Wednesday, April 04, 2007

Mitt i Påsklovet

Ja, mitt i lovet får man så lov att trassla sig iväg till tandläkaren. Jag var där igår, och idag klockan 9 är det Karolinas tur. Sovmorgon? Vad är det?
Den lilla tror att hon har ett hål, och det ser onekligen ut så när man tittar på den "drabbade" tanden. Isåfall blir det här hennes första hål någonsin.
När jag gick i ettan och var hos skoltandläkaren på kontroll kunde hon konstarera 13 hål!! 7 år var man ju...OCH jag hade gått hos tandläkare innan dess också.
Oh well!

Efter tandisen blir det lite "Serious Shopping" för mor och barn. Vi behöver bägge kläder + att jag måste köpa två brudnäbbsklänningar, en till dottern och en till kusin Ebba hemma i Sverige. Flickorna ska vara brudnäbbar på sin morbror Staffans och sin "faster" Lisas bröllop i Bromma Kyrka den 30 juni! Och ja, det här landet ska man ju absolut köpa sådana klänningar i, finns i parti och minut till inte alltför blodiga priser.
So serious shopping it is + lunch med Pappa Peter!!!

Have a nice hump-day!!

9 comments:

Anonymous said...

En dag till nu, sedan är det långhelg. Jippeee!

Desiree said...

Låter härligt med lite mor-dotter shopping. Gäller att satsa på något nice efter tandläkaren. Vilka underbara bilder från eran hiking. Väldigt vacker natur.

Matilda, jag blir sååå avis när jag läser om långhelg. Buuuää ingen långhelg i sikte här inte.

Unknown said...

Tandläkare, jo det är ett ställe som man inte vill besöka allt för ofta. Kostar pengar och lite obehagligt! Pratade nyss med Londongirl och hon ville ha namnet på den tanläkare som jag besökte här om dagen. Som vanligt är jag urusel på namn men jag ska nog ta reda på vad hon heter. En mycket trevlig tandläkare!!! Vilka härliga bilder på det förra inlägget. Kram

Annika said...

Matilda:
Har ni långhelg??? Långfredag? OCH Annandag? Era lyllosar!
Som Desiree säger finns det inget sånt här. Urtrist, och noll påskstämning.

Desiree:
Jo, det var trevligt!! Blev en hel del köpt till dottern, inte en pinal till modern, men det är OK :-)
Visst saknar man långhelg runt Påsk. I wish!

Rosvik:
Tandläkare är alltid lite jobbigt. Men jag är så van numera att jag inte orkar bry mig...Har gjort och gör så mkt med tänderna, blä och usch!
Roligt att du gillade bilderna i föregående inlägg...Kram!

Lilla B said...

Låter ttrevligt med lite god shopping!
Lägg gäna ut bilder på brudnäbbsklänningarna så vi kan få kika lite.
Skärtorsdag i morgon. Ledigt ända fram till tisdag. Underbart är förnamnet!
Glad Påsk!

Cecilia said...

Vad trevligt det låter.Tja det där med tandläkaren är väl inte någon större hit,men däremot mor och dotter shopping är ju skojsigt.Hoppas ni hittade något tjusigt!

Annika said...

LillaB:
Alltid trevligt med gos shopping!
Japp, vi hittade klänningar! Roligt.
Underbart för er med så mkt lediga dagar! INTE dumt förstår att du gläder dig!

Cecilia:
Tack, det var trevligt!
Och ja, det blev en hel del köpt från HM och Abercrombie (alla 10 åringars favvo affär by the moment)

Anonymous said...

Mor o dottershopping låter härligt. Passa på medans du FÅR vara med ;-) det kommer tider när det är kompisarna som får vara smakråd, då blir det inte samma stuk på kläderna kan jag lova dig...

Bromma kyrka är en vacker kyrka. Min morfar är begravd där, på den kyrkogården. Men det är 17 år sedan.

Har lagt in lite fler bilder på hur långt våren har kommit i min trädgård.

Annika said...

Malde:
Visst, jag förstår det! Än så länge är det ju faktiskt jag som väljer kläderna. Hon bryr sig inte så mkt! Men jag vet att en dag är det slut på det...HJÄÄÄLP!!!

Visst är Bromma Kyrka en vacker, och gammal, kyrka. Jag är konfirmerad där, och sen gifte jag mig där också!
Ska bli kul med bröllop i sommar.

Jag kommer genast till din blogg :-)