Sunday, April 01, 2007

Du vet att du är besatt...

...av internet när du vill göra som en viss blogg-prinsessa och skrika fula ord över bloggen (dock, jag lovar er dyrt och heligt att ni ska få slippa ett dylikt utbrott). Skulle ju kolla mail och blogg och bloggar igår em då'rå. Men kom INTE ut på nätet, och inte in på mailen. Det trots att min trådlösa förbindelse var "excellent". Näpp, det gick INTE. Peter pratade med Comcast i nästan en timme och dom försökte guida honom. Det var modemet som strejkade. Helt dött...Nytt modem, teknikern kan komma ut den 5 april!! Den 5 APRIL!!?? Ah'men hallå!!! Jag klarar mig inte utan internet i fem dagar. Det går inte. Peter tittade medlidsamt på mig och sa; "Honey, you're addicted".
Såg framför mig hur jag skulle tigga mig in hos grannar och vänner i fem dagar: Hej, kan jag och datorn komma över? Måste kolla mail och blogg, och mina blogg-kompisar. Går det bra om jag sitter här i ngn timme/timmar? Var god, stör ej!!

Peter och jag gick ut och åt middag och det var trevligt. Men jag märkte att under natten vaknade jag flera gånger och tänkte: MODEMET!!
Men i morse när jag vaknade smög jag ner i källaren och såg dom gamla vanliga blinkningarna från det modemet. Hurra! Måste pröva datorn!! Och JO'RÅ det funkar!

Konstigt! Fattar ingenting, men är glad såklart. Besatt av datorn? Jag? Absolut inte, Peter ;-)))) What are you talking about???!

Bilder och rapport om gårdagen följer inom kort!

16 comments:

Fia said...

Jag är inte heller besatt. Kan sluta n-ä-r jag vill. Hahaha. Om de börjar med något 12 stegsprogram för att vänja av folk från internet kommer jag i-n-t-e att gå. Frivilligt. Så det så. För jag kan sluta använda internet när jag vill. Absolut.

Anonymous said...

Samma här. Jag har varit uppkopplad sedan 1995 och vet precis hur många dagar jag inte kommit ut på nätet. Åtta dagar sammanlagt på tolv år! Åtta mycket smärtsamma dagar. Men addicted? Närå. Ha ha ha ha ha.

Lena said...

Visst är det gräsligt! Jag var så glad att jag inte var hemma för några veckor sedan. Då var de/vi utan uppkoppling i nästan 14 dagar!
Det värsta var att bolaget hävdade att 1) det var inget fel, 2) det ev. felet fanns i vårt hus...
Efter mycket krångel visade det sig att det var fel på någon port i bolagets station...
jag fattar hur som helst inget av det där, men datorer, internet och bilar bara ska fungera!

Annika said...

Fia:
Nej, nej...vi är inte besatta. Varför skulle vi vara det? Fniss...
jag är inte heller det MINSTA intresserad av ngt avgiftningsprogram. Nope, nope...

Matilda:
8 dagar...jag är säker på att det KÄNDES i hela kroppen. man får ju liksom panik och oro på en ggn. Suck---
Men, addicted??? Aldrig, fniss ;-)))

Panter:
Vilken TUR att du inte var hemma. Du hade blivit galen. Det hade JAG blivit.
Trist också att bolaget skyllde ifrån sig när det VAR deras fel, suck!
Precis, bilar, internet och datorer SKA bara funka.

Anonymous said...

Tur att det finns internetcaféer. Bara i fall att...

Tankevågor said...

Jag veeet! Man blir bara alldeles knäpp när sånt där händer. Datorer och sånt ska bara fungera! That's it!

Just nu krånglar min mailserver....skrev ett långt till dig och så gick det inte iväg. Morr!

Men jag försöker igen! Kram

Annika said...

Matilda:
Japp, det gör det. Och på Starbucks och i boklådorna kan man också hänga...
Men, det verkar funka (ta i TRÄ)

Londongirl:
Ser verkligen fram emot låångt mail från dig. det är ju själva den att servern ska krångla nu! Usch jag vet hur det känns :-)

Kram!

Anne-Marie said...

Inte är jag heller beroende av internet. Ha ha! Ibland undrar jag hur man klarade sig innan internet fanns men det gick ju jättebra. Nu skulle det vara konstigt att inte kunna koppla upp sig. Kram!

Anonymous said...

Vilken fasa att inte komma ut på nätet...brrrrr! Men inte är jag beroende inte....nääää. lite då. OK Jag skulle blir tokig om jag inte kunde surfa!

Annika said...

A-M:
Nej, nej...Inte är vi beroende inte. jag förstår inte vad folk talar om :-)
Kramar!!!

Tina:
Herregud, man känner ju panik när man INTE kommer ut. Blir liksom svettig och sen kan man inte tänka på ngt annat.
Men att kalla det beronde...Näähh!!

Absolut, man blir knäpp om man inte kan surfa---

JaCal said...

Va?! Har du inte en backup lina!?? ;-) Här är vi så tok beroende att vi har haft två linor i flera år - för Comcast har sitt eget sätt att hantera felsökning (=tar dagar). Någon dag kan man väl klara sig (hm.. kliar mig i huvdet) - men fem dagar - det är ju som att bli avskuren från omvärdlen!!

Annika said...

Jacal:
Nej, jessus, inte har vi det!!! Kanske man ska ha, ja...."tänkte inte på det"
Nej, fan, tror inte jag klarar mig utan internet i mer än en timme.
FATTAR inte att Comcast skulle sända ut en tekniker fem dagar senare (hur SJUKT är det???). NU verkar problemet har löst sig själv (peppar, PEPPAR!!!)

Humlan said...

Den där tekniken som bara SKA funka... jag funderar ibland på om jag ska bli en så'n där som har dubbelt av allt. Jag har just nu en rauter som bara lägger av med ojämna mellanrum, ofta när man bryter strömmen (så det försöker jag undvika) men också utan synbarlig orsak. *morr*
Håller tummarna för att eländesmodemet fortsätter att blinka snällt!

Annika said...

Humlan:
So far so good!!! men oron finns ju nu hela tiden. Måste smyga, smyga fram till hörnet i källaren numera för att kolla blinkningarna innan jag sätte på lap-toppen. Men nu ser modemet ut att blinka som det ska igen. TA I TRÄ!!!
SÅ himla JOBBIGT när det inte funkar som det SKA!!!

mintid said...

Åh så fint det var i den parken!
Jösses vad det blommar!

Såg inte dumt ut med ett glas vin så ;).

Kramis

Annika said...

Mintid:
Ja, det är verkligen underbart därnere vid Tidal basin...

Nej, vin är aldrig fel :-)))

Kramar!!!