Wednesday, November 29, 2006

Börja köpa klappar...

Om en stund, denna varma gråa dimmiga morgon, sticker jag till Tysons Corner Center som för övrigt är det största köpcentrumet i Washington området. Kanske tar jag med mig kam'ran så att ni får se lite julskyltning på en bildblogg senare idag.
Vädret ja...WHACKED OUT!!! Idag skriver Washington Post om den underliga värmen som nu har legat över oss så länge. Skumt är det, känns inte alls rätt att det är 20 grader i slutet av november. Global Warming? Behöver vi ens tveka längre?
MEN, det var inte om vädret det här skulle handla...NEJ! Det var om klappjakten! Nu ska jag bege mig ut och handla till mina syskonbarn i Sverige, och till dem två vuxna som vi blev tilldelade på det årliga julklappslotteriet. Jag är tacksam över att jag åtminstone har en liten ide om vad dessa människor vill ha. Det gör det så mycket lättare för mig. Men, det finns en person som jag absolut INTE har den ringaste lilla aning om vad han kan tänkas vilja ha. Lille Erik, 8 år...När han fyllde 8 tidigare i höstas köpte jag en uppsättning GAP kläder till det lilla livet. Han blev besviken, buhu!!! Så nu kan inte hans moster längre köpa kläder till honom...SVÅRT som sjutton det här. Måste vara ett HÅRT paket som tomten ska dela ut på julaftonen. Nåja, det ordnar sig nog.
Köpa presenter i Sverige efter att jag kommit hem i december? Nope, inte aktuellt. Har ingen lust att kuska runt Vällingby eller Stockholms city för att leta klappar. Dessutom vill alla ha "Amerika-presenter" och därmed basta!
Nu drar jag...Ciao!

11 comments:

Anonymous said...

Annika! Klart en liten 8-årig kille vill ha hårda julklappar...Jag kommer ihåg hur besviken man blev med mjuka klappar när man bara ville ha leksaker. Lycka till med shoppingen! Jo, vädret är faktiskt underligt här...SB

Lena said...

Skönt att klara av julklapparna i tid. Det är en konst att hitta rätt julklapp. Ibland kan det gå flera veckor av letande och till sist blir jag lätt desperat och bara köper något. Hoppas att du har bättre tur.

Linda said...

Egentligen är det konstigt att man väntar in i det sista. Dels för att det blir väldigt dyrt när allt ska handlas på en enda gång och sen får man ofta totalstopp när det gäller idéer.
Jag vet inte hur många gånger under hösten som jag har sprungit på saker och tänkt, att det där, det ska jag köpa till jul till den eller den. Vadå till jul? varför köpte jag inte det då?
Nu kommer jag inte ihåg längre...

JaCal said...

Har ni stulit vårt väder?? +1C här imorse. BRRRR!

Jag tycker det är supersvårt att handla "Amerika-presenter" i denna globala värld... lättare att köpa "Sverige-presenter" till amerikaner. Undrar just vad en 8-årig kille vill ha... Kanske en sån där mini radiostyrd bil (ZipLocks eller vad de heter)? Som man kan byta hjul och grejer på?

Annika said...

SB:
Japp, hårda paket...
Men han har aldrig klagat över kläder förr, oh well...
Hittade iallafall inget åt det lilla livet idag. Däremot massor till hans syster, så nu är hon klar...

Panter:
Visst är det så...Ibland handlar man i ren desperation.
Är klar med klapparna nu till min systerdotter och min brorsdotter, skönt.

Lindalotta:
Jag vet vad du menar...Jag tänker också som du: den klappen blir bra till den och den. Det ska jag köpa sen...
Tyvärr glömmer man bort det sen när det väl är dags att köpa.
Hoppas du också hittar bra klappar.

Jacal:
Det blir svårare och svårare med amerika-presenter för allt finns ju snart överallt. GAP kläder har altid stått HÖGT i kurs. Men nu vette sjutton längre...
Bilen du skriver om låter som en bra ide dock...

JaCal said...

Nu kom jag på vad de heter! Zipzaps! (ZipLocks är ju något helt annat... *rodnar* jösses... got to get out of the house more...)

De är inte så dyra, rätt små att ta med sig i packningen och funkar enkelt. Finns på Radio Shack.

http://www.radioshack.com/family/index.jsp?categoryId=2032408&cp=2032062.2032402

Jo... till och med GAP finns ju nu i Sverige...

Annika said...

Jacal:
HEEEY inga problem!!! Zip-locks är en jättebra present fö. DET tar jag alltid med hem!!! Finns inte i Sverige ännu. Brukar alltid köpa ett gäng zip-locks i olika storlekar till mamma och moster...UPPSKATTAT!

TACK för länken, ska kolla!!! Bra att det är en liten bil!

Malin said...

För min 8-årige son är det Playstation, Gameboy och PC-spel som gäller. (Man bör kanske kolla om apparaterna är regionsfria, dock..)
Begagnat=smart! Ungarna spelar intensivt, tröttnar på spelen, byter in dem och köper andra..på så sätt kan man köpa ett nytt spel en vecka efter det släppts - till halva priset.

Annika said...

Malin:
Precis, det är det där med regionerna jag också är rädd för. måste kolla upp!
Begagnat är jättesmart! Gillar den iden!

Jill Wegerup said...

Klart att alla vill ha klappar från det stora landet. Hoppas shoppingen gick bra.

Annika said...

Jill:
Japp, det vill dem...shoppingen har börjat bra, men den är inte klar...