Friday, May 12, 2006

Mitt 80-tals hem...

...håller helt på att försvinna. Mamma och Pappa hemma in good old Blacken håller som bäst på att gå igenom mina lådor, korgar, kartonger och pärmar som jag lämnade efter mig när jag for till US som Au-pair waaaay back!!! Jag pratar och e-mailar med mor, och hon berättar vad dem har hittat i gömmorna, och vad dem sparar och vad dem kastar. LITE jobbigt då att vara så långt borta eftersom det hela ju är en RIKTIG nostalgi-tripp av RANG! Men mamma och pappa sparar det mesta så att jag kan gå igenom det i sommar när jag kommer hem....
JEEEZ, det är väl inte sådär jättemycket man vill ha från sitt gamla hem. Korgar, burkar, ljusmanchetter, dukar, gamla handdukar och sänglinnen...who the heck knows??? VAD jag helst vill ha med mig hit till Reston igen är mina gamla album, berättelser som jag har skrivit en gång i tiden...och tjaa..kanske lite gamla brev. Men, som sagt, just nu ligger allt i mina föräldrars källare och bara väntar på den gamla 80-tals Annika att åter göra entre...Häromnatten DRÖMDE jag om gamla skor och kläder jag en gång haft...Ack ja...

No comments: