Tuesday, June 04, 2024

A walk around a Reston lake




Good morning June people!!


Ah this lovely month!
The first month of summer. I am so ready for that season now. Bring it on.


Peter and I had a very nice weekend. We hung on the deck a lot, took walks and basically had a relaxing weekend overall. And, aren’t those the best weekends? The relaxing ones with good company, good foods and good weather.


On Saturday, we took a walk around Lake Anne, another lake here in Reston. 
It is Pride Month so there were a lot of rainbow flags around Lake Anne Plaza. As a matter of fact, Saturday was the day for the Reston Pride Festival. I am so glad to live in an open minded and welcoming part of this country.


I’ll take you all with me on our walk around Lake Anne.
Come along!



Enjoy your day!



Have a very good Tuesday!!

19 comments:

Yvonne said...

Vilken härlig helg, precis som det ska vara med alla nödvändiga ingredienser i.

Så härligt att bo i en sådan del av USA, där alla får plats och accepteras, love is love oavsett vem du älskar. Är det kommunen som gör all dekoration eller är det någon annan?

Fantastiska bilder från er promenad i det vackra vädret, då är majvädret borta och ni kan njuta av vad månaden juni bjuder på.

Kul med Farmer´s Market, och jag antar alla fina grönsaker och blommor är purfärska, säkert värt pengarna även om de är dyra. Köpte en sort av clementiner hemma nu innan vi åkte ner hit till Spanien, och de kom från Sydafrika, eg helt galet för det finns på betydligt närmare ställen än att färdas över halva jordklotet.

Jordgubbarna ser jättegoda ut, jag köpte supergoda svenska jordgubbar hemma i över en veckas tid innan vi åkte, dyra som attan men såååå goda.

Helt underbar promenad ni gjorde, tack för att jag fick följa med på ett hörn

Stor kram från Spanien, dit vi kom i måndagskväll med SAS hjälp. Perfekt flygning och t om 10 min före utsatt tid på plats.

Anna i Portugal said...

Såna dagar eller helgen är verkligen de bästa. Och promenaden runt sjön var fin. Underbart med Pridefestival, förstår att du mår bra i den open minded omgivningen! Kram

Annika said...

Yvonne:
Ja med de bästa ingidienserna blir det toppen, mm...
Bästa tänkbara.

Ja jag är mkt glad att bo just här i en så öppen och accepterande del av USA.
Den sponsrar av ngt som kallas core foundation, men jag tror att alla företagare och organisationer runt Lake Anne ställer upp också med pengar och donationer.
Nej, kommunen har inget med det att göra.

Hoppas nu att vädret denna månad blir mkt bättre än vädret i maj.
Dt börjar bra iaf. Skönt det.

Ja, allt på The Farmer's Market är närodlat och närproducerat. Det jag köpt där har varit gott och så färskt det finns ett ställe som säljer bröd och det är galet gott.
Biligt är det absolut inte.
Jaadu, så många frukter och grönsaker som kommer så långväga ifrån. Tycker att de kan ta dem från Spanien/Portugal, där odlas de ju också.

Jordgubbarna smakar som jordgubbar "ska" nu när de är i säsong. Resten av året är de ofta väldigt träiga och tråkiga.
Det är nu man ska köpa dem, och detsamma gäller körsbär, blåbär etc.
De svenska jordgubbarna är ofta helt outstanding. MUMS!!

SÅ glad att flygresan gick bra för er! OCH att ni är på plats i ert andra hem igen, härligt!! Alltid nice att landa före utsatt ankomst.
Ha det allra bäst. Hur länge blir ni kvar denna gång?

KRAMAR!!!

Annika said...

Anna:
Ja jag är så glad att bo just här, öppet och välkomnande mot alla.
Och visst ska en helg vara jut så!
KRAMAR!!

Mamma C said...

Vilken härlig helg ni haft.
En fin promenadstrecka runt sjön var det med.
Härligt med att bo i en sådan omgivning som förstår att kärlek är kärlek.
Kram Carin

Annika said...

Carin:
jaa och äntligen lite väder!!
Det är härligt.
Visst, jag är så glad att bo i en sådan öppen del av detta land.
Kramar!

Keith said...

You do live in an open, inviting community. And one surrounded by nature!

Susjos said...

Njutbara bilder, och visst är det ljuvligt att sommaren är här (ja, ni har haft den ett tag!)
Älskar också Hortensian, magisk!
Å fin med en hel pride-månad!
Ha det gott!
Kram

Äventyret framtiden said...

