Friday, June 16, 2006

Fånigt och tröttsamt

Alltså, ibland blir man så himla trött på att bo in the US of A. Senast igår läste jag en artikel i Washington Post som jag bara ville SKRIKA åt! Artikeln handlade om en "Yearbook" som givits ut av Langley High School här i Fairfax County. Den TJUSIGASTE av alla gymnasieskolorna i kommunen eftersom den har upptagningsområden som McLean och Great Falls. Posh, posh för den oinvigde!
Anyway, det som denna gång fick skolan att gå i taket var en liten bild av en fallos-symbol gjord av snö! Bilden var pytteliten, men av ngn anledning hade den råkat hamna i årsboken. Märk väl att vi har talar om en årsbok för gymnasiekidds! När rektorn på Langley HS fick syn på bilden for han i taket. Han beordrade sina underordnade på skolkontoret att klippa ur bilden med en hålslagningsapparat så att man absolut inte skulle se snökonsten. SÅ skedde i samtliga yearbooks, tror det var 1200. Killen som gjort snöskulpturen hade gjort den på flaket av sin truck, och han hävdat att det var en fyr! Jaja, sure thing Mister! Men det hör inte till saken. Dessutom hade redan bilden av snöskulpturen legat på internet i flera månader. Men som pytteliten bild i en årsbok gick den INTE för sig. Alltför oanständigt. What's the big deal? frågar jag mig. Som vanligt kan man bara sucka åt dylika händelser.
Igår var det också examen på vår gymnasieskola, den något mindre tjusiga South Lakes High School. Meghan och Chris tog alltså sin examen igår. Klockan 22 ordnades ett all night graduation party på Reston Community Center för alla elever. Chris skulle dit, inte Meghan. OCH på detta party vimlade det av volonterande föräldrar. Chris föräldrar I och R stod på listan, I mellan 22-24, och R mellan 24-02. Där skulle då 18 och 19 åringar festa loss hela natten allt medan mor och far cirkulerade runt hela tiden. Är det jag som är knäpp när jag tycker att det låter helt absurt att ha föräldrar med på en examensfest när man är 18, 19 år? Eller är det helt rätt? VI hade i varje fall aldrig några föräldrar med oss när vi hade studentfester WAY back!

2 comments:

Anonymous said...

Starckars barn, det är inte konstigt att det sedan blir party på college och i vissa fall problem. Jag har förstått att många föräldrar är riktigt oroliga att släppa iväg sina barn till college och det är ju förståligt. Dessa barn har ju alltför sällan under sin uppväxt fått lära sig att agera självständigt och ta ansvar för sig själv. När de kommer till college är de inte bara naiva utan ska plötsligt från ena dagen till den andra ta hand om sig själv och kunna hantera sin nya "frihet". Det kanske inte är en helt lätt omställning för alla?
Jag håller med dig Annika, det är absurt att ha med föräldrar på en examensfest med 18 åringar. Snacka om hård bevakning och lite förtroende!

Annika said...

LN: Jag blir så satans TRÖTT, jag blir det. Jag tycker också att det visar att man har noll förtroende för sina barn om man INTE kan släppa iväg dem på en studentfest. PRECIS!!! Det är därför dem sedan på college SUPER skallen av sig, ibland super dem tom ihjäl sig. I Sverige snackas det om curling fldrar, men vad är det HÄR då????? nä, sjukt, sjukare, sjukast...