Thursday, November 02, 2006

Skyline Drive

Idag var jag och mitt sällskap ute på en rikigt trevlig resa. Vi for till Skyline Drive som ligger i västra delen av Virginia. Skyline Drive ligger i Shenandoah National Park. Vägen slingrar sig på toppen av bergen. Otroligt vackert! KALLT likaså, 4 grader uppe i bergen. Nere i dalen var det 15 grader. Min käre bror körde. Jag är lite skraj för att köra på serpentinvägarna, men The Bro klarade saken galant...



Jag och min Volvo S-60 på Skyline Drive


Utsikt


08:an vräker ut sig på muren...


Ellabus är glad som alltid.


Shenandoah


Vackra stenmurar pryder vägkanten på Skyline Drive


Pinnacle Gap...


Syster och svägerska ton i ton...


Love on Skyline Drive


...Utsikt...


Höstfärger...


Staffan njuter av dagen.

16 comments:

Lilla B said...

Vilka bilder och vilken natur!! På sista bilden kan man nästan känna den höga "septemberluften". IOnte vår isande november...

Lena said...

Riktig höst! Kul att få se bilder!

Anonymous said...

Ja, det är verkligen många fina bilder vi får ta del av på din blogg. Helt underbart vacker höst ser det ut som!! Och här är det ju vinter...väldigt vacker sån också tycker jag. Om än tidig...och jag slapp ju det mesta av kaoset i onsdags eftersom jag mest tar mig fram till fots. Och till helgen lär allt smälta bort. Syrran är här och vi åker till minneslunden imorgon. Mailar snart!

Anonymous said...

Härlig utflykt!

Annika said...

LillaB: Naturen är storslagen i bergen. Underbart!

Panter: Kul att du gillade bilderna!!!

Monika: Jo, jag vet att ni har ordentlig vinter med kaos och allt därtill. Förstår dock att den är fin! Jag gillar ju vintern! Mycket! Det blir säkert vackert vid minneslunden. Ser fram mot mail.

Matilda: Mycket fin utflykt! Vill ut igen!

Anonymous said...

Vad mysigt ni verkar ha det, och Bella är så så söt!!!!

Annika said...

Sara: Ella är så söt!!! OCH snäll!!! Mycket mysigt med besök!

Linda said...

Jag tyckte du skrev att du inte skulle hinna blogga så mycket :) Visst texten är kanske mindre, men så mycket fina bilder du bjuder på!

Nu är det fredagkväll och mysbyxorna har åkt på. Ha en skön kväll!

Annika said...

Lindalotta: Hi, hi..jag vet...Mer bildbloggar blir det. Kul att lägga ut bilder för att visa alla "Over there" hur vi OCH besöket har det. Roligt med bilder...

MYSFREDAG!!! Ha det så trevligt i helgen! Och drick ett glas gott rödvin. Det ska jag göra ikväll ,-)

Linda said...

Det röda är nere! Och det finns lite till i glaset :)

Annika said...

Lindalotta: Hey, det låter bra .-)))

Anonymous said...

(Ska se om jag lyckas kommentera denna gång...) Vilka härliga foton - känns som om det var evighet sen sommaren, trots att det bara varit ca en vecka snö! Och det kommer ju att fortsätta ett bra tag till, suck!

Anonymous said...

Alltså det var Ulla - gick inte att få in det på annat sätt än som anonym...eller så är jag bara oskicklig! Hälsning i alla fall!!

Annika said...

Ulla: Välkommen till min blogg!!! Kul att du kommenterade! Jätte!!! prova att använd "Other" om du inte vill vara anonym...:-) Jo, vi har en härlig höst här. Idag åker besöket tillbaks till Sverige igen. Känns tråkigt. Sista dagen av ett besök är alltid en enda lång väntan tills man åker till flygplatsen, suck!!!
Ha det så gott!!!

JaCal said...

Vilka härliga bilder!! Otroligt vackert! Har bara varit i Virginia en gång, 2 dagar under en november-storm så jag såg inte så mycket. Nu ser jag ju hur fantastikt det kan vara! ;-)

Annika said...

Jacal: Det är fint här! Tack för berömmet :-)