Saturday, May 20, 2006

Så onödigt...

Som jag skrev om tidigare så har våra kära grannar, familjen W, flyttat. Men radhuset här är ju inte sålt, dem har haft hantverkare här i tre dagar för att göra huset EXTRA attraktivt inför husvisningen imorrn. Idag var B, Mr. W, här och högtryckstvättade decket. Familjen W har ett otroligt infekterat förhållande till våra grannar, partyprissarna, som bor mellan oss och fam.W. Men, som sagt, nu har W flyttat ut och då har två p-platser plötsligt blivit "lediga". Alla som har varit här vet hur svårt det kan vara att parkera här. Inatt hade en av partyprissarna parkerat sin stora truck på E.Ws gamla p-plats. När B kom över tidigare idag såg han den svarta trucken parkerad där, och vips ringde familjen W bärgningsbil för att få trucken bortbogserad. Bärgaren kom alltså...Men ingen kunde hitta B som skulle skriva under innan bärgaren kunde bogsera bort trucken. Plötsligt ringde E till mig!!! Kunde JAG skriva under? FAAAN, tänkte jag...VI bor ju kvar här, vi är dem som kommer att få ta konsekvenserna av det här...Jag ville INTE skriva under. Istället var jag tvungen att gå på jakt efter B. Han var inne i huset, och han skrev under. Det hela känns dock så ruttet och så onödigt. familjen W bor ju inte här längre. Varför fortsätta kriget? Varför inte bara skriva en lapp och sätta den i vindrutan på trucken?
Undrar just vad party-prissen kommer att säga när han ska ut och köra idag och märker att bilen är borta...
Onödigt, onödigt...Gräv ner stridsyxan, ni bor inte här längre...
Jaja, nu ska vi snart upp till South Lakes High School för att medverka i Relay for Life i GIFT laget. kolla webb-sidan på www.cancer.org Återkommer ikväll...Hej på ett tag...

No comments: