Wednesday, May 24, 2006

Frukost och shopping

Dagen idag var sådan att jag mötte LN för frulle i Fair Lakes. Trevligt!
Satte i mig två vanilla skim latte...Too good!
Försökte peppa LN att åka till Lake Anna i helgen...You go, girl! You can do it! Bilen kommer att gå som smort!
Jahapp, efter frullen drog både jag och LN ner till Fair Oaks Mall (fast inte tillsammans). LN för att lämna tillbaka något och jag för att shoppa lite, he, he...
Hur det än var så fastnade jag på "Lord and Taylor". Precis, "min" gamla affär.. Där blev det lite shoppat för mig idag. Alltid lika uppfriskande. Det blev följande:
¤ Ett par halv-kaxiga solglasögon från Ralph Lauren (dock inte alls lika kaxiga som dem min kompis L fick på Mors Dag av sin make)
¤ Solhatt i cowboy modell, rätt cool faktiskt if I may say so myself...
¤ Bruna bomullsshorts , Polo Jeans. (dem kan jag puttra omkring i på Skären i sommar)
¤ Brun sarong i L&T eget märke (Japp, måste ha sarong när man ligger vid poolen eller stranden, man har ju ingen lust att visa fläsket när man är uppe och går)
¤ Rosa Ralph lauren T-shirt. (the price was SOOO right, only 12 bucks, me likeee)
¤ Ett par knälånga jeansshorts i tajt modell, Ralph Lauren. (Hmmm..frågan är om dem är rätt eller fel?)
Det var det...Alltid lika uppfriskande att komma hem med lite shoppingkassar.
All right, återkommer sen om en stund!!!

4 comments:

Anonymous said...

The shopping girl goes at it again! ;-) Är det någon kvar där på L&T som du känner? Har du någon aning om var han som du jobbade med(vad hette han nu igen, det är som bortblåst!) gör numera?

Annika said...

Monika: Yes, shopping girl lives! Ha, ha...Det här var i Fair Oaks, jag jobbade i Tyson's. John, min gamla mentor, som då var fashion expert regional, är numera dekorationschef på Tysons (ett nedköp för honom, men han tycker det är skönt att slippa resa). Zack, min gamla boss, jobbar numera på Macy's HK i NYC.

Anonymous said...

Ja, visst känns det lite mer bekvämt med en sarong på stranden;)?

Annika said...

sara: Indeed...Nu när man blivit older känns det som ett måste...