Tuesday, August 29, 2006

Svettblogg

Idag är dottern hemma hos en kompis och leker. Jag slipper då allt tjat om poolen, inte för att jag har något emot att gå dit, men ibland måste man faktiskt göra andra saker. En sak som tex legat över mig sen jag kom hem är ogräsrensningen, och då menar jag O-G-R-Ä-S-R-E-N-S-N-I-N-G-E-N! Min älskade make kan absolut noll om blommor och växter så därför ser min lilla trädgårdsplätt ut som "hej kom och hjälp mig" efter mina semestrar. Så ock iår. I år tyckte jag det var värre än någonsin, tamejtusan. SÅ idag gjorde jag slag i saken och bet tag i det sura äpplet. Herre-min-je vad jag har slitit. Svetten har runnit av mig. Det var som att ha en kran öppen i ansiktet, svetten forsade ut och jag slet med ogräs som tex giftig Poison Sumac. Aldrig mer att jag kommer att plantera den sk "Morning Glory", den tar över allt. Den hade nästan helt kvävt min rosenbuske och några av mina "Kärleksörter". Dessutom har den nästan lyckats att kväva "Clematisen" också. Nej, aldrg mer den växten. Nu, nära tre timmar senare ser det hyfsat OK ut igen. Det var bara för mig att ställa mig i duschen för andra gången idag, och nu ska jag försöka lägga in lite sommarbilder på bloggen. Se om det funkar, liksom. Blogger är trög idag...som så ofta förr.

No comments: