Monday, November 06, 2006

En utmaning...

Lindalotta har utmanat mig!
Nu har jag tid att blogga ordentligt igen, så här kommer svaren!!!

A is for age; 40
B is for booze of choice; rött vin och Gin & Tonic,. men Lindalotta...Här tycker vi PRECIS LIKA!!! kul!!!
C is for career; Fd Dekoratör, numera "stay at home mom"
D is for your dad´s name; Hugo
E is for essential things to bring to a party; gott humör och blomma eller ett litet paket. Håller med igen, Lindalotta!!!
F is for favourite song at the moment; Londonbridge (Fergie) och SexyBack (Timberlake) men snart kommer jag att vara duktigt trött på dem bägge låtarna. Då blir det återgång till det gamla vanliga igen, the classics som Eva Cassidy, Frankie boy, Chris Rea mfl, mfl...
G is for favourite game; På spåret, spelade det i princip varje kväll i somras. gillar också att spela "Life" och "Balderash".
H is for hometown; Reston, VA USA. Men egentligen är det ju Stockholm
I is for instrument you play; spelar tyvärr inget instrument. Men sjunger mer än gärna!
J is for jam or jelly you like; Hallonsylt
K is for kids; Karolina, 10.
L is for living arrangements; i radhus med min man och dotter.
M is for Mothers name; Ann-Mari
N is for name of your crush; Peter
O is for overnight hospital stays; När jag fick min dotter, k-snitt. Dessförinnan havandeskapsförgiftning, så jag låg inne för det också.
P is for phobias; Mörker och höjder.
Q is for qoutes you like; Skulle väl vara ordet "Whatever" ,och så märker jag att jag har börjat använda "eller hur" på ett irriterande sätt...
R is for relationship that last longest; 16 år med Peter.
S is for sartorial style; bekväm
T is for time you wake up; Verkar inte kunna knoppa längre än till klockan 7 numera...SUCK! Kvällstrött är jag dock...
U is for underwear; bomulls fr victorias secret, präktiga saker...
V is for vegetables you love; Ruccola sallad, broccoli, brysselkål,vitlök, lök...ÄH, jag gillar alla grönsaker utom äggplanta och stuvad spenat.
W is for weekend plans; Har haft hektiska,men roliga helger med mitt besök. i helgen som kommer blir det en träff hos svägerskan Suzanne.
X is for x-rays you had; MASSOR...TÄNDERNA!!! Håller precis på med ett implantat och med det följer massor med röntgenplåtar...
Y is for yummy food you make; Hmmm..få'se...Coq au vin, tror jag.
Z is for zodiac sign; fisk
Å is for ; de du vill skicka listan vidare till; Jag skickar den till Sara och till Ulla, tror jag...
Ä is for; Älskad sommarstuga i Närpes, Finland
Ö is for ; Önskan: god hälsa

2 comments:

Linda said...

Så roligt att läsa dina svar. Det var ju några saker som var lika. Jag sjunger också gärna, och mycket!
Vad innebär Dekoratör? (är jag dum nu, som inte fattar det?)
Ha en bra kväll, en annan ska snart bädda ner sig. Det är ju snart miss i nassen här :)

Annika said...

Lindalotta: det var urkul att fylla i den här utmaningen. Jag är utbildad dekoratör fr Sverige. Dvs inom handeln, gjort mkt skyltdockor, skyltfönster, textat och gjort olika skyltningar. Jobbade på Lord and Taylor här i USA som just dekoratör inom dammode innan jag fick barn. Sedan har jag ibland hoppat in och gjort julskyltningar mm.