Friday, October 19, 2012

Galleri Fredag med GLÄDJE i fokus

God fredag!

Hoppas allt är bra denna temafredag!
Desiree vill att vi ska skriva om något som gör oss glada!
Det ska nog gå bra.
Jag får gräva lite i fotoarkivet...
*blädder, blädder*...
SÅ!

Det är mycket här i världen som gör mig glad.
Låt oss se!

Härliga sommarkvällar på skären med familjen gör mig glad!

Vinter och galet mycket snö gör mig VÄLDIGT glad! Jag älskar att vara insnöad!


Thanksgiving är en helg som gör mig lycklig! En helg jag lärt mig ÄLSKA sedan jag kom till USA.


Julen, say no more...

När jag är i NYC med Karolina och Peter!!

Våren i Washington DC

Stockholm. Ord överflödiga...


Ja, jag skulle kunna bomba, och åter bomba, med bilder.
Men, jag tror att det får räcka så här.
Annat som gör mig glad är bland MYCKET annat:

Att blogga.
Att skriva.
Att vara ute i bloggosfären.
Att fotografera.
Att vara med vänner.
Att äta god mat.
Att samtala.
Att se en bra film.
Att sitta i soffan med en god bok.
Att kryssa.
Att dansa när allt känns precis RÄTT.
Att lyssna på musik jag älskar.
Att, att, att...
ATT.
ATT!

Kort sagt, det är SÅ mycket som gör mig glad!
Fredagar också!

Nästa veckas uppgift:
Något nytt.

Deltagarlistan:


Desiree i Stockholm
Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Fourmom i Stockholm
Victoria i Florida
Marianne i Älmhult
Penny vid Vänern
Annika utanför Umeå
Cecilia i Norge
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Nilla
Västmanländskan
Cecilia i England
Christina i Kalifornien
Byfånen
Musikanta
Englundskan
Ann i Alaska

Happy FRIDAY!!!









34 comments:

Sahra said...

Det finns mycket glädje. Blir väldigt uppenbart när man tar sig an en sådan här utmaning. Det är nyttigt ibland att reflektera över det och inte bara ta saker och ting för givet. Ha en fin helg. Kram

Musikanta said...

Härligt inlägg! Tänk vad mycket man har att vara glad över. Gillar inte snön så mycket dock - annars håller jag med dig om allt!
Kramar från Ingrid

Annika said...

Sahra:
Det gör ju det!
OCH visst är det nyttigt att lista det ibland.
Precis, det där med att ta saker för givet ÄR allt lite farligt.
Stor kram och trevlig helg!!

Ingrid:
TACK!!
OCH visst, nyttigt att lista på detta sätt.
HAHA, och jag älskar snö galet mkt.
Borde bo i Alaska.
Kramar!!!

Erica said...

Du har så rätt i att det finns massor med saker man blir glad av, när man börjar tänka efter. Tror det kan vara nyttigt att tänka på detta lite nu och då :)

Håller med om näst intill allt på din lista, SPECIELLT julen!
Enligt min åsikt går det nästan inte att vara nedstämd under december månad... :D

Snön däremot, är inte min melodi. Lust att byta vinter? ;)

Våren hos er kan jag tänka mig är helt underbart glädjefylld! Känner att jag förmodligen skulle vara helt lyrisk av att springa runt med Sir Canon bland alla körsbärsträden! :D
Men en dag så...
Washington DC samt Japan står på min lista när det gäller att fota de träden!

Hoppas du får en riktig toppenfredag!
MVH /Erica

Charlie sa ... said...

Så härligt att ta sig tiden att tänka på den långa listan som är fylld med glädje! Det är ju massor.
Ler stort när jag läser om att vara insnöad.
Me too!!

Jag tycker extra mycket om fredagar och ska njuta av den här dagen.

Härlig din lista är!!!! Så lik min

KRAM!!

Annika said...

Erica:
SÅ sant!!
OCH det var trevligt att fundera över detta även om jag INTE var glad då jag skrev inlägget.
OM jag varit glad hade det kanske sprudlat ännu mer, men...
Julen är det bästa som finns. OCH december årets bäsgta månad.
ÄLSKAR allt!!!
JA, vi byter vinter, rakt av. SÅ. TACK!!
Ja, du skulle älska våren och hösen här, Erica.
Du och Sir Canon skulle befinna er i sjunde himlen.
Du är välkommen över, och det vet du!
ha en fin dag, Erica!!!

Lotta:
Ja, Lotta, och igår var det inte lätt för glad var jag INTE så jag skrev inlägget.
Tvärtom, arg och ledsen pga en lärare...
Men det är bättre nu.
Nyttigt att skriva iaf trots sinnesläget.
Lotta, hoppas vi blir insnöade i vinter :-)
Fredagar---LOVE!!
KRAMAR!!!

Vform said...

Härligt inlägg!!
Man blir glad av att läsa det!
Förstår att du inte kan sätta bild på ALLT! Men jag njuter av dem du visar!
VISST har man mycket att glädjas åt, borde göra som ni, sätta det till punkter ...
Här har vi mulet(som vanligt) men +9 ... så ännu har vi inte vinter på kommande ;O)
Finfin helg till dig!
Kram ♥

Taina said...

Härligt ämne men så svårt att välja något. Det finns ju så mycket och jag skriver under på det mesta du tecknat ned här. Dina bilder får i alla fall mig glad för de är så fina och du lyckas fånga ögonblick.

Julen ja, åh vad den gör mig glad. LOVE it! Thanksgiving är skön, håller med dig. Tycker mer och mer om den. Inga krav liksom.

Ha en underbar helg!

KRAMAR!!!

Miss Marie said...

En massa glädje i dina bilder! Ha en finfin helg! :)

Annika said...

Vivan:
TACK!!
Bra att du gav glädje.
Det var nyttigt att skriva det!
Kan rekommendera alla att göra ett liknande inlägg.
BRA att ni har det så pass milt iaf.
Här regnar det.
Oh well!!
Ha en fin helg!
Kram!

Taina:
Jättesvårt att välja bilder, det finns ju så många och bomben kan inte vara hur stor som helst.
Detta blev ju ett axplock.
Julen är bäst på hela året, tycker mkt om t-giving också. Kravlös ja...
Ha en bra helg!
Kram!

Marie:
TACK!!
Jo, jag försökte få till det!
:-)
Ha en trevlig helg!

bettankax said...

Härligt!! Jo, det finns mycket att bli glad av. T ex läsa din blogg:)
KRAMAR!!

Martina said...

Härliga bilder som fangar olika stämningar sa bra!

Glädje är ju ett brett ämne och som tur är finns det mycket här i världen som ger oss glädje. Ibland maste man bara tänka pa att stanna upp och uppmärksamma all glädje som faktiskt finns runt omkring oss varje dag och inte bara längta efter det stora sakerna och händelserna som dock kan vara underbara men kanske inte inträffar sa ofta.

Hoppas du far en härlig fredag med mycket glädje!
Kramar

Annika said...

Bettankax:
TACK, det var otroligt snällt sagt.
OCH just idag behövde jag det!!
Miljoner kramar!!

Martina:
TACKAR!!
Det var mkt nyttigt att skriva inlägget. BRA att lista så mkt.
jag hade kunnat bomba mkt mer. MKT mer!
Men...
Jag är rätt bra på att njuta av livet. Hela tiden.
Men just idag tycker jag inte att det är så roligt...lite strul med en lärare som gör livet surt för K just nu...
OCH därmed för mig.
Kram!!

Desiree said...

Gillar ditt inlägg.Ha ha jag visste nog att jag skulle hitta ett vinterkort här :-)
Gillar din lista som du avslutat med och kan bocka av i princip allt på den som saker jag gillar som gör mig glad. Du har så rätt i att man också blir glad bara av en sådan sak att det faktiskt är fredag.
Kraaam!

Annika said...

Desiree:
HAHA, ja du förstod det va ;-)))
Hoppas vi får en sträng vinter iår :-)
ROLIGT ämne, Desiree!!
Nyttigt att få tänka efter lite på det som är UNDERBART i livet.
Fredag, yay!!!
Tack för jättekul tema!
KRAM!!

Victoria said...

Åh, så mycket fint att vara glad över!!! Ett sånt här inlägg skulle man göra en gång i månaden, minst! Så påminns man om hur mycket vi har att vara glada och tacksamma för...
Kramar och trevlig helg!

Channal said...

Älskar dina bilder!! Min glädjelista skulle jag kunna sitta o skriva på än! Det är det som vi ska fokusera oss på! Och det är du o jag bra på!
Underbar helg till dig!

MUCH Love Anna

Annika said...

Victoria:
Ja,men det finns ju verkligen det!!
OCH ja, du har rätt!
Vi borde skriva detta en ggn i månaden!
För det finns verkligen så mkt att glädjas åt!
Kramar och ha en fin helg!!

Channal:
TACK snälla!!!
J,a glädjelistan måste förkortas :-)
DET finns så mkt att bara glad över!
OCH det är ju underbart!
Vi är bra på det, så sant Channal!!!
MUCH LOVE right back attcha!!

Martina said...

Nej vad jobbigt med läraren. Det är alltid lite knepigt att handskas med en lärare det är problem med. Man maste ju absolut säga till men samtidigt vill man ju inte ga pa för hart, för man vill ju inte att det gar ut över ens barn sen.
Hoppas det löser sig!
Kram

Annika said...

Martina:
Jodå, på ngt sätt...
Hon är bara så svår. men du vet hur det är, när ens barn har det lite knepigt blir hela ens egen värld etter knepigare...
Kram!!

Anonymous said...

Vilka vackra bilder,
Det är alla dessa minnen och bilder som får en påmind om glädje, man blir så glad när man får se gamla bilder man glömt bort, eller bilder på ställen som betyder något. Tänk vad den digitala världen har förbättrat detta med att ta bilder! Vackert

Jaa just det, här går solen upp klockan nio, (definitionen sunrise då) och sunset är vid 6.15 på kvällen. Nu blir dagarna kortare och kortare tills den 22 december ungefär då solen går upp vid 11 och ner strax efter 12.. :)
Det ska bli ner mot 7 F i helgen så -13C, nu är vintern verkligen på språng!

