljare. Så, jag ger Aurora lite knuff i ryggen här: jag skäms inte för kungahuset eller för monarki som statsskick, och jag betalar gärna en slant för Victorias bröllop, för SWEA är i desperat behov av lite flärd=). Hoppas jag inte skrämmer bort dig nu!? Massor med kramar!
För resten: du får säkert höra detta ofta, men herregud vad din dotter och du är lika! Har du någon bild på dig själv i den åldern, som du vill dela med dig av, så man får se? Hon är söt, och det är du med, helt utan botox!!

Annika said...

Lia:
Nej, nej...jag funderar inte på botox, och har aldrig gjort.
OCh som jag sa till Aurora är det helt OK att tycka olika. Jag tycker inte sämre om ngn för det. GLÖM DET!!!
Jag är inte rojalist, alls. Men Sverige har ett kungahus där nog Victoria är den som har mest under hårfästet, och eftersom det inte blir ngn omedelar avsättning av kungahuset är det bara att digga läget.
Kungen borde abdikera o ge kronan till Vickan NU! Vi är överrens vad gäller vickan, för Kungen och Silvia är så totalt oinspirerande.
TACK snälla Lia för att du tycker att K och jag liknar varandra. Jag har nog bilder på mig själv i 11 årsålerna, ska se om jag kan lägga ut ngn, hihi!!
Och tjejen, NO hard feelings...ever!!!
Jättekram!!!