Saturday, April 21, 2007

Ett missat bröllop...

Idag, klockan 13 vigdes min kära syster i Stadhusets park i Stockholm. Och här på andra sidan Atlanten sitter jag. Vad kan man säga? TRIST att inte kunna medvara. Visserligen är det en snabb borgerlig vigsel, men ändå...
Det är ju min syster som gifter sig!!! Jag vill också vara med!!! Efteråt är det beställt catering till Stadhusparken, och sen går Sara och Håkan iväg och firar på eget håll.
Min blivande svägerska Lisa har lovat att ta en massa bilder och sen skicka över i eftermiddag. Här är klockan 8...Sara och Håkan har varit gifta i en timme...




Och jag, som just blivit svägerska och fått en svåger, vad ska jag göra??? Jo, den saken är biff. Det blir trädgårsarbete i massor idag. Vädret är fantastiskt!!! Äntligen!!!

9 comments:

Anonymous said...

Det är sådär det blir när man bor långt borta. Tråkigt, men vad gör man? Är din syster yngre eller äldre?

Tankevågor said...

Vad lika ni är varandra! :)

De fick i alla fall väldigt soligt väder. Men jag hoppas de inte blåste bort över kajkanten på Stadshusets gård för vad det blåste idag!

KRAM

Humlan said...

Londongirl har redan skvallrat om vädret. Jag har hållit mig inomhus idag, men i söndags satt jag i solen i Stadshusparken och läste, DÅ var det varmt och underbart skönt.

Jag har däremot ägnat mig åt blommor i dag, inte i trädgård, utan bara i kruka..

Anonymous said...

Hej Annika!

Vilken härlig blogg! Jag hamnade här helt slumpvis och fastnade totalt!! Jag har själv försökt mig på en blogg, men har inte alls haft varken den tiden eller kunskapen som behövs för att utforma en sådan fantastiskt fin och innehållsrik blogg som DIN!
Skulle i alla fall tycka det vore kul med lite kontakt, så här har du min bloggadress:
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Rosie
och min mail:
rosie.petterson@hotmail.com
Att blogga är ju en förhållandevis modern företeelse och själv har jag i alla år skrivit BREV, japp, du läste rätt, gammaldags BREV som går med snigelpost! Så om du vill ha en traditionell BREVVÄN som gärna skriver långa och innehållsrika brev så är jag alltid intresserad!! :)

Nu är klockan över midnatt och det börjar bli läggdags!!

Kul att ha "tittat in" som sagt!

Må så gott!!

Kram Rosie!

Anonymous said...

Oj vad ni är lika, du och din syster! Och usch vad tråkigt att missa deras vigsel... det kommer bli samma sak om vi någonsin gifter oss - antingen kommer ingen från min sida eller så kommer ingen från Sebs. Blätråkigt!
kram på dig!!

Unknown said...

Spegelbild eller?
Visst är det trist när man inte kan vara med att fira sina nära och kära. Själv missar jag både dop och bröllop trots att jag bor i Sverige. Men som sagt ibland är man ändå för långt borta.

Ha det gott. Kram

Annika said...

Matilda:
Det är det som är en av nackdelarna att bo så långt bort. Det vet vi, snyft!

Londongirl:
Fick bilder av brudparet igår. Ska lägga ut en bild här snart. Soligt såg det ut, och blåååsigt...
Kram!

Humlan:
Kallt och blåsigt med soligt, alltså.
Hoppas det blåser mindre idag. Krukväxterna får säkert den allra bästa omsorg hos dig.

Annika said...

Rosie:
Välkommen hit och tack för allt beröm....Rodnar lite blygt nu...
Vad trevligt att du halkade in.
Ska kolla in din blogg snarast!
Snail mails var det länge sedan jag skrev.
Kram!


Ida:
Ja, vi har nog blivit mer lika med åren, Sara och jag.
Visst blir det trist om en sida inte kan komma till bröllopet. Ni får dra till Vegas :-)
Kram!!!


Rosvik:
Absolut, visst är det så. Min bror i Umeå missade ju också allt igår.
Så trist när man missar dop o bröllop. Men i sommar gifter sig min andre bror, och då är vi ju hemma!!!
KRAM!!!

Annika said...

Matilda:
Min syster är 3 år yngre än jag...