Ha en mysig Fredag!

Annika said...

Ja, det finns mycket att vara glad över, både smått och stort! Bäst att fokusera över glädjeämnena och låta allt det andra, mindre roliga som också förekommer i livet inte ta så mycket plats. Underbara bilder! Nu började jag längta till jul ;-).

Kram och trevlig helg!

Channal said...

Hej igen Annika!

Jag har ett litet förslag. Kan vi inte med galleri fredag lägga till våra sidor med bild via - Link tool by - inlinkz.com. Enkelt o smidigare att besöka alla! Sen ser vi när någon har lagt upp en sida om temat!

KRAM Anna

Anonymous said...

En massa glädjeämnen här - så viktigt att ha i tillvaron och tanka energi ifrån. Önskar er en riktigt glädjefull helg!=)

Anne said...

Gillar ditt val av glädje, kan skriva under på det mesta! (minus det där med Thanksgiving, inte kommit dit riktigt än...men ska erkänna den helgen BLIR mysigare och bättre för varje år faktiskt).
Tycker så om att du skriver om de "mindre" sakerna som ger dig glädje, du är bra på att uppskatta guldkornen, som en fin vinterdag, att gå ut och fota höstskruden med mera. Det är så bra egenskaper och fint, jag är likadan. Men tänk vad hemskt om man vore så ytlig och hade svårt att se det lilla att ett sånt här tema/inlägg bara skulle säga saker i stil med "glädje ör mig då jag får nya diamanter" och liknande materiellt...
Njut av helgen, kanske det blir lite extra gott helgkockande i köket för dig och Peter?
KRAM

Anonymous said...

Alltså vilka otroligt vackra bilder!
Min favorit är helt klart den på Karolina i NYC! Så snygg! Modellmaterial minsann på den tjejen!

Härligt med fredag för dig kan jag tänka mig. Här har vi fredag när Tom är ledig så fredag kan vara en måndag eller en onsdag men det spelar ingen roll för då är det fredagskänsla hos oss.. :-D

När är det Thanksgiving är nu igen, har glömt.

KRAM!

HeLena said...

ATT!
många kramar från mig i Sthlms skärgård

Christina said...

Love it!!! Fast inte att vara insnöad då.... vi bor på rätt ställe i USA du och jag :-)
Älskade detta temat, man blir så glad av alla bilder!!
Stor kram!

Äventyret framtiden said...

Ett fint och glatt inlägg!

Vi har så mycket att vara glada över på många sätt.

Ha en glad fin lördag!

varm kram

Annika said...

Ann:
TACK!!
Ja, visst förmedlar bilder minnen av härligt slag.
OCH det är bara att prisa tekniken med digi-kameror. TACK och lov att de finns, och att de gör det så lätt att fotografera.
Älskar det!!
OJ, intressant att höra vilka otroligt korta dagar ni har då det är som mörkast.
Men coolt, jag tycker det är så läckert!!
ja, vintern på ingång verkligen hos er!!
KRAM!!

Annika:
TACK!
Sant är att man ska låta glädjen ta över.
Oftast lyckas jag med det.
Julen, ja, snart är den här!!
Kram!!

Channal_
Jo, jag skulle också vilja ha ngt sådant där system.
Folk skulle kunna länka in sig.
Det är lite trist och så när inte alla skriver.
Ska se vad jag kan göra. Jag brukar tycka sådant där är knepigt att verkligen få till. Jag vet att ajg försökte en ggn förr och gick bet.
Kramar!!

Annika said...

Penny:
Ja, härligt härligt.
Hoppas att din helg också varit underbart BRA!!


Anne:
TACK!!
Du ska se att T-giving kommer att växa för dig också.
Tyckte väl inte att den dagen var så kul i början heller, men nu älskar jag den. OCH den låånga helgen!!
Tack Anne, ja jag har rätt lätt att se de små glädjeämnena.
OCH att verkligen glädjas över dem. Precis som du.
Nej, jag tycker inte det sitter i saker direkt. SOM tur är!!
Inget kockande alls denna helg. Inte ett dugg. Men nästa helg...DÅ!!
:-)
Kramar!!

Jess:
TACK vad roligt att du gillar bilderna.
OCH den på K.
TACK!!
Snart drar vi nog upp till NYC igen!
Förstår det där med fredagskänslan och Tom.
Any day of the week!!
KRAM!!

Annika said...

Helena:
ATT!
Kram! :-)

Christina:
SANT!!
BRA att vi bor på rätt ställen :-)
men vintern hos mig är så opålitlig. Det går inte att lita på att man blir insnöad.
Tyvärr...
MKT trevligt tema denna vecka!!!
KRAMAR!!

Karin:
SANT!!
Mkt att glädjas över. SOM tur är!!
Ha en fin måndag!!
KRAM!!

Anna, Fair and True said...

Å, hoppas det blir en ordentligt vinter i år!

Annika said...

Anna:
JAG MED!!!!