Ni bor så himla bra! Njutbart i kubik. Ja, jag är också glad för öppenheten här, för acceptansen när det gäller Regnbågsfolket. Love is love, så enkel är den ekvationen.
Tack för fina bilder av den fina omgivningen runt lake Anne.
Ha det gott!
Kramar!

Channal said...

Hej Annika! Din plats där du bor är inte bara vacker den är "mänsklig" också. Så borde det vara överallt. Ett par helger sedan var det pridefestival i Norrköping. Prideflaggan viftade överallt! Minns när Sölvesborg (SD-KD-M-syrda kommunen) förbjöd Prideflaggan. USCH!! Skrämmande i dagens samhälle!

Älskar torghandel! När jag var liten gick vi alltid till torget och handlade på lördagar. Då var det riktigt stort med massor av folk. Dagens Reko-Ring är något likande fast försäljningen o bagageluckan och mycket dyrare.

KRAMAR till DIG! Anna

Elisabeth said...

Jag tycker att det på något sätt är lite sorgligt att det redan är juni. Vill ha mer vår. Den går alltid så fort, för fort.

Förstår att du är glad över att bo i en del av USA som präglas av öppenhet inför alla människor. Här är det ganska skrämmande att se/höra vissa partiers valkampanjande inför EU-valet - kampanjer som präglas av allt annat än öppenhet. Vet inte hur mycket du hört om detta, men ett parti har till exempel "Mitt Europa bygger murar" på sina valaffischer. Man häpnar, och samtidigt inte, för dessa tankegångar verkar bli vanligare och vanligare, i hela Europa.

Som alltid roligt att se bilder från dina omgivningar! Fastnade för skylten "Just Cats Clinic" och var tvungen att googla. Antar att du inte en reflekterade över just den skylten, men jag lade naturligtvis märke till den, eftersom den hade med katter att göra, haha.

BP said...

När jag läder ditt inlägg och njuter av alla dina bilder så känns det som om jag hamnat i ett semesterparadis någonstans vid medelhavet. Ditt Reston har verkligen allt och lite (läs: mycket) därtill. Sjöar, caféer, barer och nu även Pride som extra krydda/färgklick.

Nej du Annika, jag skulle inte flytta till Colorado. Aldrig i livet;-)

Annika said...

Keith:
So right. Happy to live here!

Annika said...

Karin:
Ja tack! Jag är så glad att bo där jag bor.
Love is love, så är det verkligen.
Så glad att du också bor på en plats där det accepteras.
Bästa!
OCH TACK!!!
Kramar!!

Annika said...

Susjos:
Tack Sus!
ja hortensiorna alltså i år. Bästa tänkbara.
Tycker om Pride-månaden.
Kramar!!

Annika said...

Elisabeth.
Fattar vad du menar, här regnade nästan hela maj bort. April var väl OK, tror jag.
Vacker iaf.
Men maj blev en bust.
Ja ni fick väl egentligen aldrig ngn vår, det gick rakt på sommaren med en rekordvarm maj.

Jodå, men troooo mig... det folket finns här med. I stora massor, precis som i Europa. I höst ska du se att en sådan idiot blir prz här. Ja jag vet...neggig är jag. Men jag tror fan han tar't.
Så det lika illa här som där. Sen finns det kloka städer, enklaver etc.
Men det är ju som hos dig.
Skulle önska att öppenheten vore ännu större än vad den är.

HIHI, har lagt märke till den kliniken då vi varit i Lake Anne. Ibland ser man katter leka därinne. Gulligt.
KUL att DU lade märke till den skylten.

Annika said...

Anna:
TACK!
Ja det är en den, det är en progressiv plats och det är jag såååå glad för.
Tänk att bo i motsatsen, för såna ställen finns minsann också.
Heja Pride, som hos er för några veckor sen.
Jadu, inte KLOKT att förbjuda flaggan. Vilket år är det?? Obegripligt inskränkt.

Ni har väl också Bondens Marknad hos er?
Gillar sådant mkt, lite som du beskriver med det ni har.
Mer sånt!

Kramar!

Annika said...

BP:
Awww, tycker du det ...roligt att höra.
Det är jättetrevligt här, det är det. Uppskattar att bo här.
OCH dina ord gör mig glad. Du har rätt, allt finns här.

OCH jag skrattade rätt ut åt din sista mening!! HAHA, det tål att tänkas på och du har en stor fet poäng!!!
TACK BP!!

Cari said...

Tack för trevlig promenad.
Och så fint med allt liv. Alla människor, restauranger och marknaden. Härligt att se.