Wednesday, April 25, 2007

Till Richmond

Gääsp!

Idag är Yours Truly vaken i arla morgonstund.
Jag ska följa med Karolinas klass, och alla andra femteklassare på skolan, till Richmond.
Bussen från skolan avgår 7.30! Vi ska infinna oss vid skolan klockan 7:10.
Har följt med på flera sådana här långresor förr. Det är både kul och jobbigt.
Richmond ligger ca 2 timmars bilresa söderut. Väl framkomna till staden ska vi besöka The Science Museum. Det blir säkert bra, alltihopa. Det sägs att vi ska vara hemma klockan 15:30, då lär man nog vara ganska mör...

Makens 42 årsdag idag. Han får en iPod Nano. Ikväll ska vi gå ut och äta!

Önskar alla en bra onsdag!

18 comments:

mintid said...

Hoppas att din dag med Karolina varit bra!

kram

SweFlo said...

Grattis till maken! Min blev just 41.

Tankevågor said...

Hälsa honom och gratulera! Hoppas ni får en mysig kväll och att du inte somnar efter att ha varit med skolan på utflykt!

Vad duktig du är som följer med hennes klass! Det är alltid så uppskattat att man kan få vettiga föräldrar med sig på utflykter. :-)

Desiree said...

Låter trevligt med utflykt och museé besök. Gratta maken så mycket på hans födelsedag.

Anonymous said...

Grattis till din äkta hälft!

Det låter som en trevlig dag, hoppas den blir det!

Kram

Unknown said...

Längtar tills jag får följa med på barnens utflykter. Håller med Lg om att vettiga föräldrar på utflykter är alltid uppskattat. Grattis till maken.

Anonymous said...

Ge P en STOR kram och puss från oss så får vi fira oss allihop sen när ni kommer i sommar (snart, snart...)

Anne-Marie said...

Ha en fin dag! Hoppas ni får en riktigt trevlig middag i kväll. Kram!

Anonymous said...

Hoppas ni fick en bra dag och att det blir en supertrevlig middag ikväll. Grattis till maken på 42-årsdagen!
En iPod Nano var en bra present förresten.

Anonymous said...

Gratta dim Make från mig :-)-
Hoppas ni fått en bra kväll.

Annika said...

Mintid:
Helt OK dag, men nu är jag tröööööttt!!!!!

Sweflo:
Då är jag och din man jämngamla!! hi, hi!!

Londongirl:
SUPERtrött nu! Måste gå och vila. Jag hade 8 tio-elva årigangar i min grupp...På ett stort museum...
Lord, ge mig en drink nu :-)

Desiree:
Tack, en bra dag, men skönt att vara hemma!!!

Matilda:
TRÖTT, trött nu! Men en bra dag var det. Kram!

Rosvik:
Nu har jag varit med på närapå varenda utflykt i 6 årstid...Börjar bli lite trött. Men det är roligt att följa med oftast.

Sara:
jadå, vi firar P i Sthlm sen. Blir kul! Kram!

A-M:
Tack!! Det blir nog hämtmat ikväll...Fast vem vet, om jag sover en timme nu orkar jag nog :-)

Anne:
Jag tror han blir mkt nöjd med sin svarta 8 gb nano :-)
NÄ; tupplur!!!

Tina:
TACK!!!
Jodå, det blir nog bra ikväll bara jag får sträcka ut mig nu!!

Anonymous said...

Ja visst är det kul att följa med på utflykt. När vi bodde utomlands var jag också med skolan på utflykter och jag var livrädd att tappa bort någon jag hade ansvar för! Så jag hörde kanske inte till dom vettiga föräldrarna;-( Hoppas det blev en trevlig dag och kväll!

Lena said...

Det blir säkert bra, alltihopa - den känslan känner jag igen. Men visst är det kul att se barnen i annan miljö.
Grattis till maken och trevlig middag!

Anonymous said...

Vad kul! Både att följa med på skolturen med ditt barn och hennes klass och att din man fyller år.
Har alltid gillat att följa med på olika skolturer med barnen, visst blir man trött, men det är det värt.:)

Fia said...

Sent men hjärtligt grattis till maken från Georgia!

Kul att höra att du hade kul idag, men jag förstår att du är trött!

Annika said...

Helena:
Jag var så skraj att ngn skulle försvinna också. Men, som karolinas coola och lugna magister påpekade: dom är stora och vet vad dom ska göra om dem kommer bort.
Allt gick bra, ingen försvann...
Men jag har huvudvärk en masse nu...

Panter:
Dom var snälla, och vi fldrar var snälla. Men att ha 17 töser på två mammor är inte helt lätt...
Nå, jag följer med all säkerhet med på nästa resa igen. kan liksom inte låta bli.

Veronika:
Wicked Headache just nu, men som sagt, den går väl över den också...
Det är roligt att lära känna K's klasskamrater.
Nu ska jag börja ta fram lite ost och vin till maken kommer hem.

Fia:
Tackar och bockar!!
Roligt med tröttsamt.

Mie said...

Hej svejs!
Om du är sugen på en utmaning (o inte har gjort den) så kika in hos mig!
Kram

Annika said...

Mie:
Jag kommer genast och ser efter!!!
Kramis!!