Wednesday, March 14, 2007

Rapport från sjukstugan...

Här är det influensa som gäller. Jag är totalt utslagen med feber, frossa, värk i kroppen, ont i huvudet och halsen. Samma sak med Karolina. Karolina är nu inne på tredje dagen, jag på andra. Fy attan vad hemskt det är att må så här dåligt. Vi orkar ingenting, vi ligger på varsin soffa i vardagsrummet och glor på TV, sover lite, tar tempen, tar medicin, dricker vatten.
Det enda som biter på min värk är iboprofen, och jag vet inte riktigt hur många tabletter jag vågar mig på. Som tur är har jag min granne som är sjuksköterska att konsultera.
Nu väntar soffan...Ska kolla datorn när jag orkar idag. Det blir nog lite till och från...

17 comments:

JaCal said...

Usch och fy - era stackare!! Hoppas ni är över peaken idag! Drick massor och sooooov!

Fia said...

Ojojoj, stackars er! Vila massor och krya på er!! KRAMAR till er båda.

Anonymous said...

Usch, vad trist :-( Krya på er bägge två!! Kramar från mig

Mie said...

Åh stackars stackars er! Jag låg där själv för inte så länge sen o idag har lille sonen sjuknat:-(

Skickar en stor kryapåer-kram o ett helt lass med varmt te och mumsmums via cybern! Det brukar hjälpa;-)

malou said...

Kom ihåg att av allt som inte hjälper mot influensa är rödvinstoddy det roligaste - fast det skall du nog inte ge till Karolina...Varmt citronvatten, varmt honungsvatten och pepparmyntsolja.Ha det så bra ni kan, och krya på er snart!

Anne-Marie said...

Krya på er riktigt snart! Som Jacal säger - drick massor och försök sova.
Kram!

Anonymous said...

Usch då! Den här influensan härjar hejvilt över allt just nu.
Krya på er. Hos oss på vårt jobb är det många vuxna som drabbata av influensan. Inte roligt alls.

Lilla B said...

Överallt ligger det sjuklingar i horder!! Nästa tvärdöa av muskelvärk ch feber.
Krya på er! Det går över fast det knappt känns så.

Anonymous said...

krya på er!!! Låter inte alls särskilt skoj... :-S

Anonymous said...

Stackare, det är så tråkigt och jobbigt att vara sjuk. Hoppas det vänder för er snart. Kram!

JAg skickar foto till dig men inte idag. Idag har jag inte tid dom visar ett dubbelavsnitt av Grey's Anatomy, jag tror du förstår :-)))

Anonymous said...

Skickar samma hälsning, krya på er och hoppas ni har det värsta över nu och är bättre snart snart!
-Anne

Linda said...

Å så tråkigt att ni ligger sjuka.
Hoppas ni kan se något bra på tv mellan varven eller orkar med att läsa en rad eller två.
Fast det som är skönast är att sova bort det.

Krya på Er.
Kram

Annika said...

Jacal:
Karolina är över peaken. INTE jag. Har mått skit idag. Vidrigt detta.
Usch, hoppas jag är över peaken imorrn.


Fia:
Tackar. Jobbig dag idag...
Kram!

Mie:
Ja jösses vad slut man känner sig. Jag vet ju att du också hade flunsan, inte kul.
Skulle gärna ha mumsmums här...
Kram.

Malou:
Låter ju gott det där. Kanske tål att prövas?
Tack.

A-M:
Ja, vi dricker vatten och iste här. Plus att vi försöker vila...Hoppas allt är bättre imorrn.

Rosvikstjejen:
Tack.
Ja, den verkar verkligen florera överallt denna influensa. Inget roligt alls.
Hoppas du lyckas hålla dig frisk.

LillaB:
Nej, faktum är att just nu känns det som om jag aldrig ska bli bra, men jag vet ju att det vänder. Karolina mår lite bättre idag, så jag hoppas detsamma gäller för mig imorrn.
Den där värken är det värsta av allt.

Jojjo:
Nej fy sjutton...

Tina:
Klart jag fattar att du måste kolla in Grey's!
Ser fram mot bilder. Hoppas morgondagen blir bättre. Kram!

Anne:
TACK!!! Vi ska verkligen hoppas att det vänder över natten.

Lindalotta:
Tv:n har stått på hela dagen. Disney channel. Jag orkar inte titta, orkar inte ens läsa skvallertidningar. Jobbigt detta...Kramis!!!

Annika said...

Monika:
TACK!!! Fick ditt kort idag. Mailar så fort jag orkar...Kramar!!!

Anonymous said...

Vad sent det kom... ok, ser fram emot mail! Många kramar till sjuklingarna så länge

Anonymous said...

Kram på er båda och hoppas den eländiga flunsan ger med sig snart!

Annika said...

Monika:
Så fort jag orkar...
Kram!

Matilda:
DET hoppas jag med...Kram!