Saturday, July 01, 2006

Svettblogg

När solen och värmen dallrar över Stockholm vet man att man lever. Stan lever upp, folk är glada, det finns cafeer och barer runt varje hörn. Det är så underbart! När jag träffar min kompis Monika så promenerar vi. Alltid. Det gjorde vi idag också! Urmysigt. Men, vi var lika korkade bägge två och hade fel skor på. Gick från Monika, i Fredhäll, till stan via Smedsudden och Norrmälarstrand. Needless to say, packat med folk. Som jag sa, Stockholm lever!
Skulle sen ta t-banan hem till förorterna. JAHA, då passar det på att bli växelfel på Gröna Linjen. Bara att ta ersättningsbuss från Alvik-Åkeshov. VRÅÅÅL! Packat, packat med folk. Ljuvliga dofter av svett och värme. Ingen AC någonstans. Snacka om BO, och snacka om att svetten forsar.
Jaja, nu är jag hos SIS i förorten igen. Skönt! Skönt!!!

4 comments:

Anonymous said...

TACK för en som vanligt mysig och trevlig dag med prat om allt och inget. Och promenad som sagt...härligt! Men liiiite blåsor under trampdynan har jag nu :-) Väntar på att den förbenade fotbollen ska vara färdig någon gång så man får middag!! HUNGRIG!

Anonymous said...

Monika: När jag kom hem till SIS och HK hade jag blåsor under fötterna och på sidan av ena foten. Attans vad det värker just nu. SIS och HK gjorde lax och ugnsbakade grönsaker, SUPER!!! Hoppas du också är mätt nu!

Anonymous said...

Oj, vad gott DET lät då!! Jag fick grillad gös och primörer - yum :-) På vår favvo-restaurang: St Eriksg 1. Ett väldigt mysigt ställe med personlig service, god mat och oftast ingen rusning så man kan få bord i sista minuten. Rekommenderas! Igenkänd blir man också, "kul att se er igen" sa frun i huset :-)

Anonymous said...

Monika:
Det där låter trevligt! Dit kan vi gå ngn ggn! tack för tipset