Thursday, May 18, 2006

Min iPod

Okay, jag älskar min rosa lilla Mini-iPod...Tänk att det kan rymmas så otroligt många sånger i en sådan där liten mackapär. På mina dagliga (ensamma) promenader kommer min kära iPod alltid med. Så ock idag...I vanliga fall brukar jag gå ut och gå med I på torsdagarna eftersom hon är ledig från jobbet då, men idag kunde hon inte. I flänger runt hela Norra Virginia nu inför sin resa till Tyskland om en vecka. Det gäller att ha med en massa presenter hem till familjen i Bayern.
SO anyway, idag var det jag och iPoden och den OTROLIGT vackra naturen. Vad jag njuter av att se alla blommor nu, och känna alla dofter. Mest av alla dofter älskar jag kaprifolens, tätt följd av jasminens. Njutbart att känna den söta honungsdoften av en kaprifolbuske...Aaaahhhh!!! Och fröjden att se alla blommor i trädgårdarna nu...Bondpion, Iris, Löjtnantshjärtan, HORTENSIA!!!
OK, tillbaks till iPoden...Jag håller på att lyssna igenom alla mina låtar på den...Topplåtar idag, som jag blev extremt glad av att höra var:
¤ Band of Gold, sjungen av Freda Payne
¤ En Vintersaga, sjungen av Monica Törnell (OK, jag vet, det är ingen GLAD sång men jag gillar den skarpt. Älskar vemodet och stämningen i den låten)
¤ Goodnight Louise, sjungen av Bozz Scaggs
¤ Songbird, sjungen av Eva Cassidy
¤ Im Nin Alu, sjungen av Ofra Haza
Det var dagens höjdare i iPoden...Vissa låtar hoppar jag jämt över, som tex allt av Johnny Hates Jazz.
That's it for now, folks!!!

5 comments:

Anonymous said...

Nej brutna armar är inte kul så tur hade Klixo! Inga kommentarer angående American idol??? Ledsamt och tråkigt med Elliot...SB

Annika said...

SB: Jag vet. TUR!!! American Idol blir nästa inlägg :-))))

Anonymous said...

Johnny Hates Jazz...jag gillade dem minns jag. "Shattered dreams" var (är!) ju bra. "Im nin alu" - DEN var länge sen!! Gillar den skarpt fortfarande! Och "En vintersaga" är vacker, jag håller med. Funkar nog bättre till vårblommor och vackert väder än 10 grader och regntungt (som det åter är i Stockholm).
Men,jag måste ju fråga - Next Level då!?!?!?!? ;-))

Anonymous said...

Kanske dags att ta bort alla låtar av Johnny hates Jazz då;-).....

Annika said...

Monika: Sure thing, friend!!! Men du vet, jag lyssnar igenom dem...Next Level har inte dykt upp ännu...Jag går igenom dem 400 låtar jag har på min lilla ROSA! Snart kommer Next Level...OCH DU!!! Era låtar gör mig alltid på GOTT humör! PLUS att det är så himla kul att höra DIG sjunga...Och när jag hör "Sweetness" tänker jag alltid på när du o Patrik träffades...Jag kommer att skriva mer om mina låtar på iPoden...

SIS: Du har rätt...Samtliga Johnny Hates Jazz borde bort från Ipoden! Konstigt att man alltid hoppar över så många låtar...